Skocz do zawartości

100 pytań do


sedicivalv0le

Rekomendowane odpowiedzi

100 nie będzie, ale kilka tak:

oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania:

- czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na zgaszonym silniku)

-na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy to poważna usterka

279570144-C3348876_5.jpg

-czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty przebieg , nie licznikowy?)

no to na razie tyle

post-102794-14352486863407_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania:

> - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy

> hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na

> zgaszonym silniku)

W JTD sprzęgła niestety chodzą baaardzo ciężko !

> -na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na

> łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy

> to poważna usterka

Tak na oko to ciężko powiedzieć może być kilka przyczyn

> -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w

> kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty

> przebieg , nie licznikowy?)

Nie nie jest zapisywany nigdzie poza zegarami. No zawsze można sprawdzić w bazie danych Fiata kiedy i

przy jakim przebiegu miała robiony ostatni serwis.

Może to niewiele pomoze , albo wręcz przeciwnie rozjaśni sprawe przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100 nie będzie, ale kilka tak:

> oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania:

> - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy

> hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na

> zgaszonym silniku)

Ostatnią linkę miałem w CC700, więc trudno powiedzieć czy 'hydrauliczne' sprzęgło ma długi skok.

Jeśli masz mozliwość zajrzeć pod maskę to będzie widać wychodzący siłownik, albo tylko pancerz linki.

Pytaj na forum147

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No zawsze można

> sprawdzić w bazie danych Fiata kiedy i

> przy jakim przebiegu miała robiony ostatni serwis.

> Może to niewiele pomoze , albo wręcz przeciwnie rozjaśni sprawe

> przebiegu.

Nie jest to takie proste, dzwoniłem do serwisu bo chciałem czegoś się dowiedzieć o mojej alfie i stwierdzili że nie mają takiej możliwości, jedynie tylko wtedy jakby był u nich serwisowany. Poradzili żeby zadzwonić tam gdzie był serwisowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100 nie będzie, ale kilka tak:

> oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania:

> - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy

> hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na

> zgaszonym silniku)

u mnie tez chodzi ciezko ale prawdopodobnie to jest docisk do wymiany...sprzeglo jest hydrauliczne

> -na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na

> łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy

> to poważna usterka

Jezeli na dolocie do kolektora to znaczy ze turbo puszcza olej, moze tez byc tak ze gosc przelal olej i tez cisnie go przez separator par, albo przez turbo...w serwisie ASO mowia ze jtd tak maja, olej jest w przewodach juz po nawet 50kkm. Najszybciej do tego doprowadzic jezeli sie nie wie jak uzytkowac turbine, tzn trzeba przed zgaszeniem odczekac troceh az olej ostygnie...dlatego tez w autach sportowych ludzie montuja turbo timery (auto samo gasnie po jakims czasie)

> -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w

> kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty

> przebieg , nie licznikowy?)

W tym temacie nie bardzo sie orientuje ale najprawdopodobniej w autach z tego roku jest juz przebig zapisywany w kilku miejscach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie tez chodzi ciezko ale prawdopodobnie to jest docisk do

> wymiany...sprzeglo jest hydrauliczne

kurde to masakra, to moja brava jest warta o wiele mniej a sprzęgło ma także hydrauliczne i fajnie leciutko chodzi

> Jezeli na dolocie do kolektora to znaczy ze turbo puszcza olej, moze

> tez byc tak ze gosc przelal olej i tez cisnie go przez separator

> par, albo przez turbo...w serwisie ASO mowia ze jtd tak maja,

> olej jest w przewodach juz po nawet 50kkm. Najszybciej do tego

> doprowadzic jezeli sie nie wie jak uzytkowac turbine,

czyli pewnie turbina się kończy frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurde to masakra, to moja brava jest warta o wiele mniej a sprzęgło

> ma także hydrauliczne i fajnie leciutko chodzi

da sie przyzwyczaic, a gdy siadzie sprzeglo wymienic wszystko i bedzie dobrze

> czyli pewnie turbina się kończy

byc moze ale to nie jest pewne tak jak pisalem, troche oleju moze byc czyli jak zdejmiesz ta rurke to zobacz wewnatrz ile jest tego oleju, moze nie tak duzo, tylko podczas gdy auto pracuje to jest wydmuchwany na zewnatrz...to tez nie dobrze swiadczy, poniewaz moga tam byc mikro pekniecia powstale wlasnie od oleju (guma nie lubi oleju zlosnik.gif ) i ucieka powietrze. Rurka nowa okolo 90zl...ale wydaje mi sie ze ilosc tego oleju miesci sie w normie....Ewentualnie sa to opary od separatora par ktory jest juz zaasyfiony i trzeba go wyczyscic. Czyszczenie polega na wymontowaniu i wlaniu benzyny ekstrakcyjnej do wewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da sie przyzwyczaic, a gdy siadzie sprzeglo wymienic wszystko i

> bedzie dobrze

> byc moze ale to nie jest pewne tak jak pisalem, troche oleju moze byc

> czyli jak zdejmiesz ta rurke to zobacz wewnatrz ile jest tego

> oleju, moze nie tak duzo, tylko podczas gdy auto pracuje to jest

> wydmuchwany na zewnatrz...to tez nie dobrze swiadczy, poniewaz

> moga tam byc mikro pekniecia powstale wlasnie od oleju (guma nie

> lubi oleju ) i ucieka powietrze. Rurka nowa okolo 90zl...ale

> wydaje mi sie ze ilosc tego oleju miesci sie w

> normie....Ewentualnie sa to opary od separatora par ktory jest

> juz zaasyfiony i trzeba go wyczyscic. Czyszczenie polega na

> wymontowaniu i wlaniu benzyny ekstrakcyjnej do wewnatrz.

ok, dzięki, jeszcze go na spokojnie pooglądam, zastanowię się,

w sumie ma na blacie 130 tysi a już cieknie, może jakiś zaniedbany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, dzięki, jeszcze go na spokojnie pooglądam, zastanowię się,

> w sumie ma na blacie 130 tysi a już cieknie, może jakiś zaniedbany?

nie umiejetnie eksploatowany...jezeli tam mocno nie "rzyga" tym olejem tylko tak, ze jak wlozysz palca i bedzie brudny troche to nie ma co sie przejmowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie tez jest olej w przewodzie a ma 125kkm bylem w ASo na zmianie

> oleju u znajomka i powiedzial ze tutaj tak jest, i nie tylko w

> JTD ale TDI itd tez...

w tdi słyszałem od serwisanta, że wycierają się prowadnice zaworów powodując zużycie oleju ponad normę, czyli z tym jtd nie jest tak źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100 nie będzie, ale kilka tak:

> oglądałem alfę 1.9 jtd 03' i mam takie zapytania:

> - czy w nich sprzęgło ciężko chodzi (jest na linkę, czy

> hydrauliczne), ma krótki skok, bo to ciężko chodziło(na

> zgaszonym silniku)

tak chodzi w każdej alfie, jeden dzień i się przyzwyczaisz.

> -na załączonym obrazku pokazuję miejsce zaolejenia (to jest na

> łączeniu przewodu powietrza z ... chyba przepływomierzem), czy

> to poważna usterka

to jest łączenie z taką niby przepustnicą, jak jest mocno zaolejone (wręcz cieknie) to niedobrze świadczy o turbinie, jak lekko to tylko wymienić obejmę na przewodzie i będzie sucho

> -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w

> kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty

> przebieg , nie licznikowy?)

raczej nie, może zapisuje się liczba godzin pracy, ale jeszcze do tego nie doszedłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tdi słyszałem od serwisanta, że wycierają się prowadnice zaworów

> powodując zużycie oleju ponad normę, czyli z tym jtd nie jest

> tak źle

no wlasnie a w jtd prawie w ogole nie ubywa oleju nawet po 300kkm i wiecej a stare 2,5 TD z ducato po milion km robilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to takie proste, dzwoniłem do serwisu bo chciałem czegoś się

> dowiedzieć o mojej alfie i stwierdzili że nie mają takiej

> możliwości, jedynie tylko wtedy jakby był u nich serwisowany.

> Poradzili żeby zadzwonić tam gdzie był serwisowany.

Bo im się nie chciało !! Fiat ma europejską baze danych !!!

Wiem to napewno !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jeszcze coś na obrazku zaznaczyłem na niebiesko miejsce w którym

> zazwyczaj jest taka blaszka z dziurkami, a w tym aucie jej nie

> ma - co to oznacza (auto kradzione ?)

> w ogóle co ta blaszka oznacza?,co jest na niej zapisywane?

a nie przypadkiem numery nadwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mogę się coś dowiedzieć z tej bazy o aucie z włoch?

Ja sprowadziłem z włochów Maryśkę i jak byłem w ASO w Łorsof (laweta zakrecony.gif) to widziałem kątem oka, jak gościu wpisał VIN i mu sie wyświetlił poprzedni numer rejestracyjny - włoski oczywiście i przebieg ( 180 tkm - uff przynajmniej nie kręcony) i listy napraw. Spytał czy wszystko wiedzą. Gościu odpowiedzila, że jeżeli tylko ktoś kiedyś byl gdziekolwiek w ASO to jest to w bazie zapisane.

Także Tobie spokojnie mogą wszystko znaleźć, ciekawe tylko czy za free czy trzeba z jakąś awaria jechać lub Finlandią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jeszcze coś na obrazku zaznaczyłem na niebiesko miejsce w którym

> zazwyczaj jest taka blaszka z dziurkami, a w tym aucie jej nie

> ma - co to oznacza (auto kradzione ?)

> w ogóle co ta blaszka oznacza?,co jest na niej zapisywane?

albo bita i ma przełożone wzmocnienie, albo zwyczajnie odpadła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sprowadziłem z włochów Maryśkę i jak byłem w ASO w Łorsof (laweta

> ) to widziałem kątem oka, jak gościu wpisał VIN i mu sie

> wyświetlił poprzedni numer rejestracyjny - włoski oczywiście i

> przebieg ( 180 tkm - uff przynajmniej nie kręcony) i listy

> napraw. Spytał czy wszystko wiedzą. Gościu odpowiedzila, że

> jeżeli tylko ktoś kiedyś byl gdziekolwiek w ASO to jest to w

> bazie zapisane.

> Także Tobie spokojnie mogą wszystko znaleźć, ciekawe tylko czy za

> free czy trzeba z jakąś awaria jechać lub Finlandią.

nie wiem czy mi pomogą w moim servisie bo to aso Fiat, chociaż w sumie alfa to fiat

a płaciłeś coś za to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -czy przebieg km jest zapisywany dwutorowo, tzn w liczniku i osobno w

> kompie( czy po podłączeniu do kompa można sprawdzić rzeczywisty

> przebieg , nie licznikowy?)

> no to na razie tyle

Przebieg jest zapisywany w centralce, mozna go sprawdzic podlaczajac auto do kompa w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.