Skocz do zawartości

Mr_Harry

użytkownik
  • Liczba zawartości

    356
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    realizacja własnych pomysłów :)

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Mr_Harry's Achievements

leniwy kierowca

leniwy kierowca (9/20)

1

Reputacja

  1. Ok, czyli nie ma potrzeby kombinować i zalać DOT4.
  2. Witam, czy do systemów hamulcowych z ABS bez ESP trzeba (powinno się) stosować płyn DOT4 Low viscosity (klasy 6), czy wystarczy zwykły DOT4. Pacjent to Citroen C3 2005 rok, jeździł na DOT4 zwykłym Ferodo, zastanawiam się czy wymiana na płyn zalecany do systemów ABS i ESP o niższej lepkości pogorszy działanie wysprzęglika (jest na tym samym płynie co hamulce), czy coś rozszczelni czy nic nie zmieni. Warto stosować lepszy DOT 4 do starszego auta? Były takie płyny w 2005 roku, czy to nowość dla obecnie produkowanych aut?
  3. > po kolei: > 1. Zacząć od przeczytania OWU AC do zawartej polisy > 2. sprawdzić w jakim wariancie zostało zawarte AC na uszkodzony pojazd ze szczególnym > uwzględnieniem > -amortyzacji cześci > -wariantu naprawy > -udziału własnego > 3. Dopiero po sprawdzeniu dwoch pierwszych punktow polecam bicie piany i podwazanie wysokosci > proponowanego odszkodowania bo na to zawsze jest czas. > pozdr. > M. Niestety w moim ubezpieczeniu dla tego auta nie była możliwa opcja bez amortyzacji cześci oraz opcja naprawy bezgotówkowej. Jedyna opcja to zniesienie udziału własnego i taki udział jest zniesiony. Nie miałem możliwości (w Proama) wykupić lepszego ubezpieczenia dla auta z 2005 roku. Mogłem wykupić ubezpieczenie np. w Warcie, możliwe że z opcją naprawy bezgotówkowej ale - za 2 razy większa kwotę, bo Watrta ma wysokie ceny niestety... Całe bicie piany dotyczy nie uwzględnienia cieniowania (lakierowania) sasiednich elementów oraz braku niektórych części w wycenie. Na razie zaczepiłem ich mailowo o dodanie tych elementów, mają coś odpisać, więc czekamy.
  4. > Żeby tak mieć to trzeba wykupić AC w porządnej firmie za porządne pieniądze, a nie w proamie za > 500zł. > Jeśli płaci się połowiczne składki to potem dostaje się połowiczne odszkodowanie. A jaką treść wnosi Twoja wypowiedź? To ma być rada czy mądrość ludowa? Sorry, ale nie rozumiem takiego nabijania pustych postów.
  5. Do sądu żeby iść, to prawdopodobnie trzeba mieć nieco wyższe kwoty. I zapewne trzeba jakoś udowodnić fakturami koszty naprawy (czyli zapłacić więcej bo z VAT), a nie wiadomo, czy się odzyska. O jakie pieniądze warto walczyć w sądzie: 500-1000 zł ma sens, czy koszty prawnika wszystko zjedzą? Do potrącenia 50% nie ma uwag - takie warunki, ale jak z wykonaniem tej własnej wyceny, skąd mieć dostęp do programu Audatex?
  6. Otrzymałem wycenę naprawy szkody (wariant gotówkowy, bo pojazd ma 9 lat), która jest zaniżona. Pojazd ubezpieczony w Proama - kalkulacja nie uwzględnia niektórych koniecznych do naprawy elementów dostępnych jedynie jako nowe w ASO. Koszt naprawy szacowany przez blacharzy z moich okolic, bez rachunku to około 3.000 + części: drzwi, próg, mata drzwi (wygłuszenie), co da 3.500+ Ubezpieczyciel wycenił na połowę tego, stawki roboczogodziny śmieszne, potrącenia ceny części nowych zamienników 50%. Nie ma też lakierowania sąsiednich elementów (cieniowania). Jak się do tego skutecznie odwołać - nie chcę na tym zarobić, ale zwyczajnie nie starczy mi na naprawę, a idzie to z mojego AC (sprawca szkody nieznany). Wariant bezgotówkowy warsztatowy nie jest możliwy, bo auto jest za stare i wyłącznie przelew wchodzi w grę.
  7. 5W50 Mobila to bardzo gęsty (lepki olej) i na pewno w zimie będzie więcej paliła. Wiem, bo mam takie auto i zalewam tym olejem kilka lat. Próbowałem syntetyk Total 5W30 - Honda powinna mieć taki olej o niskiej lepkości i spalanie było niższe benzyny, łatwiejszy rozruch w zimie, ale spalanie oleju dużo wyższe - mój silnik delikatnie mówiąc jest juz zmęczony i bierze. Olej 5W50 ma super parametry, ale jak się nagrzeje i pracuje ekstremalnie ciężko (wysokie obroty). Ale nie w zime, jak są zimne starty i minusowe temperatury. Nie jest to wogóle jakiś super olej, ale pali mi go mniej i jest dośc tani, dlatego go używam. Wlej trochę do słoika, wsadź do zamrażarki i zobaczysz jak ten 5W50 wygląda po nocy w minusowych temperaturach. ja bym go na lato zalał ewentualnie do szybszej jazdy i startów spod świateł na goracym silniku
  8. > popatrz na http://www.rentalcars.com 342 zł > oraz na http://www.awos.com.pl/cennik i 150E http://www.wypozyczauto.pl nie można na 1 dzień Chyba pozostaje szukać autobusu komunikacji miejskiej i wrócić pociagiem, ale rozwaliło mnie, że bilet na autobus linii Lotnisko z lotniska do Katowic to 27 zł/osobę. Może komunikacją miejską jakoś z 1 przesiadką? Taksówka około 120 do Katowic zapewne, bilet PKP 250 zł (3 osoby) dlatego myślałem o samochodzie. Ale w Polsce to nierealne - ceny blokują takie pomysły skutecznie. Samolot bardziej sie opłaca.
  9. > Jeżeli będziesz sam to zdecydowanie lepszą opcją jest wrócić samolotem, koszt taki sam - komfort i > czas nieporównywalny... 3 osoby, 3 walizki...
  10. > raczej we wszystkich wypożyczalniach które znam limit kilometrów będziesz miał przekroczony No to może jakaś bez limitu kilometrów?
  11. Potrzebuję wynająć auto na lotnisku w Katowicach 2 sierpnia i oddać w Warszawie (muszę wrócić do domu, a nie koniecznie chcę jechac PKP). Czy znacie jakieś tanie wypożyczalnie aut, cena poniżej 160 zł za dobę (auto typu I20, Punto, Panda), które spełniają ten warunek?
  12. > sprzedaj JR do malucha No ciekawe jakie prędkości osiąga maluch po zaczepieniu tej przyczepki Raczej mandatu z fotoradaru nie będzie ...
  13. > Sam się ostatnio zastanawiam nad zakupem niewiadówki. Poszukaj w guglach forum fanów niewiadówek - > młodzi ludzie kupują i remontują te przyczepki i ciągają je na wakacje. > A z ciekawości - ile byś za nią chciał? Nie jest to miejsce, gdzie się ogłaszamy, więc cena będzie jak wystawię ja na giełdzie kącikowej. Musze oszacować wartość - idealne chodzą po 2-4 tyś, ale ta nie jest idealna. Cenę trzeba rozsądnie przekalkulować, muszę założyć koła, zobaczyć czy wszystko działa... Można zakupić kompletną nową tapicerkę wnętrza na aukcjach za jakieś 700 zł, ale to się musi opłacać kupującemu, bo szacuję, ze remont robiąc samemu to minimum 500 zł za materiały (obicie + kleje) + własna praca.
  14. Czy taka przyczepa jest sprzedawalna - używa tego ktoś, albo są jakieś kluby "zapaleńców" miłośników przyczep z PRL-u? Zastanawiam się, czy szykować do sprzedaży? Gdzie lub komu to sprzedać, oczywiście poza ogłoszeniami na otomoto itp. Mam taka przyczepę + tzw. przedsionek, wymaga wyczyszczenia ale z zewnątrz jest ok, niestety środek wymaga tapicerowania - gąbki na ścianach i suficie ze starości się pokruszyły. Więc jest raczej do remontu, ale nie zamierzam tego tapicerować. Używana była przez rodziców, sam jako dziecko jeździłem "nad Morze", obecnie stoi. Warto się za to brać, czy czasy turystyki z przyczepami minęły bezpowrotnie i tylko się narobię, a kupca raczej nie znajdę?
  15. Mam C3 z silnikiem 1,6 benzyna. Fajne auto do miasta dla żony, ale pali sporawo 9-11 litrów po Warszawie (centrum). Wygodny, ale wymaga trochę troski (elektronika, zawieszenie). Nie rdzewieje, ale czy kupił bym kolejnego Citroena - nie jestem pewien. Dość delikatne auta, wymagają dobrego serwisu, z odpowiednim poziomem wiedzy i zapleczem technicznym. Mazdy z korozją tez bym nie kupił, żadnego który rdzewieje - tego po prostu nie da się naprawić. Poszukaj czegoś koreańskiego I20 - fajny do miasta, świeże auto, tylko trochę trzeba dołożyć. Albo KIA jakaś...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.