Skocz do zawartości

Kto mi objaśni


Sw_irek

Rekomendowane odpowiedzi

na jakiej zasadzie gaśnie kontrolka ładowania aku ?? hmm.gif

alternator zaczyna ładować podając + na jakiś stycznik ?? który ją wyłącza ??

i kolejne czy zdało by egzamin podłaczenie (zakładając że elternator podaje + na stycznik ) poprowadzić ten sygnał + na stycznik od świateł ??

= czy w efekcie zgaśnięcia kontrolki ładowania będą zapalały sie światła ??????

hmm.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedwszytkim kontrolak swieci sie przez podanie masy a nie plusa na zarowke zasilanie jest stale,

jest to wyprowadzone z regulatora napiecia bez problemu zda egzamin taki przekaznik sterowany tym sygnalem mam w taki sposob podlaczony przekaznik rozrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedwszytkim kontrolak swieci sie przez podanie masy a nie plusa na

> zarowke zasilanie jest stale,

> jest to wyprowadzone z regulatora napiecia bez problemu zda egzamin

> taki przekaznik sterowany tym sygnalem mam w taki sposob

> podlaczony przekaznik rozrusznika

a możesz napisać coś więcej czy jest do konrolki ładowania przekaźnik ??

gdzie szukać takiego kabla co idzie do kontrolki hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest schemat .

I dobry opis do tego. Ciebie interesuje w sumie fragment:

"Aby alternator zaczął pracować, musimy dostarczyć niewielki prąd do obwodu wzbudzenia. W większości rozwiązań, prąd ten jest zapewniany przez lampkę kontrolną na tablicy rozdzielczej. Po włączeniu zapłonu, prąd płynie przez lampkę do regulatora i do uzwojenia wzbudzenia. Jeśli lampka kontrolna jest przepalona lub odłączona, alternator prawdopodobnie nie będzie pracował.

(Uwaga: Na schemacie przedstawiono alternator z zewnętrznym regulatorem. Inne typy, oraz urządzenia z wewnętrznym regulatorem mogą mieć regulator umiejscowiony na zacisku DF albo na zacisku D- . Zasada działania pozostaje ta sama.)

Gdy prędkość obrotowa alternatora rośnie, napięcie statora wzrasta dopóki napięcie na 3 małych diodach nie jest wystarczające do zasilania obwodu wzbudzenia. Kiedy to napięcie osiągnie poziom 12 volt, lampka kontrolna gaśnie, ponieważna obu jej zaciskach jest identyczny potencjał."

I w tym rozwiązaniu kontrolka zapewnia "wstępne" wbudzenie alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli musiał bym znaleść kabel króry idzie do lampki i na wyłączonym zapłonie jest - ... po odpaleniu pojawia się na nim + i lampka gaśnie hmm.gif tak więc jak pojawia się na nim + to można go podłączyć do stycznika świateł by załączał światła ?? hmm.gif tylko po przekręcaniu kluczyka na kabli - idzie + do wzbudzenia alternatora hmm.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli musiał bym znaleść kabel króry idzie do lampki i na wyłączonym

> zapłonie jest - ... po odpaleniu pojawia się na nim + i lampka

> gaśnie tak więc jak pojawia się na nim + to można go podłączyć

> do stycznika świateł by załączał światła ??

Nie wiem jak jest ten stycznik wykonany (załącznie masy, plusa, jakieś sprzężone z nim obwody)

Także lepiej będzie dać przekaźnik z diodą zabezpieczającą.

> tylko po

> przekręcaniu kluczyka na kabli - idzie + do wzbudzenia

> alternatora

tak Wzbudzenie jest zasilane przez żaróweczkę. Żaróweczka ma 2W hmm.gif? Także 2W/12V=0,16 A nominalnie co da w przybliżeniu 12V/0,16 =75 Ohm a wzbudzenie ma pojedyncze ohmy także praktycznie całe napięcie będzie na żaróweczce i kiedy ona się świeci to na wzbudzeniu będą jakieś pojedyncze V , które nie załączą przekaźnika. Także pomysł dosyć ciekawy IMHO i sensowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Także pomysł dosyć ciekawy IMHO i sensowny.

tak więc nie ma sensu szukać kabla + czy - konkretne napięcie + pojawia się w momencie pracy alternatora i jeśli podepnie się je pod stycznik świateł to będzie git .. hmm.gif

tylko gdzie jest ten kabel niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> = czy w efekcie zgaśnięcia kontrolki ładowania będą zapalały sie

> światła ??????

Tylko że gdy kiedyś sobie kolega na noc nie załączy świateł mijania "twardo" (łatwo się odzwyczaić) i nagle pęknie pasek alternatora albo się szczotka powiesi, to kolega zobaczy ciemność.

Tyle samo są warte wynalazki uzależnione od ciśnienia oleju itp. cool.gifpalacz.gif

Po kluczyku - i już. Trwałość akumulatora zmniejsza się o dwa dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak więc nie ma sensu szukać kabla + czy - konkretne napięcie +

> pojawia się w momencie pracy alternatora i jeśli podepnie się je

> pod stycznik świateł to będzie git ..

> tylko gdzie jest ten kabel

Tp jest jedyny cienki kabelek idący z alternatora (oczywiście liczę regulator jako cześć składową alternatora, jeżeli nie jest zintegrowany ze szczotkami). w stronę reszty samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.