sedicivalv0le Napisano 14 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Witam z sąsiedniego kącika BBM .Wiem że temat 100 razy wałkowany ale powiedzcie mi czy alfa jest mniej awaryjna niż fiat brava (którego posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony ).Coś mnie podkusiło (bella alfa lub virus alfa:)) żeby kupić taką AR i mam dylemat czy się w to pchać kwota do wydania 20-25pln- tylko sedan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto_olo Napisano 14 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 > Witam z sąsiedniego kącika BBM .Wiem że temat 100 razy wałkowany ale > powiedzcie mi czy alfa jest mniej awaryjna niż fiat brava > (którego posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony ).Coś mnie > podkusiło (bella alfa lub virus alfa:)) żeby kupić taką AR i mam > dylemat czy się w to pchać kwota do wydania 20-25pln- tylko > sedan co jest bardzie awaryjne ???? myślę że nikt ci nie odpowie. Zależy jaki eglzemplasz trafisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 15 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 Z Aflą jest troche jak z ruletką-prawda zdarzaja sie egzemplarze mało awaryjne..ale zdarzają się tez takie że sie wszystko psuje...powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 15 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 awaryjność używanej AR zależy WYŁĄCZNIE od ilości kasy włożonej w nią przez poprzedniego właściciela. Jak nic nie wsadził, to wsadzisz ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 > awaryjność używanej AR zależy WYŁĄCZNIE od ilości kasy włożonej w nią > przez poprzedniego właściciela. Jak nic nie wsadził, to wsadzisz > ty aż tak źle , znaczy o silnik się nie boję (aż tak)bo to jtd fiata (czytałem opinie użytkowników o tej jednostce i w sumie ok -oprócz przepływki, choć oczywiście przy kupnie silnik trzeba dobrze sprawdzić ),martwi mnie elektronika i zawieszenie (wielowahaczowe=drogie w naprawach)O TS nawet nie myślę bo to makabra (paski pękają ,wariatory, i inne mało zachęcające pierdoły ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 15 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 > aż tak źle wcale nie. wystarczy znaleźć egzemplarz, który był odpowiednio serwisowany a nie jakąś wydumkę, co to jeździła do "pana henia" tylko wtedy, kiedy już totalnie się posypała... Przyznaje, ze trafienie takiej sztuki to nie jest prosta rzecz. I są to na ogół auta droższe niż średnia cena dla tego modelu i rocznika. Ale warto. Co do zawieszenia - dolne wahacze 319 pln, górne 170, łączniki drązka stabilizatora po 90 pln. Części oczywiscie oryginalne, z ASO. To tak dużo? Tylne zawieszenie jest jeszcze tańsze. Poza tym dużo zamienników. To trochę mity z tymi cenami zawieszenia w 156/147. A TS faktycznie nie jest dobrym wyborem. JTD, szczególnie 115 konny, albo 140 konny Multijet są duuzo lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 > wcale nie. wystarczy znaleźć egzemplarz, który był odpowiednio > serwisowany a nie jakąś wydumkę, co to jeździła do "pana henia" > tylko wtedy, kiedy już totalnie się posypała... > Przyznaje, ze trafienie takiej sztuki to nie jest prosta rzecz. I są > to na ogół auta droższe niż średnia cena dla tego modelu i > rocznika. Ale warto. > Co do zawieszenia - dolne wahacze 319 pln, górne 170, łączniki drązka > stabilizatora po 90 pln. Części oczywiscie oryginalne, z ASO. To > tak dużo? > Tylne zawieszenie jest jeszcze tańsze. Poza tym dużo zamienników. > To trochę mity z tymi cenami zawieszenia w 156/147. > A TS faktycznie nie jest dobrym wyborem. JTD, szczególnie 115 konny, > albo 140 konny Multijet są duuzo lepsze. w sumie masz rację , zawiecha jak na klasę tego auta nie jest aż tak droga (tylko tam tego dużo przy kołach- ale za to wspaniałe prowadzenie , sprawdzałem a powiedz mi jak z elektryką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 15 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 > Witam z sąsiedniego kącika BBM .Wiem że temat 100 razy wałkowany ale > powiedzcie mi czy alfa jest mniej awaryjna niż fiat brava > (którego posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony ).Coś mnie > podkusiło (bella alfa lub virus alfa:)) żeby kupić taką AR i mam > dylemat czy się w to pchać kwota do wydania 20-25pln- tylko > sedan z własnego doświadczenia - AR na razie sprawuje się lepiej, ale mam ją od miesiąca poza tym miałem brave 1.4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > w sumie masz rację , zawiecha jak na klasę tego auta nie jest aż tak > droga (tylko tam tego dużo przy kołach- ale za to wspaniałe > prowadzenie , sprawdzałem > a powiedz mi jak z elektryką? Elektryka byla zmora starszych Alf (np. 155). W 156 nie masz sie raczej czym martwic. Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO sprawnego poruszania wystarcza wersja 115KM, mma super dol. Przyspiesza mega przyjemnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturo72 Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO > sprawnego poruszania wystarcza wersja 115KM, mma super dol. > Przyspiesza mega przyjemnie. mega przyjemnie to przyspiesza moja 2,4 JTD,która po chipie ma 178 KM,co do BARDZO sprawnego poruszania to bym się lekko nie zgodził,może jedynie do sprawnego poruszania się a do BARDZO sprawnego poruszania się to proponuje 2,4 JTD,która w standarcie ma 140 KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO > mega przyjemnie to przyspiesza moja 2,4 JTD,która po chipie ma 178 > KM,co do BARDZO sprawnego poruszania to bym się lekko nie > zgodził,może jedynie do sprawnego poruszania się a do BARDZO > sprawnego poruszania się to proponuje 2,4 JTD,która w standarcie > ma 140 KM. Nie trzeba miec 5ciu garkow, zeby sie auto dobrze zbieralo. Byc moze 2.4 jest nieco lepszym wyborem, ale 1.9 115KM ostatni na pewno nie bedzie. Twoja to z.....dala, a nie bardzo przyjemnie jezdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QBUS Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > wcale nie. wystarczy znaleźć egzemplarz, który był odpowiednio > serwisowany a nie jakąś wydumkę, co to jeździła do "pana henia" > tylko wtedy, kiedy już totalnie się posypała... > Przyznaje, ze trafienie takiej sztuki to nie jest prosta rzecz. I są > to na ogół auta droższe niż średnia cena dla tego modelu i > rocznika. Ale warto. > Co do zawieszenia - dolne wahacze 319 pln, górne 170, łączniki drązka > stabilizatora po 90 pln. Części oczywiscie oryginalne, z ASO. To > tak dużo? > Tylne zawieszenie jest jeszcze tańsze. Poza tym dużo zamienników. > To trochę mity z tymi cenami zawieszenia w 156/147. > A TS faktycznie nie jest dobrym wyborem. JTD, szczególnie 115 konny, > albo 140 konny Multijet są duuzo lepsze. No dobra, ale jak musisz co roku wymieniać połowę zawieszenia (bo się sypią sworznie, tuleje wahaczy, gałki i Bóg wie co jeszcze) to Cię szlag trafia, że auto zamiast jeździć stoi w warsztacie... A na polskich drogach zabawa z zawieszeniem dotyczy w zasadzie wszystkich aut, a 156/147 jak sam mi kiedyś pisałeś mają je dość kruche. Ten post nie ma na celu zniechęcać do tych samochodów, a jedynie zarysować temat - przy zakupie takiego auta trzeba liczyć się z mniejszymi lub większymi zabawami przy zawieszce. A co do silników - jak dla mnie TS ma przede wszystkim jedną wadę - wariator. Przynajmniej ja w mojej innych wad nie stwierdziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2007 > No dobra, ale jak musisz co roku wymieniać połowę zawieszenia (bo się > sypią sworznie, tuleje wahaczy, gałki i Bóg wie co jeszcze) to > Cię szlag trafia, że auto zamiast jeździć stoi w warsztacie... Ale ja mowilem tylko o kosztach a nie o częstotliwosci napraw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO > mega przyjemnie to przyspiesza moja 2,4 JTD,która po chipie ma 178 > KM,co do BARDZO sprawnego poruszania to bym się lekko nie > zgodził,może jedynie do sprawnego poruszania się a do BARDZO > sprawnego poruszania się to proponuje 2,4 JTD,która w standarcie > ma 140 KM. na pewno masz rację z tym 2.4 (oficjalnie chyba 136KM?) kurcze ale jakbym kupował sprowadzoną (przez 3 miechy tylko raz widziałem w ogłoszeniach krajową 156 1.9 lub 2.4 z 2000-2002r!!!!), to takie 2.4 mnie 'zeżre' przy opłatach , chociaż na pewno jest przyjemniejsze w jeżdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturo72 Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > na pewno masz rację z tym 2.4 (oficjalnie chyba 136KM?) > kurcze ale jakbym kupował sprowadzoną (przez 3 miechy tylko raz > widziałem w ogłoszeniach krajową 156 1.9 lub 2.4 z > 2000-2002r!!!!), to takie 2.4 mnie 'zeżre' przy opłatach , > chociaż na pewno jest przyjemniejsze w jeżdzie w standarcie miała 140 KM,a co do opłat to jakbyś chciał sprowadzaną to opłaty max.1300zł ale za to masz tańszą niż w Polsce.Co do opłat za ubezpieczenie to nie jest tak źle,ja płacę 1280zł za pakiet OC,AC,NW na rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > w standarcie miała 140 KM,a co do opłat to jakbyś chciał sprowadzaną > to opłaty max.1300zł ale za to masz tańszą niż w Polsce.Co do > opłat za ubezpieczenie to nie jest tak źle,ja płacę 1280zł za > pakiet OC,AC,NW na rok. a możesz mi w skrócie przedstawić jakie opłaty mnie czekają przy rejestracji auta importowanego i jeszcze jedno : jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy 1.9 a 2.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturo72 Napisano 19 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > a możesz mi w skrócie przedstawić jakie opłaty mnie czekają przy > rejestracji auta importowanego > i jeszcze jedno : jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy 1.9 a 2.4 1.akcyza(zależy od ceny na umowie-100zł 2.Zwolnienie z VAT-u w US-150zł 3.Przegląd-168zł 4.Tłumaczenie papierów-80zł 5.Podatek ekologiczny-500zł 6.Rejestracja+tablice+książka-240zł i cieszyś się nową bryką co do spalania to się nie wypowiem bo nie mam do czego porównać ale różnice będą rzędu 0,5l/100km.Moja w mieście pali max.8l,na trasie 6-6,5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2007 > 1.akcyza(zależy od ceny na umowie-100zł pytanie odnośnie akcyzy: wiem że kiedyś była do pojemności 2 litrów i powyżej 2l czy nadal tak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 20 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > pytanie odnośnie akcyzy: wiem że kiedyś była do pojemności 2 litrów i > powyżej 2l czy nadal tak jest? pow. 2 l pojemności akcyza wynosi ponad 13% od wartości na umowie, zależy ile wpiszesz na umowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 20 Lipca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2007 > pow. 2 l pojemności akcyza wynosi ponad 13% od wartości na umowie, > zależy ile wpiszesz na umowie no to lipa (myślałem że te stawki nieaktualne ale jednak) , pośmigałbym mocniejszym autem tym bardziej że na OC miałbym max zniżki i tu pojemność by nie odgrywała dużej roli. Czyli zostanę przy chyba jednak przy 1.9( nigdy nie mów nigdy) bo akcyza wynosi około 3%- niestety akcyza za 2.4 by mnie zatopiła jak Titanika , a i zamiast płacić większą akcyzę mógłbym kupić trochę młodsze 1.9 (niech ja zyskam a nie skarbówka) A co do zaniżania ceny na umowie to w razie wpadki z autem (ukryte wady) odzyskałbym pewnie tylko to co w umowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 21 Lipca 2007 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 > 1.akcyza(zależy od ceny na umowie-100zł > 2.Zwolnienie z VAT-u w US-150zł > 3.Przegląd-168zł > 4.Tłumaczenie papierów-80zł > 5.Podatek ekologiczny-500zł > 6.Rejestracja+tablice+książka-240zł > i cieszyś się nową bryką > co do spalania to się nie wypowiem bo nie mam do czego porównać ale > różnice będą rzędu 0,5l/100km.Moja w mieście pali max.8l,na > trasie 6-6,5l Moj JTD (105KM) - miasto 5 - 5,5 litra, trasa zalezy jak cisne. Potrafi 6 wziac, ponizej 5,5 tez jestem w stanie zejsc. JTD 115KM - w Czestochowie mozna nawet zejsc ponizej 5, w Warszawie dla przykladu powtarzalne 5,5. Trasa: waha sie od ponizej 5 do 6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.