Jump to content

Problem z nawiewem


PannaDzika
 Share

Recommended Posts

Witam, potrzebuje pomocy, w Stilo na klimatroniku gdy włączona jest klima leci zimne , a na pasażera gorące. Próbowałam zrobić reset klimatronika, jednak to nic nie daje pokazuje lewa strona 00 prawa 02. Poza tym słychać coś pod kolumną kierownicy, takie odgłosy jakby coś się miało przełączyć a nie mogło. Podobno tam jest cały mechanizm. Czy mogę zrobić coś samodzielnie czy mam szukać magika od klimy

 Czytałam, że tam są jakieś mieszalniki, potencjometr. Poratujcie pany.

Link to comment
Share on other sites

Samemu można ogarnąć temat. Uszkodzone aktywatory albo połamane dźwigienki. Zerknij może tu: jakiś link Robota nie taka trudna jak się może wydawać, kwestia posiadania dźwigienek o ile sam aktywator jest sprawny. Można na allegro kupić komplet dźwigienek do aktywatorów, cena ok. 80zł (w zestawie wszystko oprócz dźwigienki do aktywatora recyrkulacji powietrza). Przeważnie pękają dźwigienki i aktywator wyje bez sensu nie mogąc ustawić pozycji. Na naszym forum jest sporo wątków, jednak bez zdjęć, lub wątki są już niedostępne. Ale można poczytać i posiłkując się zdjęciami z netu i innych forów ogarnąć temat :)

Edited by szulu
  • Like 1
  • I love it 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 27.10.2021 o 14:10, szulu napisał:

Samemu można ogarnąć temat. Uszkodzone aktywatory albo połamane dźwigienki. Zerknij może tu: jakiś link Robota nie taka trudna jak się może wydawać, kwestia posiadania dźwigienek o ile sam aktywator jest sprawny. Można na allegro kupić komplet dźwigienek do aktywatorów, cena ok. 80zł (w zestawie wszystko oprócz dźwigienki do aktywatora recyrkulacji powietrza). Przeważnie pękają dźwigienki i aktywator wyje bez sensu nie mogąc ustawić pozycji. Na naszym forum jest sporo wątków, jednak bez zdjęć, lub wątki są już niedostępne. Ale można poczytać i posiłkując się zdjęciami z netu i innych forów ogarnąć temat :)

Właśnie oddałam auto do serwisu, powiedzieli że jest problem na łopatkach i muszą rozbierać całą deskę. Zaśpiewali mi kwotowo tak że zastanawiam się czy faktycznie nie bawić się samemu. Dziękuję za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Teraz, PannaDzika napisał:

Właśnie oddałam auto do serwisu, powiedzieli że jest problem na łopatkach i muszą rozbierać całą deskę. Zaśpiewali mi kwotowo tak że zastanawiam się czy faktycznie nie bawić się samemu. Dziękuję za pomoc

No w serwisie to wiadomo, rozebranie deski i masa roboczogodzin ;) Dlatego to się robi samemu, bez rozbierania całej deski, dojście z boków po zdjęciu osłon na tunelu... Latem całkiem przyjemna robota, teraz kwestia posiadania ciepłego garażu. Poczytaj i próbuj sama, zepsuć tego bardziej już nie zepsujesz. Pewnie pękła dźwigienka od mieszacza i szybka wymiana załatwi sprawę  :)

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, szulu napisał:

No w serwisie to wiadomo, rozebranie deski i masa roboczogodzin ;) Dlatego to się robi samemu, bez rozbierania całej deski, dojście z boków po zdjęciu osłon na tunelu... Latem całkiem przyjemna robota, teraz kwestia posiadania ciepłego garażu. Poczytaj i próbuj sama, zepsuć tego bardziej już nie zepsujesz. Pewnie pękła dźwigienka od mieszacza i szybka wymiana załatwi sprawę  :)

a wiesz z którym silniczkiem jest problem?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.11.2021 o 18:35, Kris88 napisał:

a wiesz z którym silniczkiem jest problem?

Z tego co autorka opisuje to mieszalnik. We wklejonym przeze mnie linku z podobną usterką to siłownik numer 4. Dostęp do tych siłowników jest naprawdę prosty. Wystarczy zdjąć osłonę od strony kierowcy i widać wszystko jak na dłoni. Kwestia sprawdzenia czy uszkodzony jest potencjometr w silniczku/silniczek czy sama dźwigienka i wymiana odpowiedniej części. Jedynym problemowym silniczkiem jest ten od recyrkulacji powietrza (ciężki dostęp i brak dźwigienek na zamianę), ale przy jego uszkodzeniu można ręką ustawić nadmuch z zewnątrz i da radę tak jeździć.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, szulu napisał:

Z tego co autorka opisuje to mieszalnik. We wklejonym przeze mnie linku z podobną usterką to siłownik numer 4. Dostęp do tych siłowników jest naprawdę prosty. Wystarczy zdjąć osłonę od strony kierowcy i widać wszystko jak na dłoni. Kwestia sprawdzenia czy uszkodzony jest potencjometr w silniczku/silniczek czy sama dźwigienka i wymiana odpowiedniej części. Jedynym problemowym silniczkiem jest ten od recyrkulacji powietrza (ciężki dostęp i brak dźwigienek na zamianę), ale przy jego uszkodzeniu można ręką ustawić nadmuch z zewnątrz i da radę tak jeździć.

z tym prostym dostepem to chybe troche przesadziłeś :P

Moim zdaniem jest słaby - w każdym razie polecam patent przy zakręcaniu z nitką na śrubce bo łupią spadać i się gubić.

Dodam że do aktywatorów Denso o ile wiem nie da sie kupić samych potenciometrów.

 

Link to comment
Share on other sites

No może dostęp nie jest jakiś super dobry ale nie jest też tragiczny. W ciepłym garażu można to na spokojnie ogarnąć. Po demontażu trzeba sprawdzić czy to tylko pęknięta dźwigienka czy silnik i w zależności od tego kupić co trzeba.

Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.