-
Liczba zawartości
335 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
szpenio's Achievements
leniwy kierowca (9/20)
0
Reputacja
-
szpenio obserwuje zawartość Astra H kombi - 1.8 XE 125 KM - potrzebny schemat elektryki , Zakup Kia Optima kombi 2.0 CVVT , [H] Z18XE dławi się na zimnym silniku/kanguruje i 2 innych
-
Witam Kolegów, Zdecydowałem się na zakup kijanki kombi z silnikiem z wtryskiem pośrednim., który zagazuje bezpośrednio po zakupie. Proszę o podpowiedzi na co dokładnie zwrócić uwagę przy zakupie Optimy 4 generacji po lifcie czyli po 2017 roku? Gdzie zerknąć na korozję albo na inne przypadłości? Co konkretnie posprawdzać aby nie dać się oszukać? W Polsce nędzny wybór więc zostają zachodni sąsiedzi... Auta kupowane dla siebie na lata. Myślałem jeszcze nad hybrydą, ale jest bardzo mało opinii i boję się ewentualnych kosztów serwisu... Pozdrawiam
-
Niestety sytuacja jest bez zmian - dłuższa wycieczka nie zmieniła. Na razie nie mam pomysłu co dalej sprawdzać...
-
Nie. Problem jest tylko po dłuższej przerwie (jak silnik całkowicie ostygnie czy też jest zimno). Z gazem sprawdziłem sprawe ale niestety nie ma to wpływu. Przegoniłem auto teraz 600km w ciągu jednego dnia z czego połowa na benzynie i zobaczymy co będzie jutro rano..
-
Witam serdecznie Kolegów, Od jakiegoś czasu astrę i mnie męczy jeden temat - duszenie się na zimnym silniku. Po nocy, po bezproblemowym odpaleniu obroty delikatnie falują. Po ruszeniu z osiedlowego parkingu i wyjeździe na ulice wylotową przy próbie przyspieszania autko zaczyna się dusić się/kangurować aby po kilku/kilkunastu sekundach przyspieszać już płynnie. Oczywiście wszystko dzieje się na benzynie. Na rozgrzanym silniku, przy kolejnym cyklu temat już nie występuję. Z uwagi, iż autko ma LPG wymieniłem świece na 1-elektrodowe gm. Sprawdziłem przepływkę i wartość na biegu jałowym waha się w granicach 9-15 kg/h - generalnie dąży z góry do 9. Czujnik temperatury w termostacie pokazuje wartość przy 87 st około 1,0V, natomiast przy 99 st (kiedy załączą się wentylator) pokazuje już tylko około 0,6V - nie wiem czy powinno spadać poniżej 1,0 V? Na razie więcej pomysłów nie mam co dalej sprawdzać.. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, pozdrawiam Paweł
-
Próbowałem ale bz. Co ciekawe, szybkie właczenie/wyłaczenie gałki z pozycji auto na mijania powoduje aktywację/dezaktywację trybu skandynawskiego. Dotychczas myślałem ze szybkie przełączenie powoduje całkowitą dezaktywację...
-
Witam, Proszę o pomoc w następującej kwestii: W aucie od jakiś 2 lat mam uruchomiony tryb skandynawski świateł i funkcjonowało to rewelacyjnie. Niestety od jakiegoś czasu wraz z nastaniem wieczora światła nie przełączają się z dziennych- przód tylko mijania bez postojowych i tył brak na standardowe mijania (przód mijania wraz z postojowymi i tył). Ponadto gdy zaczyna teraz padać deszcz światła również już nie przełączają się z dziennych na mijania. W UEC mam zaznaczoną wersję nr 5 świateł i opcje występuje przy czujniku. W REC mam zaznaczoną wersję nie występuje przy światłach dziennych i nie występuje przy czujniku. Co się mogło uwalić?
-
Witam, Stare sprzęty kupowane jeszcze w Nomi na początku jego istnienia właśnie kończą swój żywot. Tylko i wyłącznie wchodzi w grę profesjonalny sprzęt: Młotowiertarka - wymagania: - 3 funkcyjna, - moc min. 800W - min. 3J - waga do 3,5 kg - wymienna główka na wiertła cylindryczne. Czy istnieją jeszcze jakieś tego typu urządzenia z podwójnym łożyskowaniem ? Czy już wszystko na jedno kopyto tłuczone? Co najrzadziej wraca do serwisów przy sensownym użytkowaniu? Najsensowniejsze wydaje się Milwaukke ph30 ale czy warto przepłacić? Dogorywa mi AEG PN3000X2 - rewelacja ale niestety już nie do kupienia nowy. Szlifierka kątową koniecznie z regulacją obrotów: - fi 125, - min. 1000W, - bez kluczowa wymiana tarczy. Tutaj nie mam żadnego typu. Paweł
-
> Klapka i tak nie będzie miała niedługo znaczenia z tego co widzę na prawym kielichu... bo numery > nadwozia odparują Zdjęcie przedstawia na szczęście nie mojego uniaka - mój jest w trochę lepszym stanie... Ok. czyli klapke zaślepię. Dzięki za podpowiedzi.
-
Witam, Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu: - pacjent to uno 1.0 fire z 97 r. posiadający dokładnie taką obudowę filtra powietrza jak poniżej po wyjęciu filtra powietrza w środku znajduje się (pseudo termostat???) ze sprężynką powodujący (chyba) zamykanie klapki wewnątrz obudowy. Niestety ząb czasu dość mocno zniszczył owo ustrojstwo i klapka jest permanentnie otworzona... Do kupienia nowe to już chyba jest dostępne tylko w aso... Czy taka niesprawność może mieć wpływ na delikatnie wyższe obroty na biegu jałowym? Klapkę naprawiać, zamknąć albo otworzyć na stałe ? A może wogóle to olać? Na co to wpływa dokładnie? Paweł
-
Polecam do przeczytania ad vocem tematu - strona 11 KLIK
-
> Bezpiecznik 33 w komorze silnika. Niestety nie - a myślałem, że oszczędzisz mi dużo czasu Metodą prób i błędów (niestety) doszedłem, iż odpowiedzialny jest za to bezpiecznik 5 A nr 16 w komorze silnika. Przy okazji zanika oświetlenie wnętrza auta oraz tylne światła. Może coś jeszcze, ale już nie było czasu na sprawdzenia...
-
Koledzy podpowiedzcie proszę, który bezpiecznik odpowiedzialny jest za sterowanie lusterek zewnętrznych? Sprawdzałem i bezpiecznik nr 21 odpowiada za ogrzewanie ich, ale nie mogę odszukać tego odpowiedzialnego za sterowanie... A może trzeba z przodu szukać Z góry dziękuję
-
Witam, Przyszedł czas na wymianę rozrządu w moim aucie Astra H Z18XE 125 km. W związku z tym proszę o odpowiedź na poniższe pytania: 1. Czy wymieniamy oryginalną pompę przy przebiegu 60 kkm i wieku auta 10lat? 2. Czy wymieniamy simmeringi na wałkach rozrządu i na wale (są oryginały)? 3. Pompa jest wklejana na silikon w tym silniku? 3a. Jaka pompę wybrać jeśli nie oryginalną GM? 4. Ile średnio weźmie mechanik - przysłowiowy Pan Zdzisio za sama robotę. W aso za wymianę wraz z częściami kompletnego rozrządu chcą 1050zł (i to w ramach promocji). 5. Myślę zabrać się samemu - blokadę kół lepiej zakupić czy obędzie się bez? Ktoś może poratować mnie jakimś filmikiem albo manualem? 6. Na co zwrócić szczególną uwagę? Pozdrawiam, Paweł
-
> Może ktos podpowie? Posiadam Marpolowe ściągacze 2 w wersji długiej (380mm) i 2 w wersji krótkiej (bodajże 220mm). Zmieniałem u siebie poduszkę pod amortyzatorem w ramach akcji "przestroga dla właścicieli" i bez problemu dałem radę. Ja zakładam trzy ściągacze na sprężynę w imię zasady "przezorny zawsze ubezpieczony". Parę minut więcej zabawy ale warto... Problem będziesz miał z odkręceniem nakrętki tłoczyska - bo albo specjalny klucz albo rozwiercisz sobie nasadkę fi16 do świec z możliwością złapania kluczem/żabką na obwodzie tak aby wszedł przez ta nasadkę klucz trzpieniowy torx (chyba T25).
-
Kłopot ze żużyciem wody w mieszkaniu :/ - i dużo i mało...
szpenio odpowiedział KotLarry na temat - Zrób to sam
Jaki finał akcji Kolega zanotował ??? Jakie stanowisko Spółdzielni ?