gitesik Napisano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2007 Witam, Szukam felg aluminiowych do Xsary II coupe. Jedyne co wiem to średnica R15 i rozstaw śrub 4 x 108 (a może i tu się mylę ) Felg w necie co naj mniej kilka setek i weź tu bądź człowieku mądry. Jakie powinno być ET i średnica otworu centrującego żeby nic nie obcierało? Dodam że opony będą "normalne" bez żadnych cudaków (np. 195/55/R15). Może ktoś zna wszystkie niezbędne wymiary oryginalnych citroenowskich alusów? Dzięki wielkie za pomoc Pozdro / Gites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2007 > Witam, > Szukam felg aluminiowych do Xsary II coupe. > Jedyne co wiem to średnica R15 i rozstaw śrub 4 x 108 (a może i tu > się mylę ) Felg w necie co naj mniej kilka setek i weź tu bądź > człowieku mądry. > Jakie powinno być ET i średnica otworu centrującego żeby nic nie > obcierało? Dodam że opony będą "normalne" bez żadnych cudaków > (np. 195/55/R15). > Może ktoś zna wszystkie niezbędne wymiary oryginalnych citroenowskich > alusów? > Dzięki wielkie za pomoc > Pozdro / Gites wejdź na strone http://www.baloon.pl/wheels/aluminiumWheels.aspx i sprawdź dla xsary sprzed facelifru piszą, w zależności od felg, że ET 15 albo 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2007 > Witam, > Szukam felg aluminiowych do Xsary II coupe. > Jedyne co wiem to średnica R15 i rozstaw śrub 4 x 108 (a może i tu > się mylę ) Felg w necie co naj mniej kilka setek i weź tu bądź > człowieku mądry. > Jakie powinno być ET i średnica otworu centrującego żeby nic nie > obcierało? Dodam że opony będą "normalne" bez żadnych cudaków > (np. 195/55/R15). > Może ktoś zna wszystkie niezbędne wymiary oryginalnych citroenowskich > alusów? > Dzięki wielkie za pomoc Oryginalne alusy fabryczne to 6Jx15 ET18, 4x108, 65 mm centrujacy. Nieoryginalne alu felgi beda 6,5Jx15 albo 7Jx15, ET od 12 do 18 ale zawsze 4x108 i 65 mm centrujacy (moze byc 0,1 mm wiecej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2007 > Oryginalne alusy fabryczne to 6Jx15 ET18, 4x108, 65 mm centrujacy. > Nieoryginalne alu felgi beda 6,5Jx15 albo 7Jx15, ET od 12 do 18 ale > zawsze 4x108 i 65 mm centrujacy (moze byc 0,1 mm wiecej). moze być wiecej, ale trzeba dać pierścienie dopasowujące no i trzeba pamietać o śrubach - mogą być potrzebne dedytkowane do danych felg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2007 > moze być wiecej, ale trzeba dać pierścienie dopasowujące > no i trzeba pamietać o śrubach - mogą być potrzebne dedytkowane do > danych felg Za duzo z tym zachodu a i koszt spory. OZ oferuje duralowe (wytrzymale, trwale i niesamowicie lekkie) dystanse dopasowujace felgi Forda do auta Citroen/Peugeot (dopsowuje otowr centrujacy i offset) ale nie wiem czy nie oferuja ich tylko ze swoimi felgami. No i do tego potrzebne sa jeszcze naprawde dlugie sruby. Ogolnie lepiej poszukac dedykowanych felg do Citroen/Peugaot niz bawic sie w dopasowywanie felg z Forda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2007 > Za duzo z tym zachodu a i koszt spory. OZ oferuje duralowe > (wytrzymale, trwale i niesamowicie lekkie) dystanse dopasowujace > felgi Forda do auta Citroen/Peugeot (dopsowuje otowr centrujacy > i offset) ale nie wiem czy nie oferuja ich tylko ze swoimi > felgami. No i do tego potrzebne sa jeszcze naprawde dlugie > sruby. Ogolnie lepiej poszukac dedykowanych felg do > Citroen/Peugaot niz bawic sie w dopasowywanie felg z Forda. Nie chodziło mi o dystanse, ale o pierścienie dopasowujące do średnicy otworu centralnego, jeśli w feldze jest za duży Takie pierścienie wchodzą w skład zestawu i praktycznie do każdych felg można je dokupić albo dostać gratis - to zwykłe plastikowe krążki. Śruby też czesto trzeba wymienić, bo bywają różne niż w stalówkach. Kolega miał oryginalne alusy w Xsarze i śruby były inne. I z tego co pamietam, to miał alusy bez otworu centralnego, co powodowało problem z wyważaniem. Ja jak kupowałem fele do swojego Lacetti, to w zestawie były dobrane pierścienie i śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 6 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2007 > Nie chodziło mi o dystanse, ale o pierścienie dopasowujące do > średnicy otworu centralnego, jeśli w feldze jest za duży > Takie pierścienie wchodzą w skład zestawu i praktycznie do każdych > felg można je dokupić albo dostać gratis - to zwykłe plastikowe > krążki. > Śruby też czesto trzeba wymienić, bo bywają różne niż w stalówkach. > Kolega miał oryginalne alusy w Xsarze i śruby były inne. I z > tego co pamietam, to miał alusy bez otworu centralnego, co > powodowało problem z wyważaniem. > Ja jak kupowałem fele do swojego Lacetti, to w zestawie były dobrane > pierścienie i śruby. Ale nie znajdziesz innych felg, ktore mialy by wlasciwe ET, rozstaw 4x108 i za duzy otwor centrujacy. Fabryczne alusy maja sruby z podkladka a nie stozkowe i faktycznie w niektorych otwor centrujacy nie jest na przelot. Sruby stozkowe do alusow sa przewaznie dluzsze niz do stalowych ale tu tez nie ma reguly (zalezy od konstrukcji felgi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2007 > Ale nie znajdziesz innych felg, ktore mialy by wlasciwe ET, rozstaw > 4x108 i za duzy otwor centrujacy. myślisz, że nie ma takich felg do swojego, akurat do felg które mi się podobały, musiałem dawać pierścienie ... były w zestawie dopasowujacym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2007 > myślisz, że nie ma takich felg > do swojego, akurat do felg które mi się podobały, musiałem dawać > pierścienie ... były w zestawie dopasowujacym Auta z 4x108 czyli Fordy i stare Audi maja ET w okolicach 40 czyli aby zesjc do ET15 trzeba dac dystans 25 mm dopsowujacy przy okazji otowor centralny. Tak sprzedaje OZ niektore swoje alusy do aut PSA, daja felgi od Forda plus duralowe dystnase dopasowujace ET i centrujacy (no i odpowiednio dlugie sruby) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gitesik Napisano 7 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2007 Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi... rozjaśniło mi się w tym pustym baniaku Pozdro / Gites Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2007 > Auta z 4x108 czyli Fordy i stare Audi maja ET w okolicach 40 czyli > aby zesjc do ET15 trzeba dac dystans 25 mm dopsowujacy przy > okazji otowor centralny. Tak sprzedaje OZ niektore swoje alusy > do aut PSA, daja felgi od Forda plus duralowe dystnase > dopasowujace ET i centrujacy (no i odpowiednio dlugie sruby) felg z dystansami bym nie kupił, bałbym się jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2007 > felg z dystansami bym nie kupił, bałbym się jeździć Czemu? Tym bardziej, ze to nie firma krzak tylko OZ a dystanse byly niesamowicie precyzyjnie wykonane i nie z byle jakiego zelastwa (zadna stal czy zwykle aluminium). 170 konna Xsara VTS dawal na tych kolkach rade przez 2 lata bez problemow A ET bylo 16, wiec tak jak powinno. Zreszta tak jak pisalem niektorych felg OZta nie da sie kupic do aut PSA bez dolaczonego w zestawie kompletu dystansow dopasowywujacych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Draxter Napisano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2007 > felg z dystansami bym nie kupił, bałbym się jeździć Hmm czego bys sie bal ?? Ze kierownica Cie ugryzie czy kolo osika ? Wybacz to co napisalem ale chyba niewiesz co piszesz Oczywiscie zrobienie dystansow za rowno zwyklych jak i takich ze zmiennym rozstawiem otworow trzeba zlecic komus kto sie na tym zna a nie panu Henkowi ktory ma tokarnie i wiertarke z przed 30 lat. Oczywiscie sruby i ew nakretki takze trzeba kupic dobre i spokojnie mozna na tym smigac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2007 > Hmm czego bys sie bal ?? Ze kierownica Cie ugryzie czy kolo osika ? > Wybacz to co napisalem ale chyba niewiesz co piszesz nei znam się na tym i po prostu bałbym się i już ... a tym bardziej z dystansami 25mm ... mówicie ze to bezpieczne :hhm: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2007 > nei znam się na tym i po prostu bałbym się i już ... a tym bardziej z > dystansami 25mm ... mówicie ze to bezpieczne :hhm: NIe zrobil tego rzemieslnik w garazu tylko aby firma OZ mogla to sprzedawac musiala uzyskac pewnie certyfikat bezpieczenstwa ktory powinien znajdowac sie na opakowaniu. Wiec ktos to sprawdzal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.