Skocz do zawartości

karolzglinski

użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Imię
    Karol
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Pass
  • Zainteresowania
    motoryzacja, fotografia, muzyka
  • Samochód
    Lacetti

karolzglinski's Achievements

rowerzysta

rowerzysta (3/20)

0

Reputacja

  1. Odpowiem zbiorczo, bo trochę tego się uzbierało. Auto jest z 2007 roku. Kupiłem go rok temu z przebiegem (pewnym) 35 tys. km. Jako nowy zalany GM 5w30, później Mobil 5w50. Odkąd ja go mam zalewam Mobil 5w30. Do tej pory bez problemów ze strony silnika. W piątek zdarzyło się to po raz pierwszy. Oleju nie bierze, stan na bagnecie milimetr przed max i przez cały okres między wymianami nie ma potrzeby dolewania. Wczoraj i dziś przejechałem autem około 200 km i wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Nic nie kopci, pracuje normalnie, przyspiesza normalnie. Będę go obserwował i jak objaw się powtórzy, to rzeczywiście trzeba będzie wymienić popychacze. Szkoda by było w takim momencie, bo z tego co pamiętam, to trzeba i tak rozrząd rozebrać? Dziękuję za wszystkie wypowiedzi. Trzymajcie kciuki żeby było ok
  2. > Sprawdziłeś ilość oleju w silniku na bagnecie ? Oczywiście. Ilość jest prawidłowa.
  3. > tak bywa w lacetti szczegolnie po wymianie oleju > ja jexdzilem na 5w30 i 5w50 > po jalims czasie powinno ustac Czyli co, mam się nie przejmować i jeździć?
  4. > Na jakim oleju jezdzisz? Bo wedlug mnie to padly kasowniki luzu zaworowego. Mobil 5W30 teraz zalany po raz drugi (poprzednie 15 tys. przejechane bez żadnego problemu).
  5. > Witam, > Podczas przyspieszania drążek zmiany biegów brzęczy. Najbardziej słychać na 4 i 5 biegu. Jak go > przytrzymam ręką przestaje. Pamiętam, że miałem kiedyś coś podobnego w Tico, tylko za cholerę > nie wiem, co to było. Da radę zrobić coś z tym samemu, czy tylko mechanik? Problem rozwiązany. Przyczyną brzęczenia był zużyty mechanizm zmiany biegów (miał spore luzy). Trochę to dziwne przy przebiegu 55kkm... Po wymianie brzęczenie ustało.
  6. Koledzy! Potrzebuję Waszej pomocy. Dziś uruchomiłem silnik i usłyszałem głośny i wyraźny stukot z silnika. Natychmiast go wyłączyłem. Po chwili uruchomiłem jeszcze raz z otwartą maską, żeby posłuchać skąd dochodzą te stuki. Zauważyłem, że "dziwnie" odpala (inaczej niż zwykle, jakby nie chciał zaskoczyć) i czuć zapach paliwa. Po odpaleniu silnik pochodził na biegu jałowym około 2 minut. Stuki nie ustały. Słychać je wyraźnie na górze silnika (może trochę bardziej z lewej strony). Dodam, że 300km temu wymieniałem olej i kompletny rozrząd. Boję się, że to może być coś poważnego. Kontrolka check gaśnie normalnie, jak zwykle. Nie pokazuje żadnego błędu. Auto ma przejechane 55kkm i do tej pory nie sprawiało żadnych problemów. Update: dziś nie wytrzymałem i odpaliłem auto. Stuk był ciut cichszy niż wczoraj, jednak nadal bardzo wyraźny. Postał ze dwie minuty na biegu jałowym - nic się nie zmieniło. Ponieważ nie chciałem smrodzić pod oknami, odjechałem kawałek bardzo delikatnie. Zostawiłem uruchomiony silnik na kilka minut i jak osiągnął większą temperaturę (1/4 na skali), to przestał stukać. Przejechałem się kilka kilometrów i wszystko było w porządku. O co chodzi? Czy to popychacze? Co się może stać, jak będę z tym jeździł? Jak ostygnie spróbuję go znów uruchomić. Zobaczymy jak będzie. Udało mi się nagrać filmik. Może coś wniesie do sprawy.
  7. Witam, Podczas przyspieszania drążek zmiany biegów brzęczy. Najbardziej słychać na 4 i 5 biegu. Jak go przytrzymam ręką przestaje. Pamiętam, że miałem kiedyś coś podobnego w Tico, tylko za cholerę nie wiem, co to było. Da radę zrobić coś z tym samemu, czy tylko mechanik?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.