Skocz do zawartości

Gasnie jak skrecam w lewo na luzie


Milky

Rekomendowane odpowiedzi

No mam patent godny pozazdroszczenia! Za kazdym razem jak wrzucam na luz i skrecem kola mocno w lewo to silnik gubi obroty i w koncu jak nie wrzuce biegu to gasnie. Podejrzewam ze takie ulozenie kol sprawia ze dochodzi zbyt duzo powietrza. Jak myslicie? Wszystko dzieje sie na LPG. Na benzynie nie sprawdzalem jeszcze bo jak jechalem to nie wpadlem na ten pomysl...sprawdze nastepnym razem. Pzdr grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale u mnie sek w tym ze jak skrecam w prawo to nie gasnie! Dlatego

> jakos mi sie skojarzylo z tym doplywem powietrza... A nie wiesz

> jak sobie mozna poradzic z tym co bylo w przytoczonym przez Cie

> przypadku?

Nie pamietam za dokladnie, zaczepil mnie kiedys koles na parkingu i chcial pogadac o bravie, mowil ze ma taka sama i takie tam. Opowiadal mi ze mial taka wlasnie usterke, w aso naprawial to mu wymienili serwo z tego co pamietam chyba i bylo ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale u mnie sek w tym ze jak skrecam w prawo to nie gasnie! Dlatego

> jakos mi sie skojarzylo z tym doplywem powietrza... A nie wiesz

> jak sobie mozna poradzic z tym co bylo w przytoczonym przez Cie

> przypadku?

A z ciekawości sprawdź czy na benzynie też obroty przysiadają?

Już byłem świadkiem że skręcenie kół na maxa, oczywiście jak jest wspomaganie, powoduje obciążenie niezłe silnika. Nie znam konstrukcji pompy wspomagania ale może mieć jakiś zawór nadmiarowy w sobie i zła jego praca może powodować takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z ciekawości sprawdź czy na benzynie też obroty przysiadają?

Ok sprawdze dokladnie ale jak jezdzilem na benzie ostatnio to nie gubil mi ani razu. Wiec wydaje mi sie ze jednak problem laczy sie z instalacja LPG... W ogole niestety na gazie cos mi gorzej fura jezdzi frown.gif Bylem ostatnio u gazownikow - instalacja wedlug ich badan bez zazalen, zmienili tylko parametry mieszanki bo trzasl mi sie czasem silnik na niskich obrotach (byly niestabilne, ale tylko na LPG). Jak zmienili ustawienia to mi teraz tak muli ze sie przyspieszac nie da! Musze jechac sie klocic znowu (ostatnio moj brat mial przejscia takie same w swoim Punto) Taki los jak sie chce tanio jezdzic drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok sprawdze dokladnie ale jak jezdzilem na benzie ostatnio to nie

> gubil mi ani razu.

Na benzynie może nie gasnąc ale zauważ czy nie spadają obroty wolne, to się wyczuwa i jak dołożysz do tego źle ustawione LPG to i b edzie gasł na gazie. Mam zamiar niedługo córce Tipka zagazować i nie zamierzam przesadnie oszczędzać żeby nie spędzac za dużo czasu w garażu wink.gif. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na benzynie może nie gasnąc ale zauważ czy nie spadają obroty wolne,

> to się wyczuwa i jak dołożysz do tego źle ustawione LPG to i b

> edzie gasł na gazie.

OK sprawdze czujnym okiem smile.gif

Nie skumalem z tym oszczedzaniem? wink.gif Jesli o mnie chodzi to kupilem z sekwencyjnym wtryskiem wiec instalacja jest OK a wlasciciel nie szukal glupich oszczednosci. Zalozona byla zreszta w najlepszym punkcie we WRO. Tyle ze trzeba ja dobrze podregulowac i bedzie dobrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK sprawdze czujnym okiem

> Nie skumalem z tym oszczedzaniem? Jesli o mnie chodzi to kupilem z

> sekwencyjnym wtryskiem wiec instalacja jest OK a wlasciciel nie

> szukal glupich oszczednosci. Zalozona byla zreszta w najlepszym

> punkcie we WRO. Tyle ze trzeba ja dobrze podregulowac i bedzie

> dobrze

Sory to chyba ze zmęczenie. Biję się w pierś bo to ja nie skumałem i "tanie jeżdzenie" zrozumiałem jako "tani gazownik" wink.gif. A co do instalki z sekwencyjnym wtryskiem to sam bym chętnie założył do swojej "szkaradki" ale nikt nie podejmie się raczej założenia zbiornika pod samochodem a powierzchnie w środku za bardzo sobie cenie smile.gif. A tak z ciekawości to italianie w multilocie fabrycznie montowali pod spodem tylko wtedy zbiornik na benzyne dużo mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slyszalem o takim czyms w bravie 1,2, problemem z tego co pamietam

> bylo chyba serwo, za duzy opor stawialo przy max skrecie czy

> jakos tak , ale pewnosci nie mam

Coś w tym jest z tym obciążeniem silnika. U mnie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach i włączę np wycieraczki czy inny odbiornik prądu o znaczącej mocy, to słyszę zakłócenie pracy silnika. Obroty spadają jakby silnik chciał zgasnąć po jakimś czasie wyrównują się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym jest z tym obciążeniem silnika. U mnie gdy silnik chodzi

> na wolnych obrotach i włączę np wycieraczki czy inny odbiornik

> prądu o znaczącej mocy, to słyszę zakłócenie pracy silnika.

> Obroty spadają jakby silnik chciał zgasnąć po jakimś czasie

> wyrównują się.

Bo się tobie alternator załącza i ładuje aku w tym momencie. Jeśli często ci spadają obroty pod obciążeniem, to pora by pomyśleć o nowym aku.

Co do spadania obrótów podczas skręcania, to pompa wspomagania jest napędzana paskiem klinowym tym samym co altek (ci co mają klimę to także i ją)

Skręcając koła na max pompa daje max ciśnienie i dlatego obciąża silnik i spadają obroty. Jeśli masz źle wyregulowane LPG to sobie nie radzi z bardzo niskimi obrotami i się zdławi.

Co do skręcania na max kołami i trzymania w tej pozycji dłuższy czas - spotkałem się z opinią że jest to najszybszy sposób na rozwalenie wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys tez tak mialem ze jak skrecałem w jedna ze stron juz nie pamiertam ktora to mi auto gasło co prawda nie był to fiat i chodziło tam o to ze został uszkodzony przekaznik przy odcieciu zapłonu i to ona wyłaczał auto przy skrecaniu w jedna strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie bo nie do końca zorzumiałem, czy gaśnie przy skręcie kół - na postoju, czy w trakcie jazdy? Bo jeśli w trakcie jazdy to będzie problem z membraną w parowniku. Kiedyś było o tym na kąciku gazowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No mam patent godny pozazdroszczenia! Za kazdym razem jak wrzucam na

> luz i skrecem kola mocno w lewo to silnik gubi obroty i w koncu

> jak nie wrzuce biegu to gasnie. Podejrzewam ze takie ulozenie

> kol sprawia ze dochodzi zbyt duzo powietrza. Jak myslicie?

> Wszystko dzieje sie na LPG.

też tak miałem w PI zaraz po założeniu gazu, przy skręcaniu w prawo na luzie gasł na LPG,

pojechałem do instalatorów i cos tam pomajstrowali i znacząco się polepszyło, ale nauczyłem się tez unikania jeżdzenia na luzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

masz zapewne istalację mieszalnikową 2 generacji , tam w mieszlaniku jest taka membrana ktora steruje przepływem, jak jest luźna to siła odśrodkowa domyka ją zamykając dopływ gazu .... do gazownika tuptup.gif

No chyba że masz IV gen to nie wiem ale tak miałem w skodzie grinser006.gif tyle że przy skręcie w prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 100% problem z instalacją LPG. Czytałem o tym kiedys na innym

> forum.

> Pozdrawiam,

No dzieki Panowie za te rady cenne jak zwykle. Dla scislosci dodam (bo pojawily sie pytania) ze przypadlosc mojej torpedy wychodzi tylko w czasie jazdy, nie na postoju. I tak mam w planach wizyte u gazownikow wiec i o tym wspomne. Ciekawe na ile mnie skroja(?) PS A co do generacji instalacji to wybaczcie ale sie na tym nie znam zupelnie. Wiem tyle ze byla droga, ze to sekwencyjny wtrysk grazu, ze przelacznik jest trojstopniowy (benzyna, gaz, automat), ze zalozona jest porzadnie...i to wszystkko chyba wink.gif Dzieki jeszcze raz. Pzdr

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> luz i skrecem kola mocno w lewo to silnik gubi obroty i w koncu

> jak nie wrzuce biegu to gasnie. Podejrzewam ze takie ulozenie

> kol sprawia ze dochodzi zbyt duzo powietrza. Jak myslicie?

> Wszystko dzieje sie na LPG.

jedziesz sobie z jakąś prędkością....

wrzucasz na luz i skręcasz w lewo...auto gaśnie....

zrób tak...jedziesz z jakąś prędkością...wrzucasz na luz....dajesz obrotomierzowi zejść do 800 dosłownie przez chwilkę ....skręcasz w lewo....i już nie zgaśnie....

Ktoś o tym juz pisał dlaczego tak sie dzieje...ale dokładnie nie pamiętam a nie chce Cię wprowadzić w bład...ale z tego co pamiętam to miało to jakiś związek z montażem instalki (mixer itd sa po lewej stronie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dzieki - przetestuje ten patent. Tyle ze troche lipnie ze trzeba

> takie kombinacje uskuteczniac zeby sobie zwyczajnie skrecic

ja na początku jak jeździłem bravo ( jest to pierwsze auto z gazem ) do paru rzeczy musiałem się przyzwyczaić ....nauczyć ... bo zdarzało mi sie że gasł... teraz jest ok.gif....a cena rekompensuje wiele rzeczy.... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dzis na benzynie i nie ma tego psikusa. Raz minimalnie obroty drgnely ale na momencik tylko. Za to na gazie na kazdym zakrecie na luzie obroty leca na leb na szyje. Dzieje sie tak nawet przy malych predkosciach... Wszystko wskazuje ze to wina gazu frown.gif Dzieki i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LPG zawsze tak będzie się działo, kiedy masz reduktor pod kątem prostym do długości auta. Gazownik mi tłumaczył. Chodzi o membranę i zmiany ciśnienia w reduktorze przy skręcaniu(dostaje za dużo powietrza). W Peżocie 106 miałem to samo, ale się przyzwyczaiłem i pamiętałem, żeby lekko przydusić pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.