Skocz do zawartości

Duuchu

użytkownik
  • Liczba zawartości

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

O Duuchu

  • Urodziny 19.11.1981

Profile Information

  • Lokalizacja
    Kamienica Polska k/Częstochowy

Duuchu's Achievements

wyciszony motorowerzysta

wyciszony motorowerzysta (5/20)

0

Reputacja

  1. Duuchu

    Możecie coś powiedzieć

    Witam. Ja również uważam że silnik 1.4 montowany w uno, to jedna z lepszych konstrukcji Fiata.Była montowana w wielu modelach. Ja przejechałem na tym silniku, dodam ze na gazie 80000 i zero awarii. Pozdrawiam Duuchu
  2. Witam Kolego Ja osobiście podejrzewam czujnik temperatury, u siebie w Uno 1,4 miałem podobne objawy jak u ciebie,po wymianie czujnika temperatury, problem znikł. Wymiana czujnika prosta. Możesz jeszcze sprawdzić działanie sondy,również łatwy dostęp. Pozdrawiam Duuchu
  3. Witam Kolegę. Ja bym sprawdził czujnik temperatury w kolektorze, po opisie jaki napisałeś stawiałbym na niego. Miałem 6 miesięcy podobnie. A nie zaczął troszkę więcej palić ?
  4. Duuchu

    Jakie oleje do Uno?

    Witam. Wszystko pięknie opisałeś,zgadzam się z tym,lecz kolego nie jest tak do końca jak piszesz. Owszem przewaga syntetyku na mineralnym jest duża. W twoim wywodzie jest wzięte tylko i wyłącznie aspekty związane z parametrami oleju. Lecz do pojazdów z wcześniejszej epoki (do której należy uno) oleje syntetycznie wcale nie są idealnym rozwiązaniem. A co do twojej teorii zużycia gładzi cylindra to nie jest tak do końca,gdyż wszystko zależy od użytkownika pojazdu,jak ktoś potrafi użytkować pojazd(a znam takich którzy potrafią)"nie żyłują pojazdów na nie rozgrzanym silniku" to jeździli przez całe życie na oleju 15W40(oczywiście nie najtańszym), silnik po rozbiorce wyglądał jak "pupcia niemowlęca" Ra sumując do wszystkich pojazdów nowszych,tak oczywiście jak najbardziej syntetyk,ale my właściciele Uno nie dajmy się zwariować"nowoczesności",dbajmy o wymianę minimum co rok oleju i filtra,nie żyłujmy silników na "zimnym:,poczekajmy troszkę przy odpaleniu zanim ruszymy,aby pompa olejowa zdążyła rozprowadzić olej o stref smarowania,a silnik zostanie w stanie bardzo dobrym , a karoserii już dawno nie będzie.
  5. Duuchu

    Jakie oleje do Uno?

    Witam. Ja proponuję abyś pozostał na 15W40( nie jest zalecani gdy temperatura spada poniżej -15,ale ostatnio ciężko o takie temp.). Ja polecam osobiście olej Castrol 15W40 Milage. Ja wcześniej lałem 15W40 VS Europa lecz ciężko już go kupić wiec, teraz dolałem 0,4 Castrola i powiem ze jest różnica, oczywiście na plus. Cena jest przyjazna.
  6. Duuchu

    problem z gazem uno 1,4

    A kiedy się zaczęły problemy ?? Powiem że spotkałem się z takim problemem jak u ciebie, okazało się że gazownik który montował gaz nie woził pod uwagę iż uno ma zawór na nagrzewnice. Auto po nagrzaniu przełączało się na gaz,po czym po chwili znów się przełączał na pb. Pomogło założenie trójnika. Ps. auto przed założeniem trójnika na gazie jeździło tylko wtedy kiedy ogrzewanie było na full
  7. Duuchu

    jaki dobrac akumulator

    > jesli pracujesz w branzy -to bardzo proszę o precyzyjną odpowiedz > Pozdrowienia > Jarek Witam. Napisałem ci w pierwszej odpowiedzi ze najlepszy by był 44 Ah.
  8. Duuchu

    jaki dobrac akumulator

    > Zalecane przez kogo/co? Na pewno nie przez producenta w instrukcji obsługi - a specjalnie do niej > zajrzałem Witam. Również w instrukcji obsługi nie ma zalecenia co do "parametrów" akumulatora. Szczegółowe zalecenia posiadają serwisy, które to dostają je od producentów. Coś o tym wiem,gdyż pracuje w branży.
  9. Duuchu

    jaki dobrac akumulator

    Drogi kolego pawel_78 Do uno 1.4 ieS to wrzuca się 54 Ah (zalecane) sam na takim mam. Tak jak koledzy piszą nie należy przesadzać z pojemnością akumulatora. Jeżeli chcielibyśmy dobrać odpowiedni akumulator do pojazdu,należy zapytać w servisie jaki producent zaleca.
  10. Duuchu

    jaki dobrac akumulator

    Witam Kolegę. Jeżeli chodzi o dobór akumulatora,to w cale nie taka prosta sprawa. Z tego co podałeś to najlepszy akumulator dla twojego UNO-a jest 44 Ah. Nie zgodzę się z kolegami "czym większy tym lepszy", gdyż jest to uzależnione przede wszystkim o sprawnego układu ładowania. Jak układ jest sprawny to akumulator zawsze będzie doładowany i nigdy nie będzie z nim problemu. Jeżeli kupimy akumulator na granicy możliwości ładowania ,to w sytuacjach gdy obciążymy pojazd w dodatkowe odbiorniki Energi,dmuchawa ogrzewanie tylnej szyby,radio itp może się okazać iż akumulator nie będzie doładowany w pełni. Pozdrawiam Duchu
  11. Witam Ja ostatnio przerabiałem ten temat w swoim UNO. Ten sam objaw był, co u ciebie. Rozebrałem altka,wymieniłem tuleję,łożyska,diody wzbudzenia,złożyłem wszytko.Po odpaleniu okazało sie ze problem się zmniejszył,lecz nie znikł,zmiana regulatora na nowy zlikwidował problem. Dodam że 2 tygodnie wcześniej kupiłem nowy regulator Magneti. Stary regulator zareklamowałem, i dostałem zwrot kasy. Teraz problem znikł całkowicie. Więc kolego zacząłbym na twoim miejscu od zmiany regulatora a na koniec dopiero rozbierał altka. Pozdrawiam Duchu
  12. Duuchu

    problem z gazem uno 1,4

    Witam. Ciężko wskazać jedna przyczynę, to ze się przełącza na benzynę jest raczej związane z zamarzaniem parownika,musiałbyś sprawdzić czy do prawnika dochodzi ciepły płyn chłodniczy,a co do wysokich obrotów to już grubsza sprawa, gdyż może to być przyczyna : Niespranego krokowego silniczka, złej emulacji sondy lamda, raczej wykluczam czujnik temperatury, gdyż jak by był uszkodzony to na benzynie było by to samo,a dodatkowo na ciepłym silniku miałbyś problem z odpaleniem silnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.