Skocz do zawartości

zakup alfy 156 1.9 jtd


sedicivalv0le

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z sąsiedniego kącika BBM .Wiem że temat 100 razy wałkowany ale powiedzcie mi czy alfa jest mniej awaryjna niż fiat brava (którego posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony ).Coś mnie podkusiło (bella alfa lub virus alfa:)) żeby kupić taką AR i mam dylemat czy się w to pchać kwota do wydania 20-25pln- tylko sedan niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam z sąsiedniego kącika BBM .Wiem że temat 100 razy wałkowany ale

> powiedzcie mi czy alfa jest mniej awaryjna niż fiat brava

> (którego posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony ).Coś mnie

> podkusiło (bella alfa lub virus alfa:)) żeby kupić taką AR i mam

> dylemat czy się w to pchać kwota do wydania 20-25pln- tylko

> sedan

co jest bardzie awaryjne ???? myślę że nikt ci nie odpowie. Zależy jaki eglzemplasz trafisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> awaryjność używanej AR zależy WYŁĄCZNIE od ilości kasy włożonej w nią

> przez poprzedniego właściciela. Jak nic nie wsadził, to wsadzisz

> ty

aż tak źle frown.gif , znaczy o silnik się nie boję (aż tak)bo to jtd fiata (czytałem opinie użytkowników o tej jednostce i w sumie ok -oprócz przepływki, choć oczywiście przy kupnie silnik trzeba dobrze sprawdzić ),martwi mnie elektronika i zawieszenie (wielowahaczowe=drogie w naprawach)O TS nawet nie myślę bo to makabra (paski pękają ,wariatory, i inne mało zachęcające pierdoły no.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aż tak źle

wcale nie. wystarczy znaleźć egzemplarz, który był odpowiednio serwisowany a nie jakąś wydumkę, co to jeździła do "pana henia" tylko wtedy, kiedy już totalnie się posypała...

Przyznaje, ze trafienie takiej sztuki to nie jest prosta rzecz. I są to na ogół auta droższe niż średnia cena dla tego modelu i rocznika. Ale warto.

Co do zawieszenia - dolne wahacze 319 pln, górne 170, łączniki drązka stabilizatora po 90 pln. Części oczywiscie oryginalne, z ASO. To tak dużo?

Tylne zawieszenie jest jeszcze tańsze. Poza tym dużo zamienników.

To trochę mity z tymi cenami zawieszenia w 156/147.

A TS faktycznie nie jest dobrym wyborem. JTD, szczególnie 115 konny, albo 140 konny Multijet są duuzo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wcale nie. wystarczy znaleźć egzemplarz, który był odpowiednio

> serwisowany a nie jakąś wydumkę, co to jeździła do "pana henia"

> tylko wtedy, kiedy już totalnie się posypała...

> Przyznaje, ze trafienie takiej sztuki to nie jest prosta rzecz. I są

> to na ogół auta droższe niż średnia cena dla tego modelu i

> rocznika. Ale warto.

> Co do zawieszenia - dolne wahacze 319 pln, górne 170, łączniki drązka

> stabilizatora po 90 pln. Części oczywiscie oryginalne, z ASO. To

> tak dużo?

> Tylne zawieszenie jest jeszcze tańsze. Poza tym dużo zamienników.

> To trochę mity z tymi cenami zawieszenia w 156/147.

> A TS faktycznie nie jest dobrym wyborem. JTD, szczególnie 115 konny,

> albo 140 konny Multijet są duuzo lepsze.

w sumie masz rację , zawiecha jak na klasę tego auta nie jest aż tak droga (tylko tam tego dużo przy kołach- ale za to wspaniałe prowadzenie grinser006.gif , sprawdzałem wink.gif

a powiedz mi jak z elektryką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam z sąsiedniego kącika BBM .Wiem że temat 100 razy wałkowany ale

> powiedzcie mi czy alfa jest mniej awaryjna niż fiat brava

> (którego posiadam i jestem z niego bardzo zadowolony ).Coś mnie

> podkusiło (bella alfa lub virus alfa:)) żeby kupić taką AR i mam

> dylemat czy się w to pchać kwota do wydania 20-25pln- tylko

> sedan

z własnego doświadczenia - AR na razie sprawuje się lepiej, ale mam ją od miesiąca palacz.gif

poza tym miałem brave 1.4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie masz rację , zawiecha jak na klasę tego auta nie jest aż tak

> droga (tylko tam tego dużo przy kołach- ale za to wspaniałe

> prowadzenie , sprawdzałem

> a powiedz mi jak z elektryką?

Elektryka byla zmora starszych Alf (np. 155). W 156 nie masz sie raczej czym martwic. Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO sprawnego poruszania wystarcza wersja 115KM, mma super dol. Przyspiesza mega przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO

> sprawnego poruszania wystarcza wersja 115KM, mma super dol.

> Przyspiesza mega przyjemnie.

mega przyjemnie to przyspiesza moja 2,4 JTD,która po chipie ma 178 KM,co do BARDZO sprawnego poruszania to bym się lekko nie zgodził,może jedynie do sprawnego poruszania się a do BARDZO sprawnego poruszania się to proponuje 2,4 JTD,która w standarcie ma 140 KM. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO

> mega przyjemnie to przyspiesza moja 2,4 JTD,która po chipie ma 178

> KM,co do BARDZO sprawnego poruszania to bym się lekko nie

> zgodził,może jedynie do sprawnego poruszania się a do BARDZO

> sprawnego poruszania się to proponuje 2,4 JTD,która w standarcie

> ma 140 KM.

Nie trzeba miec 5ciu garkow, zeby sie auto dobrze zbieralo. Byc moze 2.4 jest nieco lepszym wyborem, ale 1.9 115KM ostatni na pewno nie bedzie.

Twoja to z.....dala, a nie bardzo przyjemnie jezdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wcale nie. wystarczy znaleźć egzemplarz, który był odpowiednio

> serwisowany a nie jakąś wydumkę, co to jeździła do "pana henia"

> tylko wtedy, kiedy już totalnie się posypała...

> Przyznaje, ze trafienie takiej sztuki to nie jest prosta rzecz. I są

> to na ogół auta droższe niż średnia cena dla tego modelu i

> rocznika. Ale warto.

> Co do zawieszenia - dolne wahacze 319 pln, górne 170, łączniki drązka

> stabilizatora po 90 pln. Części oczywiscie oryginalne, z ASO. To

> tak dużo?

> Tylne zawieszenie jest jeszcze tańsze. Poza tym dużo zamienników.

> To trochę mity z tymi cenami zawieszenia w 156/147.

> A TS faktycznie nie jest dobrym wyborem. JTD, szczególnie 115 konny,

> albo 140 konny Multijet są duuzo lepsze.

No dobra, ale jak musisz co roku wymieniać połowę zawieszenia (bo się sypią sworznie, tuleje wahaczy, gałki i Bóg wie co jeszcze) to Cię szlag trafia, że auto zamiast jeździć stoi w warsztacie... A na polskich drogach zabawa z zawieszeniem dotyczy w zasadzie wszystkich aut, a 156/147 jak sam mi kiedyś pisałeś mają je dość kruche.

Ten post nie ma na celu zniechęcać do tych samochodów, a jedynie zarysować temat - przy zakupie takiego auta trzeba liczyć się z mniejszymi lub większymi zabawami przy zawieszce.

A co do silników - jak dla mnie TS ma przede wszystkim jedną wadę - wariator. Przynajmniej ja w mojej innych wad nie stwierdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, ale jak musisz co roku wymieniać połowę zawieszenia (bo się

> sypią sworznie, tuleje wahaczy, gałki i Bóg wie co jeszcze) to

> Cię szlag trafia, że auto zamiast jeździć stoi w warsztacie...

Ale ja mowilem tylko o kosztach a nie o częstotliwosci napraw zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardz dobry wybor silnikowy - do BARDZO

> mega przyjemnie to przyspiesza moja 2,4 JTD,która po chipie ma 178

> KM,co do BARDZO sprawnego poruszania to bym się lekko nie

> zgodził,może jedynie do sprawnego poruszania się a do BARDZO

> sprawnego poruszania się to proponuje 2,4 JTD,która w standarcie

> ma 140 KM.

na pewno masz rację z tym 2.4 (oficjalnie chyba 136KM?)

kurcze ale jakbym kupował sprowadzoną (przez 3 miechy tylko raz widziałem w ogłoszeniach krajową 156 1.9 lub 2.4 z 2000-2002r!!!!), to takie 2.4 mnie 'zeżre' przy opłatach , chociaż na pewno jest przyjemniejsze w jeżdzie drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pewno masz rację z tym 2.4 (oficjalnie chyba 136KM?)

> kurcze ale jakbym kupował sprowadzoną (przez 3 miechy tylko raz

> widziałem w ogłoszeniach krajową 156 1.9 lub 2.4 z

> 2000-2002r!!!!), to takie 2.4 mnie 'zeżre' przy opłatach ,

> chociaż na pewno jest przyjemniejsze w jeżdzie

w standarcie miała 140 KM,a co do opłat to jakbyś chciał sprowadzaną to opłaty max.1300zł ale za to masz tańszą niż w Polsce.Co do opłat za ubezpieczenie to nie jest tak źle,ja płacę 1280zł za pakiet OC,AC,NW na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w standarcie miała 140 KM,a co do opłat to jakbyś chciał sprowadzaną

> to opłaty max.1300zł ale za to masz tańszą niż w Polsce.Co do

> opłat za ubezpieczenie to nie jest tak źle,ja płacę 1280zł za

> pakiet OC,AC,NW na rok.

a możesz mi w skrócie przedstawić jakie opłaty mnie czekają przy rejestracji auta importowanego

i jeszcze jedno : jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy 1.9 a 2.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a możesz mi w skrócie przedstawić jakie opłaty mnie czekają przy

> rejestracji auta importowanego

> i jeszcze jedno : jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy 1.9 a 2.4

1.akcyza(zależy od ceny na umowie-100zł

2.Zwolnienie z VAT-u w US-150zł

3.Przegląd-168zł

4.Tłumaczenie papierów-80zł

5.Podatek ekologiczny-500zł

6.Rejestracja+tablice+książka-240zł

i cieszyś się nową bryką wink.gif

co do spalania to się nie wypowiem bo nie mam do czego porównać ale różnice będą rzędu 0,5l/100km.Moja w mieście pali max.8l,na trasie 6-6,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pow. 2 l pojemności akcyza wynosi ponad 13% od wartości na umowie,

> zależy ile wpiszesz na umowie

no to lipa (myślałem że te stawki nieaktualne ale jednak) , pośmigałbym mocniejszym autem tym bardziej że na OC miałbym max zniżki i tu pojemność by nie odgrywała dużej roli.

Czyli zostanę przy chyba jednak przy 1.9( nigdy nie mów nigdy) bo akcyza wynosi około 3%- niestety akcyza za 2.4 by mnie zatopiła jak Titanika , a i zamiast płacić większą akcyzę mógłbym kupić trochę młodsze 1.9 (niech ja zyskam a nie skarbówka)

A co do zaniżania ceny na umowie to w razie wpadki z autem (ukryte wady) odzyskałbym pewnie tylko to co w umowie.

beksa.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.akcyza(zależy od ceny na umowie-100zł

> 2.Zwolnienie z VAT-u w US-150zł

> 3.Przegląd-168zł

> 4.Tłumaczenie papierów-80zł

> 5.Podatek ekologiczny-500zł

> 6.Rejestracja+tablice+książka-240zł

> i cieszyś się nową bryką

> co do spalania to się nie wypowiem bo nie mam do czego porównać ale

> różnice będą rzędu 0,5l/100km.Moja w mieście pali max.8l,na

> trasie 6-6,5l

Moj JTD (105KM) - miasto 5 - 5,5 litra, trasa zalezy jak cisne. Potrafi 6 wziac, ponizej 5,5 tez jestem w stanie zejsc.

JTD 115KM - w Czestochowie mozna nawet zejsc ponizej 5, w Warszawie dla przykladu powtarzalne 5,5. Trasa: waha sie od ponizej 5 do 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.