Skocz do zawartości

zalewanie 1 świecy co 40-50km


heniek_

Rekomendowane odpowiedzi

Uno 1.1 fire, 1992

Ok 2 tygodni temu była robiona głowica, zawory, nowe uszczelki itd. bo strasznie klekotal (pamietacie jak Egon dawal zdjecie uszczelki zle zalozonej). Tydzien temu wymiana pierscieni bo strasznie bral olej + uszczelka pod glowica oraz nowe sruby do glowicy. Egon bedzie znal wiecej szczegolow bo ja na mechanice sie nie znam. Problem jest mianowicie taki, ze silnik zalewa jedna swiece (pierwsza od lewej stojac przodem do samochodu - 1). Przed remontem silnika wszystkie swiece byly zmienione ok 2-3 miesiecy temu. Wtedy samochod wymagal zmiany tej swiecy po ok 1.5-2tys km. Wiec dalo sie przezyc finansowo. Teraz jest tak ze niestety na nowej swiecy samochod przejedzie srednio 40-50km i juz zalewa swiece. Po wyczyszczeniu swiecy samochod jedzie ok 10km i znowu zalewa, kolejne czyszczenia zmniejszaja juz ten dystans do kilku km. Wina swiec to raczej nie bedzie poniewaz w ciagu kilku dni byly zmieniane i kombinowane z roznymi, problem nie znikl. Kopulka byla wymieniona wczoraj bo byla juz w oplakanym stanie, od wymiany kopulki przejechalem ok 100-130km i jest tak samo jak bylo wczesniej. Przewody zaplonowe sa tez nowe. frown.gif wczoraj zostalo calkowicie odlaczona linka od ssania bo jest juz felerna i nawet jak jest ssanie wylaczone to plytka w gazniku sie przestawiala z kata 90* na 60* (nie wiem jak to opisac), ale to nie pomoglo frown.gif

Mial ktos taki problem? Czego to moze byc wina?

frown.giffrown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś czy w tym miejscu nie ma żadnych wycieków ?

napisz mi dokładnie jeżeli są

powodów może być kilka

1 nie dokładnie wyczyszczone gniazda i sie sączy

2 gdzieś sie podwineła uszczelka klawiatury przy montażu

3 zadużo oleju i wypluwa go odmą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzałeś czy w tym miejscu nie ma żadnych wycieków ?

> napisz mi dokładnie jeżeli są

> powodów może być kilka

> 1 nie dokładnie wyczyszczone gniazda i sie sączy

> 2 gdzieś sie podwineła uszczelka klawiatury przy montażu

> 3 zadużo oleju i wypluwa go odmą

wyciekow nie stwierdzilem, po wymienie pierscieni przejechane jest ok 250km, poziom oleju 250 km temu byl:

-----===|===----------------

obecnie jest:

-----=|====-----------------

przed wymiana pierscieni po ok 100km ubywalo ok 1-1.5l oleju :-/

a czym przeczyscic to gniazdro?

z wygladu zalane swiece to wygladaja jakby byly zalane benzyna nie olejem, przypomnialo mi sie ze ok 2 miesiecy temu byl tez zmieniany modul zaplonowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyciekow nie stwierdzilem, po wymienie pierscieni przejechane jest ok

pierścienie są w bloku a my rozmawiamy o głowicy

można łatwo sie pomylić z odwrotnością uszczelki pod pokrywą zaworów i wtedy jest lipa zlosnik.gif

ja dodatkowo uszczelniłem pastą uszczelniającą

> 250km, poziom oleju 250 km temu byl:

> -----===|===----------------

> obecnie jest:

> -----=|====-----------------

> przed wymiana pierscieni po ok 100km ubywalo ok 1-1.5l oleju :-/

a olej był spuszczany do zera ???

> a czym przeczyscic to gniazdro?

najlepszy jest taki środek Framol czy Flamol (nie pamiętam)

w każdym razie on jest do mycia silników ok.gif

jest z tym teraz dużo zabawy bo najlepiej zdemontować głowice lub gaźnik

warto też zwrócić uwage czy czasem blok nie jest pęknięty gdzieś w okolicy tej świecy

> z wygladu zalane swiece to wygladaja jakby byly zalane benzyna nie

> olejem, przypomnialo mi sie ze ok 2 miesiecy temu byl tez

> zmieniany modul zaplonowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelke z pokrywy zaworów to raczej cięzko jest źle załozyć ale musi być na pascie uszczelniającej bo zawsze bedzie ciekło na samej uszczelce zawsze zaczyna ciec na tych zakolach z wałka rozrządu a jak to jes pierwsza świeca z lewej to moze też ciec z z czujnika który jest nad nią sam tak miałem albo krek wlewu oleju moze być pękniety i powoli wyciska i leci na tą świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uszczelke z pokrywy zaworów to raczej cięzko jest źle załozyć

ja kiedyś byłem wyjechany a moje auto robił MECHANIK i tak założył żonie uszczelke że sie przecieła od metalu

jak odkręciłem to była odwrotnie założona hahaha.gif

ale

> musi być na pascie uszczelniającej bo zawsze bedzie ciekło na

> samej uszczelce zawsze zaczyna ciec na tych zakolach z wałka

> rozrządu a jak to jes pierwsza świeca z lewej to moze też ciec z

> z czujnika który jest nad nią sam tak miałem

gdzie tam jest jakiś czujnik niewiem.gif

albo krek wlewu

> oleju moze być pękniety i powoli wyciska i leci na tą świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no w 1.1 pierwsza świeca od lewej to pierwsza od rozrządu i zaraz nad

> taświecą jes czujnik temperatury silnik a zara potem korek wlewu

> oleju

ten czujnik jest już na bloku silnika zaraz przy rozrządzie

a zresztą pójde zobaczyć biglaugh.gif

poprawka czujnik temperatury jest na głowicy między rozrządem a 1 świecą więc to wyklucza cieknięcie na gniazdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim pojechalem po ten srodek do mycia silnika wyczyscilem porzadnie w domu jedna swiece ktora kupilem wczoraj, pojechalem na stacje kupilem srodek cos wlasnie na F, (F...clear dokladnie nie pamietam), zdjalem filtr powietrza, nad ta swieca (1) faktycznie bylo troche oleju ale raczej to z rozlania podczas dolewania oleju, wyczyscilem miejsce wokol korka, bok glowicy oraz ten kanalik ktory jest zaraz nad swieca. na ile sie dalo szmatka wyczyscilem ten gwint w ktory wchodzi swieca. Wykrecilem kazda swiece. 1 oczywiscie zalana, 2, 3 i 4 dobre. W miejsce jedynki wsadzilem ta ktora kupilem wczoraj i dzisiaj ja dokladnie wyczyscilem w domu. Ujechalem nie klamiac dokladnie 7,5km i znowu sie zalala. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopulka zmieniona byla wczoraj (kupiona nowa), zakladalem ja sam pod sklepem, ale wydaje mi sie ze zalozylem dobrze, kable odlaczalem i podlaczalem zgodnie jak przy starej, sprzedawca mi powiedzial zebym wyciagal przewody od swiec przy wlaczonym silniku aby sprawdzic ktora swieca jest zalana/walnieta. Jak tak zaczalem robic to 2 razy mnie juz kopnelo przy wyciaganiu tego przewodu od 1. Stawiacie ze to wina tego przewodu? (chociaz byly zmienaine calkiem niedawno na nowe), ale jak sadzicie ze to wlasnie tego wina to jutro zrobie zakup nowego przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o olej to bylo tak ze po zrobieniu glowicy kopcilo, byly dolane dwa moto doktory + ~1,5-2l oleju, przy robieniu pierscieni olej caly byl spuszczony i pozniej wlany ponownie, poziom wtedy wynosil mniej wiecej tak:

-----|======--------------------

dolalem ok 0,7l oleju i od tamtej pory nie bylo nic dolewane, olej spuszczony z silnika byl praktycznie czarny

jestem laikiem niestety i samemu to ciezko mi cos wymyslec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.