bravasx Napisano 17 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2014 Siema, czy szanowni użytkownicy I generacji mazd 6 mogliby streścić w pigułce zasadność/bezzasadność kupienia rocznika 2004-2005? 1. Jak to jest z rudą, czy faktycznie żre te roczniki na potęgę? 2. Które silniki uważane są za dobre i sprawdzone. Patrzę na 1.8 albo 2.0* 3. Czy to prawda że (generalnie) mazda z tymi silnikami trudno się gazuje? Wiem że to zależy od fachmana, ale chodzi mi o "problematyczność" użytkowania (względem innych marek). * jeszcze co do silników: widzę że sporo jest tych wersji, ja się na tym nie wyznaję, dlatego mam do Was prośbę o napisanie, który 1.8 albo 2.0 jest dobry (chyba, że są jedne wersje 1.8 i 2.0). Dzięki za wszelkie uwagi pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravasx Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 Hm... czyżby nie było na sali kierowników mazdy 6 z tych roczników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2014 > Hm... czyżby nie było na sali kierowników mazdy 6 z tych roczników? Niestety tak jak mówią rdza lubi mazdy ja moją zaraz po kupieniu porządnie zakonserwowałem i z podłogą mam spokój w tym roku poprawki spodów drzwi musiałem zrobić. Silnik 1,8 na łańcuszku rozrządu i jest jak na razie bez awaryjny niestety spalanie pb wacha się w granicach 10 litrów w cyklu miejskim rocznik 2004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniekvip20 Napisano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2014 > Siema, czy szanowni użytkownicy I generacji mazd 6 mogliby streścić w pigułce Mogliby > zasadność/bezzasadność kupienia rocznika 2004-2005? Ja bym szukał po fl imo ładniejsze są > 1. Jak to jest z rudą, czy faktycznie żre te roczniki na potęgę? Sierpy, ranty drzwi, ranty tylnych błotników, naloty na podłodze. Po fl lepiej ale nie do końca. > 2. Które silniki uważane są za dobre i sprawdzone. Patrzę na 1.8 albo 2.0* Lepiej 2.0 spalanie w praktyce takie samo mi w cyklu w koło komina pali 9.5 maks, w trasie przy prędkości 120 wyszło 7.2. 1.8 za słaby do masy M6. > 3. Czy to prawda że (generalnie) mazda z tymi silnikami trudno się gazuje? Wiem że to zależy od > fachmana, ale chodzi mi o "problematyczność" użytkowania (względem innych marek). Nie pomogę nie mam lpg i się nim nie interesowałem. > * jeszcze co do silników: widzę że sporo jest tych wersji, ja się na tym nie wyznaję, dlatego mam > do Was prośbę o napisanie, który 1.8 albo 2.0 jest dobry (chyba, że są jedne wersje 1.8 i > 2.0). Jeśli chodzi o benzyniaki to 1.8 ma 120 KM. 2.0 ma 141 KM po fl 147 KM. Ogólnie silniki benzynowe Mazdy to udane i nie zawodne konstrukcje. Jest jeszcze 2.3 w pięciu odmianach mocy i 3.0 V6. Silniki diesla to 2.0 121, 136 oraz 143 KM. > Dzięki za wszelkie uwagi > pzdr Nie ma za co pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2New Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > zasadność/bezzasadność kupienia rocznika 2004-2005? Zasadność taka sama jak w przypadku B5 Popularność niemal jednakowa. > 1. Jak to jest z rudą, czy faktycznie żre te roczniki na potęgę? W Anglii jeździłem M6 z 2005 - brak rdzy. W Polsce mam 2004, zjedzony przedni błotnik. Widziałem auto z Włoch, 2004 - zjedzona dookoła. > 2. Które silniki uważane są za dobre i sprawdzone. Patrzę na 1.8 albo 2.0* W obydwu miałem/mam 2.0 diesla, 121KM. Mnie nie zawiódł. > 3. Czy to prawda że (generalnie) mazda z tymi silnikami trudno się gazuje? Wiem że to zależy od > fachmana, ale chodzi mi o "problematyczność" użytkowania (względem innych marek). Kolega ma zagazowaną 2.0 i coś się tam pierdzieli - zapłony wypadają czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Dołączam do pytania, ale w kontekście MPS. Na co zwrócić uwagę decydując się na najmocniejszą odmianę 6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Dołączam do pytania, ale w kontekście MPS. > Na co zwrócić uwagę decydując się na najmocniejszą odmianę 6? w większości rdzewieje podłoga, ale to akurat łatwo sprawdzić tu masz kilka linków: http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=2&t=217&start=590#p13689 http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=2&t=217&start=590#p13690 http://www.mazdamps.pl/viewtopic.php?f=2&t=217&start=670#p15232 i tu podsumowanie mieszane 3 i 6 z jednego z linków Quote: Tak, mamy łańcuch. To zdaje sie ta sama podloga jest, co w Focusie. Nie wiem, co masz na mysli piszac proste. Ale generalnie wielkich fajerwerkow tam nie ma. Ot kilka rurek i 4 sprezyny. Te ograniczenia to o kant d potluc. Tak, czy siek do 7tys obrotow na jedynce dochodzisz cis powyzej 2 sekund, na dwojce i tak trakcji nie ma.. Wiec bym sie tym tak nie przejmowal. Typowe bolączki mpsa (to co ja wiem, a wiem, ze malo wiem): 1. Mocowanie silnika - lapa OEM trzyma tak, ze blok lata po calej komorze 2. Turbina lubi pasc (choc ostatnio coraz mniej slychac o tego typu przypadkach) 3. Rozrzad bywa kaprysny (wiekszosc wlascicieli MK1 go wymieniala) 4. Brak zamiennikow w przystepnych cenach. Ceny wyjebane w kosmos - watpliwa slawa polskiego/czeskiego/niemieckiego ASO. 5. Trzeszczace plastiki Tyle ode mnie. Pozdro. Co prawda nie 3 , a 6 ale silnik ten sam: - kupujesz używane, licz się z wymianą/regeneracją turbiny, u mnie wytrzymała ca 120kkm (koszt ca 2500 brutto); - wymiana łańcucha, wariatora, napinacza jeśli nie były wymieniane warto zrobić (koszt ca 1200 brutto); - droga w utrzymaniu ? czy ja wiem ? porównując podobne "mocowo" auta, nie wypada źle ... wiadomo, VAG będzie tańszy bo gratów więcej; - zawieszenie to masakra (6 jest cięższa), na wyrobach "drogopodobnych" co roku jakiś duperel do wymiany; - te silniki, które wymieniłeś (oprócz Nissana chyba), też są na wtrysku bezpośrednim, co jest równoznaczne z "zaklejeniem" zaworów przez olej Z ilu aut spawana bo potem są kłopoty z rozkodowaniem VINu Na to, na co zwracasz uwagę przy kupnie każdego używanego auta. Jeśli poprzedni właściciel dbał (nie do zweryfikowania), to nie będzie kłopotów innych niż w "normalnych" autach. Jak nie dbał to może się wysrać np.: - VVT - łańcuch rozrządu - korbowód - dyfer - mocowanie dyfra - półosie - skrzynia biegów - zawieszenie - karoseria - elektronika .... no samochód może się zepsuć generalnie witam jestem tu nowy na forum i chcialbym kupic mazde mps i sie zastanawiam tez na d golfem 5 gti co myslicie co jest lepsze i jakie lepsze osiagi na przyklad na 1/4 mili z gory dziekuje za odpowiedz zadaj to pytanie na forum Golfa też <zlosnik> wiadomo, że w 99% przypadków jak zapytasz na forum danej marki / modelu to odpowiedź może być tylko jedna Jeżeli chodzi o różnice między tymi autami, to ja wybierałem między nowymi (MPS 3 BK vs Golf V GTI) i wybrałem MPSa. Ale w przypadku używanych aut jest trochę inaczej. Moim zdaniem pytań i warunków jest bardzo wiele. Przykłady: - Chcesz automat - Golf - Chcesz dwustrefową klimę - Golf - Chcesz docelowo mocy powyżej 330KM - Golf - Chcesz spotykać codziennie conajmniej kilka takich samych aut w drodze do pracy - Golf Jeżeli nie chcesz wyżej wymienionych rzeczy to MPS MPS jest: - rzadziej spotykany = oryginalniejszy (dla niektórych to olbrzymia zaleta, dla innych ogromna wada) - droższy w szeroko pojętej eksploatacji, Golfów jest "jak psów" więcej zamienników, większa dostępność części używanych - sporo szybszy w serii - ma szperę w serii - nie jeździłem Golfem V GTI ale Leonem Cupra 1P 240KM i mimo niewielkiej różnicy w osiągach, MPS dawał MI dużo więcej frajdy z jazdy, komuś kto będzie zwracał uwagę na inne rzeczy może się bardziej podobać Leon / Golf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Dzięki wielkie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.