PicioS2286 Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Pacjent SCS 1.1 SPI problemy zaczęły się objawiać przy rozgrzanym silniku. Najpierw lekko strzelał z wydechu potem wolne obroty zaczęły lekko falować a na końcu przy ruszaniu zaczął się dusić. Komp pokazał błąd sondy lambda. Sonda została wymieniona komp zrestartowany i wszystko było ok. Po 2,3 miesiącach znów objawy zaczęły powracać. Kolejny raz komp pokazał błąd sondy i znów została wymieniona. Teraz znów te same objawy i ten sam błąd. Czy to możliwe żeby w ciągu 1 roku dwie sondy się uszkodziły? Po podłączeniu IAW ECU Scan 2 pokazuje współczynnik lambda równy 1 bez względu na obroty Silnik i wiązka seria czy możliwe że coś z wiązką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Ja bym sprawdził czy masz zasilanie grzałki sondy, komp tej usterki niezasygnalizuje. Sonda może się przez to nierozgrzewać, jest narażona na gwałtowne zmiany temp. i szybko pada. Na dwóch białych przewodach sondy powinieneś mieć 12V cały czas po przekręceniu stacyjki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 1.1 spi miały sondę z grzałką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > 1.1 spi miały sondę z grzałką? Oczywiście, wszystkie od początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krysy Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 A czy ta sonda byłą made in china? Czy oryginał Boscha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > A czy ta sonda byłą made in china? Czy oryginał Boscha? Pierwsza była nieoryginalna. Druga natomiast oryginalna Bosch`a ale używana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 > Ja bym sprawdził czy masz zasilanie grzałki sondy, komp tej usterki niezasygnalizuje. Sonda może > się przez to nierozgrzewać, jest narażona na gwałtowne zmiany temp. i szybko pada. > Na dwóch białych przewodach sondy powinieneś mieć 12V cały czas po przekręceniu stacyjki Napięcie jest na obu przewodach bo objawy występują tylko w momencie pracy sondy a sonda działa dopiero jak się zagrzeje. Wnioskuję po tym, że napięcie jest. Kiedy rozpinałem sondę na uruchomionym silniku jego praca była bez zmian. Ponadto zarówno wtyczka jak i gniazdo wydawało się jakby zaolejone. Wyczyściłem i objawy są odczuwalnie mniejsze, ale nadal są. Ponadto zastanawia mnie wiązka. Czy czasem nie ona coś nie psuje. Sprawdzę przejścia miernikiem. Natomiast niech mnie ktoś oświeci: Jak wygląda sprawa z immo przy podmianie kompa na inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Sonda wymieniona na nową oryginalna boscha sprawdzona miernikiem działa prawidłowo. Objawy po krótkiej jeździe powróciły tj.: - Duszenie, krztuszenie się przy ruszaniu - Delikatne prychanie z wydechu przy schodzeniu z wyższych obrotów - Okresowo przy jeździe na wyższych obrotach strzał w dolot Przychodzi mi na myśl: - CPW który ze wzrostem temp zaczyna świrować(dlaczego tylko przy niskich obrotach) - ECU - może się coś uwaliło - Któraś cewka silnik seria z dolotem węglara Co jeszcze mogło by mieć wpływ na takie zachowanie i co można jeszcze sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j2kyller Napisano 1 Maja 2014 Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 > Sonda wymieniona na nową oryginalna boscha sprawdzona miernikiem działa prawidłowo. > Objawy po krótkiej jeździe powróciły tj.: > - Duszenie, krztuszenie się przy ruszaniu > - Delikatne prychanie z wydechu przy schodzeniu z wyższych obrotów > - Okresowo przy jeździe na wyższych obrotach strzał w dolot > Przychodzi mi na myśl: > - CPW który ze wzrostem temp zaczyna świrować(dlaczego tylko przy niskich obrotach) > - ECU - może się coś uwaliło > - Któraś cewka > silnik seria z dolotem węglara > Co jeszcze mogło by mieć wpływ na takie zachowanie i co można jeszcze sprawdzić? przeczytaj to co napisales "Napięcie jest na obu przewodach bo objawy występują tylko w momencie pracy sondy a sonda działa dopiero jak się zagrzeje. Wnioskuję po tym, że napięcie jest. " i porownaj z tym o co cie pytano i juz wiecej nie wnioskuj tylko MIERZ po drugie odepnij sonde (to SPI ma sie rozumiec) i pojezdzij troche bez marchewa bedzie swiecic ale zobaczysz czy objawy ustapia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PicioS2286 Napisano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2014 > przeczytaj to co napisales > "Napięcie jest na obu przewodach bo objawy występują tylko w momencie pracy sondy a sonda działa > dopiero jak się zagrzeje. Wnioskuję po tym, że napięcie jest. " > i porownaj z tym o co cie pytano > i juz wiecej nie wnioskuj tylko MIERZ > po drugie odepnij sonde (to SPI ma sie rozumiec) i pojezdzij troche bez marchewa bedzie swiecic > ale zobaczysz czy objawy ustapia Tydzień temu sonda tak jak napisałem została wymieniona na nową oryginalną i po kilku jazdach i wystąpieniach objawów została zmierzona(Nawet w tym celu zaopatrzyłem się urządzenie mierzące napięcie na sondzie). Działa poprawnie (Napięcie oscyluje wokół prawidłowych wartości i z właściwą częstotliwością- opierając się na znalezionej wiedzy) i nie powoduje błędu w ECU. Jak odbiorę samochód to spróbuje pojeździć bez sondy. Co mogę jeszcze zmierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.