Skocz do zawartości

rozebrałem skrzynie biegów, ale..


zagór

Rekomendowane odpowiedzi

rozebrałem skrzynie biegów, ale.. nie wiem jak zbić łożysko z wałka?

czy ono tak mocno siedzi, czy jest jakis sposób łatwiejszy zeby rozebrac bez psucia? chce zdjąć kółka z tego wałka i zmienić na nowy wałek.

chyba warto przy okazji synchronizatory wymienić? hmm.gif

279465858-skrzynkA001.jpg

post-59661-14352486300993_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdjąłem juz, ale nie obyło się bez strat i potrzebuje cały taki

> wałeczek

> wymieniac odrazu wszystkie tryby? w szkole mówili mi że zęby się

> dopasowują do siebie i potem wymiana jednego nic nie daje, tylko

> komplet?

Czasem szkoła óczy zlosnik.gif Musze jutro poszukac w piwnicy - mialem gdzies taka skrzynie z vana w której brakowala III biegu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wałek nad śrubokrętem-koło na lewo od synchronizatora odpoiwada za 3

> bieg.Jeśli brak jest trójki to wymienić trzeba synchronizator(za

> złota obręcz)

A czy to nie jest to kółko po prawej od synchronizatora cfaniaczek.gif

A co mu da wymiana synchro jak nie ma zębów na kole 3 biegu screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to nie jest to kółko po prawej od synchronizatora

na moje oko to będzie kółko po lewej stronie od synchro cfaniak.gif

> A co mu da wymiana synchro jak nie ma zębów na kole 3 biegu

pisałem odnośnie Szarego...jeśli brak biegu np.3 w większości siada synchro i bieg nie wchodzi lub go wyrzuca.

Jeśli zaś nie ma zębów to wiadomo wymiana biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na moje oko to będzie kółko po lewej stronie od synchro

No to się mylisz nono.gif , bo na tym wałku jest bieg 3 i 4 po lewej jest mniejsze kółko czyli 4 a po prawej większe czyli 3 - to jak przerzutki w rowerze grinser006.gif im mniejsze kółko tym bolid szybciej jedzie drive.gif

Z tego co zauważyłem to w seju nie lecą synchro, tylko od razu zęby na kołach ... czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to się mylisz , bo na tym wałku jest bieg 3 i 4 po lewej jest

> mniejsze kółko czyli 4 a po prawej większe czyli 3 - to jak

> przerzutki w rowerze im mniejsze kółko tym bolid szybciej

> jedzie

> Z tego co zauważyłem to w seju nie lecą synchro, tylko od razu zęby

> na kołach ...

u mnie tez zmielilo zeby, ale 2 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to się mylisz , bo na tym wałku jest bieg 3 i 4 po lewej jest

> mniejsze kółko czyli 4 a po prawej większe czyli 3 - to jak

> przerzutki w rowerze im mniejsze kółko tym bolid szybciej

> jedzie

polemizował bym cfaniak.gifspójż na grubość zębów na wszystkich kołach.grubsze zeby niższy bieg-cieńsze(drobniejsze) zęby wyższy bieg cfaniaczek.gif

Może i jestem w błędzie bo ostatnią skrzynkę zimą robiłem ale faktem jest że grubsze zęby są zawsze na niższych biegach.Pamiętaj również że są dwa wałki w skrzyni(nie licząc tego dodatkowego od wstecznego) waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> polemizował bym spójż na grubość zębów na wszystkich kołach.grubsze

> zeby niższy bieg-cieńsze(drobniejsze) zęby wyższy bieg

> Może i jestem w błędzie bo ostatnią skrzynkę zimą robiłem ale faktem

> jest że grubsze zęby są zawsze na niższych biegach.Pamiętaj

> również że są dwa wałki w skrzyni(nie licząc tego dodatkowego od

> wstecznego)

Nie wiem o czym ty do mnie rozmawiasz spineyes.gif weź sobie książke do ręki poczytaj na temat wałka głównego zwanego dalej atakującym i sprzęgłowego, jakie tam są biegi i które kółko od którego biegu jest większe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem o czym ty do mnie rozmawiasz weź sobie książke do ręki

> poczytaj na temat wałka głównego zwanego dalej atakującym i

> jakie tam są biegi i które kółko od którego biegu jest większe

wg mnie na atakujacym... im mniejsza zebatka tym nizszy bieg, tak z logiki i wspomnianego przez ciebie roweru wynika zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem o czym ty do mnie rozmawiasz weź sobie książke do ręki

> poczytaj na temat wałka głównego zwanego dalej atakującym i

> sprzęgłowego, jakie tam są biegi i które kółko od którego biegu

> jest większe

jeśli Twoja wiedza opiera się tylko na literaturze to weź chłopie poczytaj jeszcze raz dokładnie i przyjżyj się wnikliwie na owe rysunki.

cały czas próbuje powiedzieć Tobie,że jesteś w błedzie.

Tak jak ZBK wyżej napisał : od lewej 1,wsteczny,2,3-synchronizator-4

Wiec sam spójż do książki i doedukuj się troszkę waytogo.gif

Na laika w tych sprawach nie trafiłeś i powiem Ci kilka przydatnych w tym rzeczy.

zanim zaczniesz gdybać który bieg jest który zwróć uwagę na grubość,skos i ilość zębów na kołach.Im zęby są grubsze i mniej skośne tym niższy bieg jest....dlaczego? a no dlatego że działają na niego większe siły nacisku i muszą one owe siły wytrzymać.Mianowicie,jeśli chcesz strzelić ze sprzęgła to siły nacisku są tak ogromne,że gdyby zęby były cienkie np.ostatnie koło na wałku"4"(zęby dość skośnie ustawione i cienkie)to ztracił byś je wszystkie)

Już orumiesz o co chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.