Skocz do zawartości

[AH] Hak holowniczy - dobór, montaż


szpenio

Rekomendowane odpowiedzi

Życie zmusiło mnie do montażu haka do auta.

Przeglądałem wątki archiwalne, ale jest ubogo. Kolega klawo ostatnio walczył z tematem, ale nie pochwalił się rezultatem końcowym...

Po przekopaniu allegro i kierowaniu się zasadą jakość/cena/poziom inwestycji w auto - wiek auta zastanawiam się pomiędzy steinhoffem a auto hakiem.

Gdzieś się doczytałem, że steinhoff po pierwszej zimie jest rudy...

Nie wiem czy warto się bawić w wiązki uniwersalne czy może kupić z wiązką dedykowaną. Czy w przypadku modułu rec jaki posiadam nie będzie problemów - ktoś przerabiał temat ?

Jedna z lepszych wg mnie propozycji: https://allegro.pl/hak-holow-opel-astra-h-kombi-od-09-2004-w-dedykow-i7722258519.html

 

A może do tematu zupełnie podejść inaczej? Proszę o sugestie...

Montażowo w sensie mechanicznym do dłużej będzie trwało chyba ściąganie zderzaka niż montaż haka, a elektrycznie to ciężko powiedzieć...

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no  no 

 

widać,  że kolega nie ma doświadczenia 

będziesz błagać,  żeby już zapomnieć o temacie,  zakładałem wiele razy do swoich aut.  Dla mnie  montaż haka to cały dzień,  oczywiście tak żeby nic nie pourywać,  zabezpieczyć wiercone otwory,  dać dławik na miejscu przejścia wiązki przez belkę,  no i cała zabawa z trasowaniem otworów i wiercenia podłużnic  (nie uznaję haków nie mocowanych do podłużnic).

Często dorobienie,  poszukanie jakiś dużych i grubych blach jako dodatkowe podkładki ( żeby np.  śrubą nie zgnieźć podłużnic).

No i jeszcze czasem zabawa w podcinanie zderzaka.

Część elektryczną zawsze na drugi dzień robię.

Na koniec bardzo polecam steinhoff,  dla mnie bardziej masywny,  zresztą też sam waży więcej  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj,
nie musisz robić tego wszystkiego o czym pisze kolega technix.
Wystarczy, że kupisz oryginał - nawet używany i będzie zdecydowanie prościej z montażem.
Nie napisałeś co zamierzasz ekstremalnie ciągnąć? tylko przyczepę towarową do DMC 750Kg, czy może coś więcej?

 

Generalnie nie jest to trudne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zobaczyłem, że zostałem wywołany. :)

No więc ja nie napracowałem się zbytnio przy samodzielnym montażu haka firmy Hakpol - Bizub, wiązka z modułem wpinanym do REC'a:

https://www.masterhak.pl/produkty/wiazki/wiazki-dedykowane/product/94-wiązka-moduł-dedykowany-13-pin-rec-opel-astra-h-od-3-2004/category_pathway-34.html#hikashop_show_tabular_description

 

Hak montowany zamiast tylnej belki, przykręcony tam gdzie belka plus fabryczne otwory w podłużnicach.

Nic nie musiałem wiercić, w karoserii jest otwór do przeprowadzenia kabla.

 

W REC'u nie było styków w miejscu bezpiecznika modułu haka. Wlutowałem dwa żeńskie konektory w rozmiarze pasującym do bezpiecznika. Działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o haku zamontowanym w Astrze H Kombi. Nazwę producenta haka odczytałem z tabliczki zamontowanej na nim.

Pisząc "belka", mam na myśli aluminiowy element umieszczony fabrycznie wewnątrz zderzaka. Ma długość ok. 1 metra, jest przykręcany do tylnego pasa na wysokości podłużnic. W tym elemencie jest miejsce na wkręcenie ucha do holowania.

Myślę, że używam właściwych pojęć.

Acha, zderzaka nie podcinałem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem właśnie po "osobistycznym" montażu haka - nie ukrywam, że pomogła mi 2 para rąk.

Kolega technix raczej nigdy nie montował haka w astrze h bo w mojej astrze "blacha się przestraszyła i dziury same powypadały".

Jak pisał kolega klawo wszystkie dziury są fabryczne i nic nie trzeba wiercić. Tak jak przypuszczałem jest więcej zabawy ze ściąganiem lamp i zderzaka na dziadowskie ślizgi niż skręcania śrub przy montażu samego haka. U mnie temat montażu się wydłużył, gdyż producent nie żałował farby i musiałem w jednym przypadku przejechać fabryczny gwint wewnętrzny gwintownikiem, bo śruba M12 nie chciała dobrze się wkręcać...

Po montażu uważam, że lepsze jest rozwiązanie firmy auto-hak niż steinhoffa, gdyż główna belka haka jest przykręcana do mocowań, które to z kolei mocowania są przekręcane do podłużnic, a nie spawana. Istnieje na ww. połączeniu skręcanym szansa minimalnej korekty położenia belki, która w moim przypadku była nieodzowna. Montaż mechaniczny prosty ale we 2 osoby. Samemu realny temat do ogarnięcia, ale trzeba się pomęczyć.

Elektrycznie podobnie - zdecydowałem się na wiązkę dedykowaną do modułu REC - plug & play. Najwięcej czasu schodzi na podłączeniu 12 przewodów w gnieździe haka. Producent dołączył idealnie pasujące przelotki w karoserię i podstawę pod gniazdo haka.

Jeżeli ktoś uzna, że to reklama to niestety proszę skasować (nie jest to mój cel).

Zamontowałem hak model E46

Wiązka dedykowana Hak-system No. 21150520pl

Łącznie z przesyłką hak i wiązka kosztowały mnie 585zł.

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

ps. dziękuję koledze klawo za rozmowę via priv.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.