sedicivalv0le Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 100 nie będzie, ale kilka tak: oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania: - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na zgaszonym silniku) -na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy to poważna usterka -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty przebieg , nie licznikowy?) no to na razie tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania: > - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy > hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na > zgaszonym silniku) W JTD sprzęgła niestety chodzą baaardzo ciężko ! > -na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na > łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy > to poważna usterka Tak na oko to ciężko powiedzieć może być kilka przyczyn > -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w > kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty > przebieg , nie licznikowy?) Nie nie jest zapisywany nigdzie poza zegarami. No zawsze można sprawdzić w bazie danych Fiata kiedy i przy jakim przebiegu miała robiony ostatni serwis. Może to niewiele pomoze , albo wręcz przeciwnie rozjaśni sprawe przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > 100 nie będzie, ale kilka tak: > oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania: > - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy > hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na > zgaszonym silniku) Ostatnią linkę miałem w CC700, więc trudno powiedzieć czy 'hydrauliczne' sprzęgło ma długi skok. Jeśli masz mozliwość zajrzeć pod maskę to będzie widać wychodzący siłownik, albo tylko pancerz linki. Pytaj na forum147 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > W JTD sprzęgła niestety chodzą baaardzo ciężko ! hmm, ja mogę powiedzieć zupełnie odwrotnie wprawdzie chodzi mi o JTD Fiata, ale powinno być to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Accupro Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > No zawsze można > sprawdzić w bazie danych Fiata kiedy i > przy jakim przebiegu miała robiony ostatni serwis. > Może to niewiele pomoze , albo wręcz przeciwnie rozjaśni sprawe > przebiegu. Nie jest to takie proste, dzwoniłem do serwisu bo chciałem czegoś się dowiedzieć o mojej alfie i stwierdzili że nie mają takiej możliwości, jedynie tylko wtedy jakby był u nich serwisowany. Poradzili żeby zadzwonić tam gdzie był serwisowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek211 Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > 100 nie będzie, ale kilka tak: > oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania: > - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy > hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na > zgaszonym silniku) u mnie tez chodzi ciezko ale prawdopodobnie to jest docisk do wymiany...sprzeglo jest hydrauliczne > -na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na > łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy > to poważna usterka Jezeli na dolocie do kolektora to znaczy ze turbo puszcza olej, moze tez byc tak ze gosc przelal olej i tez cisnie go przez separator par, albo przez turbo...w serwisie ASO mowia ze jtd tak maja, olej jest w przewodach juz po nawet 50kkm. Najszybciej do tego doprowadzic jezeli sie nie wie jak uzytkowac turbine, tzn trzeba przed zgaszeniem odczekac troceh az olej ostygnie...dlatego tez w autach sportowych ludzie montuja turbo timery (auto samo gasnie po jakims czasie) > -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w > kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty > przebieg , nie licznikowy?) W tym temacie nie bardzo sie orientuje ale najprawdopodobniej w autach z tego roku jest juz przebig zapisywany w kilku miejscach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > u mnie tez chodzi ciezko ale prawdopodobnie to jest docisk do > wymiany...sprzeglo jest hydrauliczne kurde to masakra, to moja brava jest warta o wiele mniej a sprzęgło ma także hydrauliczne i fajnie leciutko chodzi > Jezeli na dolocie do kolektora to znaczy ze turbo puszcza olej, moze > tez byc tak ze gosc przelal olej i tez cisnie go przez separator > par, albo przez turbo...w serwisie ASO mowia ze jtd tak maja, > olej jest w przewodach juz po nawet 50kkm. Najszybciej do tego > doprowadzic jezeli sie nie wie jak uzytkowac turbine, czyli pewnie turbina się kończy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek211 Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > kurde to masakra, to moja brava jest warta o wiele mniej a sprzęgło > ma także hydrauliczne i fajnie leciutko chodzi da sie przyzwyczaic, a gdy siadzie sprzeglo wymienic wszystko i bedzie dobrze > czyli pewnie turbina się kończy byc moze ale to nie jest pewne tak jak pisalem, troche oleju moze byc czyli jak zdejmiesz ta rurke to zobacz wewnatrz ile jest tego oleju, moze nie tak duzo, tylko podczas gdy auto pracuje to jest wydmuchwany na zewnatrz...to tez nie dobrze swiadczy, poniewaz moga tam byc mikro pekniecia powstale wlasnie od oleju (guma nie lubi oleju ) i ucieka powietrze. Rurka nowa okolo 90zl...ale wydaje mi sie ze ilosc tego oleju miesci sie w normie....Ewentualnie sa to opary od separatora par ktory jest juz zaasyfiony i trzeba go wyczyscic. Czyszczenie polega na wymontowaniu i wlaniu benzyny ekstrakcyjnej do wewnatrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > da sie przyzwyczaic, a gdy siadzie sprzeglo wymienic wszystko i > bedzie dobrze > byc moze ale to nie jest pewne tak jak pisalem, troche oleju moze byc > czyli jak zdejmiesz ta rurke to zobacz wewnatrz ile jest tego > oleju, moze nie tak duzo, tylko podczas gdy auto pracuje to jest > wydmuchwany na zewnatrz...to tez nie dobrze swiadczy, poniewaz > moga tam byc mikro pekniecia powstale wlasnie od oleju (guma nie > lubi oleju ) i ucieka powietrze. Rurka nowa okolo 90zl...ale > wydaje mi sie ze ilosc tego oleju miesci sie w > normie....Ewentualnie sa to opary od separatora par ktory jest > juz zaasyfiony i trzeba go wyczyscic. Czyszczenie polega na > wymontowaniu i wlaniu benzyny ekstrakcyjnej do wewnatrz. ok, dzięki, jeszcze go na spokojnie pooglądam, zastanowię się, w sumie ma na blacie 130 tysi a już cieknie, może jakiś zaniedbany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek211 Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > ok, dzięki, jeszcze go na spokojnie pooglądam, zastanowię się, > w sumie ma na blacie 130 tysi a już cieknie, może jakiś zaniedbany? nie umiejetnie eksploatowany...jezeli tam mocno nie "rzyga" tym olejem tylko tak, ze jak wlozysz palca i bedzie brudny troche to nie ma co sie przejmowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 12 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > nie umiejetnie eksploatowany...jezeli tam mocno nie "rzyga" tym > olejem tylko tak, ze jak wlozysz palca i bedzie brudny troche to > nie ma co sie przejmowac... tak to jest jak człowieka nie stać na nówkę z salonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek211 Napisano 12 Września 2007 Udostępnij Napisano 12 Września 2007 > tak to jest jak człowieka nie stać na nówkę z salonu u mnie tez jest olej w przewodzie a ma 125kkm bylem w ASo na zmianie oleju u znajomka i powiedzial ze tutaj tak jest, i nie tylko w JTD ale TDI itd tez... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > u mnie tez jest olej w przewodzie a ma 125kkm bylem w ASo na zmianie > oleju u znajomka i powiedzial ze tutaj tak jest, i nie tylko w > JTD ale TDI itd tez... w tdi słyszałem od serwisanta, że wycierają się prowadnice zaworów powodując zużycie oleju ponad normę, czyli z tym jtd nie jest tak źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > 100 nie będzie, ale kilka tak: > oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania: > - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy > hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na > zgaszonym silniku) tak chodzi w każdej alfie, jeden dzień i się przyzwyczaisz. > -na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na > łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy > to poważna usterka to jest łączenie z taką niby przepustnicą, jak jest mocno zaolejone (wręcz cieknie) to niedobrze świadczy o turbinie, jak lekko to tylko wymienić obejmę na przewodzie i będzie sucho > -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w > kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty > przebieg , nie licznikowy?) raczej nie, może zapisuje się liczba godzin pracy, ale jeszcze do tego nie doszedłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek211 Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > w tdi słyszałem od serwisanta, że wycierają się prowadnice zaworów > powodując zużycie oleju ponad normę, czyli z tym jtd nie jest > tak źle no wlasnie a w jtd prawie w ogole nie ubywa oleju nawet po 300kkm i wiecej a stare 2,5 TD z ducato po milion km robilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > hmm, ja mogę powiedzieć zupełnie odwrotnie wprawdzie chodzi mi o JTD > Fiata, ale powinno być to samo. Mialem JTD, MJ i teraz też mam MJ i w każdym to dramat !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > Nie jest to takie proste, dzwoniłem do serwisu bo chciałem czegoś się > dowiedzieć o mojej alfie i stwierdzili że nie mają takiej > możliwości, jedynie tylko wtedy jakby był u nich serwisowany. > Poradzili żeby zadzwonić tam gdzie był serwisowany. Bo im się nie chciało !! Fiat ma europejską baze danych !!! Wiem to napewno !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiat_as Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > tak chodzi w każdej alfie, jeden dzień i się przyzwyczaisz. W każdej JTD ? bo w mojej TS chodzi lekutko. Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > no wlasnie a w jtd prawie w ogole nie ubywa oleju nawet po 300kkm i > wiecej a stare 2,5 TD z ducato po milion km robilo fiat rządzi w dieslu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > Bo im się nie chciało !! Fiat ma europejską baze danych !!! > Wiem to napewno !! a mogę się coś dowiedzieć z tej bazy o aucie z włoch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2007 i jeszcze coś na obrazku zaznaczyłem na niebiesko miejsce w którym zazwyczaj jest taka blaszka z dziurkami, a w tym aucie jej nie ma - co to oznacza (auto kradzione ?) w ogóle co ta blaszka oznacza?,co jest na niej zapisywane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek211 Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > i jeszcze coś na obrazku zaznaczyłem na niebiesko miejsce w którym > zazwyczaj jest taka blaszka z dziurkami, a w tym aucie jej nie > ma - co to oznacza (auto kradzione ?) > w ogóle co ta blaszka oznacza?,co jest na niej zapisywane? a nie przypadkiem numery nadwozia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SLAYER_GG Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > a mogę się coś dowiedzieć z tej bazy o aucie z włoch? Ja sprowadziłem z włochów Maryśkę i jak byłem w ASO w Łorsof (laweta ) to widziałem kątem oka, jak gościu wpisał VIN i mu sie wyświetlił poprzedni numer rejestracyjny - włoski oczywiście i przebieg ( 180 tkm - uff przynajmniej nie kręcony) i listy napraw. Spytał czy wszystko wiedzą. Gościu odpowiedzila, że jeżeli tylko ktoś kiedyś byl gdziekolwiek w ASO to jest to w bazie zapisane. Także Tobie spokojnie mogą wszystko znaleźć, ciekawe tylko czy za free czy trzeba z jakąś awaria jechać lub Finlandią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > i jeszcze coś na obrazku zaznaczyłem na niebiesko miejsce w którym > zazwyczaj jest taka blaszka z dziurkami, a w tym aucie jej nie > ma - co to oznacza (auto kradzione ?) > w ogóle co ta blaszka oznacza?,co jest na niej zapisywane? albo bita i ma przełożone wzmocnienie, albo zwyczajnie odpadła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 13 Września 2007 Udostępnij Napisano 13 Września 2007 > Mialem JTD, MJ i teraz też mam MJ i w każdym to dramat !! tym bardziej się cieszę że wszystkie moje egzemplarze JTD mają leciutko pracujące sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Accupro Napisano 14 Września 2007 Udostępnij Napisano 14 Września 2007 > W JTD sprzęgła niestety chodzą baaardzo ciężko ! Jechałem AR 156 2,4 JTD i sprzęgło pracowalo leciutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2007 > tym bardziej się cieszę że wszystkie moje egzemplarze JTD mają > leciutko pracujące sprzęgło to już się pogubiłem, jedni piszą ciężko, drudzy lekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 14 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2007 > Ja sprowadziłem z włochów Maryśkę i jak byłem w ASO w Łorsof (laweta > ) to widziałem kątem oka, jak gościu wpisał VIN i mu sie > wyświetlił poprzedni numer rejestracyjny - włoski oczywiście i > przebieg ( 180 tkm - uff przynajmniej nie kręcony) i listy > napraw. Spytał czy wszystko wiedzą. Gościu odpowiedzila, że > jeżeli tylko ktoś kiedyś byl gdziekolwiek w ASO to jest to w > bazie zapisane. > Także Tobie spokojnie mogą wszystko znaleźć, ciekawe tylko czy za > free czy trzeba z jakąś awaria jechać lub Finlandią. nie wiem czy mi pomogą w moim servisie bo to aso Fiat, chociaż w sumie alfa to fiat a płaciłeś coś za to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek211 Napisano 14 Września 2007 Udostępnij Napisano 14 Września 2007 Jedni tak pisza bo maja tak w aucie ktore juz kupili po kims pewnie....w tym ja....jednak mi powiedziano ze to docisk sie konczy i bedzie trzeba wymienic.... zoabczymy co powie fachura jak wroci po 17 to napisze co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2007 > Jedni tak pisza bo maja tak w aucie ktore juz kupili po kims > pewnie....w tym ja....jednak mi powiedziano ze to docisk sie > konczy i bedzie trzeba wymienic.... zoabczymy co powie fachura > jak wroci po 17 to napisze co i jak ok, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 15 Września 2007 Udostępnij Napisano 15 Września 2007 > -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w > kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty > przebieg , nie licznikowy?) > no to na razie tyle Przebieg jest zapisywany w centralce, mozna go sprawdzic podlaczajac auto do kompa w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SLAYER_GG Napisano 15 Września 2007 Udostępnij Napisano 15 Września 2007 W Warszawie na wylotówce na Poznań jest ASO FIAT, LANCIA i ALFA. NIc nie płacilem bo przyjechałem z awarią i zapłaciłem 15,60 za 3 bezpieczniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 15 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2007 > Przebieg jest zapisywany w centralce, mozna go sprawdzic podlaczajac > auto do kompa w ASO. dzięki o to mi chodziło , a czy przebieg zapisany w kompie można modyfikować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 15 Września 2007 Udostępnij Napisano 15 Września 2007 > dzięki o to mi chodziło , > a czy przebieg zapisany w kompie można modyfikować? Pewnie tak, ale nie sadze, zeby komus z handlarzy chcialo sie w to bawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 15 Września 2007 Udostępnij Napisano 15 Września 2007 > Przebieg jest zapisywany w centralce, mozna go sprawdzic podlaczajac > auto do kompa w ASO. Ciekawe kto Ci takich głupot naopowiadał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.