Skocz do zawartości

woj76

użytkownik
  • Liczba zawartości

    2 074
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

O woj76

  • Urodziny 28.02.1976

Profile Information

  • Lokalizacja
    Enschede, Holandia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

woj76's Achievements

kierowca

kierowca (12/20)

8

Reputacja

  1. woj76

    TURBO zrób Se sam

    Pewnie będzie się bardziej skraplało, ale skoro jedziesz na EMU czy DETcie, to co to za różnica, i tak będziesz musiał to wystroić i tak. Z zimnym startem może być większy kłopot, ale przy nagrzanym silniku zakładałbym (ale zgaduję tylko), że nie będzie problemu. Na pewno nie większy niż wtryski w 1.2 8V w metalowym kolektorze i wtrysku jednoczesnym. Z ori kompem od t-jeta miałbyś kłopot, bo tam są od tego osobne mapy i trzeba je dobrze potraktować. A nie da rady, dla świętego spokoju, wyrwać odpowiednich wtrysków, znaczy się z odpowiednią rurką i wydajnością? Swego czasu były o to pytania (500-600ccm mi się kołacze po głowie) i ludziska rzuczały numerami części...?
  2. woj76

    TURBO zrób Se sam

    1. Trzeba niestety zczytać zawartość kompa, o ile zapis jest możliwy prostym kablem bezpośrednio w samochodzie, to odczyt tylko w trybie boot po zdemontowaniu kompa i lekkim pomodzeniu mechanicznym. Wskaźnikiem czy ktoś coś updatował jest ilość zaprogramowań, którą możesz odczytać MES-em. Prawdopodobnie było wiele prób i ten licznik będzie miał relatywnie wysoką wartość. (Oczywiście jeżeli nie było magii stosowanej, żeby ten licznik wyzerować). 2. Przy ME7 jest to standardowa metoda robienia amatorskiej procedury startu, ustawianie innej odcinki przy postoju, a innej w ruchu. Pogooglaj "S4 tuning wiki", jest tam sekcja o tym. 3. Albo wycinka w programie, albo emulator / oszukiwacz sondy.
  3. woj76

    TURBO zrób Se sam

    Dziwne, że wogóle dało się jechać. Moja odcinka overboost protection działa(ła) dość agresywnie, tak, że nie było wątpliwości o co chodzi :D Była to chyba kwestia dość sporego marginesu, poniżej którego doładowanie musiało spaść do odzyskania zapłonu. A takie rzeczy co opisujesz to są właśnie argumenty przeciw MS - coś się stało i nie wiadomo skąd.
  4. Nie jest zwarty przypadkiem? Tylko nie wiem czy do +5V czy do masy.
  5. woj76

    TURBO zrób Se sam

    Fabryczny komp to jest rzeźba, dałbym se spokój (CAN, body comp, pedał gazu na potencjometr, itd., a i tak tacy co to robili (jest jeden na FF) mówią, że nawet fabrycznych mapach różne cuda się dzieją). Pozatym, tak jak piszesz, łatwo z mapowaniem jest do ~1.5 bara, potem komp ma ograniczenie programowe (zakres zmiennych), które trzeba objeść, żeby dmuchać więcej.
  6. woj76

    TURBO zrób Se sam

    W międzyczasie pomyślałem jeszcze o korektach IAT. Być może powietrze się grzeje, w mapie jest skok, albo co? Poza tym, no właśnie, MS... Zastanów się nad zmianą zanim będzie boom Edit: jak słabo wpala, to może coś z ustawieniem cewek, dwell times, itp.
  7. woj76

    TURBO zrób Se sam

    Jakby powietrze uciekało, to było by widać na MAP-ie. Ogólnie, to ten pierwszy wykres na oko jest mniej więcej OK, ten drugi ma jakby odwrócony sygnał z lambdy? Ogólnie to: (a) upewnij się, że masz wyłączone wszystkie korekty po lambdzie. Jeżeli cokolwiek z nią jest nie tak, to robi się burdel. (b) Nie pamiętam, czy EMU ma własny kontroler od lambdy i czy go używasz, ale jeżeli ta lambda miała / ma cokolwiek kiedykolwiek wspólnego z Innovatem to załatw sobie drugą pewną lambdę na podmiankę, albo wytestuj tą na innym samochodzie, który ma instalację AFR i dobre mapy.
  8. Nie znam się na fefnastkach, ale gdzieś w dolocie jest wejście do tego i powinno być zaślepione albo cały układ pochłaniacza podłączony.
  9. Hmm, tylko zgaduję, skoro nie masz pochłaniacza (EVAP) to może nie zaślepiłeś dziury po nim i masz lewe powietrze?
  10. A konkretniej, bez masy prawdopodobnie ekranowanie sygnału CPW jest do bani (lambdy też, ale na obecnym etapie prac to jest mniej istotne).
  11. No będą chociaż próbować - nie wiem co to za komp i instalacja, ale nie jest to przypadkiem ten z elektronicznym gazem i wymagający pełnego podłączenia body kompa, żeby immo działało tak jak trzeba, itd. itp.? Wszyscy co robili na Boschu trochę się z tym narobili. Zaletą natomiast jest to, że można zapomnieć o tyrkoleniu.
  12. Część z odpaleniem na 4AF niestety niedokończona z braku czasu a teraz auto jest już dawno na złomie . Bardzo mi szkoda, bo miałem co tego pomysłu poważne zamiary. Jest to wbrew pozorom bardzo bardzo przyzwoity komp, nowszej generacji a jednocześnie dość prosty i przejrzysty, i pełen potencjału do zastosowań z turbo Natomiast nie wiem, czy jest wersja stricte do 1.2, a mapy od 1.1 nie do końca dobrze z 1.2 grają w tym kompie (wiem, bo jest to rzecz która mi trochę sen z powiek spędzała przy tym projekcie).
  13. Post wyżej w tamtym linku coś tam chyba pisałem. W instalacji 16F/18F(D) komp jest zasilany przez przekaźnik i ma tylko zybcyk w instalacji, żeby wykryć czy zapłon jest włączony. Po wyłączeniu stacyjki komp kontroluje ten przekaźnik (podtrzymuje chwilę zasilanie do shutdownu) i go potem odcina. W 4AF (i małym na dwie wtyczki podejrzewam jest to samo) jest to wykonane wewnątrz ECU (przez mosfet albo coś podobnego podejrzewam) i ECU musi dostać zasilanie prosto ze stacyjki, a nie przekaźnika (takie zasilanie 16F dostaje na sławnym pinie 26, ale jest ono inaczej wykorzystane chyba). Polecam książkę od WKŁ Seicento, są tam schematy (do znalezienia też w necie). Druga różnica to osobny sygnał do obrotomierza w 4AF/59F. Ogólnie to zmodziłem instalację przy pomocy wtyczek pośrednich na wiązce,tak żeby móc się przełączać p&p między jednym a drugim kompem. Cała procedura to było jakieś 15 minut (głównie główkowania czy o jakieś wtyczce nie zapomniałem). Tylko ja tam miałem jeszcze switche do EBC / AFRa, tryb boot pod guzikiem na desce, itd. itp. Do standardowej instalcji n/a na pewno byłoby prościej. EDIT: Do 4AF znalazłem rozpiskę wtyków i instalacji silnikowej w swoich archiwach (pobazgrane notatkami niestety).
  14. Obczaj tutaj: http://www.fiatforum.com/cinquecento-seicento/216652-wojs-turbo-project.html od postu nr. 299, przy poście 308 jest załącznik z rozpiską pinów kompa 18F i 4AF, niestety taki, że co poniektóre rzeczy to tylko ja wiem (tzn. wiedziałem) co znaczą.
  15. Ja robiłem sobie przejściówkę z instalacji silnikowej starego typu na jedną wtyczkę do nowego kompa z MPI (4AF). W tym wypadku niestety, sama przejściówka to nie wszystko, małe mody w wiązce były niezbędne (pomijając potrzebne czujniki). Tak czy owak, przejściówka to straszna rzeźba jest, w każdym razie prototyp, na większą skalę być może łatwiej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.