Skocz do zawartości

stalan

użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 465
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

O stalan

  • Urodziny 12.11.1960

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Gdynia
  • Samochód
    turbofrancuz

Ostatnie wizyty

3 014 wyświetleń profilu

stalan's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

1 tys.

Reputacja

  1. No to raczej oczywiste . A tak na poważnie...przy stopniu komplikacji współczesnych samochodów,skrzynia biegów to może być marginalny problem.
  2. Jako starsza osoba mogę autorytatywnie stwierdzić ,że dla mnie najlepsza jest dobra, szybka skrzynia dwusprzęgłowa. Polecam....
  3. No...za tyle to ci szwagier na używkach w stodole remont zrobi.
  4. Napisałem że "nie wykazywał entuzjazmu do procesu remontu", czyli albo mu się nie chciało, nie opłacało, lub go to przerastało i prościej było wymienić cały silnik.A w związku z tym zrobił wiele aby części nie znaleźć... ale to są tylko takie luźne dywagacje,bo świat nie jest czarno biały i jak było faktycznie się nie dowiemy.
  5. Jako zadowolony użytkownik samochodu z takim silnikiem,z zainteresowaniem obejrzałem ten film.Co zobaczyłem? ...mechanik zdiagnozował usterkę, wypalony zawór i tłok na jednym cylindrze,co w/g niego stało się najprawdopodobniej na skutek awarii wtryskiwacza. Wtryskiwacz może ulec awarii z wielu powodów , najczęściej jest to wada fabryczna,niska jakość paliwa lub naturalne zużycie.Te ok.120 kkm przebiegu to relatywnie niewiele,więc na zużycie bym tu nie stawiał, a raczej na...pech, gdyż nastąpiło to tylko w jednym cylindrze.Co dalej..widzimy dwa używane silniki w bardzo dobrym stanie (nie licząc cylindra nr.1 w tym uszkodzonym), brak wycieków,brak lub niewiele nagaru , osprzęt silnika (turbina,GPF itd.) bez zarzutów ,wszystko ładne czyste aż miło popatrzeć.Czyli biorąc pod uwagę masowość występowania tego silnika, nazwanie tego kolejnym francuskim bublem na podstawie jednostkowych przypadków jest co najmniej nadużyciem.A co do braku części, nie mam pojęcia o tym rynku , niemniej jednak fachowiec nie wykazywał zbytniego entuzjazmu do procesu remontu i może z tej przyczyny zbytnio nie drążył( lub nie chciał drążyć) tematu.
  6. I tu się mylisz ....Punkty zdobyte przed wrześniem u.b roku także kasują się po roku. PS. Tak jak piszesz w m obywatelu była informacja że po 2 latach ,o ile pamiętam w listopadzie zakualizowali że po roku...a teraz nic nie ma...bo to już dla wszystkich oczywiste że kasują się po roku.
  7. Z tą tezą nawet nie śmiał bym dyskutować .
  8. Bezpieczny wybór ,ale...czy w życiu zawsze wszystko musi być racjonalne ?.
  9. Z tymi przebiegami to różnie bywa...
  10. Megane przejechała od wyjazdu z salonu prawie 6 lat zupełnie bezawaryjne.Jedyną usterką było zapocenie na pokrywie rozrządu które ASO usunęło w ramach 5 letniej gwarancji( na miesiąc przed jej końcem ). W Kadjarze raz w pierwszym tygodniu eksploatacji ,zawiesił się system na...włączonej kamerze cofania.Po wyłączeniu silnika i po ponownym załączeniu ,problem znikł i już nie powrócił.Po miesiącu robiłem aktualizację map w nawigacji i samego systemu ,od tej pory wszystko śmiga jak należy już trzeci rok.Tak na koniec,to moje trzecie Renault pod rząd i myślę że nie ostatnie.
  11. Posiadałem przez ponad 5 lat Megane z silnikiem 1,2 Tce i...złego słowa o nim nie mogę powiedzieć .Oleju nie palił ,był cichy i w miarę oszczędny, dynamika raczej przeciętna ,z tym że na przejechane coś ok. 60 kkm wymian olejowych było 7 (siedem) .Ale skończyła się 5 letnia gwarancja i...od prawie trzech lat mam Kadjara 1,3 Tce z automatem EDC .Po przejechaniu 27 kkm niewiele o niezawodności można powiedzieć ,poza tym...że nic się nie dzieje. Spalanie jak dla mnie więcej niż OK. średnia po przejechaniu 7 tys. od wymiany oleju 7,8 l ,jazda w 70 % w mieście ,w trasie się nie męczy mocy ma dosyć. Samochód mogę polecić ,z tym że z tego co wiem egzemplarze po lifcie (chyba od 2019 i dopiero w nich był montowany 1,3 Tce) mają lepiej wykonane i spasowane wnętrze.
  12. O ile to nowe kanciaste nadwozie bardzo mi się podoba ,to już wnętrze utrzymane w tej samej konwencji jak dla mnie jest...ohydne . Musiał bym do niej wsiąść i zobaczyć to na żywo ,bo na fotkach twarde plastiki zestawione z kantami wyglądają baaardzo słabo. Być może to jest tak ,że że moje początki "kariery" kierowcy przypadają na przełom lat 80/90 i tego typu wnętrze przypomina mi...Fiata Temprę/Tipo ,co wówczas było nowoczesne a teraz dla mnie jest archaiczne i niemodne . PS. Na tej samej zasadzie nie podobają mi się spodnie typu "dzwony" , bo takie nosiłem w połowie lat siedemdziesiątych /
  13. Tyle to wiedziałem , miałem tylko wątpliwości co do punktów "zdobytych" przed 17.09 . Początkowo wszyscy mądrzy twierdzili że tych "starych" punktów będą dotyczyły poprzednie zasady i stąd ten post. Teraz już w M Obywatelu napisali że moje też po roku.
  14. Wiem że są przynajmniej dwie wersje..."suche"sprzęgła 6 biegów i moja z mokrymi 7 biegów.
  15. Co tam koszty, komfort się liczy . Ja mam wprawdzie Kadjara z EDC ,ale u mnie są tzw. mokre sprzęgła i działa to wyśmienicie. Sprzęgła kiedyś się zużyją , wieść gminna niesie że w większości dwusprzęgłówek to ok. 150/200 tys ,czyli u mnie za jakieś ...15 lat.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.