Skocz do zawartości

Problem z obrotami na zimnym


Mr_S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ostatnio w chlodne dzni mam problem z odpaleniem auta bez wdepniecia pedalu gazu.

Potem musze go jeszcze trzymac na gazie bo inaczej obroty bardzo spadaja i gasnie. Jak sie nagrzeje to wszystko wraca do normy i obroty trzyma.

Po resecie kompa jest ok przez jakis 3 dni potem znow to samo.

Stawiam na jakis czujnik temperatury tylko czy temperatury cieczy czy powietrza ?

Jak Wam sie wydaje ?

Pozdrawiam

Szyemk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy czujnik temperatury wody bo przecież jak się rozgrzewa to trzyma obroty a czujnik podaje dane do kompa info czy silnik jest ciepły jak tak to zmniejsz chyba jakość mieszanki

Jak chcesz sprawdzić czuja do tempa to wykonaj test wypnij go ze złącza i zmierz oporność potem rozgrzej silnik i znów zmierz to będziesz wiedział czy czuj czy inny ch...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy czujnik temperatury wody bo przecież jak się rozgrzewa

> to trzyma obroty a czujnik podaje dane do kompa info czy silnik

> jest ciepły jak tak to zmniejsz chyba jakość mieszanki

tak tylko jak komp wykryje uszkodzenia jakiegos czujnika to powinien go odlaczyc i dane z niego odczytywane zastapic jakas stala... np 20 czy 60 stopni....

wtedy by takie zachowanie pasowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czuj do temp zmienia swoją oporność więc jak jest czaśnięty to by albo dawał oporność stałą lub zerową Dlatego nie przypószczam że to czuj do wody jest coś takiego jak moduł zapłonowy ja miałem z nim problem i też podawał złe dane do kompa i pisał błąd a jeszcze jest jakiś czuj w rozdzielaczy jakiegoś gścia G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czuj do temp zmienia swoją oporność więc jak jest czaśnięty to by

> albo dawał oporność stałą lub zerową Dlatego nie przypószczam że

> to czuj do wody jest coś takiego jak moduł zapłonowy ja miałem z

> nim problem i też podawał złe dane do kompa i pisał błąd a

> jeszcze jest jakiś czuj w rozdzielaczy jakiegoś gścia G.

modul zaplonowy mam nowke wiec to nie to. zreszta nie wydaje mi sie zeby w mojej wersji una gdzie rodzielacz zaplonu jest mechaniczny modol byl w stanie komunikowac sie z kompem smile.gif ale nie wiem moze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> ostatnio w chlodne dzni mam problem z odpaleniem auta bez wdepniecia

> pedalu gazu.

> Potem musze go jeszcze trzymac na gazie bo inaczej obroty bardzo

> spadaja i gasnie. Jak sie nagrzeje to wszystko wraca do normy i

> obroty trzyma.

> Po resecie kompa jest ok przez jakis 3 dni potem znow to samo.

> Stawiam na jakis czujnik temperatury tylko czy temperatury cieczy czy

> powietrza ?

> Jak Wam sie wydaje ?

> Pozdrawiam

> Szyemk

Nic nie wiemy jakie to uno yikes.gif

jest tam silnik krokowy ? on jest odpowiedzialny za wychylenie przepustnicy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie wiemy jakie to uno

> jest tam silnik krokowy ? on jest odpowiedzialny za wychylenie

> przepustnicy !

Uno 1.0 Fire Wtrysk z mechanicznym rozdzielaczem zaplonu. Roczniek 97, benzyna;

Jest silnik krokowy ale wydaje sie byc sprawny bo po resecie kompa trzyma obroty ale przez jakis czas... (czasami 3 dni czasami tydzien - zalezy od pogody)

Dlatego wydaje mi sie ze cos z jakims czujnikiem bedzie...

Auto stoi pod chmurka i nie wiem czy to nie ma wplywu na tego typu zachowania - czesto sie na niego leje no i poranny szron - wilgoc tez moze sie gdzies tam gromadzi...

A jezdze nim raczej nie za czesto (3 - 4 razy w tygodniu po jakies 20 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> A może Lambda , ja mam podobnie tolka odwrotnie obroty wysokie, reset

> stsrczy na 2 3 dni

Lambda IMO nie ma z tym nic wspolnego, jak pada lambda to masz spalanie straszne i czarny wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> A może Lambda , ja mam podobnie tolka odwrotnie obroty wysokie, reset

> stsrczy na 2 3 dni

Mielem podobny problem i pojechalem do mechanika. Ten nie wiedzac chyba co ma zrobic psiknal WD-40 w okilicy silniczka krokowego (dokladnie nie widzialem gdzie) i o dziwo pomoglo. Narazie jest dobrze ok.gif

A jeszcze jedno pytanko ( z gatunku laickich) - czy reset kompa polega na odłączeniu zasilania (tj. odlaczeniu akululatoraka) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeszcze jedno pytanko ( z gatunku laickich) - czy reset kompa

> polega na odłączeniu zasilania (tj. odlaczeniu akululatoraka) ?

Tak... ok.gif Najlepiej odlaczyc na jakis dluzszy czas, np. kilka godzin dla pewnosci, bo komp ma tam jakies swoje podtrzymanie pamieci, ktore jak dlugo trzyma to chyba nikt nie wie... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> A może Lambda , ja mam podobnie tolka odwrotnie obroty wysokie, reset

> stsrczy na 2 3 dni

Lambda raczej nie ma nic do powiedzenia przez pierwsze 10 sekund pracy silnika - dalej jak sie nagrzeje moze cos przeklamywac ale wydaje mi sie ze to raczej nie sklad mieszanki a otwarcie przepustnicy tu ma wplyw na wolne obroty.

reguluje to komp przez silniczek krokowy tylko na podstawie ktorego czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.