karolzglinski
użytkownik-
Liczba zawartości
19 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Imię
Karol
-
Płeć
Male
-
Lokalizacja
Pass
-
Zainteresowania
motoryzacja, fotografia, muzyka
-
Samochód
Lacetti
karolzglinski's Achievements
rowerzysta (3/20)
0
Reputacja
-
Odpowiem zbiorczo, bo trochę tego się uzbierało. Auto jest z 2007 roku. Kupiłem go rok temu z przebiegem (pewnym) 35 tys. km. Jako nowy zalany GM 5w30, później Mobil 5w50. Odkąd ja go mam zalewam Mobil 5w30. Do tej pory bez problemów ze strony silnika. W piątek zdarzyło się to po raz pierwszy. Oleju nie bierze, stan na bagnecie milimetr przed max i przez cały okres między wymianami nie ma potrzeby dolewania. Wczoraj i dziś przejechałem autem około 200 km i wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Nic nie kopci, pracuje normalnie, przyspiesza normalnie. Będę go obserwował i jak objaw się powtórzy, to rzeczywiście trzeba będzie wymienić popychacze. Szkoda by było w takim momencie, bo z tego co pamiętam, to trzeba i tak rozrząd rozebrać? Dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Trzymajcie kciuki żeby było ok
-
> Sprawdziłeś ilość oleju w silniku na bagnecie ? Oczywiście. Ilość jest prawidłowa.
-
> tak bywa w lacetti szczegolnie po wymianie oleju > ja jexdzilem na 5w30 i 5w50 > po jalims czasie powinno ustac Czyli co, mam się nie przejmować i jeździć?
-
> Na jakim oleju jezdzisz? Bo wedlug mnie to padly kasowniki luzu zaworowego. Mobil 5W30 teraz zalany po raz drugi (poprzednie 15 tys. przejechane bez żadnego problemu).
-
[Lacetti] Brzęczenie drążka zmiany biegów
karolzglinski odpowiedział karolzglinski na temat - Chevrolet
> Witam, > Podczas przyspieszania drążek zmiany biegów brzęczy. Najbardziej słychać na 4 i 5 biegu. Jak go > przytrzymam ręką przestaje. Pamiętam, że miałem kiedyś coś podobnego w Tico, tylko za cholerę > nie wiem, co to było. Da radę zrobić coś z tym samemu, czy tylko mechanik? Problem rozwiązany. Przyczyną brzęczenia był zużyty mechanizm zmiany biegów (miał spore luzy). Trochę to dziwne przy przebiegu 55kkm... Po wymianie brzęczenie ustało. -
Koledzy! Potrzebuję Waszej pomocy. Dziś uruchomiłem silnik i usłyszałem głośny i wyraźny stukot z silnika. Natychmiast go wyłączyłem. Po chwili uruchomiłem jeszcze raz z otwartą maską, żeby posłuchać skąd dochodzą te stuki. Zauważyłem, że "dziwnie" odpala (inaczej niż zwykle, jakby nie chciał zaskoczyć) i czuć zapach paliwa. Po odpaleniu silnik pochodził na biegu jałowym około 2 minut. Stuki nie ustały. Słychać je wyraźnie na górze silnika (może trochę bardziej z lewej strony). Dodam, że 300km temu wymieniałem olej i kompletny rozrząd. Boję się, że to może być coś poważnego. Kontrolka check gaśnie normalnie, jak zwykle. Nie pokazuje żadnego błędu. Auto ma przejechane 55kkm i do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Update: dziś nie wytrzymałem i odpaliłem auto. Stuk był ciut cichszy niż wczoraj, jednak nadal bardzo wyraźny. Postał ze dwie minuty na biegu jałowym - nic się nie zmieniło. Ponieważ nie chciałem smrodzić pod oknami, odjechałem kawałek bardzo delikatnie. Zostawiłem uruchomiony silnik na kilka minut i jak osiągnął większą temperaturę (1/4 na skali), to przestał stukać. Przejechałem się kilka kilometrów i wszystko było w porządku. O co chodzi? Czy to popychacze? Co się może stać, jak będę z tym jeździł? Jak ostygnie spróbuję go znów uruchomić. Zobaczymy jak będzie. Udało mi się nagrać filmik. Może coś wniesie do sprawy.
-
Witam, Podczas przyspieszania drążek zmiany biegów brzęczy. Najbardziej słychać na 4 i 5 biegu. Jak go przytrzymam ręką przestaje. Pamiętam, że miałem kiedyś coś podobnego w Tico, tylko za cholerę nie wiem, co to było. Da radę zrobić coś z tym samemu, czy tylko mechanik?