ghost2255 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Miałem Priusa 2, kupiłem Priusa 3, więc po kilkuset kilometrach "nowym" autem pokuszę się o małe porównanie, może kogoś zainteresuje. Prius 2: lepiej "poskładana", mniej trzasków od strony plastików, gorsza pozycja za kierownicą-pedały jakoś dziwnie, szczególnie gaz pod dziwnym kątem-wskazany tempomat, bo noga drętwieje. Siedzi się wyżej, troszkę słabsze osiągi, chyba ciszej w środku. Uczucie "jakości" wykonania wnętrza wyższe, niż w 3. Prius 3: ładniejsze wnętrze, ale gorzej zmontowane, większy hałas, brak dużego wyświetlacza w standardzie, niższe zużycie paliwa-bez ekordivingu po mieście komputer pokazuje na razie 5,2(jeszcze nie wiem, ile przekłamuje w porównaniu do dystrybutora). Troszkę lepsze osiągi, częściej jedzie na prądzie i do wyższych prędkości. Soczewkowe światła gorsze od zwykłych H4 w Prius 2. Hałas większy. Obydwa modele mają beznadziejne fotele, chociaż łatwo je trochę zmodyfikować-tutaj plus dla II generacji, bo efekt w Prius 2 był lepszy. Podsumowując-to nie są auta dla każdego. Skrzynia CVT(właściwie eCVT) działa specyficznie i nie każdemu odpowiada. Po mieście bezkonkurencyjnie płynny i cichy napęd, nie do pobicia zużycie paliwa. Chyba nie ma konkurencji pod względem AT/zużycie paliwa. W obu modelach dzielona szyba ogranicza widoczność do tyłu. Oba są bardzo niezawodne, ale w 3 potrafią zawieść rzeczy, których nie ma w 2, np EGR, czy elektryczna pompa wody, czego następstwem bywa UPG. Zawieszenie i hamulce mają wyjątkową trwałość, czasem trzeba wymienić łożyska kół zespolone z piastą. Dotyczy obu generacji. Porównując obie generacje, to sprzedałem dwójkę, bo chciałem trójkę, ale dzisiaj nie jestem pewien, czy dobrze zrobiłem. Mając możliwość zakupu Priusa 2 w bardzo dobrym stanie i z bogatym wyposażeniem, to oprócz wizualnych niedociągnięć auto dla mnie nie ma wad. Trzecia generacja wygląda nowocześniej, może mieć więcej gadżetów, ale też bardziej zużywa się wnętrze i ma kilka typowych usterek więcej. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Mialem 2 przez 4 lata. Bylem zachwycony, zero problemow, wnetrze bylo jak nowe w 9 latku po 170kkm. Bardzo dobrze wspominam to auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2020 Mam Prius 2 i jestem bardzo zadowolony, obok dwoch sasiadow taxiarzy kupili jakis czas temu Prius 3 spalanie mieli 64,4-64,8 mpg co daje 4,39-4,36 na 100km. Ja swoja doszedlem do 63,4 mpg - 4,46, jezdze tym autem w sumie tylko po miescie robiac 300-400 mil tygodniowo - teraz tez - nie jestem taryfa. Jedyne co w tym aucie nie podoba mi sie parowanie szyb podczas deszczu, trzeba uzyc przycisk z prawej strony kierownicy wlaczajac klime, co odbija sie na spalaniu. Na liczniku 118tys mil, jedynie posypal sie przy 90 tys uklad wydechowy. Mam znajomego z Prius 1 z 2001 roku, twierdzi ze nie ma zamiaru zmieniac bo nowsze sa bardziej usterkowe, tlumaczenia ze sie myli na przykladzie mojego auta konczy dyskusje, jego auto pokonuje tyle samo mil tygodniowo. Wiec ogolnie zakup tego auta dobra inwestycja, co tydzien okolo 40 - 50 funtow na paliwo, co 9000 mil serwis/olej/filtry to jedyne wydatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 21 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2020 Mały update: Po pierwszym wyjechaniu za miasto stwierdzam, że P2 jest cichsza na trasie przy prędkości >100km/h. Za to zużycie paliwa jest zauważalnie niższe, niż w P2. Po kilku zabiegach obsługi odmy i EGR auta średnia w mieście spadła mi poniżej 5L/100km a po powrocie z trasy ledwo przekracza 4. Nie stosuję ecodrivingu. Testuję dalej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 22 Maja 2020 Udostępnij Napisano 22 Maja 2020 11 godzin temu, ghost2255 napisał: Mały update: Po pierwszym wyjechaniu za miasto stwierdzam, że P2 jest cichsza na trasie przy prędkości >100km/h. Za to zużycie paliwa jest zauważalnie niższe, niż w P2. Po kilku zabiegach obsługi odmy i EGR auta średnia w mieście spadła mi poniżej 5L/100km a po powrocie z trasy ledwo przekracza 4. Nie stosuję ecodrivingu. Testuję dalej.... a to, po takim czasie eksploatacji juz byly potrzebne takie zabiegi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2020 6 godzin temu, akisel napisał: a to, po takim czasie eksploatacji juz byly potrzebne takie zabiegi? 300 000km na liczniku, więc były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1bikini2far Napisano 22 Maja 2020 Udostępnij Napisano 22 Maja 2020 Dnia 21.05.2020 o 17:50, ghost2255 napisał: Po kilku zabiegach obsługi odmy i EGR auta średnia w mieście spadła mi poniżej 5L/100km a po powrocie z trasy ledwo przekracza 4. Nie stosuję ecodrivingu. Tzn. co zrobiłeś? przeczyściłeś kanały w EGR, i kanale dolotowym, a w odmie? mam 110k na blacie, to chyba też zajrzę. Też nie stosuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Maja 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2020 3 minuty temu, fab4htp napisał: Tzn. co zrobiłeś? Czyszczenie kanałów EGR w kolektorze ssącym, czyszczenie rurki EGR, czyszczenie zaworu EGR, czyszczenie chłodniczki EGR, wymiana zaworu PCV, czyszczenie przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1bikini2far Napisano 22 Maja 2020 Udostępnij Napisano 22 Maja 2020 2 minuty temu, ghost2255 napisał: Czyszczenie kanałów EGR w kolektorze ssącym, czyszczenie rurki EGR, czyszczenie zaworu EGR, czyszczenie chłodniczki EGR, wymiana zaworu PCV, czyszczenie przepustnicy. Przekonałeś mnie. Zajrzę do auriski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2021 Po prawie 8000km nie kasowania licznika średnie spalanie 4,7L/100km głownie miasto. Hałas na trasie zmniejszył się po wymianie tylnych łożysk, teraz jeździ się bardzo przyjemnie. Wyeliminowałem kilka świerszczy we wnętrzu, nowe amortyzatory i hamulce i odczucia są jakby auto miało 100 a nie 300 tysięcy na liczniku. W dniu 8.04.2020 o 16:12, JerryG1 napisał: Na liczniku 118tys mil, jedynie posypal sie przy 90 tys uklad wydechowy. Dziwne, bo u mnie układ wygląda na oryginalny i jest w świetnym stanie. Oprócz plagi kradzieży, to zapotrzebowanie na nowe wydechy do Priusów jest znikome, bo są trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.