maka777 Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 Witam ponieważ ostatnio asterka miała ciężki dzień (gasła na wolnych obrotach i potem ciężko ją było odpalić a podczas jazdy zachowywała sie jakby wypadały zapłony - chociaż bardzo rzadko) postanowiłem udać sie na komputer. Wczesniej próbowałem wymigać kody błędów ale nic mi się nie wyświetliło. Po podpięciu wyszło, że wszystkie ustrojstwa w silniku są OK. Żadnych błędów nie było. Facet zmierzył jeszcze napięcie na świecach (tak się to chyba nazywało) i wyszło, że na 2 i 3 cylindrze coś jest nie tak. Silnik na wolych obrotach generalnie pracował równo ale czasmi zdarzało mu się, że dostawał jakiejś zadyszki i wpadał na 2-3 sekundy w jakieś dziwne wibracje co objawiało się również większymi drganiami na kierownicy i całej budy. Powiedział, że to może być wina albo cewki DIS albo czujnika położenia wału. Pytanie do kolegów - czym mogą objawiać się uszkodzenia powyższych elementów? Czy ktos miał coś takiego. Nie chciałbym wydawać pieniędzy w ciemno bo obydwie rzyczy jednak troche kosztują. Dodam, że świece, przewody są nowe. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albert Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 Witaj, wg mnie sygnał z czujnika położenia wału jest odczytywany przez komputer więc gdyby był walnięty to miałbyś zapisany błąd w pamięci. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
usurus Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 Tak na logikę, gdyby czujnik nie działał prawidłowo to by komputer źle wyliczał zapłon dla 1 pary cylindrów, czyli 1/3 lub 2/4. A u Ciebie 2i3. To ja stawiam na DIS. Edit: Właśnie doczytałem, że kolejnośc to 1-3-4-2, więc moja LOGIKA w łeb wzięła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 Czujnik wału można sprawdzić oscyloskopem, ale skoro "efekt" pojawia się raz na jakiś czas to raczej nie jego wina. Na twoim miejscu poczekałbym aż się pogorszy. DIS jest dość drogi, a nie warto go wymieniać bo raz na jakiś czas mu odbije. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2007 > Czujnik wału można sprawdzić oscyloskopem, ale skoro "efekt" pojawia > się raz na jakiś czas to raczej nie jego wina. > Na twoim miejscu poczekałbym aż się pogorszy. DIS jest dość drogi, a > nie warto go wymieniać bo raz na jakiś czas mu odbije. I jeszcze jedno pytanie Czy w moim samochodzie dis dostaje sygnały z czujnika wału korbowego czy czujnika wałka rozrządu? Znalazłem czujnik wałka rozrządu i tak się zastanawiam czy to aby nie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Maja 2007 Udostępnij Napisano 12 Maja 2007 DIS dostaje sygnały ze sterownika. Zasadniczo do wysterowania potrzebny jest sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Ten na wale korbowym służy do weryfikacji i paru innych rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.