Skocz do zawartości

woj76

użytkownik
  • Zawartość

    2213
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    9s

6 obserwujących

O woj76

  • Tytuł
    mistrz kierownicy
  • Urodziny 28.02.1976

Profile Information

  • Lokalizacja
    Enschede, Holandia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. woj76

    IAW 16 vs IAW 8

    Na tym pierwszym schemacie ktoś po prostu nieumiejętnie zaznaczył, że pin 23 ma podwójną rolę w 8F - załącza przekaźnik paliwa i wykrywa +12V na stacyjce, w 16F do tego drugiego osobny pin 26. I tyle. (Jak to jest zrobione elektrycznie w ECU nadal nie wiem, ale tak to działa). Tak jest to plug and play poza pinem 26 i wtryskami. W przypadku 18FD są jeszcze kwestie dwóch różnych czujników temperatury wody, które można napotkać, ale tu powinno być to samo.
  2. woj76

    IAW 16 vs IAW 8

    Nie ruszaj pinu 23, w jednym i drugim ten pin steruje przekaźnikiem pompy paliwa i reszty urządzeń zapłonowych i do tego ma sygnał RPM na obrotomierz. Nie jest od immo, immo pin 7 w jednym i drugim. Nie miałem nigdy do czynienia z CC czy SC z klimą, ale nie widzę jakby klima miała nie przechodzić przez ECU. Pin 26 nie jest od alarmu, jest to po prostu +12V po stacyjce. 8F to jest praktycznie to samo co 18FD, tylko wtryski wszystkie są na jednym pinie, w 18FD na dwóch. Tutaj: masz niżej dwa schematy of 18FD. Jedno zapytanie w googlu
  3. woj76

    IAW 16 vs IAW 8

    Ja pierdykam, czasy się zmieniły, jeszcze pięć lat temu wyskoczyło by pół kraju cento-specjalistów z lutownicą w ręku i by zrobiło. Pin 8 i 24 to od klimy, jeden od guzika, drugi od przekaźnika sprzęgła. Przy 8F pin 26 najlepiej odłączyć, przy niektórych 8F ECU się nie wyłączy po wyjęciu kluczyka (jeżeli pamięć mnie nie myli, 8F ECOL chyba tak ma), a przy innych (nowszych i też 18F(D)) będzie rozładowywał aku. W 16F jest potrzebny, żeby zobaczyć stan zapłonu. Tak poza tym być może trzeba zadbać o odpowiednie podłączenia czujników temperatury wody (w niektórych P75 jest trój pinowy zintegrowany) i puszczenie kabla od wtrysku na cztery.
  4. woj76

    WG a dwie mapy

    Wewnętrzny WG zawsze się trochę otwiera od ciśnienia spalin, dlatego stosuje się zewnętrzne w "profi" aplikacjach. A przy tak miękkiej sprężynie, żeby było 0.2 bara to już na pewno, właśnie dlatego standardowe sprężyny są dość twarde i dają otwarcia rzędu 0.6-0.8. Nawet totalnie soft setupy fabryczne mają co najmniej 0.3-0.4 ciśnienia otwarcia (t-jet 120 np.). 0.2 bara to nie jest żadne ciśnienie, nie baw się w takie głupoty, zrób porządną mapę do minimalnego jakie WG ma i drugą na ten 1 bar. Żeby tak mocno ograniczać doładowanie jak 0.2 bara to jedyna metoda to elektroniczna przepustnica i ograniczenia obciążenia przez jej ograniczone otwieranie. Jak chcesz ekonomicznie to albo zdemontuj turbo, albo podłóż klocek pod pedał gazu
  5. woj76

    Dokrecanie glowicy a temperatura otoczenia

    Niektórzy producenci silników (Subaru chyba jeżeli dobrze pamiętam z tego co kiedyś oglądałem) nie wyrażają konieczności używania nowych śrub, ale zaznaczają bardzo mocno inną procedurę dokręcania w takim przypadku.
  6. woj76

    Dokrecanie glowicy a temperatura otoczenia

    Ogólnie wszystkie naprawy wymagające bardziej precyzyjnego napięcia / dokręcenia czegokolwiek powinny być wykonywane w warunkach temperatur pokojowo-warsztatowych. Oprócz głowicy, pasek rozrządu też powinno się tak robić.
  7. woj76

    SC + 1.2 + turbo + klima, wykoanalne?

    Prawdopodobnie trzeba trochę więcej siły w nodze mieć i linka dostaje bardziej po dupie. No i nie ma samoregulacji skoku. Tak się jeszcze zastanawiam - a nie pasował by gotowy dzwon od jakiejś Fiatoweskiej skrzyni???
  8. woj76

    SC + 1.2 + turbo + klima, wykoanalne?

    No i? Coś więcej może? Foty?
  9. woj76

    SC + 1.2 + turbo + klima, wykoanalne?

    Nie wiem, ale wiem kto już to robił robił: @ahamay i @taquito
  10. woj76

    TURBO zrób Se sam

    Pewnie będzie się bardziej skraplało, ale skoro jedziesz na EMU czy DETcie, to co to za różnica, i tak będziesz musiał to wystroić i tak. Z zimnym startem może być większy kłopot, ale przy nagrzanym silniku zakładałbym (ale zgaduję tylko), że nie będzie problemu. Na pewno nie większy niż wtryski w 1.2 8V w metalowym kolektorze i wtrysku jednoczesnym. Z ori kompem od t-jeta miałbyś kłopot, bo tam są od tego osobne mapy i trzeba je dobrze potraktować. A nie da rady, dla świętego spokoju, wyrwać odpowiednich wtrysków, znaczy się z odpowiednią rurką i wydajnością? Swego czasu były o to pytania (500-600ccm mi się kołacze po głowie) i ludziska rzuczały numerami części...?
  11. Są lutowane i są w podstawkach. Na etykiecie jest gdzieś litera, która z włoskiego mówi co komp ma w środku w tej kwestii, tylko nie pamiętam co gdzie i jak.
  12. woj76

    Długość szpilek kolektora

    U mnie w jedynym aucie trzy szpilki wychodziły reguralnie z nakrętkami. Ale to była tylko kwestia zardzewiałych nakrętek, które i tak się dały potem odkręcić.
  13. Taka choinka błędów to bardzo często jest lewa masa gdzieś.
  14. woj76

    TURBO zrób Se sam

    1. Trzeba niestety zczytać zawartość kompa, o ile zapis jest możliwy prostym kablem bezpośrednio w samochodzie, to odczyt tylko w trybie boot po zdemontowaniu kompa i lekkim pomodzeniu mechanicznym. Wskaźnikiem czy ktoś coś updatował jest ilość zaprogramowań, którą możesz odczytać MES-em. Prawdopodobnie było wiele prób i ten licznik będzie miał relatywnie wysoką wartość. (Oczywiście jeżeli nie było magii stosowanej, żeby ten licznik wyzerować). 2. Przy ME7 jest to standardowa metoda robienia amatorskiej procedury startu, ustawianie innej odcinki przy postoju, a innej w ruchu. Pogooglaj "S4 tuning wiki", jest tam sekcja o tym. 3. Albo wycinka w programie, albo emulator / oszukiwacz sondy.
  15. woj76

    rozrząd 1.2 16v szybkie pytanie nt. blokad

    Właśnie nie ma, stąd ta cała zadyma z blokadami i prętami.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.