punto Napisano 23 Maja 2007 Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 Witam Od jakiegoś czasu mam toczę boje z alternatorem. Jakieś dwa miesiące temu pękła mi obudowa altka i brak ładowania się pojawił i jeszcze wycie łożysk a to już prawie 8 lat mija więc postanowiłem nie regenerować tylko nowy kupić. Długo szukałem w miarę niedrogiego i udało mi się kupić orginalny MM za prawie połowę ceny, 380zl. Altkiem nowym pocieszyłem się dwa miesiące. Na początku po miesiącu zaczął lekko wyć przy wyższych obrotach. Potem już też wył przy wolnych a teraz to jeszcze zgrzyta po wyżej 2000 tyś, obrotów i z rana ładowanie się pali parę minut. Od wczoraj jeszcze jest taki efekt dziwny że przy dodaniu gazu podczas jazdy autko poszarpuje tak regularnie przy przyśpieszaniu - takie pulsowanie i podświetlenie tablicy tak samo lekko pulsuje podświetleniem. Altka reklamować nie mogę bo sklep w którym kupiłem altka okazało się że się zlikwidował i klapa. Teraz mam pytanie co robić, czy regenerować go i na podstawie tego co opisałem czy tylko łożyska do wymiany i jaki koszt - dodam że obudowa jest cała bo sprawdzany był altek w warsztacie czy to napewno on wyje. Czy może nowy kupić a jak tak to jaki, może z allegro np taki : http://www.allegro.pl/item195881503_nowy_alternator_fiat_punto_seicento_siena.html Jestem już mocno wnerwiony tą sytuacją i chcę szybko się uporać z tym problemem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 23 Maja 2007 Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 Rozumiem, że kupiłeś "okazyjnie" nowy altek MM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto Napisano 23 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 > Rozumiem, że kupiłeś "okazyjnie" nowy altek MM? Zgadza się, prawie połowa ceny z tym że stary musiałem oddać i teraz takiego psikusa mi sprawił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Maja 2007 Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 http://www.allegro.pl/item195475880_alternator_fiat_cinquecento_seicento_i_inne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tumek15 Napisano 23 Maja 2007 Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 > Zgadza się, prawie połowa ceny z tym że stary musiałem oddać i teraz > takiego psikusa mi sprawił. To uważaj nie daj się naciąć, ja własnie wczoraj wymieniałem altka w promocji i zapłaciłem 490 + robocizna i też stary musiałem zostawić a taki sam na allegro jak ty pokazywałeś kosztuje 200 . Ja bym się nie zastanawiał na Twoim miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 23 Maja 2007 Udostępnij Napisano 23 Maja 2007 > To uważaj nie daj się naciąć, ja własnie wczoraj wymieniałem altka w > promocji i zapłaciłem 490 + robocizna i też stary musiałem > zostawić a taki sam na allegro jak ty pokazywałeś kosztuje 200 . > Ja bym się nie zastanawiał na Twoim miejscu Oddać im na gwarancji i sie nie zastanawiać. A jak nie dali gwarancji to zapytaj za co tyle kasy wzięli?? Ja po zimie wymieniałem (pęknięta obudowa była). Kupiłem drugi za 200 zł "made in UE" – dokładnie ten co pokazujesz. Nie wiem ile będzie dział ale mam gwarancję na rok (wymieniałem na własną rękę). A pasek masz ok.? Czujesz jakiś smrodek takiego przepalania od strony alternatora?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto Napisano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 > Oddać im na gwarancji i sie nie zastanawiać. A jak nie dali gwarancji > to zapytaj za co tyle kasy wzięli?? > Ja po zimie wymieniałem (pęknięta obudowa była). Kupiłem drugi za > 200 zł "made in UE" – dokładnie ten co pokazujesz. Nie > wiem ile będzie dział ale mam gwarancję na rok (wymieniałem na > własną rękę). A pasek masz ok.? Czujesz jakiś smrodek takiego > przepalania od strony alternatora?? Smrodku żadnego nie ma, pasek jest nowy i był dwa razy naciągany w warsztacie i sprawdzali czy jest ok. Co do altka to sie dowiedziałem z allegro od kolesia co sprzedaje te altki że jak ja mam wspomaganie hydrauliczne a mam je to trzeba dołożyć podkładkę 0,8mm pod koło pasowe bo tym się różnią altki ze wspomaganiem i nie wiem właśnie czy to jest prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tumek15 Napisano 24 Maja 2007 Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 > Smrodku żadnego nie ma, pasek jest nowy i był dwa razy naciągany > w warsztacie i sprawdzali czy jest ok. Co do altka to sie > dowiedziałem z allegro od kolesia co sprzedaje te altki że jak > ja mam wspomaganie hydrauliczne a mam je to trzeba dołożyć > podkładkę 0,8mm pod koło pasowe bo tym się różnią altki ze > wspomaganiem i nie wiem właśnie czy to jest prawda. Prawda tak samo było u mnie z tym, że monter nie podłożył podkładki tylko zmienił koło pasowe na bosha- mówił, że moża też podkładkę, ale lepiej koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto Napisano 25 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2007 No więc zakupiłem ten altek co pokazywałem. Jutro wymiana. Zastanawia mnie tylko ten fakt oddalenia tego koła pasowego o te 0,8mm. Widzę w tym altku że rzeczywiście kółko jest oddalone a dokładniej jest inne taki profil ma ze pasek faktycznie jest oddalony. Czy ktoś może potwierdzić tą sprawę z tym oddaleniem kółka przy wersjach ze wspomaganiem hydraulicznym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.