Skocz do zawartości

medison74

użytkownik
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

    nigdy

Profile Information

  • Lokalizacja
    FZA

medison74's Achievements

obsesyjny rowerzysta

obsesyjny rowerzysta (4/20)

0

Reputacja

  1. Witam Wracając z małego wyjazdu rodzinnego przyblokowało mi na chwilę kierownicę w trakcie wykonywania skrętu tak jakby na chwilę znikło wspomaganie. Po kilku kilometrach od wystąpienia objawu zjechałem na parking aby sprawdzić czy czasami nie wycieka płyn od wspomagania. Wycieków nie ma, w zbiorniczku płyn jest na prawidłowym poziomie. Co to mogło być i czego się obawiać. Pompa się kończy a może magłownica. Jeszcze w trakcie jazdy na wprost wyczuwalny jest tak jakby punkt środkowy ustawienia kierownicy. Proszę o jakieś porady co jeszcze sprawdzić, może ktoś już miał takie objawy.Po przekręceniu kluczyka kontrolki wszystkie gasną po sprawdzeniu systemów, natomiast po odpaleniu zapala się na ok 3 sek. kontrolka od wspomagania ale tak miałem od początku jak zakupiłem Epice.
  2. > 1. Też byłem na tej promocyjnej wymianie. > 2. Stanu technicznego powiedzieli, że nie sprawdzą bo to nie przegląd tylko promocyjna wymiana > oleju. > 3. Nie wpisali tego do książki przeglądów w miejsce przeglądu ale gdzieś na końcu (gdzie są > pozaplanowe wymiany oleju) > 4. Kazałem wymienić też filtr powietrza i przeciwpyłkowy. Mimo że filtry miałem swoje policzyli > kolejne 100zł. > 5. Nie umyli auta. > Oczywiście i tak jestem zadowolony bo wyszło taniej niż normalnie kosztuje sam olej ale jednak dało > się odczuć, że traktują mnie trochę jak klienta drugiej kategorii. I to w ASO gdzie jestem > stałym klientem i ciągle im pieniądze zostawiam. > A co do wymiany rozrządu: ja bym się nie zdecydował 160kkm na jednym pasku jeździć. Wymieniam co 90 > i się nie martwię. Ten 1000zł to niewiele jak na cenę świętego spokoju. Hmm 1000 zł ? Mi w ASO przedstawili oferte na wymiane 1300 zł części plus 300 zł robocizna. Wiadomo, że gdybym kupił części poza ASO było by taniej, ale nie będzie wtedy pełnej gwarancji na całą usługę. Wymieniacie też przy okazji pompe wody? Ja po wymienie oleju (promocja za 199 zł) w ASO dostełem sms-a z podziękowaniami za wizytę. Taki mały szczegół a cieszy.
  3. Witam Z racji, że przyszedł czas na wymianę oliwy skorzystałem z promocji jaka jest teraz w ASO Chevrolet 199 zł wymiana oleju + filtr oleju i gratis sprawdzenie stanu technicznego. Potwierdzam taka promocja jest nadal i faktycznie tyle płacimy za wymianę. Przy okazji postanowiłem sie upewnić co ile jest wymiana rozrządu bo mam teraz przebieg 97 000km. W serwisie powiedziano mi ,że co 160 000km ale pewniej bedzie przy 150 000km wymienić. Proszę o informację czy faktycznie przy takim przebiegu należy wymienic rozrząd. Silnik jak w temacie vcdi 2.0D. Taką informację otrzymałem z ASO Chevrolet gdzie wymieniałem olej.
  4. Hmm, nie wiem co napisać od ostatniego wpisu Już wiem: wymieniłem ponownie olej z filtrem oraz filtr powietrza i klimatyzacji i jedną żarówkę H1. Obecnie ponad 90 000 km. Korozji nie zauważyłem a od 3 lat stoi pod chmurką.
  5. Pisałem, że z klimą wszystko ok po uzupełnieniu czynnika do 820 g ale niestety przy obecnych upałach i temp. zewnętrznej 37.C sprężarka się rozłączała. Po uruchomieniu klimy słychać załączenie sprężarki i po ok 10 sek się rozłączała i tak cyklicznie. Praktycznie nie było żadnego chłodzenia. Działo się to przy obecnych temp 37.C bo takie miałem wskazanie na konsoli. Udałem się do tego samego warsztatu co robił mi przegląd klimy i odciągnął z układu ok 100 g czynnika i klima odżyła. W sumie to dziwna sprawa bo układ był uzupełniony tak jak podaje tis czyli 820 g i rozłączało sprężarkę. Zapewne działo się tak ponieważ przekraczało ciśnienie maksymalne układu klimatyzacji w tak wysokiej temp zewnętrznej ale dlaczego skoro ilość czynnika była prawidłowa. Zaznaczam,że wcześniej nie miałem żadnego problemu z klimą od 3 lat łącznie z wyjazdem do Chorwacji a tam wiadomo jakie są temperatury. Chyba tak to jest jak człowiek chce polepszyć to się zawsze coś sp......
  6. Tolerancja zawsze jest 500-600km. Jak sam chcesz wykasować aby nie raziło w oczy to robisz tak (wszystko jest napisane w instrukcji obsługi): 1. Przy wyłączonym silniku obrócić kluczyk w stacyjce do położenia ON. 2. Trzy razy w ciągi pięciu sekund całkowicie wcisnąć i zwolnić pedał przyspieszenia. 3. Obrócić kluczyk do położenia LOCK. Jeżeli lampka wymiany oleju silnikowego zapala się ponownie i świeci podczas uruchamiania pojazdu, znaczy to, że system oceny trwałości oleju silnikowego nie został zresetowany. Powtórzyć procedurę Jeżeli pojedziesz do ASO to sami zresetują system po wymianie oleju. System ma chyba ustawione wymianę co 30 000km bo mi po wymianie przy 60 000km w ASO wyświetliła się informacja dopiero przed 90 000km a wcześniej wymieniłem olej na 75 000km już w innym warsztacie i chyba nie zerowali systemu.
  7. Po warsztacie sprawa wygląda następująco i raczej jest już OK. Serwisant uzupełnił czynnik w ilości 340 g .Czyli 480g + 340 g daje nam 820 g. Sprawdził ciśnienie na maszynie po uzupełnieniu i na niskim było ok 2,5 bar a na wysokim jak dochodziło do ok 15 bar to załączył się wentylator chłodnicy. Wyłączył gdy ciśnienie spadło do ok 12-13 bar i po osiągnięciu ok 15 bar znów się załączył. Temperatura z kratki wylotowej była w okolicach 3-4.C lecz na zewnątrz było 13-14.C. Zobaczymy jak będzie w temperaturach typowo letnich bo jak na razie to zimno . Reasumując - ilość czynnika jaka powinna być w Epice to 820 g. Naklejkę nakleił chyba po skośnooki pracownik fabryki. Ciekaw jestem czy inne Epici mają też taką naklejkę z takimi parametrami.
  8. Dzieki panowie za odpowiedź. Drąże dalej temat bo nie daje mi spokoju. Dzwoniłem do ASO i serwisant potwierdził ilosć czynnika odczytując dane z Tis czyli 820 g. Znalazłem jeszcze dane klimy lecz nie ma chevroleta . Przykładowo dla Daewoo to żadne autko nie ma poniżej 500 g czynnika. Jeżeli faktycznie ma być 820g to odzyskane 0,585g swiadczyło by, że brakowało ok 235 g. Jadę zaraz do warsztatu i powiem żeby sprawdził jeszcze ciśnienie. Zapomniałem napisć, że po nabiciu klimy sprawdzał temp w kratce wylotowej i przy 22.C na zewnątrz było 11-12.C. Dam znać jak się sprawa rozwinęła aby na przyszłość nie było problemów.
  9. Jestem pierwszym właścicielem w kraju i autko użytkuje od 3 lat. Sprowadzone było z Francji. Naklejka jest raczej ok. Oczywiście ciekawi mnie czy inni posiadacze Epici też takową naklejkę mają z takimi parametrami. Dziwne jest też ilość oleju do smarowania sprężarki. Naklejka jak i Tis podaje 220 ml a tu warsztat odzyskał 15 ml a uzupełnił 25 ml tak mam na wydruku. O co kaman?
  10. Z uwagi, że z klimy wydobywał się niemiły zapach postanowiłem przed okresem letnim zrobić przegląd. Udałem się więc do warsztatu gdzie mają urządzonko do tego przeznaczone i po rozmowie z właścicielem razem z ozonowaniem zaproponowano 150 zł. Cała akcja trwała ok 1,5 godziny i co się okazał z wydruku po pracy maszyny. Pan oczywiscie odczytal ile powinno być czynnika w układzie oraz oleju dla pojazdów z kierownicą z lewej strony 450g +-20g. Tabliczka jest pod maska od strony pasażera. Odzysk czynnika 0,585kg i 15 ml oleju. Według wydruku uzupełnił układ 0,480kg czynnika i 25ml oleju i stwierdził, że było za dużo czynnika. Od kiedy mam autko (3 lata) nie robiłem przeglądu klimy .Natomiast miałem dostęp do tis-a i tam jest w danych 0,820kg czynnika więc o co chodzi. Klima przed sprawdzeniem i po oczywiście działa. Tylko czy nie za mało uzupełnił układ i przy większych temperaturach zewnętrznych klima nie będzie wyrabiała?
  11. Przeczytać cały wątek ręczny i nie będzie problemu. Wszystko ładnie wytłumaczone. Ja też korzystałem
  12. > Tak oto świecą... (trochę brud rozprasza ) > Nie oślepiają na pewno, długie świecą duuuuużo mocniej. Bardzo ładnie to wygląda bez zbędnych dodatkowych"światełek". Ciekawi mnie czy układ w czasie pracy nie wprowadza zakłóceń podczas słuchania radia i czy kontrolka od drogowych też się świeci na 30 %. Szukając innej alternatywy do Epici znalazłem coś takiego DRL tylko cena nie taka.
  13. może jakieś zdjęcia jak się prezentują włączone światełka Ja zastanawiam się nad montażem tego modułu
  14. Witam Planuję zamontować do autka światła do jazdy dziennej(bo niepotrzebnie świeci się dodatkowo cała masa żarówek) i stąd moje pytanie czy ktoś już montował do tego modelu takowe światełka. Z drugiej strony nie chciałbym "szpecić" przodu dodatkowymi lampkami i zastanawiałem się nad modułem SD-2, który wykorzystuję światła drogowe zmniejszając ich intensywność świecenia . Przed zakupem świateł ewentualnie modułu SD-2 przeglądając instrukcję "Tis-a" rok modelowy autka 2007 schemat elektryczny oświetlenia zewnętrznego natknąłem się na coś takiego "ŚWIATŁA PRZEDNIE BEZ DZIENNYCH ŚWIATEŁ MIJANIA (DRL) " "ŚWIATŁA PRZEDNIE Z DZIENNYMI ŚWIATŁAMI MIJANIA (DRL) " Dwa obwody świateł są identyczne z małymi różnicami. Kontrolka świateł dziennych jest podłączona do modułu sterowania światłami LCM do złącza B5 a załączanie lub wzbudzania świateł do LCM A3 z alternatora. I to cała różnica w tych obwodach bez świateł DRL i ze światłami DRL. A co mnie zastanawia, że mam kontrolkę od świateł dziennych na desce przy kontrolce od tempomatu (też taką macie). Włącznik świateł mam bez funkcji auto czyli off, 1 światła pozycyjne, 2 światła mijania. Autko było kupione z zagranicy i jestem pierwszym właścicielem w kraju. Możliwe, że poprzedni właściciel kazał sobie to odłączyć. Czy w tych modelach były światła dzienne czy to tylko wybieganie do przodu GM?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.