Sw_irek Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 na jakiej zasadzie gaśnie kontrolka ładowania aku ?? alternator zaczyna ładować podając + na jakiś stycznik ?? który ją wyłącza ?? i kolejne czy zdało by egzamin podłaczenie (zakładając że elternator podaje + na stycznik ) poprowadzić ten sygnał + na stycznik od świateł ?? = czy w efekcie zgaśnięcia kontrolki ładowania będą zapalały sie światła ?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 przedwszytkim kontrolak swieci sie przez podanie masy a nie plusa na zarowke zasilanie jest stale, jest to wyprowadzone z regulatora napiecia bez problemu zda egzamin taki przekaznik sterowany tym sygnalem mam w taki sposob podlaczony przekaznik rozrusznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > przedwszytkim kontrolak swieci sie przez podanie masy a nie plusa na > zarowke zasilanie jest stale, > jest to wyprowadzone z regulatora napiecia bez problemu zda egzamin > taki przekaznik sterowany tym sygnalem mam w taki sposob > podlaczony przekaznik rozrusznika a możesz napisać coś więcej czy jest do konrolki ładowania przekaźnik ?? gdzie szukać takiego kabla co idzie do kontrolki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Tu jest schemat . I dobry opis do tego. Ciebie interesuje w sumie fragment: "Aby alternator zaczął pracować, musimy dostarczyć niewielki prąd do obwodu wzbudzenia. W większości rozwiązań, prąd ten jest zapewniany przez lampkę kontrolną na tablicy rozdzielczej. Po włączeniu zapłonu, prąd płynie przez lampkę do regulatora i do uzwojenia wzbudzenia. Jeśli lampka kontrolna jest przepalona lub odłączona, alternator prawdopodobnie nie będzie pracował. (Uwaga: Na schemacie przedstawiono alternator z zewnętrznym regulatorem. Inne typy, oraz urządzenia z wewnętrznym regulatorem mogą mieć regulator umiejscowiony na zacisku DF albo na zacisku D- . Zasada działania pozostaje ta sama.) Gdy prędkość obrotowa alternatora rośnie, napięcie statora wzrasta dopóki napięcie na 3 małych diodach nie jest wystarczające do zasilania obwodu wzbudzenia. Kiedy to napięcie osiągnie poziom 12 volt, lampka kontrolna gaśnie, ponieważna obu jej zaciskach jest identyczny potencjał." I w tym rozwiązaniu kontrolka zapewnia "wstępne" wbudzenie alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yatanza Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > na jakiej zasadzie gaśnie kontrolka ładowania aku ?? Zarowka kontrolki jest wpieta miedzy plus akumulatora i plus alternatora, wiec gdy ten daje 12V to zarowka gasnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 czyli musiał bym znaleść kabel króry idzie do lampki i na wyłączonym zapłonie jest - ... po odpaleniu pojawia się na nim + i lampka gaśnie tak więc jak pojawia się na nim + to można go podłączyć do stycznika świateł by załączał światła ?? tylko po przekręcaniu kluczyka na kabli - idzie + do wzbudzenia alternatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > czyli musiał bym znaleść kabel króry idzie do lampki i na wyłączonym > zapłonie jest - ... po odpaleniu pojawia się na nim + i lampka > gaśnie tak więc jak pojawia się na nim + to można go podłączyć > do stycznika świateł by załączał światła ?? Nie wiem jak jest ten stycznik wykonany (załącznie masy, plusa, jakieś sprzężone z nim obwody) Także lepiej będzie dać przekaźnik z diodą zabezpieczającą. > tylko po > przekręcaniu kluczyka na kabli - idzie + do wzbudzenia > alternatora tak Wzbudzenie jest zasilane przez żaróweczkę. Żaróweczka ma 2W ? Także 2W/12V=0,16 A nominalnie co da w przybliżeniu 12V/0,16 =75 Ohm a wzbudzenie ma pojedyncze ohmy także praktycznie całe napięcie będzie na żaróweczce i kiedy ona się świeci to na wzbudzeniu będą jakieś pojedyncze V , które nie załączą przekaźnika. Także pomysł dosyć ciekawy IMHO i sensowny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sw_irek Napisano 18 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > Także pomysł dosyć ciekawy IMHO i sensowny. tak więc nie ma sensu szukać kabla + czy - konkretne napięcie + pojawia się w momencie pracy alternatora i jeśli podepnie się je pod stycznik świateł to będzie git .. tylko gdzie jest ten kabel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rancho Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > = czy w efekcie zgaśnięcia kontrolki ładowania będą zapalały sie > światła ?????? Tylko że gdy kiedyś sobie kolega na noc nie załączy świateł mijania "twardo" (łatwo się odzwyczaić) i nagle pęknie pasek alternatora albo się szczotka powiesi, to kolega zobaczy ciemność. Tyle samo są warte wynalazki uzależnione od ciśnienia oleju itp. Po kluczyku - i już. Trwałość akumulatora zmniejsza się o dwa dni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzymK Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > tak więc nie ma sensu szukać kabla + czy - konkretne napięcie + > pojawia się w momencie pracy alternatora i jeśli podepnie się je > pod stycznik świateł to będzie git .. > tylko gdzie jest ten kabel Tp jest jedyny cienki kabelek idący z alternatora (oczywiście liczę regulator jako cześć składową alternatora, jeżeli nie jest zintegrowany ze szczotkami). w stronę reszty samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.