Skocz do zawartości

mouk

użytkownik
  • Zawartość

    513
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Normalny

3 obserwujących

O mouk

  • Tytuł
    kierowca

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Ww

Ostatnie wizyty

252 wyświetleń profilu
  1. mouk

    Panda I 4x4 1.0

    Jest ciut wyżej, są dystanse 20mm i są opony terenowe (zamiast zimówek 145/80/13 jest 165/80/13 ), niestety potrafi od czasu do czasu coś obcierać. No i pojawiły się relingi Auto do jazdy w terenach górskich(beskidy) i może wakacyjne nieco dalsze wyprawy (Rumunia).
  2. mouk

    Swap 1.0 na 1.2

    hmm, no to by wyszło, że 1.0 jest mocniejsze od 1.2 Dla mnie w zasadzie nie tyle moc jest istotna co moment obrotowy w niższym zakresie obrotów.
  3. mouk

    Panda I 4x4 1.0

    Witam Chciałbym zacząć zabawę z 4x4 i mam dylemat, czy takie auto jakie mam jest sens i czy da się doprowadzić(przy rozsądnych kosztach) do sensownej zdolności terenowej. W bardzo ciężki teren nie będę się pakował, szkoda auta, bo jest w idealnym stanie blacharskim, a to już jednak youngtimer, więc szkoda auto zniszczyć. Auto ma być w zasadzie bardziej na jakieś dalsze wyprawy górskie typu w góry Rumunia, Gruzja, Alpy. Nie potrzebuje do tego dużego samochodu, zawsze sobie radziłem bez problemu w dalekich wyjazdach bezproblemowo w bardzo małych autach, wystarczy mały namiot, śpiwór i kilka ubrań, zawsze starczały na takie wyprawy(auta typu Tico, Panda 2, Pajero Pinin. Dla 2 osób więcej nie potrzebuję(Patrol, LandCruiser, czy mercedes G raczej odpada, w beskidach nawet nie we wszystkie dróżki bym się nimi zmieścił na szerokość,ale fakt że stara, krótka G klasa mnie kusi trochę). Wiem, że najprościej kupić choć trochę przerobionego Samuraja, Jimny i to będzie sobie bardzo dobrze radziło, łatwo o części itp. ale wolałbym mieć coś oryginalnego i raczej starego, jakoś do współczesnych aut mnie nie ciągnie. Kupiłem jakiś czas temu Pandę 1 4x4 1.0 z 1986 roku. Pierwszy wyjazd w góry(beskidy) i... trochę jest za niska(tą samą trasą samurai radził sobie 3 razy lepiej). Podniosłem o 4 cm, jest lepiej. Są opony M+S 145/80R13, więc chciałem zmienić na 165/80R14, żeby zyskać kolejne 3 cm i... niestety nie za bardzo to się mieści (obcierają wszystkie koła i od strony progów i od strony błotników. Zderzak można trochę odsunąć, to nie problem, no ale ciągle od strony progu jest problem. No i pytanie czy da się to auto doprowadzić do stanu używalności w takim terenie powiedzmy średniej trudności. (wystarczy że auto będzie sobie radziło w tego typu wyprawach np Rumunia Opony terenowe nie problem kupić, problem zmieścić, chyba że są na to jakieś sensowne patenty bez wielkich przeróbek auta. Napęd 4x4 jest bardzo prosty, można dodatkowo dość łatwo z tyłu zmienić most na taki z Lancii, gdzie są sprzęgiełka do odpinania napędu i zaspawać dyfer na sztywno. Moc 1.0 SPI 44KM widzę, że mało, ale swap bardzo prosty na coś z rodziny FIRE 1.2 MPI 60-80KM (ewentualnie nawet 1.4) to nie jest jakiś problem dla mnie, ale pytanie czy taka zmiana wystarczy, bo auto nie ma reduktora (pierwszy bieg jest bardzo krótki w tym aucie i rusza się z 2, ale widzę, że czasami mimo wszystko ta jedynka potrafi być za szybka w górach). Nie mam pojęcia też jak takie auto wypadnie w kontekście wytrzymałości podzespołów w terenie, w Polsce jak coś padnie to nie ma tragedii, ale w innych krajach już może być bardziej problematycznie.
  4. mouk

    Swap 1.0 na 1.2

    A to jedyna zmiana to zmiana głowicy, czy jeszcze coś było modzone, że wyszło z 45 na aż 67km?
  5. mouk

    Swap 1.0 na 1.2

    Witam Mam auto Panda 4x4 z lat 80-tych. Jest tam silnik 1.0 45KM SPI z kat. Generalnie auto ma taki problem, ze na stromych podjazdach w terenie jest nieco za słabe, a na wysokich obrotach jadę już zbyt szybko jak na to jaki jest teren.Najprościej byłoby chyba przejść z 1.0 SPI na 1.2 SPI. Czy w 1.2 MPI krzywa momentu wygląda jakoś wyraźnie lepiej niż SPI w niskim zakresie obrotów, żeby było warto rozważyć jednak 1.2 8V MPI? Być może będę chciał jeszcze w przyszłości założyć LPG (może to jest argument, żeby przejść na MPI?), bo obecnie mi wychodzi 8-10L/100km przy spokojnej trasie, co mi zdecydowanie nie odpowiada kosztowo, zakładałem spalanie raczej na poziomie 5,5-6,0 L w trasie, no ale to też kwestia pewnie wymiany sondy, czujnika temp. albo jeszcze jakiejś innej regulacji. W okolicach Kraków,Kalwaria Z.Wadowice, Bielsko-Biała jest ktoś, kto by zrobił taki swap 1.0 SPI na 1.2 SPI?
  6. mouk

    silnik 999cm na wtrysku

    Raczej nie. Auto od nowości do teraz było w Austrii.
  7. mouk

    silnik 999cm na wtrysku

    w sumie w dokumentach mam 86, ale wg vin mi wyświetla że niby 91.
  8. mouk

    uszczelki szyb tylnych bocznych Uno 3D

    A tak nieco schodząc z tematu. Czy na podstawie vin dowiem się gdzieś w jakim roku wyprodukowano mojego fiata? Bo przy rejestrowaniu auta chyba mi je nieco odmłodzili niechcący Sprawdzałem w kilku miejscach w necie mój vin i jest nieco informacji, ale daty produkcji nie znalazlem.
  9. mouk

    silnik 999cm na wtrysku

    W Pandach było chyba od 1986.
  10. mouk

    silnik 999cm na wtrysku

    Na ciepło pali ok, wtedy nie ma problemów. Co prawda nie jeździłem wcześniej 1.0 i bolidu to z tego wiem, że nie będzie, ale to powinno chociaż tak niemrawo przyspieszać, a to taki efekt, jakby ktoś puścił gaz, a potem go mocno wdepnął. 2 sek wciskam gaz, a efekt jakbym go całkowicie nagle puścił i potem już się zbiera do roboty.
  11. mouk

    silnik 999cm na wtrysku

    Pompy paliwa akurat nie wymieniałem(wymieniałem pompę wody), ale czy gdyby to była wina pompy, to czy nie byłby problem z tym cały czas, a nie tylko przez 2-3 próby uruchomienia auta?
  12. mouk

    silnik 999cm na wtrysku

    Witam Mam Pandę 1 z silnikiem 999 na wtrysku z 1987 roku. Wymieniłem rozrząd,napinacz, pompę, świece, kable zapłonowe, ufo, oleje, filtry, płyn chłodniczy, termostat na początek. Auto ma 2 dziwne problemy: 1. Przy próbie zapalenia, odpala w 0,1sekundy (aku 66ah), ale pochodzi chwilę(powiedzmy 5 sekund) i zdycha(nie wchodzi na obroty i gaśnie). Muszę tak auto odpalać na 3-4 razy, aż w końcu zaczyna normalnie pracować i wchodzić na obroty. 2. Podczas jazdy po wciśnięciu gazu, najpierw jest takie zamulenie, na 1-2sek. i potem dopiero zaczyna przyspieszać.
  13. mouk

    uszczelki szyb tylnych bocznych Uno 3D

    ok, czyli szukam uszczelek od cc
  14. mouk

    uszczelki szyb tylnych bocznych Uno 3D

    a to też fakt niestety. Gdzie Ci ludzie się przenoszą?
  15. mouk

    uszczelki szyb tylnych bocznych Uno 3D

    Licze, że np tu ktoś może mieć coś na sprzedaż po prostu.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.