Skocz do zawartości

SCS problem z sondą


PicioS2286

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent SCS 1.1 SPI problemy zaczęły się objawiać przy rozgrzanym silniku. Najpierw lekko strzelał z wydechu potem wolne obroty zaczęły lekko falować a na końcu przy ruszaniu zaczął się dusić. Komp pokazał błąd sondy lambda. Sonda została wymieniona komp zrestartowany i wszystko było ok. Po 2,3 miesiącach znów objawy zaczęły powracać. Kolejny raz komp pokazał błąd sondy i znów została wymieniona. Teraz znów te same objawy i ten sam błąd. Czy to możliwe żeby w ciągu 1 roku dwie sondy się uszkodziły?

Po podłączeniu IAW ECU Scan 2 pokazuje współczynnik lambda równy 1 bez względu na obroty

Silnik i wiązka seria czy możliwe że coś z wiązką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził czy masz zasilanie grzałki sondy, komp tej usterki niezasygnalizuje. Sonda może się przez to nierozgrzewać, jest narażona na gwałtowne zmiany temp. i szybko pada.

Na dwóch białych przewodach sondy powinieneś mieć 12V cały czas po przekręceniu stacyjki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym sprawdził czy masz zasilanie grzałki sondy, komp tej usterki niezasygnalizuje. Sonda może

> się przez to nierozgrzewać, jest narażona na gwałtowne zmiany temp. i szybko pada.

> Na dwóch białych przewodach sondy powinieneś mieć 12V cały czas po przekręceniu stacyjki

Napięcie jest na obu przewodach bo objawy występują tylko w momencie pracy sondy a sonda działa dopiero jak się zagrzeje. Wnioskuję po tym, że napięcie jest.

Kiedy rozpinałem sondę na uruchomionym silniku jego praca była bez zmian. Ponadto zarówno wtyczka jak i gniazdo wydawało się jakby zaolejone. Wyczyściłem i objawy są odczuwalnie mniejsze, ale nadal są. Ponadto zastanawia mnie wiązka. Czy czasem nie ona coś nie psuje. Sprawdzę przejścia miernikiem.

Natomiast niech mnie ktoś oświeci:

Jak wygląda sprawa z immo przy podmianie kompa na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sonda wymieniona na nową oryginalna boscha sprawdzona miernikiem działa prawidłowo.

Objawy po krótkiej jeździe powróciły tj.:

- Duszenie, krztuszenie się przy ruszaniu

- Delikatne prychanie z wydechu przy schodzeniu z wyższych obrotów

- Okresowo przy jeździe na wyższych obrotach strzał w dolot

Przychodzi mi na myśl:

- CPW który ze wzrostem temp zaczyna świrować(dlaczego tylko przy niskich obrotach)

- ECU - może się coś uwaliło

- Któraś cewka

silnik seria z dolotem węglara

Co jeszcze mogło by mieć wpływ na takie zachowanie i co można jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sonda wymieniona na nową oryginalna boscha sprawdzona miernikiem działa prawidłowo.

> Objawy po krótkiej jeździe powróciły tj.:

> - Duszenie, krztuszenie się przy ruszaniu

> - Delikatne prychanie z wydechu przy schodzeniu z wyższych obrotów

> - Okresowo przy jeździe na wyższych obrotach strzał w dolot

> Przychodzi mi na myśl:

> - CPW który ze wzrostem temp zaczyna świrować(dlaczego tylko przy niskich obrotach)

> - ECU - może się coś uwaliło

> - Któraś cewka

> silnik seria z dolotem węglara

> Co jeszcze mogło by mieć wpływ na takie zachowanie i co można jeszcze sprawdzić?

przeczytaj to co napisales

"Napięcie jest na obu przewodach bo objawy występują tylko w momencie pracy sondy a sonda działa dopiero jak się zagrzeje. Wnioskuję po tym, że napięcie jest. "

i porownaj z tym o co cie pytano grinser006.gif

i juz wiecej nie wnioskuj tylko MIERZ

po drugie odepnij sonde (to SPI ma sie rozumiec) i pojezdzij troche bez marchewa bedzie swiecic ale zobaczysz czy objawy ustapia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeczytaj to co napisales

> "Napięcie jest na obu przewodach bo objawy występują tylko w momencie pracy sondy a sonda działa

> dopiero jak się zagrzeje. Wnioskuję po tym, że napięcie jest. "

> i porownaj z tym o co cie pytano

> i juz wiecej nie wnioskuj tylko MIERZ

> po drugie odepnij sonde (to SPI ma sie rozumiec) i pojezdzij troche bez marchewa bedzie swiecic

> ale zobaczysz czy objawy ustapia

Tydzień temu sonda tak jak napisałem została wymieniona na nową oryginalną i po kilku jazdach i wystąpieniach objawów została zmierzona(Nawet w tym celu zaopatrzyłem się urządzenie mierzące napięcie na sondzie). Działa poprawnie (Napięcie oscyluje wokół prawidłowych wartości i z właściwą częstotliwością- opierając się na znalezionej wiedzy) i nie powoduje błędu w ECU.

Jak odbiorę samochód to spróbuje pojeździć bez sondy. Co mogę jeszcze zmierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.