Igorek Napisano 12 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2022 Hejka Poszukuję jakiegoś Manuala opisującego parametry silnika i procesy naprawcze dotyczące 2.0HDI w odmianie AHX. Ktoś wie gdzie tego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2022 Procesy naprawcze? Szlif nadwymiar cylindrów,Szlif nadwymiar czopów wału korbowegoNowe tłoki, pierścienie, sworzni tłoka wraz z tulejka główki korowodu.Regeneracja głowicy.Wszystko na raz albo w zależności od stopnia zużycia.Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 12 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2022 58 minut temu, WaWeR napisał: Procesy naprawcze? Szlif nadwymiar cylindrów, Szlif nadwymiar czopów wału korbowego Nowe tłoki, pierścienie, sworzni tłoka wraz z tulejka główki korowodu. Regeneracja głowicy. Wszystko na raz albo w zależności od stopnia zużycia. Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Chodziło mi bardziej szczegółowo: sprawdzanie i kwalifikowanie głowicy do naprawy, dobieranie grubości jej uszczelki, wznios krzywek wałków, siły sprężyn, momenty dokręcania wszystkich śrub w silniku itp. Wiedzę na temat jak robić remont silnika mam ale brakuje mi wartości konkretnie dla tego przypadku oraz zaleceń producenta co do sposobów naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 12 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2022 No dobra. Tylko po co?Jak dasz komuś do szlifu to Ci złoży i za to odpowiada.Jak odbierzesz puzzle to choćby nie wiem jak źle było zrobione, będziesz w czarnej zupie.Szukaj instrukcji do auta w którym masz ten motor, pewnie będzie zawierała takie dane.Jakiś Haynes lub coś podobnegoWysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 12 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2022 2 godziny temu, WaWeR napisał: No dobra. Tylko po co? Jak dasz komuś do szlifu to Ci złoży i za to odpowiada. Jak odbierzesz puzzle to choćby nie wiem jak źle było zrobione, będziesz w czarnej zupie. Szukaj instrukcji do auta w którym masz ten motor, pewnie będzie zawierała takie dane. Jakiś Haynes lub coś podobnego Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Naprawiam silnik po kolizji rozrządu, potrzebuję znać konkretne wartości i ograniczenia narzucone przez producenta. Na ten moment np potrzebuję wiedzieć jaka jest dopuszczalna odchyłka w płaskości głowicy bo nie wiem czy szlifować, czy zostawiać. Nie wiem jak dobrać uszczelkę pod nią. Bardzo pomogłyby schematy budowy bo samochód dotarł do mnie z częściowo rozebranym silnikiem. Robię sam, muszę to wiedzieć. Haynes po wstępnym rozeznaniu oferuje tak zaawansowane dane jak kolejność zapłonu czy ilość oleju silnikowego. Silnik występuje w mnóstwie samochodów: Citroen, Peugeot, Toyota, Ford. To jest diesel 2.0 150KM, o oznaczeniu blueHdi, może występuje też w czymś, do czego jest lepszy dostęp z literaturą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2022 9 godzin temu, Igorek napisał: Naprawiam silnik po kolizji rozrządu, potrzebuję znać konkretne wartości i ograniczenia narzucone przez producenta. Na ten moment np potrzebuję wiedzieć jaka jest dopuszczalna odchyłka w płaskości głowicy bo nie wiem czy szlifować, czy zostawiać. Nie wiem jak dobrać uszczelkę pod nią. Bardzo pomogłyby schematy budowy bo samochód dotarł do mnie z częściowo rozebranym silnikiem. Robię sam, muszę to wiedzieć. Haynes po wstępnym rozeznaniu oferuje tak zaawansowane dane jak kolejność zapłonu czy ilość oleju silnikowego. Silnik występuje w mnóstwie samochodów: Citroen, Peugeot, Toyota, Ford. To jest diesel 2.0 150KM, o oznaczeniu blueHdi, może występuje też w czymś, do czego jest lepszy dostęp z literaturą. No to robisz głowicę, składasz i jeździsz... Po kiego czepiasz się dołu ? No chyba że korbowody razem z wałem wyszły przez miskę ale w takim wypadku odpuść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2022 Po zdjęciu głowicy zawsze wyrownujesz powierzchnie. Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 13 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2022 1 godzinę temu, jedrocha napisał: No to robisz głowicę, składasz i jeździsz... Po kiego czepiasz się dołu ? No chyba że korbowody razem z wałem wyszły przez miskę ale w takim wypadku odpuść Silnik ciekł przed zdarzeniem, nie wiem jeszcze czy uszczelniacz wału od strony rozrządu, czy na uszczelnieniu miski. Kusi mnie aby wyjąć silnik, rozebrać i zerknąć też do panewek bo może jest taka potrzeba. Niby połamało wszystkie dźwigienki ale pierdyknięcie musiało być też niemałe bo obróciło jedną krzywkę na wałku rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 13 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2022 18 minut temu, WaWeR napisał: Po zdjęciu głowicy zawsze wyrownujesz powierzchnie. Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka To z manuala do tego silnika czy według starej szkoły? Kiedyś, gdy mechanik nie miał zaplecza ale słabo się posługiwał narzędziami mierniczymi, to oddanie głowicy prewencyjnie do zeszlifowana pomagało mechanikowi uniknąć wtop związanych z poprawianiem po sobie. Ja niestety nie mieszkam już w Polsce, koło PZMot, gdzie piechotą nosiłem głowice i poniżej stówki miałem przeszlifowane z gwarancją jakości. Jak mam oddać do regeneracji według brytyjskich standardów to pojawia się pytanie, czy nie lepiej kupić drugi silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2022 Ile kosztuje i/ lub czym wykonasz pomiar płaskości?Jak martwią Cie koszty to może chociaż na szkle spróbuj delikatnie liznąć głowice. Taka stara drut metoda ale jak koszty są za duże.. Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.