Skocz do zawartości

Remont silnika AHX


Igorek

Rekomendowane odpowiedzi

Procesy naprawcze?
Szlif nadwymiar cylindrów,
Szlif nadwymiar czopów wału korbowego
Nowe tłoki, pierścienie, sworzni tłoka wraz z tulejka główki korowodu.
Regeneracja głowicy.
Wszystko na raz albo w zależności od stopnia zużycia.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, WaWeR napisał:

Procesy naprawcze?
Szlif nadwymiar cylindrów,
Szlif nadwymiar czopów wału korbowego
Nowe tłoki, pierścienie, sworzni tłoka wraz z tulejka główki korowodu.
Regeneracja głowicy.
Wszystko na raz albo w zależności od stopnia zużycia.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

Chodziło mi bardziej szczegółowo: sprawdzanie i kwalifikowanie głowicy do naprawy, dobieranie grubości jej uszczelki, wznios krzywek wałków, siły sprężyn, momenty dokręcania wszystkich śrub w silniku itp. Wiedzę na temat jak robić remont silnika mam ale brakuje mi wartości konkretnie dla tego przypadku oraz zaleceń producenta co do sposobów naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Tylko po co?
Jak dasz komuś do szlifu to Ci złoży i za to odpowiada.
Jak odbierzesz puzzle to choćby nie wiem jak źle było zrobione, będziesz w czarnej zupie.

Szukaj instrukcji do auta w którym masz ten motor, pewnie będzie zawierała takie dane.
Jakiś Haynes lub coś podobnego

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WaWeR napisał:

No dobra. Tylko po co?
Jak dasz komuś do szlifu to Ci złoży i za to odpowiada.
Jak odbierzesz puzzle to choćby nie wiem jak źle było zrobione, będziesz w czarnej zupie.

Szukaj instrukcji do auta w którym masz ten motor, pewnie będzie zawierała takie dane.
Jakiś Haynes lub coś podobnego

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

Naprawiam silnik po kolizji rozrządu, potrzebuję znać konkretne wartości i ograniczenia narzucone przez producenta. Na ten moment np potrzebuję wiedzieć jaka jest dopuszczalna odchyłka w płaskości głowicy bo nie wiem czy szlifować, czy zostawiać. Nie wiem jak dobrać uszczelkę pod nią. Bardzo pomogłyby schematy budowy bo samochód dotarł do mnie z częściowo rozebranym silnikiem. Robię sam, muszę to wiedzieć. Haynes po wstępnym rozeznaniu oferuje tak zaawansowane dane jak kolejność zapłonu czy ilość oleju silnikowego. Silnik występuje w mnóstwie samochodów: Citroen, Peugeot, Toyota, Ford. To jest diesel 2.0 150KM, o oznaczeniu blueHdi, może występuje też w czymś, do czego jest lepszy dostęp z literaturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Igorek napisał:

Naprawiam silnik po kolizji rozrządu, potrzebuję znać konkretne wartości i ograniczenia narzucone przez producenta. Na ten moment np potrzebuję wiedzieć jaka jest dopuszczalna odchyłka w płaskości głowicy bo nie wiem czy szlifować, czy zostawiać. Nie wiem jak dobrać uszczelkę pod nią. Bardzo pomogłyby schematy budowy bo samochód dotarł do mnie z częściowo rozebranym silnikiem. Robię sam, muszę to wiedzieć. Haynes po wstępnym rozeznaniu oferuje tak zaawansowane dane jak kolejność zapłonu czy ilość oleju silnikowego. Silnik występuje w mnóstwie samochodów: Citroen, Peugeot, Toyota, Ford. To jest diesel 2.0 150KM, o oznaczeniu blueHdi, może występuje też w czymś, do czego jest lepszy dostęp z literaturą.

 

No to robisz głowicę, składasz i jeździsz...

Po kiego czepiasz się dołu ?

No chyba że korbowody razem z wałem wyszły przez miskę :) ale w takim wypadku odpuść :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jedrocha napisał:

 

No to robisz głowicę, składasz i jeździsz...

Po kiego czepiasz się dołu ?

No chyba że korbowody razem z wałem wyszły przez miskę :) ale w takim wypadku odpuść :P

Silnik ciekł przed zdarzeniem, nie wiem jeszcze czy uszczelniacz wału od strony rozrządu, czy na uszczelnieniu miski. Kusi mnie aby wyjąć silnik, rozebrać i zerknąć też do panewek bo może jest taka potrzeba. Niby połamało wszystkie dźwigienki ale pierdyknięcie musiało być też niemałe bo obróciło jedną krzywkę na wałku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, WaWeR napisał:

Po zdjęciu głowicy zawsze wyrownujesz powierzchnie.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
 

To z manuala do tego silnika czy według starej szkoły? Kiedyś, gdy mechanik nie miał zaplecza ale słabo się posługiwał narzędziami mierniczymi, to oddanie głowicy prewencyjnie do zeszlifowana pomagało mechanikowi uniknąć wtop związanych z poprawianiem po sobie. Ja niestety nie mieszkam już w Polsce, koło PZMot, gdzie piechotą nosiłem głowice i poniżej stówki miałem przeszlifowane z gwarancją jakości. Jak mam oddać do regeneracji według brytyjskich standardów to pojawia się pytanie, czy nie lepiej kupić drugi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje i/ lub czym wykonasz pomiar płaskości?
Jak martwią Cie koszty to może chociaż na szkle spróbuj delikatnie liznąć głowice. Taka stara drut metoda ale jak koszty są za duże..

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.