Skocz do zawartości

Nubira 1.6, benzyna + gaz - szarpie przy przyspieszaniu


Bobb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeczytałem wiele postów na różnych forach, jednakże nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi na nurtujący mnie problem.

Pacjent Chevrolet Nubira 2007rok .silnik 1,6 benzyna + Vialle LPI, ok 150.000 km przebiegu.

 

Na początku zdarzało mu się szarpnąć od czasu do czau (jakby wypadło kilka zapłonów) - winę zwaliłem na świece które wymieniłem. Kiedy po wymianie dalej się to powtarzało to byłem przekonany że kończy się pompa wtrysku LPI, ale przetestowałem na benzynie i jest to samo.

Później pojawił się nowy objaw - czasem przy przyspieszaniu (ruszaniu ze skrzyżowania) efekt jest taki jakby ktoś na 1-1,5 sekundy wyłączył zapłon lub odciął paliwo - kompletny brak mocy.

Kiedy zaczęło raz szarpać to podejrzewając gaz przełączyłem natychmiast na benzynę i mam wrażenie że było tylko gorzej.

To szarpanie występuje w okolicach 1500 - 2500 obr/min, ruszaniu lub przy mocniejszym przyspieszaniu. Poza tym silnik chodzi w miarę stabilnie, jedynie co to na wolnych obrotach od czasu do czasu następują lekkie spadki, odczuwalne jako cykliczne (np. raz na sekundę) szarpnięcia/zafalowania obrotów.

Efekt ten występował sporadycznie, ale widzę, że zaczyna się nasilać, a najgorsze jest to że samochód zwiększył zużycie z 10 do 13 litrów gazu.

 

Raz na trasie przejeżdżając przez jakieś miasto zapalił sie check engine - wywaliło błąd P0132 - Sensor CircuitHihg Voltage (Bank 1, Sensor 1). Skasowałem go programem Torque i więcej się nie zapalił.

 

Dotychczas wymieniłem świece, olej i rozrząd (nie z tego powodu, ale jednak), bieżący odczyt błędów nic nie pokazuje (program Torque + ELM327 przez BT).

Podejrzewałem sondę lambda, ale wczoraj pojechałem do znajomego elektryka (speca od Daewoo) i on nic nie wykrył. W kompie czysto, a monitorowanie parametrów on-line nie wykazała żadnych anomalii, do lambdy nie może się przyczepić i powiedział że nie ma pomysłu.

 

Na pewno spotkaliście się z takim objawem, niestety żaden z przeczytanych przeze mnie wątków nie zakończył się informację że to i to pomogło - jakby nie było na to lekarstwa.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że wtryskiwacze gazu mogą przepuszczać? W butli mam elektrozawór odcinający gaz, na korektorze ciśnienia jest drugi elektrozawór, a dodatkowo po przełączeniu na benzynę odcinane jest napięcie na pompie LPI znajdującej się w butli, więc raczej marne szanse na przepuszczania, ale mogę spróbować.

Dzięki za zainteresowanie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Bobb napisał:

Myślisz że wtryskiwacze gazu mogą przepuszczać? W butli mam elektrozawór odcinający gaz, na korektorze ciśnienia jest drugi elektrozawór, a dodatkowo po przełączeniu na benzynę odcinane jest napięcie na pompie LPI znajdującej się w butli, więc raczej marne szanse na przepuszczania, ale mogę spróbować.

Dzięki za zainteresowanie :-)

Gdyby tam był zwykły parownik, to warto byłoby spróbować.

A tak, co pozostaje - wymiana sondy lambda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

A tak, co pozostaje - wymiana sondy lambda?

No właśnie - tym bardziej że raz wywaliło błąd sondy lambda, a poza tym może być z nią problem jak się przegrzeje. Dodatkowo zwiększone zużycie paliwa wskazywałoby właśnie na lambdę. Na Aledrogo znalazłem sondę NGT za 180 zł, warto? A może jakieś inne źródło? Te 180 zł zwróci mi się szybko jak samochód zacznie znów mniej palić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki :-)

Acha i jeszcze jedno - kupiłem kabel VAG KKL, ale nigdzie nie mogę znaleźć działającego linku do spolszczenia Chevrolet Explorera, a jak już są to próbuje się ściągnąć i zainstalować jakieś podejrzane badziewie (asystent pobierania czy coś podobnego). Podesłałbyś jakiś działający link?

 

Mam jeszcze jeden problem - czasem na krótko zapala się kontrolka ABS, ale nie można się skomunikować ze sterownikiem (przejście złącze OBD <=> złącze sterownika ABS sprawdzone) więc padło podejrzenie że sam sterownik nie bangla, dlatego chciałem spróbować połączyć programem ChEx. Mam jakiś moduł firmy ATE. Wymieniał ktoś może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

A wymieniales przewody WN ? U mnie te objawy pojawiaja sie cyklicznie kiedy przychodzi czas wymiany swiec (co wymiane oleju) lub kiedy koncza zywot przewody WN (wymieniam raz w roku przed zima). Raz podobny objaw mi wystapil kiedy przyczyna byla inna - pocila mi sie uszczelka pokrywy zaworow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.