Angin Napisano 22 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2007 Witam Mam problemik otóż znika mi płyn chłodniczy. Myślałem na początku że to uszczelka pod gowica i bedzie trzeba rozmontować i wymienic ale zauważyłem, ze nie wycieka on mi regularnie. To po pierwsze a po drugie w pewien słoneczny dzień (było sucho) zauważyłem ze zwiewa skadś (nie wiem skąd) ale plama usytuowana jest pod filtrem oleju. Nie wiem czy to ważne ale mam instalację LPG. Moze ktoś miał już taki problemik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aworm Napisano 22 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2007 > Witam > Mam problemik otóż znika mi płyn chłodniczy. > Myślałem na początku że to uszczelka pod gowica i bedzie trzeba > rozmontować i wymienic ale zauważyłem, ze nie wycieka on mi > regularnie. To po pierwsze a po drugie w pewien słoneczny dzień > (było sucho) zauważyłem ze zwiewa skadś (nie wiem skąd) ale > plama usytuowana jest pod filtrem oleju. Nie wiem czy to ważne > ale mam instalację LPG. > Moze ktoś miał już taki problemik. Są dwie możliwości. Albo pada Ci pompa wodna (lub uszczelka pod nią) albo uszczelka między metalową rurką od płynu a blokiem silnika (zaraz nad filtrem oleju). Nie wiem jak jest z pompą ale ta druga uszczelką to potrafi się dziwnie zachowywać. Ogólnie płyn wtedy wycieka przy zimnym silniku - przy ciepłym nic nie zauważysz. Zobacz czy masz mokro nad filtrem oleju po tym jak samochód postoi trochę na zimnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 22 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2007 > Witam > Mam problemik otóż znika mi płyn chłodniczy. > Myślałem na początku że to uszczelka pod gowica i bedzie trzeba > rozmontować i wymienic ale zauważyłem, ze nie wycieka on mi > regularnie. To po pierwsze a po drugie w pewien słoneczny dzień > (było sucho) zauważyłem ze zwiewa skadś (nie wiem skąd) ale > plama usytuowana jest pod filtrem oleju. Nie wiem czy to ważne > ale mam instalację LPG. > Moze ktoś miał już taki problemik. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie poleciała pompa wodna i jak naleje płynu do chłodnicy to zaraz mi go wywali, a jak naleje zwykłej wody to nie ucieka. Pytałem gościa czemu tak się dzieje a on stwierdził że płyn chłodzący ma mniejsze cząsteczki niż woda i po prostu sobie ucieka a woda nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angin Napisano 23 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2007 > Są dwie możliwości. Albo pada Ci pompa wodna (lub uszczelka pod nią) > albo uszczelka między metalową rurką od płynu a blokiem silnika > (zaraz nad filtrem oleju). > Nie wiem jak jest z pompą ale ta druga uszczelką to potrafi się > dziwnie zachowywać. Ogólnie płyn wtedy wycieka przy zimnym > silniku - przy ciepłym nic nie zauważysz. Zobacz czy masz mokro > nad filtrem oleju po tym jak samochód postoi trochę na zimnie. Fakt jest mokro koło filtu oleju ale cieknie jak samochód się troszkę zagrzeje i na dodatek nie cieknie zawsze moze to zalezy od temperatury silnika i otoczenia. Dlatego też nie wiem co zrobic rozkręcać wszystko i powymieniać uszczelki i pompkę czy wystarczy wymiana uszczelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mech88 Napisano 23 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2007 > Fakt jest mokro koło filtu oleju ale cieknie jak samochód się troszkę > zagrzeje i na dodatek nie cieknie zawsze moze to zalezy od > temperatury silnika i otoczenia. > Dlatego też nie wiem co zrobic rozkręcać wszystko i powymieniać > uszczelki i pompkę czy wystarczy wymiana uszczelek mi ciekło przy pompie wodnej na tej metalowej rurce co wchodzi do pompy wymiana gumowego oringa pomogła koszt ok 3 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arkady1s Napisano 23 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2007 Sprawdź i dociągnij opaski na trójniku od parownika LPG. Jak masz plastikowy trójnik to na mur beton on przepuszcza. Miałem dokładnie to samo. Najlepiej wymienić trójniki na aluminiowe i dobrze dociągnąć opaski. Problem zniknie. To samo zrób na pozostałych przyłączkach od LPG. Fizyki się nie oszuka. Termiczna rozszerzalność i kurczliwość materiałów robi swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 No to mnie też dopadł ten temat. Od niedawna zwiewa mi płyn i zostają stawki pod autem. Po obserwacji cieknie pompa. Tylko pytanie z uszczelki na korpusie czy uszczelnienie na wirniku? Koło metalowej rury nie cieknie to pewne. Pytałem po sklepach i pod pompę jest oring ale nigdzie nie ma uszczelnienia wirnika albo zestawu naprawczego / regeneracyjnego. W dużych silnikach typu Star, Jelcz takie coś występuje, nie wiem jak tutaj. Bo jeśli to na wirniku to nie uśmiecha mi sie nowej pompy kupować. Narazie nie mam jak porozbierać bo auto jeździ cały czas, ale przez święta chyba rozedrę i wolę się dopytać co mnie może czekać, oprócz dnia roboty. Płynu ucieka jakieś pół staniu w wyrównawczym na 150km i rośnie. Boję że do świąt nie dojeżdżę i się rozesra na środku drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 24 Marca 2007 Udostępnij Napisano 24 Marca 2007 Buu a jest możliwość żeby ciekło spod głowicy? Bo dziś zauważyłem że cieknie spod pompy gdzieś i po pompie się leje też, spod kolektora wydechowego a że mam duży łep a miejsca mało to ciężko powiedzieć skąd ale wygląda na łączenie bloku z głowicą. Może ma ktoś rysunki rozłożonego silnika 1000 bo nie mogę uświadczyć książki do napraw do tego typu mam ale 900/1300 a o 1.0 zapomnieli. Może coś oblukam, bo narazie to same koszmary po głowie chodzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 25 Marca 2007 Udostępnij Napisano 25 Marca 2007 > Buu a jest możliwość żeby ciekło spod głowicy? Bo dziś zauważyłem że > cieknie spod pompy gdzieś i po pompie się leje też, spod > kolektora wydechowego a że mam duży łep a miejsca mało to ciężko > powiedzieć skąd ale wygląda na łączenie bloku z głowicą. Może ma > ktoś rysunki rozłożonego silnika 1000 bo nie mogę uświadczyć > książki do napraw do tego typu mam ale 900/1300 a o 1.0 > zapomnieli. Może coś oblukam, bo narazie to same koszmary po > głowie chodzą Może to ci pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 25 Marca 2007 Udostępnij Napisano 25 Marca 2007 > Może to ci pomoże. No to już wiem jak wygląda odlew bloku i to mnie dobiło. Ku** cieknie mi spod głowicy po korpusie pompy wodnej koło rury metalowej. Pewnie uszczelka się rozwarstwiła. [kurza twarz] jak nie urok to sraczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.