Skocz do zawartości

Zawory??!!


srobaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko odnosnie zaworów w moim punciaku. Wydaje mi sie ze silnik jakos dziwnie glosno klekocze wie zabrałem sie dzis za sprawdzanie zaworów i czy jest mozliwosc zeby silnik tak głosno klekotał przy takich wartosciach jak sa u mnie?? (tabela w załączniku) i jeszcze jedno przy ostatnich 2 zaworach zauwazyłem cos takiego jakby smar niewiem jak to dokładnie opisac ale wyglada to tak jakby smar grafitowy jest to przy płytkach ale tylko przy ostatnich 2, co to moze byc??

279056365-Zawory.doc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie ze silnik jakos dziwnie glosno klekocze wie zabrałem sie dzis za sprawdzanie zaworów i czy jest mozliwosc zeby silnik tak głosno klekotał przy takich wartosciach jak sa u mnie??

Tak, możliwe żeby przy luzie 0,75 klekotało ...

Tylko u mnie luz chyba się zmniejszał, a nie powiększał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na wydechu powinno być 0.4 mm, a na dolocie 0.35 mm, z tolerancją

> 0.05 mm. tak więc dwie ostatnie pary zaworów do zrobienia !

> pzdr

może byś się łaskawie pofatygował sprawdzić jakie powinny być, a nie wprowadzał w błąd smirk.gif

Wartości dla 1.1 i 1.2 SPI:

ssanie/wydech: 0,40/0,50mm

i nie smirkuj jak piszesz głupoty, to że Ci się ikonka podoba nie znaczy, że masz jej bez sensu uzywać icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może byś się łaskawie pofatygował sprawdzić jakie powinny być, a nie

> wprowadzał w błąd

> Wartości dla 1.1 i 1.2 SPI:

> ssanie/wydech: 0,40/0,50mm

> i nie smirkuj jak piszesz głupoty, to że Ci się ikonka podoba nie

> znaczy, że masz jej bez sensu uzywać

a jakie wartości dla 1,6 mpi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może byś się łaskawie pofatygował sprawdzić jakie powinny być, a nie

> wprowadzał w błąd

> Wartości dla 1.1 i 1.2 SPI:

> ssanie/wydech: 0,40/0,50mm

> i nie smirkuj jak piszesz głupoty, to że Ci się ikonka podoba nie

> znaczy, że masz jej bez sensu uzywać

jeżeli prawda jest dla ciebie głupotą to masz problem,a fakt, że nie zauważyłem, iż kolega ma mniejszy silnik niż ja, nie był zamierzony i nie chciałem nikogo intencjonalnie wprowadzić w błąd !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i klepanie ustało (prawie) Zawory wyregulowane tylko jeszcze jest mały problem z ostatnim zaworem na warsztacie włozyli płytke 4,25 bo innej na stanie nie mieli a jest potrzebna 4,35 a w sklepach najwieksze jakie sa to 4,30. Moze ktos sie orientuje gdzie mozna kupic taka płytke???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i klepanie ustało (prawie) Zawory wyregulowane tylko jeszcze jest

> mały problem z ostatnim zaworem na warsztacie włozyli płytke

> 4,25 bo innej na stanie nie mieli a jest potrzebna 4,35 a w

> sklepach najwieksze jakie sa to 4,30. Moze ktos sie orientuje

> gdzie mozna kupic taka płytke???

Można złożyć z 2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można złożyć z 2...

No jest to ciekawy pomysł, ale czy to nie jest przypadkiem oznaka, że coś jest nie tak. Nie powinno być aż takiego luzu ...

Czy producent przewiduje stosowanie 2 płytek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No jest to ciekawy pomysł, ale czy to nie jest przypadkiem oznaka, że

> coś jest nie tak. Nie powinno być aż takiego luzu ...

> Czy producent przewiduje stosowanie 2 płytek?

Nie ma wszystkich wymiarów więc raczej przewidziane jest składanie z 2 ale na pewno tak duży luz to coś nie tak, tylko zależy co - jeśli wytarły się krzwki na wałku to można zmienić wałek, koszt nie jest jakiś kosmiczny, ale jeśli w gnieździe i na zaworze powstały wżery i wytworzyła się gruba warstwa nagaru to chyba lepiej jeździć dopuki się da a potem wymienić całą "górę" a nie wymieniać zawory i szlifować gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> No i klepanie ustało (prawie) Zawory wyregulowane tylko jeszcze jest

> mały problem z ostatnim zaworem na warsztacie włozyli płytke

> 4,25 bo innej na stanie nie mieli a jest potrzebna 4,35 a w

> sklepach najwieksze jakie sa to 4,30. Moze ktos sie orientuje

> gdzie mozna kupic taka płytke???

No i powroce do tematu wczoraj byłem wymienic ta ostatnia płytke bo gosc z warsztatu gdzies tam ja wykombinował ale po wymanie tej ostatniej silnik dalej chodził tak samo wiec mechanior zrzuca znow pokrywe by sprawdzic jeszcze raz wszystkie no i po sciagnieciu cos mu nie pasowało gdyz wałek na ostatnich 3 zaworach był dosc suchy i mowi ze on chyba nie ma smarowania wiec odpalił silnik bez pokrywy a tam zero oleju!!!! frown.gif Sprrawdził cisnienie na wolnych jest jeszcze raz takie jak powinno byc, kanały olejowe w głowicy podobno sa drozne wiec jego diagnoza to zła lub felerna uszczelka pod głowica. powiedzial jeszcze ze do silnika 1,1 sa 3 rodzaje uszczelek czy to prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma wszystkich wymiarów więc raczej przewidziane jest składanie z

> 2

nic podobnego smirk.gif

Jak luz wychodzi poza zakres - robi się za duży,to się wymienia wałek/elementy rozrządu (zależnie co się zużyło),a jak jest za ciasno,to się regeneruje przylgnie zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.