Skocz do zawartości

starling

użytkownik
  • Liczba zawartości

    84
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

starling's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

0

Reputacja

  1. "Dym" po odkręceniu korka wlewu oleju to może być najzwyklejsza para wodna - co przy obecnych temperaturach otoczenia nie byłoby niczym nadzwyczajnym. Dla uspokojenia możesz podjechać do serwisu, który posiada testery wykrywające obecność spalin w płynie chłodniczym - obecność spalin wskazywałaby na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
  2. > Czytaj dalej takie farmazony to będziesz pchał auto zimą. Zacznijmy od jednego. Ciężko jest podjąć rzeczową dyskusję z osobą, która uważa, że tylko ona ma rację... i w co trzecim poście chwali się , że jest ekspertem w temacie źródeł energii odnawialnej... Tnij cytaty...
  3. > Wracając do tematu, to 10 czy 15Ah pojemności więcej NIGDY nie spowoduje żadnego problemu przy > sprawnym układzie ładowania i sprawnych odbiornikach bez upływów. > Jeśli silnik uruchamiasz za pierwszym razem bez kręcenia, itd. to pobierasz tyle samo prądu z 74Ah > i 65Ah. Doładowanie trwa tyle samo i takim samym prądem. W samochodach osobowych jakikolwiek sens ma zmiana pojemności akumulatora o max +/-10% do zalecanych przez producenta... czyli średnio o 5Ah. Akumulator o mniejszej pojemności będzie przeładowany co może skutkować trwałym uszkodzeniem...a akumulator o większej pojemności nie naładuje się do100% przy krótkich miejskich przebiegach co spowoduje jego zasiarczenie. Dla zgłębiających temat polecam krótki artykuł: KLIK
  4. > nie wiem skad to gdybanie ale nie widzę żadnego minusa z instalacji większego akumulatora.... > po prostu mamy wiekszy zapas mocy.... > a co do niedoładowania - lepiej jest miec większy, który dłuzej bedzie sie ładował niz mniejszy > który juz dawno by padł... (bo pobór mocy auta nie zwieksza sie przeciez z wiekszym aku ) Niestety mylisz się kolego. W przypadku akumulatorów kwasowych - a takie mamy w samochodach - w przypadku niedoładowania dochodzi w nich do reakcji chemicznych skutkujących zasiarczeniem. Proces ten powoduje dość szybki spadek pojemności akumulatora... Więc skutek jest odmienny od zamierzonego - kupujemy większy akumulator a po roku "mamy go znacznie mniej" niż gdybyśmy założyli zalecany przez producenta...
  5. Wiek Twojego aku już zacny. Sprawdzałeś poziom elektrolitu przez te 7lat? - mimo, że nazywają się "bezobsługowe" często wymagają dolewania wody destylowanej. Twoje wyniki pomiarów akumulatora w stanie spoczynku świadczą o jego rozładowaniu lub zużyciu. W pełni naładowany aku w stanie spoczynku bez obciążenia powinien mieć 12,8V. Jeśli jest poniżej 12,5V należy go jak najszybciej ładować. Przy długotrwałym napięciu 12,0V i mniejszym dochodzi do zasiarczenia aku i nieodwracalnego spadku jego pojemności. Dużo o kondycji aku powie pomiar gęstości elektrolitu areometrem. Na Twoim miejscu naładowałbym aku przez 8-10h prądem około 5A i obserwował napięcie na nim w czasie eksploatacji - jeśli dalej będzie zachowywał się tak jak opisujesz to musisz zbierać pieniądze na nowy, który już na pewno nie wytrzyma tyle lat co obecny . Jedna uwaga: jeśli nie masz dobrej i pewnej ładowarki to ładuj aku po ściągnięciu klem a unikniesz uszkodzenia elektroniki samochodu. Sam ładując nie ściągam ale mam ładowarkę ze sterownikiem procesorowym, który nie dopuszcza do niebezpiecznego wzrostu napięcia ładowania...
  6. > możesz napisać gdzie tego szukać(z którym modułem sie połączyć i jak sie to nazywa)? jakoś nie > mogłem namierzyć w menu. Logujesz się do silnika i wybierasz opcję "parametry" i tam masz pozycję ciśnienie klimatyzatora
  7. > po odpaleniu klimy 1 bieg ma dzialac od reki Czym wytłumaczyłbyś zwłokę 15-30s startu wentylatora na 1 biegu u mnie? Klima działa poprawnie. U mnie jest tak: po włączeniu klimatyzacji ciśnienie w układzie rośnie - przy około 7barach włącza się 1 bieg wentylatora, przy około 13barach drugi bieg. Moim zdaniem za włączenie wentylatora odpowiada czujnik ciśnienia. W układach klimatyzacji, w których jest ponad 7bar "w stanie spoczynku" wentylator włączy się od razu, a tam gdzie jest mniej włączy się dopiero gdy sprężarka dobije ciśnienia.
  8. > A FES pokazuje cisnienie czynnika? Tak
  9. > U mnie też nigdy wentylator nie włącza się z klimą, a klima pracuje dobrze. Czytając o klimie tutaj > i na kąciku Stilo, też pomyślałem że mam rąbnięty opór. Sprawdziłem na zworę działa, test > FESem działa i nie wiem co mam sądzić o działaniu 1 biegu. U mnie podobnie - wentylator włącza się po około 15-30s od włączenia klimy . Czytając forum też myślałem, że mam uszkodzony opornik- okazał się jednak dobry . Sprawdzałem też fesem i okazało się, że jest on załączany przy określonej wartości ciśnienia czynnika a nie od razu po załączeniu klimy.
  10. > Miałem tą usterkę w moim i kolegi Bravo - do wymiany opornica umieszczona w chłodnicy. Tak jak napisałem - opornica sprawna - zwarcie styków przekaźnika uruchamia wentylator na 1 biegu. Może faktycznie przy klimatroniku, który mam jest inaczej niż w manualu
  11. > Wiatrak włącza się kiedy jest potrzeba a nie "bo musi" odpowiada za to czujnik ciśnienia po > stronie gorącej układu klimatyzacji. Jak czynnik się nagrzewa to rośnie ciśnienie w układzie, > czujnik śle info co centralkki, ta daje znać do body żeby odpalić wiatrak, tak w skrócie. Chyba masz rację. Dziś ponownie podpiąłem laptopa - zrobiłem test na pracującym silniku i wynik jest taki: - klima nie włączona: ciśnienie około 5barów, wentylator oczywiście nie pracuje, - klima włączona: ciśnienie zaczyna rosnąć, wentylator dalej nie pracuje, - klima włączona: ciśnienie osiąga 15barów, włącza się wentylator Od tego momentu zaczyna spadać ciśnienie w układzie klimatyzacji - wentylator pracuje do momentu osiągnięcia 10barów po czym się wyłącza... ciśnienie zaczyna rosnąć i tak w kółko. Chyba wygląda, że wszystko jest w porządku. Zastanawia mnie dlaczego niektórym wentylator włącza się od razu i pracuje cały czas.
  12. > u mnie też przy klimie włącza się na fula, może tak ma być? Włącza się od razu po uruchomieniu klimatyzacji czy tak jak u mnie po około minucie? Pracuje cały czas czy z przerwami?
  13. Witam! Moje pytanie dotyczy wentylatora chłodnicy... a dokładnie 1 - wolniejszego - biegu. Kilkakrotnie czytałem, że wentylator powinien załączyć się na wolniejszym biegu od razu po włączeniu klimatyzacji. U mnie od początku - czyli od nowości - tak nie jest. Wentylator załącza się po około minucie od włączenia klimatyzacji - od razu pracuje na wyższych obrotach i działa z kilkunastosekundowymi przerwami. Dziś mając trochę wolnego czasu postanowiłem pogrzebać w instalacji elektrycznej. Na pierwszy ogień poszedł opornik - wymontowałem, pomierzyłem omomierzem - wynik: sprawny. Dalej sprawdzam bezpiecznik i przekaźnik - też są OK. Zwarcie styków przekaźnika powoduje, że załącza się 1 bieg wentylatora więc instalacja od przekaźnika do wentylatora jest sprawna. Na koniec sprawdziłem woltomierzem i omomierzem połączenia pomiędzy cewką przekaźnika a układem sterującym - wyszło, że też jest OK. Na koniec FES-em spróbowałem przetestować oba biegi wentylatora - drugi załącza się pięknie... pierwszy dalej nie chce. Czy ktoś ma pomysł co jeszcze może być powodem braku 1 biegu ??
  14. starling

    Fiat ECU Scanner

    > dobre wiesci niose, bracia i siostry... Dobra robota Psychik!! ELM kupiony u Viakena w piątek - dwa dni walki - miałem się już poddać... Po wywaleniu dolutowanych części problem znikł i połączyłem się z ECU.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.