PePciak Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 W ciagu jednego miesiac musze dolewac ok. 0.5l Plynu do zbiorniczka, czy to upg czy jakis wyciek ? W plynie nie widac oleju, na korku i bagnecie nie ma masełka, nie kopci tez na biało . Wywala mi za to błąd sondy ktory kasuje co tydzien... Mozliwe ze przepala plyn i dlatego blad wyzuca ? Moze to i tez sonda do wymiany ? Zauwazylem tez lekki spadek mocy troche sie mułowata Zafirka zrobiła. Co mam jeszcze sprawdzic ? Jak sa Swiece wypalone? A jezeli jest wyciek to gdzie szukac najczesciej ? Moze pojade gdzies na jakies badanie spalin czy cos takiego wykryje jakies H2O w spalinach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Marca 2007 Udostępnij Napisano 21 Marca 2007 Płyn raczej gdzieś wycieka. Prawdopodobnie nie wykryjesz gdzie bo wyciek jest zbyt mały. Można co prawda dolać jakiegoś płynu fluorescencyjnego i szukać z lampą UV, ale komu by się chciało. Sondę trzeba pomierzyć, a najlepiej podłączyć techa jak wyskoczy błąd i oblukać zamrożoną ramkę z parametrami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opelfan Napisano 23 Marca 2007 Udostępnij Napisano 23 Marca 2007 > W ciagu jednego miesiac musze dolewac ok. 0.5l Plynu do zbiorniczka, > czy to upg czy jakis wyciek ? > W plynie nie widac oleju, na korku i bagnecie nie ma masełka, nie > kopci tez na biało . > Wywala mi za to błąd sondy ktory kasuje co tydzien... > Mozliwe ze przepala plyn i dlatego blad wyzuca ? > Moze to i tez sonda do wymiany ? > Zauwazylem tez lekki spadek mocy troche sie mułowata Zafirka zrobiła. > Co mam jeszcze sprawdzic ? Jak sa Swiece wypalone? A jezeli jest > wyciek to gdzie szukac najczesciej ? > Moze pojade gdzies na jakies badanie spalin czy cos takiego wykryje > jakies H2O w spalinach ? W Zafirach nie było silnika X18XE. 1,8 X18XE1 miał 115KM, a 125KM miał oznaczenie Z18XE. W spalinach nie mierzy się zawartości H2O, bo to jest produkt porządany i występuje mniejszym lub większym stopniu w postaci pary wodnej. Mierzy się tylko produkty spalania które są nieporzadanew tym procesie takie jak: pozostałość tlenu w spalinach, zawartość CO i CO2, ilość cząsteczek HC (ęglowodorów) i lepsze analizatory potrafią jeszcze zmierzyć ilość tlenków azotu. Na podstawie tych parametrów mozna stwierdzić czy spalanie przebiega poprawnie czy nie. Moim zdaniem jeśli byłby spalany płyn chłodniczy to pojawiłby się CO w płynie (mozna odpowiedni test płynu chłodzącego zrobić). W twoim przypadku stawiałbym raczej na jakiś mały wyciek, najczęściej na wężach instalacji gazowej (połączenia) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.