Skocz do zawartości

emigrant

użytkownik
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O emigrant

  • Urodziny 09.05.1982

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Samochód
    Megane IV 1.2 Tce 130 2016, Toyota Yaris III Hybrid 2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

emigrant's Achievements

pieszy

pieszy (1/20)

10

Reputacja

  1. emigrant

    Olej do TCE

    To chyba tak nie działa. Wyższy TBN jest podbijany przez dodatki i one później mogą powodować szlam w silniku. Norma A3/B4 jest bardzo stara, do dziś chyba nierozwijana. Oleje raczej do starej generacji silników najlepiej bez katalizatora jakiegokolwiek. Mnie dziwiło to, że żabojady wlewali do dość nowoczesnego silnika 1.2 TCe z katalizatorem trójdrożnym EURO6 olej z minionej epoki. Od samego początku powinien być lany C3 tak jak to robią teraz. C3 jest cały czas rozwijany - w tych lepszych olejach zamiast tych dodatków nagarujących zastąpione je molibdenem, cynkiem, itd. Oleje C3 nie potrzebują wysokiego TBN. Do tego dość mocna redukcja popiołu siarczanego i fosforu. Summa summarum mamy czyściej w silniku niż przy oleju A3/B4. To tylko takie moje przemyślenia i być może plotę głupoty...
  2. emigrant

    Olej do TCE

    @kaczorek79Silnik chyba ma przejechane niecałe 20 tys. km, więc mało, ale jeździł na zwykłych olejach HC A3/B4 przez 4 lata, bo tak zalewało ASO. Warto zastosować tę płukankę tak profilaktycznie nawet jak silnik jest czysty(nikt tego nie wie, bo trzeba tam zajrzeć, ale raczej nikt nie będzie zaglądać)? https://www.ravenol.pl/product/ravenol-professional-engine-cleaner-400ml/ Co do oleju to będzie pewnie RAVENOL VMP SAE 5W‑30 USVO® https://www.ravenol.pl/product/ravenol-vmp-sae-5w-30-usvo/ Wydaje mi się, że to jest optymalny olej C3 do tego silnika. To zwykły C3 mid-saps tylko "na bogato", bo PAO+Ester i te ich USVO i CleanSynto. Mają też RN17( https://www.ravenol.pl/product/ravenol-rnv-sae-5w-30-cleansynto/ ), ale to zwykły olej HC jak w reszcie marek olejów RN17 z bardzo wysokim MRV i CCS. Ten olej nie nadaje się na duże mrozy imho... Pompowalność słaba/przeciętna w minusowych temperaturach.
  3. emigrant

    Olej do TCE

    Pewnie masz rację. Dlatego zostaję przy lepkości 5W-30 i ACEA C3. Nawet z racji tego, że katalizator jest trójdrożny. Z jakiś przyczyn producent zrezygnował z lepkości 5W-40 i ACEA A3/B4 do tego silnika, ale tylko dla Meganek IV odkąd weszła norma RN17(ACEA C3). Widocznie coś jest na rzeczy... Ten sam silnik 1.2 TCe siedzi w Megame III i tutaj już wszystko po staremu - ma być 5W-40 A3/B4. Powiedź mi z czego to wynika, że zapiekają sie pierścienie. Gdzie leży problem od strony konstrukcyjnej. Zbyt małe, albo cienkie pierścienie zgarniające? Sam olej niskiej jakości jak A3/B4 z dużą ilością popiołów siarczanych i innych dodatków które mogą odkładać nagary w okolicy pierścieni tłokowych, czy zworów także pewnie pomaga zapiec się pierścieniom. Żeby chociaż trochę to ratować to może rzeczywiście tutaj najlepiej sprawdzi się olej na bazie PAO z dodatkami Estrów. Po takich olejach silniki są czyste nawet w strefie pierścieni tłokowych.
  4. emigrant

    Olej do TCE

    Auto może zwykłe, ale sam silnik jest wadliwy. Problem z zapiekającymi się pierścieniami. Zły kąt wtryskiwaczy. Coś tam jeszcze by się znalazło. Nie wydaje mi się, że lej cokolwiek. To nie auto w leasingu...
  5. emigrant

    Olej do TCE

    Ale ze mnie idiota... Od nowości lany do tej Meganki Elf a Elf to nic innego jak oleje Totala . Aktualnie jest zalany Elf Evolution R-Tech Elite 5W-30 RN17 a to nic innego jak ten sam olej co Total Quartz Ineo R-Plus 5W-30 RN17. Nawet parametry techniczne w .pdf mają identyczne. Dobrze, że jeszcze nie kliknąłem zakupu... Ok, trzeba szukać coś innego. Cały czas we łbie mi siedzi ten VST A3/B4 od Ravenola i powrót do lepkości 5W-40, czyli to co było fabrycznie zalane z ACEA A3/B4, czyli Elf Evolution 900 SXR 5W-40 i lane przez 4 lata. Silnik nie ma GPF'a, więc po co mu olej mid-saps C3. Mnie ochrona środowiska nie interesuje, tylko ochrona silnika. To, że coś się odmieniło i ASO leje teraz do tych silników 1.2 TCe 130 5W-30 RN17 C3 co nie znaczy, że ja mam to robić. Samochód już jest po gwarancji. @kaczorek79Wrócić do 5W-40, czy zostać na 5W-30 RN17 mid-spad C3? edit: O ile oleje HC A3/B4 mogą zostawiać w silniku szlam, depozyty, nagary, czy jak to Wy nazywacie to VST mimo, że jest olejem A3/B4 to jest olejem tzw. "czystym" który nic po sobie nie pozostawia z racji bazy PAO. Zgadza się?
  6. emigrant

    Olej do TCE

    @kaczorek79Bardzo dyplomatyczna odpowiedź :). Myślałem, że sie trochę rozpiszesz, że np. oleje Totala zostawiją szlam, syf w silniku, albo formulacja oleju jest słaba. A może wręcz przeciwnie. Niby od olejów Elfa i Castrola robi się gnój w silniku. Tylko nie wiem, czy to nie bardziej wina użytkowników z przeciągniętymi wymianami niż wina samego oleju i jego niskiej jakości. Elfa i Castrola używa ASO renówki.
  7. emigrant

    Olej do TCE

    Finalnie wybrałem Total Quartz Ineo R-Plus 5W-30, czyli RN17(ACEA C3). "Możeta" się śmiać To ich nowy olej z ART(Age Resistance Technology) cokolwiek to znaczy. Olej to pewnie przeciętny HC C3, ale dość drogi ,bo 5 litrów średnio 180 zł. Jednak z A3/B4 z minionej epoki rezygnuję - do dość nowoczesnej turbo-kosiarki i kato trójdrożnym nie powinno się lać takiego oleju. Także rezygnuję z PAO do tego silnika. @kaczorek79Jakieś pozytwne, albo wręcz negatywne doświadczenia warsztatowe co do tej marki i ich olejów? W sumie to nigdy nie miałem ich oleju w żadnym samochodzie.
  8. emigrant

    Olej do TCE

    @analyzer64Dzięki za cynk z tym Kroon Oil Polytech. Wrzucam go na short listę zakupową. Nawet ma renówkowe RN0710. Bardzo ciekawy olej i alternatywa dla VST.
  9. emigrant

    Olej do TCE

    Przynajmniej po usmażeniu VST jest czysty link a tu usmażony Shell na GTL link @kaczorek79 Z Mobila nie ma nic ciekawego dla tego silnika. W ogóle oleje Mobila z tego co zauważyłem najlepiej sobie radzą z ujemnymi temperaturami. Jest na YT rusek chyba z Jakucka, bo na zew. czasami ma nawet -47 stopni. Testuje różne oleje. Wszystkie inne oleje zamarzają a Mobil nie. @analyzer64 LM znam, ale też nigdy nie miałem ich olejów.
  10. emigrant

    Olej do TCE

    Póki co, dla mnie wypadkowa tych wszystkich olejów to VST.
  11. emigrant

    Olej do TCE

    @analyzer64Dzięki @kaczorek79wybiłem sobie z głowy RUP'a do tej turbo-kosiarki. Bo to rzeczywiście mógłby być zły pomysł. Ten Twój Meguin Super LeichtLauf Driver 0w40 to rozumiem PAO baza? Nie znam tej marki i nigdy nie miałem od nich oleju. Olej nie ma normy/aprobaty RN0710 o ile to ma jakieś ważne znaczenie? Sam olej to widzę typowy full-saps A3/B4 z bardzo dużą ilością wapnia.
  12. emigrant

    Olej do TCE

    @analyzer64Widziałem ten temat, ale temat umarł, więc niech sobie spoczywa. No, drążę. Szukam optymalnego oleju, żeby cały czas go stosować i nie latać po różnych markach. Ten silnik jest nieudany, więc wymaga dość dobrych olejów - zapiekające się pierścienie, czy rysy na gładziach cylindra.
  13. emigrant

    Olej do TCE

    Co sądzicie o oleju Eneos Sustina 5W-40 do tego 1.2 TCe? https://eneosoil.pl/produkty/eneos-sustina-5w-40/ Dziwnie niski TBN 6.6.
  14. emigrant

    Olej do TCE

    U mnie wymiana oleju u zwykłego mechanika to 40 złotych do dziś - do tego koszt oleju, filtra i podkładki miedzianej. W 2018 i 2019 płaciłem za ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 5L 89 zł. Ten olej teraz kosztuje z tego co widzę u KB 134 zł. Jak Meganka była jeszcze na gwarancji to miałem wykupiony ten Easy Service, że co 2 lata od nich olej w ramach tego Easy Service. Olej oczywiście był wymieniany co roku, więc przywoziłem swój, czyli ten sam ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 co oni lali między wymianami w ramach ES. Po gwarancji wymiana oleju u nich w 2022 zaśpiewali właśnie 650 zł. Więc sajonara. W swoim zakresie można ze wszystkim zamknąć się w kwocie 200 złotych jeżeli ktoś jeszcze leje ten ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 do 1.2 Tce.
  15. emigrant

    Olej do TCE

    @Maciej__Chyba coś Ci się pomyliło. Kiedyś nawet w ASO mówili, że siedzi w nowych Megankach silnik od Mercedesa. Renault tego silnika nie projektował. Masz jakieś wiarygodne info, że to rzeczywiście silnik Renault?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.