pitereks Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Mam pytanie - czy objawy - chmura białego dymu z rury zaraz po odpaleniu, czarne ścianki w zbiorniczku płynu chłodniczego wskazują na uszkodzenie uszczelki pod głowicą? Auto kupił kuzyn, niestety nie byłem przy zakupie, ale jak zobaczyłem zdjęcia, od razu moje podejrzenia wzbudził zbiorniczek. Kuzyn pojechał do mechanika/ magika* (niepotrzebne skreślić) i ten na oko twierdzi, że uszczelniacze. Nie wnikałem już dalej w temat - czy w 899 są jakieś uszczelniacze i czy opisane objawy mogą to potwierdzać? Może i się nie znam, ale zawsze myślałem, że jeśli chodzi o uszczelniacze zaworowe (bo chyba o tym mówił) - to chyba z płynem chłodniczym się nie styka? A wydaje mi się, że objawy wskazują typowo na uszczelkę? Silnik 899 z gaźnikiem, ja miałem jedynie 700 więc nie znam tych typów. Książke miałem, ale zwinęli razem z autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuken Napisano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2007 > Witam. Dawno tu nie zaglądałem. > Mam pytanie - czy objawy - chmura białego dymu z rury zaraz po > odpaleniu, czarne ścianki w zbiorniczku płynu chłodniczego > wskazują na uszkodzenie uszczelki pod głowicą? > Auto kupił kuzyn, niestety nie byłem przy zakupie, ale jak > zobaczyłem zdjęcia, od razu moje podejrzenia wzbudził > zbiorniczek. > Kuzyn pojechał do mechanika/ magika* (niepotrzebne skreślić) i ten na > oko twierdzi, że uszczelniacze. Nie wnikałem już dalej w temat - > czy w 899 są jakieś uszczelniacze i czy opisane objawy mogą to > potwierdzać? > Może i się nie znam, ale zawsze myślałem, że jeśli chodzi o > uszczelniacze zaworowe (bo chyba o tym mówił) - to chyba z > płynem chłodniczym się nie styka? > A wydaje mi się, że objawy wskazują typowo na uszczelkę? > Silnik 899 z gaźnikiem, ja miałem jedynie 700 więc nie znam tych > typów. Książke miałem, ale zwinęli razem z autem. To na bank UPG.Co tu dużo gadać trza rozebrać i reanimować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitereks Napisano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > To na bank UPG.Co tu dużo gadać trza rozebrać i reanimować Tak właśnie myślałem, czy to jest różnica - brać jakąkolwiek, czy może oryginał będzie lepszy, czy wszystko jedno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > Tak właśnie myślałem, czy to jest różnica - brać jakąkolwiek, czy > może oryginał będzie lepszy, czy wszystko jedno? elring lub goetz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitereks Napisano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > elring lub goetz To pewnie jeszcze trzeba pod kolektor wylotowy uszczelke nową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > To pewnie jeszcze trzeba pod kolektor wylotowy uszczelke nową? pod kolektor, pod termostat, pod pokrywe zaworów, i pod gaznik. ja nie dałem nowej pod gaznik i musiałem zmieniac po ok 1 miesiacu bo paliwko zaczeło sie saczyc na podstawke pod gaznikiem. jak robisz zrób raz a dobrze,tym bardziej ze koszt tych uszczelek to grosze, ok 20-30 zł (bez UPG) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
automaniak Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 nie bardzo rozumiem czemu odrazu podejrzenie pada na UPG ? czarne ścianki w zbiorniczku wyrównawczym jeszcze o niczym poważnym nie świadczą; Uszczelniacze zaworów ? bardzo możliwe - olej dostaje się do komór spalania, stąd biały dym po odpaleniu Skoro to świeży nabytek, to Ja bym trochę nim pojezdził i poobserwował zużycie oleju A przed podjeciem decyzji o wymianie UPG to trzeba sprawdzić cisnienie sprężania;] No chyba, że z autem dzieją się jeszcze inne dziwne rzeczy o których nie napisaleś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iii Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 Uszczelka pod głowicę 3002716510 za 45zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitereks Napisano 26 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 > nie bardzo rozumiem czemu odrazu podejrzenie pada na UPG ? czarne > ścianki w zbiorniczku wyrównawczym jeszcze o niczym poważnym nie > świadczą; Uszczelniacze zaworów ? bardzo możliwe - olej dostaje > się do komór spalania, stąd biały dym po odpaleniu Skoro to > świeży nabytek, to Ja bym trochę nim pojezdził i poobserwował > zużycie oleju A przed podjeciem decyzji o wymianie UPG to > trzeba sprawdzić cisnienie sprężania;] No chyba, że z autem > dzieją się jeszcze inne dziwne rzeczy o których nie napisaleś ? Dlaczego podejrzenie na UPG - biała chmura dymu po odpaleniu (może się nie znam) świadczy chyba o tym. Jak by to olej się palił to o ile wiem - dym byłby niebieski bądź czarny, ale nie biały. Chmura pojawia się jak auto stoi przynajmniej przez noc, i znika po kilku sekundach. Widać ją w lusterku po odpaleniu. Jak na razie wygląda, że oleju nie ubywa. No chyba, że to przedwczesny alarm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raf7 Napisano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2007 Ja mogę dodać od siebie, że też mam czarno do wysokości płynu w zbiorniczku z płynem chłodzącym, auto nie kopci, pali od ręki, nic nie cieknie i oleju nie bierze. Więc nie zawsze "czarno w zbiorniczku", wiąże się z UPG. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2007 > Ja mogę dodać od siebie, że też mam czarno do wysokości płynu w > zbiorniczku z płynem chłodzącym, auto nie kopci, pali od ręki, > nic nie cieknie i oleju nie bierze. Więc nie zawsze "czarno w > zbiorniczku", wiąże się z UPG. > Pzdr. fakt faktem ze nie koniecznie to musi byc upg. ale przy wymianie uszczelniaczy niejako najlepiej juz zrobic UPG i problem z głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitereks Napisano 27 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2007 > fakt faktem ze nie koniecznie to musi byc upg. > ale przy wymianie uszczelniaczy niejako najlepiej juz zrobic UPG i > problem z głowy Ale nikt nie mówi, że uszczelniacze będą wymieniane. Ja pisałem tylko, że jakiś mechanik stwierdził, że to uszczelniacze. Nie wiem na jakiej podstawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2007 kurde ale o co chodzi, ze niby jak odpala zimny silnik to mu kopci na bialo ? to ma byc objaw ? i ze zbiorniczek brudny ? . wez wyplukaj uklad chlodzenia, zalej nowym plynem, odpowietrz i zobacz co sie dzieje. jesli upg i ma przedmuch z ukladem chlodzneia to powinien przepalac plyn czyli powinno go ubywac ciagle i duzo i jeszcze powinno wybijac go korkiem i plyn sie powinien podnosci i bulgotac na zimnym silniku w zbiorniku wyrownanwczym. jesli sie miesza z olejem to inna spiewka ale ze brudny zbornik wyrownawczy od srodka i ze dymi na zimnym silniku przy odpaleniu to zaden obiaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witus_D Napisano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2007 Czarno w zbiorniczku - njaprawdopodobniej ktos nasypal do chlodzenia jakis preparat uszczelniajacy - one robia taki piekny osad;. Ale puki nie bierze duzo oleju to rozbiorka glowicy chyba nie ma sensu. A uszczeliacze jak to uszczelniacze w 900 lubia troche przepuszczac i stad lekki dymek jak olej pokapie do cilindrow przez cala noc. Niby mozna to naprawic ale koszta bylo nie bylo solidne. A do tego trzeba pamietac ze nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitereks Napisano 30 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 > Czarno w zbiorniczku - njaprawdopodobniej ktos nasypal do chlodzenia > jakis preparat uszczelniajacy - one robia taki piekny osad;. A to możliwe, nie wiedziałem, nie stosuje takich wynalazków. > Ale puki nie bierze duzo oleju to rozbiorka glowicy chyba nie ma > sensu. A uszczeliacze jak to uszczelniacze w 900 lubia troche > przepuszczac i stad lekki dymek jak olej pokapie do cilindrow > przez cala noc. Niby mozna to naprawic ale koszta bylo nie bylo > solidne. A do tego trzeba pamietac ze nadgorliwosc jest gorsza > od faszyzmu Nie miałem zamiaru robić uszczelniaczy, jeżdżę nieraz autami z duuużo większym przebiegiem i jakoś uszczelniacze nie były wymieniane, a ta diagnoza pewnie jest nie trafiona, dlatego rzuciłem temat na forum. Oleju jak narazie nie ubywa, poza tym jakby palił olej to jaki byłby kolor dymu? Chyba nie biały. A może to, że rano jest chmura białego dymu za autem to normalne? Ale moim zdaniem nie, przynajmniej nie w lecie. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitereks Napisano 30 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 > kurde ale o co chodzi, ze niby jak odpala zimny silnik to mu kopci na > bialo ? to ma byc objaw ? i ze zbiorniczek brudny ? . wez > wyplukaj uklad chlodzenia, zalej nowym plynem, odpowietrz i > zobacz co sie dzieje. To zostało oczywiście zrobione. >jesli upg i ma przedmuch z ukladem > chlodzneia to powinien przepalac plyn czyli powinno go ubywac > ciagle i duzo i jeszcze powinno wybijac go korkiem i plyn sie > powinien podnosci i bulgotac na zimnym silniku w zbiorniku > wyrownanwczym. Tu sie nie zgodzę - miałem w skodzie wywaloną uszczelkę, objawy - troszke płynu ubywało, ale bardzo mało i lekko tęcza na płynie. Żadnego bulgotania itd. >jesli sie miesza z olejem to inna spiewka ale ze > brudny zbornik wyrownawczy od srodka i ze dymi na zimnym silniku > przy odpaleniu to zaden obiaw Wygląda, że jak narazie nie miesza się z olejem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 > To zostało oczywiście zrobione. > Tu sie nie zgodzę - miałem w skodzie wywaloną uszczelkę, objawy - > troszke płynu ubywało, ale bardzo mało i lekko tęcza na płynie. > Żadnego bulgotania itd. > Wygląda, że jak narazie nie miesza się z olejem. juz mniejsza o to czy bulgocze czy nie , maly przedmuch nie bulgocze duzy bulgocze - chodzi o sedno ze brudny zbiorniczek , chmurka bialego dymu przy nie ubywajacym plynie i normalnym stanie oleju nie wskazuje na upg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2007 > juz mniejsza o to czy bulgocze czy nie , maly przedmuch nie bulgocze > duzy bulgocze - chodzi o sedno ze brudny zbiorniczek , chmurka > bialego dymu przy nie ubywajacym plynie i normalnym stanie oleju > nie wskazuje na upg brudny zbiorniczek tez nie oznacza ze cos było sypane, poprostu płyn syfi i tyle. wystarczy zlac stary płyn i zobaczyc jaki syf w nim jest. zgadzam sie ze to wcale nie musi byc upg, mi tutaj tak samo radzili i twierdzili ze upg do wymiany natomiast okazało sie ze miałem niewielki wyciek płynu włąsciwie nie wdoczny, na ciepłym poprostu gdzies uciekało i momentalnie parowało. natomiast co do oleju u mnie brał olej, po wymianie uszcezlniaczy i przy okazji upg wszystko sie uspokoiło, oleju nie bierze a bynajmniej w normalnych ilosciach-natomiast zdazało mu sie przykopcic na niebieskawo po zapaleniu rano. wszystko zalezy jaki przebieg i ile lat ma auto, bo jezeli jest starsze a nie były ruszane uszczelniacze to moga byc do wymiany na skutek sparcienia i puszczania oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pitereks Napisano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Dobra, wracam do tematu. Widziałem auto osobiście, troche czasu minęło. W płynie chłodniczym jest olej. Podczas jazdy na trasie temperatura jest lekko ponad 100C. Przewody do chłodnicy twarde. Po zatrzymaniu syczy z pod korka zbiorniczka wyrównawczego. Jak troche odkręcę to bulgota w układzie, po chwili przewody do chłodnicy miękną. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokrates Napisano 15 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 kompresja wali w uklad chlodzenia. komplet uszczelek i do roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.