Skocz do zawartości

sprzegla24pl

użytkownik
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Imię
    Szrach
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Samochód
    Avensis III 2.0 D4D
  • Motocykl
    e-bike

sprzegla24pl's Achievements

pieszy

pieszy (1/20)

0

Reputacja

  1. Koło dwumasowe jest elementem układu napędowego, który niestety wyróżnia się częstością występowania awarii. Wymiana tej części z powodu zużycia jest zazwyczaj konieczna po przejechaniu 160 do 200 tysięcy kilometrów, lecz już po 60 czy 70 tysiącach mogą występować pierwsze uszkodzenia. Wyposażając pojazd w koła dwumasowe trzeba mieć więc na uwadze, że będzie to element, który będziemy musieli dość często wymieniać, szczególnie jeśli zwykliśmy jeździć w długie trasy. Od czego zależy szybkość zużycia? Trwałość koła dwumasowego jest uzależnione głównie od odpowiedniej techniki jazdy. Przede wszystkim należy zadbać, aby nie obciążać zespołu napędowego, czyli wystrzegać się wszelkich gwałtownych ruchów, takich jak nagłe hamowanie, wciskanie gazu czy intensywne ruszanie z miejsca. Szkodliwe jest również zbyt częste gaszenie oraz włączanie silnika oraz częsta jazda z maksymalną prędkością obrotową silnika. Objawy zużycia kół dwumasowych Jest wiele czynników, które mogą świadczyć o tym, że nadszedł czas na wymianę koła dwumasowego z powodu jego zużycia. Głównym ostrzeżeniem jest stukanie oraz hałas, dochodzący z silnika w czasie jego włączania i wyłączania. Jest on bardzo charakterystyczny, więc z pewnością nie umknie to naszej uwadze. Innym ''objawem'' okazującym się poprzez pracę silnika jest jego nierówna praca oraz drgania, które mogą wydobywać się z jego okolic, kiedy auto pracuje na tak zwanym jałowym biegu. Nie należy również bagatelizować nienaturalnych dźwięków, dochodzących z okolic skrzyni biegów oraz problemów z możliwością dynamicznego ruszenia i sprawnej zmiany biegów. Również jeśli przy wyłączaniu silnika, auto trzęsie się nienaturalnie, to jest to oznaka świadcząca o konieczności wymiany. Jeśli jednak nie jesteśmy pewni, że to na pewno oznaki, iż koło dwumasowe nie jest już zdolne do użytku, to w łatwy sposób, można ocenić jego stan po tym jak wygląda. Takie, które należy już wymienić ma na swojej powierzchni wyraźne zarysowania lub pęknięcia. Jak zapobiegać częstym awariom? W celu przedłużenia możliwości używania koła dwumasowego, oraz uniknięcia jego awarii, zaleca się zastosowanie kilku podstawowych zasad, dzięki którym jego żywotność będzie dłuższa. Przede wszystkim należy ruszać z miejsca łagodnie przy delikatnym poślizgu sprzęgła, a w czasie przyspieszania, trzeba zwrócić uwagę, aby wciskać pedał gazu miarowo i łagodnie, odpowiednio do przyspieszenia auta. Ważne też, by uruchamiać oraz gasić silnik przy wciśniętym sprzęgle, oraz nie robić tego bez potrzeby. Pomocne jest też niedopuszczanie do intensywnego hamowania silnikiem na niskich przełożeniach. Szkodliwe dla koła dwumasowego jest również ciągnięcie przyczep cięższych, niż pojazd jest w stanie udźwignąć, powoduje to duże nadwyrężenie tego elementu dlatego też należy unikać takich czynności. Przeczytaj więcej o objawach zużycia koła dwumasowego https://www.sprzegla24.pl/blog/07/kolo-dwumasowe-objawy/ Poddać regeneracji czy kupić nowe? Wiele firm proponuje usługę regeneracji koła dwumasowego. Jednak w przypadku tej części, warto jest dokonać inwestycji w kupno nowego elementu. Regeneracja nie należy do tanich zabiegów, a użytkowość koła dwumasowego po jego wykonaniu jest znacznie krótsza niż w przypadku zakupu nowego.
  2. Wymieniając koło dwumasowe, warto także sprawdzić stan układu sprzęgłowego – jeśli dwumasa była mocno zużyta, mogła negatywnie wpłynąć również na sprzęgło. Przeprowadzając diagnostykę przed naprawą, należy wziąć pod uwagę następujące zagadnienia: Jakie zaobserwowaliśmy nietypowe objawy, kiedy i jak często się pojawiają (przy ruszaniu/przyspieszaniu/w czasie zmiany biegów/na zimnym czy rozgrzanym silniku? Ile kilometrów i na jakich trasach każdego roku pokonujemy samochodem? Czy zdarza nam się ciągnąć przyczepę lub przewozić ciężkie przedmioty? Czy auto jest eksploatowane jako nauka jazdy, pojazd flotowy bądź taxi? Czy zastosowano tuning silnika? Kiedy i z jakiego powodu było już naprawiane sprzęgło bądź skrzynia biegów? Istotne wytyczne podczas kontroli pojazdu Zanim stwierdzimy uszkodzenie koła dwumasowego, dobrze jest przekazać samochód w ręce mechanika, w celu kontroli poniższych parametrów: błędy silnika i skrzyni biegów, wykrywane z użyciem komputera diagnostycznego, kontrola stanu i wydajności akumulatora, kontrola stanu i funkcjonowania rozrusznika, wykrycie źródła hałasów lub stuków – oprócz uszkodzonej dwumasy, niepokojące hałasy mogą być powodowane przez osłony termiczne, układ wydechowy lub napędowy, osprzęt silnika czy jego napinacze, rewizja ewentualnych modyfikacji/tuningu pojazdu, w tym chip tuningu – zastosowane tego rozwiązania prowadzi do przeciążeń układu napędowego, mogących uszkodzić skrzynię biegów czy dwumasę. Czynności przed i w trakcie montażu nowego koła dwumasowego Delikatne i profesjonalne postępowanie z nowym kołem dwumasowym jest niezbędne dla jego późniejszej, prawidłowej pracy: pod żadnym pozorem nie wolno czyścić nowej dwumasy z użyciem maszyn lub myjek ciśnieniowych lub parowych, sprężonego powietrza w sprayu czy środków do czyszczenia sprzęgieł i hamulców, należy chronić koło dwumasowe przed upadkiem nawet z niewielkiej wysokości. Gdy dojdzie do takiego wypadku, nie wolno zamontować tak uszkodzonego elementu, gdyż wyklucza to jego prawidłową pracę, prowadząc do bicia promieniowego bądź osiowego, nie wolno w żaden sposób ingerować i obrabiać powierzchni ciernej koła dwumasowego – w ten sposób jest ona osłabiana, zmniejszając maksymalną dopuszczalną wartość prędkości obrotowej, skierowanie dużej siły osiowej w stosunku do masy wtórnej koła dwumasowego z łożyskiem ślizgowym, może uszkodzić jego wewnętrzną membranę. Prawidłowy montaż koła dwumasowego Dla późniejszej, prawidłowej pracy zespołu, niezbędny jest także prawidłowy, profesjonalny montaż wszystkich elementów dwumasy: przed jej zamontowaniem trzeba skontrolować stan uszczelniacza obrotowego wału korbowego. Jeśli występują wycieki, należy wymienić tą część, należy sprawdzić prawidłowość zamontowania wieńca rozrusznika, warto zdecydować się na wymianę śrub mocujących koło do wału korbowego, należy skontrolować odległość dwumasy od czujnika obrotu wału korbowego, ważne jest prawidłowe mocowanie kołków ustalających sprzęgło, do czyszczenia koła dwumasowego używamy tylko środków odtłuszczających, nie dopuszczając do ich dostania się do środka dwumasy, pierwotna i wtórna masa koła nie mogą uderzać o siebie. Wyznaczniki, nie wpływające na prawidłową pracę dwumasy Istnieją pewne wskaźniki, które w żaden sposób nie wpływają na poprawność działania dwumasy. Można tu wymienić między innymi ślady smaru na tylnej powierzchni koła, możliwość lekkich obrotów obydwu mas, bez powrotu do wcześniejszej pozycji, oraz luz osiowy w niektórych modelach z łożyskami ślizgowymi, mogący sięgać nawet 6mm.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.