maka777 Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Witam Wiem, że temat o gaśnieciu silnika przy dojeżdżaniu do np. świateł z dużą prędkością już był wałkowany. Wiem, że jest to kwestia zmiany dolotu (przeczytałem chyba wszystkie posty na ten temat ). Po zmianie dolotu autko przestało gasnąć i wszystko było OK. Ale od jakiegoś czasu problem znów powrocił i tak jak pisałem gaśnie przy powolnej zmianie biegów przy dużych prędkościach albo przy hamowaniu z dużej prędkości. Co może być tego przyczyną? Dodam, że instalka była regulowana jakieś trzy tygodnie temu i jest OK. Może wystarczy pokręcić tą śrubką w reduktorze od regulacji biegu jałowego? - ale czy wtedy nie zmieni się spalanie? Wczoraj sprawdziłem tą śrubkę i była prawie całkowicie przykręcona (tzn. była może odkręcona o niecałe 1/4 obrotu). Nie wiem czy to ma jakiś związek ale problem pojawił się po czyszczeniu przepustnicy. I jeszcze jedno - jaka jest zależność pomiędzy ilością powietrza, które idzie do filtra a spalaniem? Czy im więcej tlenu tym większe powinno być spalanie? Pytałem na kąciku gazu ale bez odpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 Jeśli masz instalkę II gen. (mam nadzieję, że nie) to po czyszczeniu przepustnicy trzeba powtórzyć regulację. Przy ustalonych warunkach pracy im więcej powietrza tym więcej paliwa. W innym wypadku mieszanka jest albo zbyt uboga (za dużo powietrza), albo zbyt bogata (za dużo paliwa). To tak najprościej w skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2007 > Witam > Wiem, że temat o gaśnieciu silnika przy dojeżdżaniu do np. świateł z > dużą prędkością już był wałkowany. > Wiem, że jest to kwestia zmiany dolotu (przeczytałem chyba wszystkie > posty na ten temat ). > Po zmianie dolotu autko przestało gasnąć i wszystko było OK. > Ale od jakiegoś czasu problem znów powrocił i tak jak pisałem gaśnie > przy powolnej zmianie biegów przy dużych prędkościach albo przy > hamowaniu z dużej prędkości. > Co może być tego przyczyną? Dodam, że instalka była regulowana jakieś > trzy tygodnie temu i jest OK. > Nie wiem czy to ma jakiś związek ale problem pojawił się po > czyszczeniu przepustnicy. Witam, w poprzedniej Astrze z tym silnikiem (X14XE) problem gaśnięcia silnika ustąpił po gruntownm wyczyszczeniu przepustnicy wraz z dwoma kanalikami, które były całkowicie niedrożne (czyt. zawalone nagarem). Po tej operacji poprawiła się także kultura pracy silnika. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 > Witam, > w poprzedniej Astrze z tym silnikiem (X14XE) problem gaśnięcia > silnika ustąpił po gruntownm wyczyszczeniu przepustnicy wraz z > dwoma kanalikami, które były całkowicie niedrożne (czyt. > zawalone nagarem). > Po tej operacji poprawiła się także kultura pracy silnika. > Pozdrawiam. Mam instalkę II generacji i szczerze powiedziawszy nie wiedziałem, że trzeba po czyszczeniu przepustnicy ją znów regulować. No ale jak mus to mus. Natomiast tak jak pisze kolega w mojej przepustnicy też te dwa otworki były totalnie zawalone brudem, udrożniłem je i teraz na wolnych obrotach silnik pracuje o wiele równiej ale jednak silnik gaśnie przy hamowaniu z dużych prędkości. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.