KuboOolek Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 A w Gdyni miejska komunikacja ruchu zakupila nowy autobus na gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > A w Gdyni miejska komunikacja ruchu zakupila nowy autobus na gaz ale to chyba ma CNG, czyli metan, gaz ziemny... W autobusach mozna spoko znalezc miejsce na te ciezkie i duze butle do metanu... metan teraz kosztuje ok 1,2 zl.. mniej wiecej odpowiada to litrowi LPG.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > ale to chyba ma CNG, czyli metan, gaz ziemny... > W autobusach mozna spoko znalezc miejsce na te ciezkie i duze butle > do metanu... > metan teraz kosztuje ok 1,2 zl.. mniej wiecej odpowiada to litrowi > LPG.. we Wrocku widzialem Citroena Berlingo czy tam Peugeota Partnera z DSG,zasilanego CNG Ale pewnie calą przestrzen bagazową mial wypelnioną walcami butli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuboOolek Napisano 23 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > ale to chyba ma CNG, czyli metan, gaz ziemny... > W autobusach mozna spoko znalezc miejsce na te ciezkie i duze butle > do metanu... > metan teraz kosztuje ok 1,2 zl.. mniej wiecej odpowiada to litrowi > LPG.. na ziemny butle ma na dachu zabudowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > we Wrocku widzialem Citroena Berlingo czy tam Peugeota Partnera z > DSG,zasilanego CNG > Ale pewnie calą przestrzen bagazową mial wypelnioną walcami butli W jakiejś gazecie motoryzacyjnej czytałem o tym. Co ciekawe był to przerobiny Diesel . Zmniejszyli stopnień sprężania, głowice dostosowali do świecy zapłonowej i usunęli cały układ na ON. Samochód jednopaliwowy tylko i wyłacznie CNG. Czyżby przy CNG nie było problemu z podgrzewaniem rozprężanego gazu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > Czyżby przy CNG nie było problemu z podgrzewaniem rozprężanego gazu ? CNG to skrot od Compressed Natural Gas,czyli gaz sprężony,a nie skroplony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 > CNG to skrot od Compressed Natural Gas,czyli gaz sprężony,a nie > skroplony Czyli energia pobierana na rozprężenie jest na tyle niewielka, ze nie spowoduje zamrożenia reduktora. Zgadza się ? Znalazłem opis reduktora firmy Bedini: http://www.bedinigas.com/inglese/bedinigas_eng/prodotti/cng132e.htm Na zdjęciu ze strony producenta widać,że reduktor ma złącza do płynu a w opisie stoi jak byk: " temperatura jest kontrolowana porzez termostat zainstalowany w zasilającej rurze wodnej,kontroluje on temperaturę wody wewnątrz reduktora na poziomie 55-60 st. Celcjusza..." Czyli jest podgrzewane pytanie tylko,czy brak podgrzewania w początkowej fazie pracy wiąże się z gorszą pracą lub przyspieszonym zużyciem reduktora ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.