srobaszek Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Mam pytanko odnosnie zaworów w moim punciaku. Wydaje mi sie ze silnik jakos dziwnie glosno klekocze wie zabrałem sie dzis za sprawdzanie zaworów i czy jest mozliwosc zeby silnik tak głosno klekotał przy takich wartosciach jak sa u mnie?? (tabela w załączniku) i jeszcze jedno przy ostatnich 2 zaworach zauwazyłem cos takiego jakby smar niewiem jak to dokładnie opisac ale wyglada to tak jakby smar grafitowy jest to przy płytkach ale tylko przy ostatnich 2, co to moze byc?? 279056365-Zawory.doc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anthony Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 na wydechu powinno być 0.4 mm, a na dolocie 0.35 mm, z tolerancją 0.05 mm. tak więc dwie ostatnie pary zaworów do zrobienia ! pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > Wydaje mi sie ze silnik jakos dziwnie glosno klekocze wie zabrałem sie dzis za sprawdzanie zaworów i czy jest mozliwosc zeby silnik tak głosno klekotał przy takich wartosciach jak sa u mnie?? Tak, możliwe żeby przy luzie 0,75 klekotało ... Tylko u mnie luz chyba się zmniejszał, a nie powiększał ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > Tylko u mnie luz chyba się zmniejszał, a nie powiększał ... bo masz lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > na wydechu powinno być 0.4 mm, a na dolocie 0.35 mm, z tolerancją > 0.05 mm. tak więc dwie ostatnie pary zaworów do zrobienia ! > pzdr może byś się łaskawie pofatygował sprawdzić jakie powinny być, a nie wprowadzał w błąd Wartości dla 1.1 i 1.2 SPI: ssanie/wydech: 0,40/0,50mm i nie smirkuj jak piszesz głupoty, to że Ci się ikonka podoba nie znaczy, że masz jej bez sensu uzywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomw81 Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > może byś się łaskawie pofatygował sprawdzić jakie powinny być, a nie > wprowadzał w błąd > Wartości dla 1.1 i 1.2 SPI: > ssanie/wydech: 0,40/0,50mm > i nie smirkuj jak piszesz głupoty, to że Ci się ikonka podoba nie > znaczy, że masz jej bez sensu uzywać a jakie wartości dla 1,6 mpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > a jakie wartości dla 1,6 mpi nie wiem, niestety moje dane nie obejmują tego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > a jakie wartości dla 1,6 mpi ssące: 0,40+/-0,05mm wydechowe: 0,50+/-0,05mm ...czyli takie same jak w FIRE 1.1 i 1.2 SPI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 4 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > bo masz lpg Tez mam LPG. U mnie po wymianie UPG silnik troche zaczoł klekotac ale teraz to juz chodzi prawie jak ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomw81 Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > ssące: 0,40+/-0,05mm > wydechowe: 0,50+/-0,05mm > ...czyli takie same jak w FIRE 1.1 i 1.2 SPI. jesteś pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anthony Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > może byś się łaskawie pofatygował sprawdzić jakie powinny być, a nie > wprowadzał w błąd > Wartości dla 1.1 i 1.2 SPI: > ssanie/wydech: 0,40/0,50mm > i nie smirkuj jak piszesz głupoty, to że Ci się ikonka podoba nie > znaczy, że masz jej bez sensu uzywać jeżeli prawda jest dla ciebie głupotą to masz problem,a fakt, że nie zauważyłem, iż kolega ma mniejszy silnik niż ja, nie był zamierzony i nie chciałem nikogo intencjonalnie wprowadzić w błąd ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 > jesteś pewien Tak stoi napisane w książce "Obsługa i Naprawa FIAT Punto" wyd. AUTO... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 No i klepanie ustało (prawie) Zawory wyregulowane tylko jeszcze jest mały problem z ostatnim zaworem na warsztacie włozyli płytke 4,25 bo innej na stanie nie mieli a jest potrzebna 4,35 a w sklepach najwieksze jakie sa to 4,30. Moze ktos sie orientuje gdzie mozna kupic taka płytke??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 > No i klepanie ustało (prawie) Zawory wyregulowane tylko jeszcze jest > mały problem z ostatnim zaworem na warsztacie włozyli płytke > 4,25 bo innej na stanie nie mieli a jest potrzebna 4,35 a w > sklepach najwieksze jakie sa to 4,30. Moze ktos sie orientuje > gdzie mozna kupic taka płytke??? Można złożyć z 2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 > Można złożyć z 2... No jest to ciekawy pomysł, ale czy to nie jest przypadkiem oznaka, że coś jest nie tak. Nie powinno być aż takiego luzu ... Czy producent przewiduje stosowanie 2 płytek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 > No jest to ciekawy pomysł, ale czy to nie jest przypadkiem oznaka, że > coś jest nie tak. Nie powinno być aż takiego luzu ... > Czy producent przewiduje stosowanie 2 płytek? Nie ma wszystkich wymiarów więc raczej przewidziane jest składanie z 2 ale na pewno tak duży luz to coś nie tak, tylko zależy co - jeśli wytarły się krzwki na wałku to można zmienić wałek, koszt nie jest jakiś kosmiczny, ale jeśli w gnieździe i na zaworze powstały wżery i wytworzyła się gruba warstwa nagaru to chyba lepiej jeździć dopuki się da a potem wymienić całą "górę" a nie wymieniać zawory i szlifować gniazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
srobaszek Napisano 20 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > No i klepanie ustało (prawie) Zawory wyregulowane tylko jeszcze jest > mały problem z ostatnim zaworem na warsztacie włozyli płytke > 4,25 bo innej na stanie nie mieli a jest potrzebna 4,35 a w > sklepach najwieksze jakie sa to 4,30. Moze ktos sie orientuje > gdzie mozna kupic taka płytke??? No i powroce do tematu wczoraj byłem wymienic ta ostatnia płytke bo gosc z warsztatu gdzies tam ja wykombinował ale po wymanie tej ostatniej silnik dalej chodził tak samo wiec mechanior zrzuca znow pokrywe by sprawdzic jeszcze raz wszystkie no i po sciagnieciu cos mu nie pasowało gdyz wałek na ostatnich 3 zaworach był dosc suchy i mowi ze on chyba nie ma smarowania wiec odpalił silnik bez pokrywy a tam zero oleju!!!! Sprrawdził cisnienie na wolnych jest jeszcze raz takie jak powinno byc, kanały olejowe w głowicy podobno sa drozne wiec jego diagnoza to zła lub felerna uszczelka pod głowica. powiedzial jeszcze ze do silnika 1,1 sa 3 rodzaje uszczelek czy to prawda?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Można złożyć z 2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 > Nie ma wszystkich wymiarów więc raczej przewidziane jest składanie z > 2 nic podobnego Jak luz wychodzi poza zakres - robi się za duży,to się wymienia wałek/elementy rozrządu (zależnie co się zużyło),a jak jest za ciasno,to się regeneruje przylgnie zaworowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.