Jump to content

Michal_O

użytkownik
  • Posts

    1191
  • Joined

  • Last visited

Retained

  • weteran

Profile Information

  • Name
    Michal
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    KRK
  • Zainteresowania
    Automotive
  • Car
    Arteon

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Michal_O's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

86

Reputation

  1. Witam, Wiem, ze bylo juz sporo watkow na ten temat, ale… Przy dzisiejszych cenach paliwa w/w pytanie ponownie na ogromny sens - chodzi o koszty paliwa. Dzisiejsze wspolczesne silniki doladowane z bezposrednim wtryskiem paliwa pala podobnie zarowno te benzynowe jak i diesel’e. Jest tu jedno ale: Benzyne najczesciej kupuje sie tylko na stacjach benzynowych, a tu cena dzis to 8zl lub lepiej. Olej napedowy natomiast mozna prawie w kazdych ilosciach tanio kupic od kierowcow PKSow, TIRow, maszyn budowlanych itp… Ostatnio znajomy kupowal po 5 zl za litr - platnosc gotowka. Zatem, przy zblizonym zuzyciu na 100km ale cenie ON +/- 5zl… Co sadzicie?
  2. Witam, EU juz oglosila koniec spalinowek. Wiem, ze dzis kupienie nowego samochodu graniczy z cudem, stad taka popularnosc i wysokie ceny uzywek. Dodatkowym obciazeniem dla wlascicieli oraz uzytkownikow spalinowek bedzie nowy podatek od ich posiadania, ktorego wprowadzenie wlasnie oglasza EU i Polski Rzad… Pytania zatem brzmia: 1. Czy ktos z Was jeszcze planuje zakupic spalinowke? 2. Czy to jeszcze ma sens? Biorac pod uwage podatek od spalinowek i niedlugi ich zakaz wjazdu do centrum polskich miast? 3. Czy za kilka lat bedzie ktokolwiek chetny na odkup uzywanej spalinowki? EU bans combustions… Dzieki za Wasze opnie na w/w temat…
  3. Witam Samochody elektryczne staja sie powoli standardem. 1. Turcja wlasnie konczy budowe Fabryki TOGGa. https://www.togg.com.tr/en/ 2. US maja Tesla’e. https://www.tesla.com/ 3. Polacy beda miec Izere. https://e.autokult.pl/43959,izera-ma-inwestora-zastepczego-i-planiste-o-samym-aucie-cisza Pytanie, ktora droga pojdzie nasza Izera? Czy wybierze droge rozwoju Tesla’i czy tez TOGGa? Jak myslicie? Jakie sa Wasze opinie?
  4. Witam, Firma Fuji Heavy sprzedajaca w Polsce swoje samochody pod marka “Subaru” wlasnie oglosila, iz wchodzi w produkcje elektrykow! Zatem, juz chyba wszyscy producenci samochodow maja zamiar produkowac elektryki… Coz, takie czasy nastaly.
  5. Zgadza sie. Sporo osob kupuje Skode zamiast VW! Np. Octavia’e zamiast Golf’a czy Superb zamiast Passat’a… Coz, takie czasy. Mozna otrzymac zblizony samochod za nizsza cene…
  6. Witam, Dacia ostatnimi czasy wykonala dzieki, RSA ogromny skok zarowno technologiczny jak i jakosciowy. Analogicznie do tego, jaki Skoda wykonala dzieki VWAG. Dzis Dacia jest alternatywa dla Renault - jak Skoda alternatywa dla VW. Stad oczywistym jest osiagniecie #1 w sprzedazy w Europie, wyprzedzajac VW Golfa! dla Team’u Dacii!
  7. Dziekuje za w/w bardzo ciekawe i merytoryczne opinie. Nalezy rowniez odnotowac fakt, ze Dacia Daster bije rekordy sprzedazy w Polsce, jest najlepiej sprzedajacym sie SUVem w Polsce i nr 2 wsrod modeli: dane = Dacia Duster (3057szt. +37,3 proc.). Zrodlo = auto-swiat.pl
  8. OK, ale Dacia ma jeszcze lepszy value for money… vs Skoda.
  9. Witam, Dzis przejrzalem na stronach internetowych Dacia i Skoda oferty ich “SUVow”: 1. https://www.dacia.pl/samochody/duster.html 2. https://www.skoda-auto.pl/modele/karoq/skoda-karoq Oba te modele sa zblizone wielkoscia, rozstaw osi to 2.6m a dlugosc calkowita ok. 4.3m. Bardzo podobne wyposazenie lacznie z multimediami. Oba samochody moga byc tez opcjonalnie wyposazone w skrzynie automatyczne. W obu tez wystepuje naped 4x4. Cena Skody jest wyzsza od Dacii, choc Skoda jest samochodem budzetowym koncernu VW a Dacia samochodem budzetowym koncernu Renault. I to tlumaczy fenomenalna sprzedaz Dacii Duster w Polsce, a niekoniecznie Skody Karoq. Polacy nie maja zamiaru przeplacac za niemal identyczny samochod koncernowi VW, skoro moga otrzymac ten sam od Renault w sporo nizszej cenie! A co Wy myslicie?
  10. Tak, to prawda. Ale na trasie mozna zejsc do 10l/100km przy jezdzie zgodnie z przepisami. Na miescie komputer pokazuje mi spalanie na pozionie 12-15 l/100km w zaleznosci od stylu jazdy.
  11. Witam, W zeszlym roku kupilem VW z napedem na 4 kola. Na poczatku bylem nastawiony sceptycznie, ale po przejechaniu 1 okresu zimowego (w tym roku bylo troche sniegu) moja opinia jest nastepujaca: Zalety: Samochod wyraznie lepiej przyspiesza na sliskiej nawierzchni - nie ma tu zjawiska obracania sie przednich kol i migania kontrolki ASR. Bez problemu podjezdzalem do domu bez koniecznisci odsniezania podjazdu (Zona samochodem z napedem na 1 os miala problemy z podjazdem). Nie ma zjawiska uciekania tylu lub przodu samochodu przy przyspieszaniu na zakretach. Dynamika ruszania np. skrzyzowania, swiatla. Wady: Masa samochodu zwiekszona o ok. 150kg = tylni most, wal napedowy, skrzynia rozdzielcza oraz sprzeglo wieloplytkowe. Dodaktowe elementy mechaniczne ich obsluga, zmiany oleju. Naped 4x4 uzywany jedynie 6-miesiecy w roku / latem malo potrzebny. Wnioski: Nie mozna tu jednoznacznie stwierdzic, czy naped 4x4 jest potrzebny czy tez nie. Jak zwykle decyzja do podjecia kazdorazowo przy zakupie samochodu.
  12. Zgadza sie! Przy w/w przebiegu 100% racji!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.