tommy12 Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Witam. Jakie powinno być ciśnienie na pompie wtryskowej we fiacie uno 1.7D 92r. ? Ostatnio zauważyłem delikatny spadek mocy w osiągach i delikatnie zwiększone spalanie. Przy mocniejszym wdepnięciu gazu, pojawia się olej na pompie ( być może z jakiejś uszczelki). Pozdrawiam tommy12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Witam. Jakie powinno być ciśnienie na pompie wtryskowej we fiacie uno 1.7D 92r. ? o ciśnienie w którym elemencie pompy Ci chodzi? > Ostatnio zauważyłem delikatny spadek mocy w osiągach i delikatnie zwiększone spalanie. Przy > mocniejszym wdepnięciu gazu, pojawia się olej na pompie ( być może z jakiejś uszczelki). a nie ropa przypadkiem? > Pozdrawiam > tommy12 pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy12 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > o ciśnienie w którym elemencie pompy Ci chodzi? > a nie ropa przypadkiem? > pozdr Chodzi mi o ciśnienie na wtryskach jakie powinny być. Tak chodzi mi o olej napędowy (ropa). W "obsłudze i naprawie" na wtryskiwaczu jest podane ciśnienie kontrolne: 135...143bar, regulacja pompy: 1,0mm. Na allegro podają taki typ wtryskiwaczy do 1.7D: LCR6734501C A pompy do 1.7D NR. 0460494044 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Chodzi mi o ciśnienie na wtryskach jakie powinny być. > Tak chodzi mi o olej napędowy (ropa). > W "obsłudze i naprawie" na wtryskiwaczu jest podane ciśnienie kontrolne: 135...143bar, regulacja to jest ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy. > pompy: 1,0mm. to jest skok tłoczka w pompie wtryskowej przy określonym położeniu wału (ta wartosć służy do ustawiania początku tłoczenia) Sądząc po wartościach do tyczą osprzętu boschowskiego. > Na allegro podają taki typ wtryskiwaczy do 1.7D: LCR6734501C dziwne - bo wpisując ten numer wyskakują wtryskiwacze kompletne do oplowskiego 1,7d > A pompy do 1.7D NR. 0460494044 do ritmo moze być nieco inaczej "wystrojona" pompa - bo jest nieco inny silnik > Pozdrawiam co do spadku osiągów i tego spalania - sprawdź czy hamulce lekko nie blokują , szczególnie elastyczne wężyki hamulcowe z przodu lubią puchnąć przez co tłoczek nie odbija do końca. Generalnie po wymianie końcówek wtryskiwaczy (i ustawieniu) ciśnienia spalanie może minimalnie spaść, ale osiągi raczej nie wzrosną. Umyj pompę i ustal dokładnie co gdzie się poci ale nie powinno to mieć znaczenia. no i napisz jak mierzysz spalanie? Zakładam że wszystkie filtry regularnie wymieniasz - co 10tys km razem z olejem. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy12 Napisano 1 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > to jest ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy. > to jest skok tłoczka w pompie wtryskowej przy określonym położeniu wału (ta wartosć służy do > ustawiania początku tłoczenia) > Sądząc po wartościach do tyczą osprzętu boschowskiego. > dziwne - bo wpisując ten numer wyskakują wtryskiwacze kompletne do oplowskiego 1,7d > do ritmo moze być nieco inaczej "wystrojona" pompa - bo jest nieco inny silnik > co do spadku osiągów i tego spalania - sprawdź czy hamulce lekko nie blokują , szczególnie > elastyczne wężyki hamulcowe z przodu lubią puchnąć przez co tłoczek nie odbija do końca. > Generalnie po wymianie końcówek wtryskiwaczy (i ustawieniu) ciśnienia spalanie może minimalnie > spaść, ale osiągi raczej nie wzrosną. > Umyj pompę i ustal dokładnie co gdzie się poci ale nie powinno to mieć znaczenia. > no i napisz jak mierzysz spalanie? > Zakładam że wszystkie filtry regularnie wymieniasz - co 10tys km razem z olejem. > pozdr Nie wiem dlaczego wpisałem tamten nr wtryskiwaczy, ale chodziło mi o nr LCR6732604C (wg "Obsługi i naprawy": "Bosch Y430 KOO 573", typ iglicy: "KCA 17 S53", typ: "DNO SD 1930"). A co do pompy to wg "Obsługi i naprawy" jest to pompa "Bosch VE 4/9 F2300 R54". Spalanie mierzę tankując bak do pełna i po przejechaniu np. 500km, ponownie tankuje do pełna. Czyli wlewając 30litrów paliwa, wg proporcji 500x=3000 | x=6 litrów na 100km Co do przednich hamulców będę musiał sprawdzić, czy faktycznie nie blokują. A na końcówkach wtryskiwaczy można podnieść ciśnienie otwarcia w celu lepszej mgiełki np. z 135...143 na 140...148? Jeżeli by się dało, to czy ta standardowa pompa poradzi sobie z tym i czy polepszy się praca silnika? Dzięki za informacje Pozdrawiam tommy12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Nie wiem dlaczego wpisałem tamten nr wtryskiwaczy, ale chodziło mi o nr LCR6732604C (wg "Obsługi i > naprawy": "Bosch Y430 KOO 573", typ iglicy: "KCA 17 S53", typ: "DNO SD 1930"). A co do pompy > to wg "Obsługi i naprawy" jest to pompa "Bosch VE 4/9 F2300 R54". > Spalanie mierzę tankując bak do pełna i po przejechaniu np. 500km, ponownie tankuje do pełna. Czyli > wlewając 30litrów paliwa, wg proporcji 500x=3000 | x=6 litrów na 100km no to ok. To Ci powiem że tym silnikiem da sie wykręcić spalanie od 3,5 na do 6,5 setkę w tej granicy sie zawsze mieściłem - piersze to jazda kapelusz na trasie a drugie to pełen but w mieście i na trasie ( czyli jakieś 175km/h licznikowo tam gdzie było można ) > Co do przednich hamulców będę musiał sprawdzić, czy faktycznie nie blokują. > A na końcówkach wtryskiwaczy można podnieść ciśnienie otwarcia w celu lepszej mgiełki np. z > 135...143 na 140...148? > Jeżeli by się dało, to czy ta standardowa pompa poradzi sobie z tym i czy polepszy się praca > silnika? Pompa poradzi sobie jak nie jest zmeczona życiem ale mocy od tego nie przybędzie, podobnie jak spalania nie ubędzie > Dzięki za informacje > Pozdrawiam > tommy12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy12 Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > no to ok. To Ci powiem że tym silnikiem da sie wykręcić spalanie od 3,5 na do 6,5 setkę > w tej granicy sie zawsze mieściłem - piersze to jazda kapelusz na trasie a drugie to pełen but w > mieście i na trasie ( czyli jakieś 175km/h licznikowo tam gdzie było można ) > Pompa poradzi sobie jak nie jest zmeczona życiem ale mocy od tego nie przybędzie, podobnie jak > spalania nie ubędzie > > tommy12 Moja jazda była taka(z włączonymi światłami mijania - z temperaturą poniżej 0 "warunki zimowe) z prędkością 80-100km/h bez pełnego buta na gazie, tylko w miarę delikatnie. Spalanie wyszło z przejechanych 600km i zatankowania pełnego baku 5,5l/100km. Jazda była dziennie trasą 35km w jedną i w drugą ponownie czyli 70km dziennie. Vmax testowany +/i 145km/h, więcej już nie miał siły. Praktycznie jeździłem sam beż obciążenia innych osób itd. Jazda w dwie osoby powodowała odczuwalne zmniejszenie przyspieszenia, mimo napompowanych opon do 2.2/2.3bar, a przy większym wdepnięciu pojawiała się ropa na pompie wtryskowej, czasami nawet było ją czuć. Tylko czy to pompa tak by mogła zmniejszać moc? A jeżeli miałbym przejechane 20tyś. na jednym oleju w silniku z dolewką dwóch litrów nowego i bez zmiany filtra, to spalanie też może być większe? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > Moja jazda była taka(z włączonymi światłami mijania - z temperaturą poniżej 0 "warunki zimowe) z > prędkością 80-100km/h bez pełnego buta na gazie, tylko w miarę delikatnie. > Spalanie wyszło z przejechanych 600km i zatankowania pełnego baku 5,5l/100km. to całkiem znośnie. > Jazda była dziennie trasą 35km w jedną i w drugą ponownie czyli 70km dziennie. Vmax testowany +/i > 145km/h, więcej już nie miał siły. powinien nieco szybszy być > Praktycznie jeździłem sam beż obciążenia innych osób itd. > Jazda w dwie osoby powodowała odczuwalne zmniejszenie przyspieszenia, mimo napompowanych opon do > 2.2/2.3bar, a przy większym wdepnięciu pojawiała się ropa na pompie wtryskowej, czasami nawet > było ją czuć. > Tylko czy to pompa tak by mogła zmniejszać moc? No ona decyduje o dawce paliwa. Jak coś jest z nią nie tak to moze dawać taki efekt > A jeżeli miałbym przejechane 20tyś. na jednym oleju w silniku z dolewką dwóch litrów nowego i bez > zmiany filtra, to spalanie też może być większe? nie Ale od długo nie zmienianego filtra paliwa mocy moze ubyć. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.