Skocz do zawartości

drapak1

użytkownik
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    Bydgoszcz

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

drapak1's Achievements

wyciszony kierowca

wyciszony kierowca (10/20)

0

Reputacja

  1. Ok. Pytałem, bo ewentualne zdiagnozowanie przyczyny tej niestabilności mogłoby mi się przydać na przyszłość Pzdr
  2. Mam pytanie Próbowałeś odpiąć ten alarm według sugestii wszima i sprawdzić wówczas zachowanie kierunków przy przekręcaniu kluczyka Pytam z ciekawości, bo jasną jest rzeczą, że opóźnienie badania stanów na pinach uC załatwi sprawę. Pzdr
  3. > To raczej pytanie do jacknn. Wg mojego schematu miał podłączyć do > masy pojazdu, nie wiem z czego skorzystał jako punktu masy. Czyli Tobie chodzi o "czystą" masę. Ja miałem na myśli punkt, który mógłby być w pewnych okolicznościach masą (...ale masą z punktu widzenia uC ) Żeby ułatwić sobie sprawę właśnie kombinuję jak go wykorzystać, ale bez separacji galwanicznej obwodów chyba się nie obejdzie Reasumując jedyne co mi przychodzi do głowy w kwestii niekontrolowanych mignięć, to jakieś "śmieci" indukowane w pobliżu uC w momencie włączania zapłonu. Pzdr.
  4. > każdy wniosek i sugestia mile widziana > Tak ale tylko na zasilaniu układu, a tam jest stabilizator liniowy z > filtrami + uC ma aktywowany BrownOut detector, więc co najwyżej > uC by się zresetował. > Nie bardzo widzę jak by się miały przenieść. Ponieważ program przez > 300ms sekund jest nieczuły na sygnały. Niemożliwe żeby tak długo > trwały drgania. Zatem (przy tak dużym opóźnieniu) drgania styków należy pominąć >Po drugie manetka ma odłączone zestyki od > przerywacza więc wejścia uC cały czas są na mocnej masie > ustalanej przez cewki przekaźników (te dodatkowe przekaźniki w > celu adaptacji do Fki). No chyba że ta masa nie jest dobrą masą, > co powyżej zasugerowałem. Zapytam tylko, czy wziąłeś pod uwagę, że do tego punku masy (chyba, że się mylę i mówimy o innym punkie ) "podciągnięty" jest jest "+" zasilania poprzez rezystor (żarówkę kontrolki kierunków)? > gdybanie zawsze może podsunąć jakiś cenny wniosek Pzdr.
  5. > przyznam że nie do końca wiem skąd takie zjawisko się pojawia. > Skoro manetka ma rozłączone obwody kierunków to wejścia > sygnałowe są mocno umasione poprzez cewki twoich przekaźników. > Co więc ma je wyzwolić? Skąd bierzesz tam masę? Ona jest na > stałe czy może ją coś po chwili dopiero podłącza? Nie żebym się wymądrzał, ale w momencie łączenia styków stacyjki występują "drgania". Ponieważ nie wiem w jaki sposób odczytujesz na wejściach uC sygnały połączenia styków manetki , to gdybam tylko, że mogą tam pojawić się przez chwilę naprzemiennie stany wysokie i niskie a. Ale to tylko takie moje gdybanie Pzdr.
  6. > fajnie. Czyli na pyt. 4 też zapewne znasz odpowiedź? Każdy, nawet krótki impuls manetki spryskiwacza (dokładnie to styku spryskiwacza ), wyzwala przekaźnik (i rzecz jasna ten zwiera swój styk na cztery cykle). edit: dokładnie na około 3,48 cykli, bo styk rozwiera się w okolicach zewnętrznego zwrotnego punktu wycieraczki (według moich "obserwacji słuchowych" tuż przed minięciem ZZ). Pzdr.
  7. > wejście 6 > tego K8 to nie jest regulacja zwłoki tylko impuls 3krotnego > machania wycieraczką po uruchomieniu spryskiwacza ? Czy tak > działa spriskiwacz w Fce? Dokładnie tak to działa.
  8. Astra F 1998 r. Jednostka napędowa X14XE
  9. drapak1

    Kod 47

    > Rzekłbym nawet: NA egrze To czarne. No, dokładnie I widać idące od niej kabelki, więc nie da się tego nie zobaczyć, tylko ta plastikowa osłaona głowicy (czyt. dekla zaworowego) nieco "mąci " widok Pzdr.
  10. drapak1

    Kod 47

    > Zawór masz brudny od sadzy i grzybek ci się w nim przyciął w pozycji > otwarty - wpuszczał ci spaliny do dolotu na wolnych obrotach co > zdusiło silnik. > Opaliłeś, bo grzybek ruszył, ale szykuj się na częstsze pojawianie > się problemu. > Słowem - czas na przeczyszczenie EGRa. Dodam jeszcze jedno- sprawdź kostkę połączeniową na EGR-ze (według mojej wiedzy masz taki jak ja -elektrtycznnie sterowany). Czasami lubi zgubić kontakt i wtedy wywala błędy, właśnie chwilowe. Pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.