Skocz do zawartości

No i mam dylemat w kwestii oleju...


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm, do tej pory (100kkm) nie miałem tego dylematu, ale się pojawił...

Otóż muszę zaraz zmienić olej, do tej pory jeździłem non stop na Castrolu Magnatec 5W40 Full Synt. i było OK.

Ale od niedawna zauważyłem że jak samochód postoi kilka godzin, to przy uruchomieniu silnika kontrolka oleju nie gaśnie od 1 do 3 sekund... (to słychać już na ucho jak panewki w tym czasie dają czadu...) Olej musi sobie ściekać przez te kilka godzin, pewnie zużyła się powierchnia przylgni pompy i wałka...(przynajmniej w maluchu tak było, a silnik 899 to w sumie konstrukcjyjnie podobny, jeno celandrów więcej...)

Nosiłem się z zamiarem zalania na lato Castrol Formula RS 10W60, ale wszędzie czytam że polski to szajs, norm nie trzyma itp...

Mobil 1 (5W50) tańszy jest, ale nic o nim nie wiem niewiem.gif

Muszę zalać coś bardzo dobrego, bo ja ostro silnik katuję i na oleju oszczędzał nie będę, żeby zaraz kapitalki nie trzeba było robić...

Ludkowie, poradźcie coś sensownego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm, do tej pory (100kkm) nie miałem tego dylematu, ale się

> pojawił...

> Otóż muszę zaraz zmienić olej, do tej pory jeździłem non stop na

> Castrolu Magnatec 5W40 Full Synt. i było OK.

> Ale od niedawna zauważyłem że jak samochód postoi kilka godzin, to

> przy uruchomieniu silnika kontrolka oleju nie gaśnie od 1 do 3

> sekund... (to słychać już na ucho jak panewki w tym czasie dają

> czadu...) Olej musi sobie ściekać przez te kilka godzin, pewnie

> zużyła się powierchnia przylgni pompy i wałka...(przynajmniej w

> maluchu tak było, a silnik 899 to w sumie konstrukcjyjnie

> podobny, jeno celandrów więcej...)

> Nosiłem się z zamiarem zalania na lato Castrol Formula RS 10W60, ale

> wszędzie czytam że polski to szajs, norm nie trzyma itp...

> Mobil 1 (5W50) tańszy jest, ale nic o nim nie wiem

Ja mam taki zalany od tygodnia i pierwsze co zauważyłem to to, że sie strasznie trzyma rąk hehe.gif .

Troche się pobabrałem przy zalewaniu silnika i jakoś nie mogłem za pomocą papierowego ręcznika doczyścić rąk. Jak wypuszczałem z silnika starego Lotosa minerała, to raz, dwa i ręce czyściutkie.

I jeszcze jedno: wreszcie ucichł popychacz od pompki paliwa i zaworki na zimno, teraz nic już nie stuka w silniku, ciekawe dlaczego, wszyscy mówią, że syntetyki są rzadsze i silnik może bardziej hałasować hmm.gif.

Innych spostrzeżeń na razie nie poczyniłem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm, do tej pory (100kkm)....

A ja mam zaledwie 45kkm a zauważyłem że jak jeźdiłem na syntetyku to gaz do końca wciskałem i nic tylko sie wiry w baku robiły a efektu nic?! A inna rzecz że co jakiś czas trzeba było sporo dolać (moim zadaniem zadużo) Jak się zestarzał to preztał "znikać" więc pomyślałem że naleje mineralny 15W40 Lotos -moze ktoś mi powie ze "szajs" ale czasem do "SZAJSU " pasuje "szajs" . Co ciekawe problem dolewania ziknał, Hym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam zaledwie 45kkm a zauważyłem że jak jeźdiłem na syntetyku to

> gaz do końca wciskałem i nic tylko sie wiry w baku robiły a

> efektu nic?!

Bardzo ciekawe hmm.gif

> A inna rzecz że co jakiś czas trzeba było sporo

> dolać (moim zadaniem zadużo) Jak się zestarzał to preztał

> "znikać"

Musiał się widać uleżeć hehe.gif

> więc pomyślałem że naleje mineralny 15W40 Lotos -moze

> ktoś mi powie ze "szajs" ale czasem do "SZAJSU " pasuje "szajs"

> . Co ciekawe problem dolewania ziknał, Hym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na zimno, teraz nic już nie stuka w silniku, ciekawe dlaczego,

> wszyscy mówią, że syntetyki są rzadsze i silnik może bardziej

> hałasować .

bo nie sa rzadsze a tylko maja szerszy zakres temp. pracy i kilka innych ulepszen, ktore akurat w uno sa maloprzydatne.

pozdrawiam

tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "znikać" więc pomyślałem że naleje mineralny 15W40 Lotos -moze

> ktoś mi powie ze "szajs" ale czasem do "SZAJSU " pasuje "szajs"

> . Co ciekawe problem dolewania ziknał, Hym ??

bo to nie szajs ale b.dobry olej, problem zniknal, bo porzedni olej sie srednio nadawal do Twojego wozu, za to ten sie dobrze nadaje, zreszta tak mowi instrukcja obslugi wozu

tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm, do tej pory (100kkm) nie miałem tego dylematu, ale się

> pojawił...

> Otóż muszę zaraz zmienić olej, do tej pory jeździłem non stop na

> Castrolu Magnatec 5W40 Full Synt. i było OK.

> Ale od niedawna zauważyłem że jak samochód postoi kilka godzin, to

> przy uruchomieniu silnika kontrolka oleju nie gaśnie od 1 do 3

> sekund... (to słychać już na ucho jak panewki w tym czasie dają

> czadu...)

nie nalezy sie tym przejmowac, wszak ten olej jak reklamuja tak przywiera molekularnie do elementow silnika ze bez mala nie sposob ze pracuje tuz po starcie na sucho i ze by sie uszkodzil

hehe.gif

ale teraz powaznie. nic nie szkodzi ze lampka nie gasnie od razu, nie oznacza to takze ze silnik pracuje na sucho, to co slyszysz to jedynie luzy silnika nie kasowane przez napor hydrodynamiczny oleju, ktory "kasuje" luzy w silniku gdy cisnienie oleju osiagnie prawidlowa wartosc. nie nalezy sie tym przejmowac, tak samo jak tym ze lampka cis.oleju żarzy sie badz swieci na goracym silniku przy pracy na biegu jalowym.

tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie nalezy sie tym przejmowac, wszak ten olej jak reklamuja tak

> przywiera molekularnie do elementow silnika ze bez mala nie

> sposob ze pracuje tuz po starcie na sucho i ze by sie uszkodzil

> ale teraz powaznie. nic nie szkodzi ze lampka nie gasnie od razu, nie

> oznacza to takze ze silnik pracuje na sucho, to co slyszysz to

> jedynie luzy silnika nie kasowane przez napor hydrodynamiczny

> oleju, ktory "kasuje" luzy w silniku gdy cisnienie oleju

> osiagnie prawidlowa wartosc. nie nalezy sie tym przejmowac, tak

> samo jak tym ze lampka cis.oleju żarzy sie badz swieci na

> goracym silniku przy pracy na biegu jalowym.

> tom

No ja jednak bym się tym przejmował...

To co piszesz to (za przeproszeniem) troszkę jak naukowy bełkot, bo czym że jest stan, kiedy ciśnienie oleju nie osiąga prawidłowej wartości, jak nie pracą na sucho? Wiadomo że nie totalnie na sucho, bo olej tam jest, ale niestety, jeżeli ciśnienie jest niedostateczne to panewy walą o czopy i dupka blada. Tak jest u mnie i to bardzo słychać! Gaśnie kontrolka i silnik ucicha a tym samym przestaje się w kosmicznym tempie zużywać - jeśli nie mam racji to mam w kieszeni parę zł... (bo kapitalka kosztuje...)

Zalałem Monil1 5W50, ale dalej jak postoi długo to potem po uruchomieniu się troszkę świeci, więc niedługo jak będę wymieniał rozrząd to przy okazji pewnie pójdzie do roboty wałek czy pompa, a może to i to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja jednak bym się tym przejmował...

> To co piszesz to (za przeproszeniem) troszkę jak naukowy bełkot, bo

> czym że jest stan, kiedy ciśnienie oleju nie osiąga prawidłowej

> wartości, jak nie pracą na sucho? Wiadomo że nie totalnie na

> sucho, bo olej tam jest, ale niestety, jeżeli ciśnienie jest

> niedostateczne to panewy walą o czopy i dupka blada. Tak jest u

> mnie i to bardzo słychać! Gaśnie kontrolka i silnik ucicha a tym

> samym przestaje się w kosmicznym tempie zużywać - jeśli nie mam

> racji to mam w kieszeni parę zł... (bo kapitalka kosztuje...)

> Zalałem Monil1 5W50, ale dalej jak postoi długo to potem po

> uruchomieniu się troszkę świeci, więc niedługo jak będę

> wymieniał rozrząd to przy okazji pewnie pójdzie do roboty wałek

> czy pompa, a może to i to...

Coś na pewno jest nie tak skoro kontrolka nie gaśnie od razu, ale coś szybko Ci ten silnik zaczął padać hmm.gif

Mnie kontrolka gaśnie dokładnie w momencie kiedy silnik "załapie", a po krótkim postoju nawet już podczas pracy rozrusznika.

Widocznie silnik nie jest w stanie wytrzymać twoich sportowych zapędów hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlej sobie Selenia 20K 10W-40 lub Selenia Racing 10W-60 !!

Do tej pory miałem Castrol Magnatec 5W-40 i nie mogę powiedzieć, żeby był zły, ale jak dzisiaj go wylewałem (po 12 kkm) to był jak siki, lał się jak woda...

Ogólnie u mnie olej to ma ciężki żywot - podobnie jak reszta autka hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tej pory miałem Castrol Magnatec 5W-40 i nie mogę powiedzieć, żeby

> był zły, ale jak dzisiaj go wylewałem (po 12 kkm) to był jak

> siki, lał się jak woda...

> Ogólnie u mnie olej to ma ciężki żywot - podobnie jak reszta autka

no to Selenia Racing będzie w sam raz!! w pełni syntetyczny olej mający zastosowanie w silnikach samochodów sportowych i wyścigowych, może być również stosowany w seryjnych samochodach!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja jednak bym się tym przejmował...

> To co piszesz to (za przeproszeniem) troszkę jak naukowy bełkot, bo

> czym że jest stan, kiedy ciśnienie oleju nie osiąga prawidłowej

> wartości, jak nie pracą na sucho? Wiadomo że nie totalnie na

> sucho, bo olej tam jest, ale niestety, jeżeli ciśnienie jest

> niedostateczne to panewy walą o czopy i dupka blada. Tak jest u

> mnie i to bardzo słychać! Gaśnie kontrolka i silnik ucicha a tym

> samym przestaje się w kosmicznym tempie zużywać - jeśli nie mam

> racji to mam w kieszeni parę zł... (bo kapitalka kosztuje...)

> Zalałem Monil1 5W50, ale dalej jak postoi długo to potem po

> uruchomieniu się troszkę świeci, więc niedługo jak będę

> wymieniał rozrząd to przy okazji pewnie pójdzie do roboty wałek

> czy pompa, a może to i to...

Mój silnik miał robioną kapitalke po około 200 kkm i bynajmniej nie dlatego, że to szajs i dlatego, że więcej by już nie ukręcił. Powód był taki, że pompka oleju przestała dawać rade. Dół silnika robił gość, który już takich silników zrobił w swoim życiu mase i zwracał uwagę na to, że największą bolączką tego silnika jest padnięta pompa oleju (nie całkiem zepsuta ale właśnie taka, która przestaje dawać rade). Według niego większość ludzi zażyna te silniki niedopilnowując oleju.

Ponieważ do demontażu pompy nie będziesz musiał ściągać głowicy, a trzeba tylko zdjąć miskę olejową. Koszt nowej pompy jest niższy niż 4 litry "wupas oleju", a IMO to przestań lać cudowne środki tylko zajmij się zbadaniem pompy.

Silniki 903 służą do dzisiaj w wielu fiatach 127 i jeżdzą po swapie np. w maluchach, które często są prowadzone przez młodzież i ona daje im ostro w [kiurza twarz].

100 kkm to wcale nie jest dużo na tego weterana szos, a kontrolki oleju nie ignoruj nono.gif tak jak TunoM Ci radził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.