zagór Napisano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 rozebrałem skrzynie biegów, ale.. nie wiem jak zbić łożysko z wałka? czy ono tak mocno siedzi, czy jest jakis sposób łatwiejszy zeby rozebrac bez psucia? chce zdjąć kółka z tego wałka i zmienić na nowy wałek. chyba warto przy okazji synchronizatory wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 22 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 zdjąłem juz, ale nie obyło się bez strat i potrzebuje cały taki wałeczek wymieniac odrazu wszystkie tryby? w szkole mówili mi że zęby się dopasowują do siebie i potem wymiana jednego nic nie daje, tylko komplet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 > zdjąłem juz, ale nie obyło się bez strat i potrzebuje cały taki > wałeczek > wymieniac odrazu wszystkie tryby? w szkole mówili mi że zęby się > dopasowują do siebie i potem wymiana jednego nic nie daje, tylko > komplet? Czasem szkoła óczy Musze jutro poszukac w piwnicy - mialem gdzies taka skrzynie z vana w której brakowala III biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > Czasem szkoła óczy Musze jutro poszukac w piwnicy - mialem gdzies > taka skrzynie z vana w której brakowala III biegu a które koła zebate odpowiadaja za 3 bieg? zaznaczysz strzałką na rysunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Siedlce Napisano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > a które koła zebate odpowiadaja za 3 bieg? zaznaczysz strzałką na > rysunku? wałek nad śrubokrętem-koło na lewo od synchronizatora odpoiwada za 3 bieg.Jeśli brak jest trójki to wymienić trzeba synchronizator(za złota obręcz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 23 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > wałek nad śrubokrętem-koło na lewo od synchronizatora odpoiwada za 3 > bieg.Jeśli brak jest trójki to wymienić trzeba synchronizator(za > złota obręcz) rozumiem dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareczek109 Napisano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > wałek nad śrubokrętem-koło na lewo od synchronizatora odpoiwada za 3 > bieg.Jeśli brak jest trójki to wymienić trzeba synchronizator(za > złota obręcz) A czy to nie jest to kółko po prawej od synchronizatora A co mu da wymiana synchro jak nie ma zębów na kole 3 biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Siedlce Napisano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2007 > A czy to nie jest to kółko po prawej od synchronizatora na moje oko to będzie kółko po lewej stronie od synchro > A co mu da wymiana synchro jak nie ma zębów na kole 3 biegu pisałem odnośnie Szarego...jeśli brak biegu np.3 w większości siada synchro i bieg nie wchodzi lub go wyrzuca. Jeśli zaś nie ma zębów to wiadomo wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareczek109 Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > na moje oko to będzie kółko po lewej stronie od synchro No to się mylisz , bo na tym wałku jest bieg 3 i 4 po lewej jest mniejsze kółko czyli 4 a po prawej większe czyli 3 - to jak przerzutki w rowerze im mniejsze kółko tym bolid szybciej jedzie Z tego co zauważyłem to w seju nie lecą synchro, tylko od razu zęby na kołach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > No to się mylisz , bo na tym wałku jest bieg 3 i 4 po lewej jest > mniejsze kółko czyli 4 a po prawej większe czyli 3 - to jak > przerzutki w rowerze im mniejsze kółko tym bolid szybciej > jedzie > Z tego co zauważyłem to w seju nie lecą synchro, tylko od razu zęby > na kołach ... u mnie tez zmielilo zeby, ale 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareczek109 Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > u mnie tez zmielilo zeby, ale 2 No tak już jest zaprojektowana ta skrzynka, że mieli koła, a nie synchro (a szkoda, bo synchro chyba tańsze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > No tak już jest zaprojektowana ta skrzynka, że mieli koła, a nie > synchro (a szkoda, bo synchro chyba tańsze) I co panie bedzie cos z tego ? Czy wymiekłes ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareczek109 Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > I co panie bedzie cos z tego ? Czy wymiekłes ? Kto ? ja ? Spoko zaraz się biorę za składanie, damy rade będzie się kręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Siedlce Napisano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2007 > No to się mylisz , bo na tym wałku jest bieg 3 i 4 po lewej jest > mniejsze kółko czyli 4 a po prawej większe czyli 3 - to jak > przerzutki w rowerze im mniejsze kółko tym bolid szybciej > jedzie polemizował bym spójż na grubość zębów na wszystkich kołach.grubsze zeby niższy bieg-cieńsze(drobniejsze) zęby wyższy bieg Może i jestem w błędzie bo ostatnią skrzynkę zimą robiłem ale faktem jest że grubsze zęby są zawsze na niższych biegach.Pamiętaj również że są dwa wałki w skrzyni(nie licząc tego dodatkowego od wstecznego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareczek109 Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 > polemizował bym spójż na grubość zębów na wszystkich kołach.grubsze > zeby niższy bieg-cieńsze(drobniejsze) zęby wyższy bieg > Może i jestem w błędzie bo ostatnią skrzynkę zimą robiłem ale faktem > jest że grubsze zęby są zawsze na niższych biegach.Pamiętaj > również że są dwa wałki w skrzyni(nie licząc tego dodatkowego od > wstecznego) Nie wiem o czym ty do mnie rozmawiasz weź sobie książke do ręki poczytaj na temat wałka głównego zwanego dalej atakującym i sprzęgłowego, jakie tam są biegi i które kółko od którego biegu jest większe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 > Nie wiem o czym ty do mnie rozmawiasz weź sobie książke do ręki > poczytaj na temat wałka głównego zwanego dalej atakującym i > jakie tam są biegi i które kółko od którego biegu jest większe wg mnie na atakujacym... im mniejsza zebatka tym nizszy bieg, tak z logiki i wspomnianego przez ciebie roweru wynika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareczek109 Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 > wg mnie na atakujacym... im mniejsza zebatka tym nizszy bieg, tak z > logiki i wspomnianego przez ciebie roweru wynika Ja się już zakręciłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbk Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 Witam!Pozwole sie wtracic ,wiec walek nad srubokretem od lewej strony po koleji.1-wsteczny-2-3-synchronizator-4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zagór Napisano 25 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 > Witam!Pozwole sie wtracic ,wiec walek nad srubokretem od lewej strony > po koleji.1-wsteczny-2-3-synchronizator-4. wiem, że do tej drugiej zebatki dochodzi kółko od trzeciego wałka na wsteczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Siedlce Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 > Nie wiem o czym ty do mnie rozmawiasz weź sobie książke do ręki > poczytaj na temat wałka głównego zwanego dalej atakującym i > sprzęgłowego, jakie tam są biegi i które kółko od którego biegu > jest większe jeśli Twoja wiedza opiera się tylko na literaturze to weź chłopie poczytaj jeszcze raz dokładnie i przyjżyj się wnikliwie na owe rysunki. cały czas próbuje powiedzieć Tobie,że jesteś w błedzie. Tak jak ZBK wyżej napisał : od lewej 1,wsteczny,2,3-synchronizator-4 Wiec sam spójż do książki i doedukuj się troszkę Na laika w tych sprawach nie trafiłeś i powiem Ci kilka przydatnych w tym rzeczy. zanim zaczniesz gdybać który bieg jest który zwróć uwagę na grubość,skos i ilość zębów na kołach.Im zęby są grubsze i mniej skośne tym niższy bieg jest....dlaczego? a no dlatego że działają na niego większe siły nacisku i muszą one owe siły wytrzymać.Mianowicie,jeśli chcesz strzelić ze sprzęgła to siły nacisku są tak ogromne,że gdyby zęby były cienkie np.ostatnie koło na wałku"4"(zęby dość skośnie ustawione i cienkie)to ztracił byś je wszystkie) Już orumiesz o co chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Siedlce Napisano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2007 > Witam!Pozwole sie wtracic ,wiec walek nad srubokretem od lewej strony > po koleji.1-wsteczny-2-3-synchronizator-4. bardzo którtko i na temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareczek109 Napisano 27 Sierpnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2007 > bardzo którtko i na temat Rozejm - już mi się nie chce z tobą dochodzić niech będzie że masz racje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.