Skocz do zawartości

lukasz_ziel

użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

O lukasz_ziel

  • Urodziny 19.03.1984

Profile Information

  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Zainteresowania
    motoryzacja, komputery, rybki :D

lukasz_ziel's Achievements

leniwy rowerzysta

leniwy rowerzysta (2/20)

0

Reputacja

  1. > Ostatnio postanowiłem skorzystać z tego, że uczę się na uczelni technicznej i poszedłem na > konsultacje do pewnego profesora od silników i zapytać sie go o to. Myślałem, że moge go > wkurzyć takim pytaniem, ale pogadaliśmy prawie godzine i powiedział mi to i owo. > Dał mi 3 możliwe przyczyny problemu: > - pasek rozrządu mógł się rozciągnąć delikatnie i czujnik będzie miał zły sygnał bo do wybuchu > mieszalni paliwowo-powietrznej nie będzie dochodziło w najbardziej optymalnym momencie. > - Zakładając rozrząd ktoś mógł przestawić go nawet o jeden ząb bo daje ten sam skutek co w > przyczynie wyżej. > - Czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik wałka korbowego mogą nie być zsynchronizowane co > będzie powodowało pojawienie się tego błędu ( sygnał z wału korbowego i wałka rozrządu muszą > się zgadzać bo inaczej komputer w aucie mysli że wałek rozrządu obraca się za wolno lub na > szybko w stosunku do wałka korbowego i traktuje to jako awarię). > Osobiście Pan profesor radził mi abym najpierw sprawdził ten przewód, potem czy pasek jest dobrze > ustawiony ( u mnie opcja z paskiem rozciągniętym odpada bo rozrząd robiony 4k km temu) i czy > te dwa czujniki są zsynchronizowane. > Zapomniałem się go spytać jak sprawdzić tą synchronizacją czujników, ale podejrzewam, że konieczna > będzie wizyta w serwisie gdzie pewnie sprawdzą to na komputerze. > Wiec puki co jeszcze walcze z tym check engine, choć staje się to coraz bardziej wkurzające bo na > check engine auto jezdzi na mapach awaryjnych co daje spadek mocy o około 30% i wzrost > spalania o jakies 25-30% ://// Odpowiem Ci z własnego doświadczenia jako mechanik i choć wiem że mechanicy mają różną opinie to na wstępie zaznaczę że też kiedyś chodziłem na studia mechaniczne później naprawiałem auta i inne ciężkie sprzęty przez 8 lat. Według mojej opinii która zdobyłem na silnikach różnej maści te dwa czujniki NIE SĄ ze sobą w żaden sposób zsynchronizowane. Czujnik wałka rozrządu służy do podania informacji jaki suw jest wykonywany na cylindrze bo należy pamiętać że każdy cylinder ( wał korbowy) wykonuje dwa razy każdy ruch w jednym cyklu a wałek rozrządu (zawory) wykonuje jeden ruch, dlatego właśnie na wałkach są większe koła paska rozrządu. W starszych silnikach był tylko czujnik dolny (wał korbowy) pozwalał komputerowi namierzyć konkretny tłok w konkretnej pozycji zazwyczaj GMP (górny martwy punkt) ale komputer nie wiedział czy cylinder ten będzie robił suw ssania czy suw pracy i przy rozruchu silnika musiał strzelać dawką paliwa w ciemno aż mu się udało odpalić, żeby poprawić te wartości zastosowano czujnik wałka rozrządu, który przesyła informację do komputera o pozycji zaworów i wtedy komputer nie musi już kombinować przy rozruchu. Podejrzewam że najnowsze rozwiązania wykorzystują czujnik do dynamicznej zmiany kąta zapłonu czy wtrysku a w co niektórych silnikach do zmiennego kąta faz rozrządu. Według mnie te czujniki nie są ze sobą sunchronizowane bo to właśnie one synchornizują pracę silnika, tak więc na KOD P0342 identyfikuje błąd niskiego napięcia - przerwanie lub zwarcie do masy (doczytałem w AUTODATA) a co za tym idzie należy uważnie przyjrzeć się wiązce i problem powinien ustąpić. Należy pamiętać że jednostka napędowa z EVANDY wywodzi się od VECTRY B OMEGI B NUBIRY LEGANZY silniki nie są specjalnie skomplikowane i do /trudnych/ nie należą. Co do rozciągnięcia paska rozrządu czy przestawienia o jeden ząbek, to pamiętam tylko sytuację z naszego rodzimego fiata 126p w którym jak łańcuszek się wyrobił to faktycznie zaczynał szarpać, podobnie było z 125p. Natomiast nigdy nie zaobserwowałem takiego zjawiska w silnikach z paskiem.
  2. > A ja miałem wymiane rozrządu gratis przy kupnie auta.... to pewnie jak gratis to się chłopaki z > komisu nie przyłożyli. No nic wielkie dzięki za podpowiedz, jade do serwisu i zaraz to > sprawdzę I jak udało się usunąć usterkę tą usterkę? Mam ten sam kod w tym samym aucie. Pobieżnie sprawdziłem zamontowanie czujniak ale bez zmian. Jednak tez mnie zastanowił ten kabel, w weekend musze się temu przyjżeć dokładnie.
  3. Cześć. Też mam problem z pilotem w Evandzie. Wszystko działało bez zarzutu i nagle od dwóch dni muszę otwierać auto ręcznie. Prośba o info czy wymiana baterii coś dała. I czy znacie może jakiś system na przypomnienie kluczyka np. w Oplu trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce trzymając otwieranie przez 10sek, może tutaj jest podobna procedura?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.