Skocz do zawartości

Gaz


KuboOolek

Rekomendowane odpowiedzi

> A w Gdyni miejska komunikacja ruchu zakupila nowy autobus na gaz

ale to chyba ma CNG, czyli metan, gaz ziemny...

W autobusach mozna spoko znalezc miejsce na te ciezkie i duze butle do metanu...

metan teraz kosztuje ok 1,2 zl.. mniej wiecej odpowiada to litrowi LPG..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to chyba ma CNG, czyli metan, gaz ziemny...

> W autobusach mozna spoko znalezc miejsce na te ciezkie i duze butle

> do metanu...

> metan teraz kosztuje ok 1,2 zl.. mniej wiecej odpowiada to litrowi

> LPG..

we Wrocku widzialem Citroena Berlingo czy tam Peugeota Partnera zlosnik.gif z DSG,zasilanego CNG cool.gif

Ale pewnie calą przestrzen bagazową mial wypelnioną walcami butli zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to chyba ma CNG, czyli metan, gaz ziemny...

> W autobusach mozna spoko znalezc miejsce na te ciezkie i duze butle

> do metanu...

> metan teraz kosztuje ok 1,2 zl.. mniej wiecej odpowiada to litrowi

> LPG..

na ziemny smile.gif

butle ma na dachu zabudowana smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> we Wrocku widzialem Citroena Berlingo czy tam Peugeota Partnera z

> DSG,zasilanego CNG

> Ale pewnie calą przestrzen bagazową mial wypelnioną walcami butli

W jakiejś gazecie motoryzacyjnej czytałem o tym. Co ciekawe był to przerobiny Diesel shocked.gif. Zmniejszyli stopnień sprężania, głowice dostosowali do świecy zapłonowej i usunęli cały układ na ON. Samochód jednopaliwowy tylko i wyłacznie CNG.

Czyżby przy CNG nie było problemu z podgrzewaniem rozprężanego gazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CNG to skrot od Compressed Natural Gas,czyli gaz sprężony,a nie

> skroplony

Czyli energia pobierana na rozprężenie jest na tyle niewielka, ze nie spowoduje zamrożenia reduktora. Zgadza się ?

Znalazłem opis reduktora firmy Bedini:

http://www.bedinigas.com/inglese/bedinigas_eng/prodotti/cng132e.htm

Na zdjęciu ze strony producenta widać,że reduktor ma złącza do płynu a w opisie stoi jak byk:

" temperatura jest kontrolowana porzez termostat zainstalowany w zasilającej rurze wodnej,kontroluje on temperaturę wody wewnątrz reduktora na poziomie 55-60 st. Celcjusza..."

Czyli jest podgrzewane pytanie tylko,czy brak podgrzewania w początkowej fazie pracy wiąże się z gorszą pracą lub przyspieszonym zużyciem reduktora ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.