Maczo111 Napisano 16 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2004 Czy probowal ktos podlaczyc STILO do jakiegos interfejsu ? Jesli tak to do jakiego? i jaki motor ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 16 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2004 > Czy probowal ktos podlaczyc STILO do jakiegos interfejsu ? > Jesli tak to do jakiego? i jaki motor ! OBD2 dziala, ale co z tego, oryginalny examiner ma sporo mozliwosci, ktorych uniwersalne testery nie maja w Stilo akurat examiner sie przydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 16 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2004 > OBD2 dziala, ale co z tego, oryginalny examiner ma sporo mozliwosci, > ktorych uniwersalne testery nie maja > w Stilo akurat examiner sie przydaje Jakie kody mze kasowac w STILO OBD2? Czy ktos uzywal EUROSCANA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 Examiner to lekarstwo na całe zło jakie może dotknąć Fiata. Pozwala łączyć się z dowolnym sterownikiem auta, odczytywać kody błędów, kasować itd. Niestety jest to urządzenie poza zasięgiem przeciętnego zjadacza chleba. Odnośnie silnika to można zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny zgodny z EOBD/OBD 2. Pozwala on łączyć się z sterownikiem silnika i pozyskać wszystkie informacje niezbędne do identyfikacji źródła błędu( usterki) i jej wyeliminowania. Stilo wykorzystuje protokół transmisji danych KW2000 przez złącze 16 pinowe znajdujące się w kabinie pasażerskiej w skrzynce z bezpiecznikami. Ja osobiście mam skaner (czytnik EOBD/OBD2) firmy automex AMX530. Koszt tego skanera to 2000 zł. Sa jednak interfejsy już od 100 zł. Do tego ściąga się bezpłatne oprogramowanie np. ScanTool i już można się zacząć bawić w "małego diagnostę". Hey Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 A czy może orientujesz się, któr piny w tej wtyczce 16-to pinowej są podpięte, patrząc od przodu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trockey Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 > Sa jednak interfejsy już od 100 zł. Do tego Gdzie to można kupić? > ściąga się bezpłatne oprogramowanie np. ScanTool i już można się > zacząć bawić w "małego diagnostę". Hey Ja bym się pobawił, dlaczego nie... podłączłeś się już do Stilo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 > Gdzie to można kupić? > Ja bym się pobawił, dlaczego nie... podłączłeś się już do Stilo? trzeba poszukać w wyszukiwarce wstukując eobd obd2 obdii itp. Jest np. www.obd2.pl. Ważne żeby kupić interfejs obsługujący protokół KW2000 - taki jest w stilo. Najczęściej interfejs ten jest zbudowany na układzie elm. Koszt tego może wynosić nawet 400 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 > A czy może orientujesz się, któr piny w tej wtyczce > 16-to pinowej są podpięte, patrząc od przodu ?? kontakt Funkcja kontakt Funkcja 1 nie podłączony 9 nie podłączony 2 linia PWM+ lub VPW (SAE J1850) 10 linia PWM- (SAE J1850) 3 nie podłączony 11 nie podłączony 4 GND (masa akumulatora) 12 nie podłączony 5 GND (masa sygnałowa) 13 nie podłączony 6 linia CAN+ (ISO 11519) 14 linia CAN- (ISO 11519) 7 linia K (ISO 9141-2, ISO14230-4) 15 linia L (ISO 9141-2, ISO14230-4) 8 nie podłączony 16 +12V (napięcie akumulatora) Pin 1 zaczyna się w lewym górnym rogu, Pin 9w lewym dolnym rogu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trockey Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 > trzeba poszukać w wyszukiwarce wstukując eobd obd2 obdii itp. Jest > np. www.obd2.pl. Ważne żeby kupić interfejs obsługujący protokół > KW2000 - taki jest w stilo. Najczęściej interfejs ten jest > zbudowany na układzie elm. Koszt tego może wynosić nawet 400 zł. Na powyzszej strone znalazlem w FAQ cos takiego: " interfejs OPEL, FIAT ? - nie ma takiego interfejsu ! tylko sprzęt serwisowy ! oczywiście możesz natknąć się w sieci na przeróżne programy sprzedawane razem z dedykowanymi do nich interfejsami - czy działają ??? wybór należy do Ciebie " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trockey Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 Ide dalej, na stronie http://www.sosnowski.pl/?go=5:1 jest FAQ. Jest tam (FAQ p.6) opisany protokół KW 2000 lub inaczej Keyword 2000: ISO/DIS 14230-4 (Keyword Protocol 2000) - stosowany głównie w pojazdach europejskich, zbliżony do standardu ISO 9141-2; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 > Na powyzszej strone znalazlem w FAQ cos takiego: > " > interfejs OPEL, FIAT ? - nie ma takiego interfejsu ! tylko sprzęt > serwisowy ! oczywiście możesz natknąć się w sieci na przeróżne > programy sprzedawane razem z dedykowanymi do nich interfejsami - > czy działają ??? wybór należy do Ciebie > " dotyczy interfejsu uniwersalnego czyli odpowiednika examinera stosowanego w fiat aso, interfejs eobd/obd2 to coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 > Ide dalej, na stronie > http://www.sosnowski.pl/?go=5:1 > jest FAQ. Jest tam (FAQ p.6) opisany protokół KW 2000 lub inaczej > Keyword 2000: ISO/DIS 14230-4 (Keyword Protocol 2000) - > stosowany głównie w pojazdach europejskich, zbliżony do > standardu ISO 9141-2; ISO było przed KW2000, do ISO można kupić interfejs za naście złotych, do kw2000 niestety nie. poza tym w stilo nie ma transmisji danych ze sterownika do kompa przy pomocy iso a jedynie przy pomocy kw2000. reszta fiatów ma pewnie też kw2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 17 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2004 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumcio Napisano 19 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2004 Może się orientujesz czy poprzez ODB2 można kasować Service ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 20 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2004 > Może się orientujesz czy poprzez ODB2 można kasować Service ? nie można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2004 > ISO było przed KW2000, do ISO można kupić interfejs za naście > złotych, do kw2000 niestety nie. poza tym w stilo nie ma > transmisji danych ze sterownika do kompa przy pomocy iso a > jedynie przy pomocy kw2000. reszta fiatów ma pewnie też kw2000 znalazlem cos takiego Wykaz samochodów - OBD2 ISO Samochody testowane z interfejsem ELM OBDII-ISO: Make Model Year Protocol Fiat Stilo 2002 ISO i jeszcze opis Protokół wejściowy: OBD2 ISO 9141-2 i ISO 14230-4 ( KWP 2000 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2004 > znalazlem cos takiego To i ja trochę dorzucę: SNWS - Stowarzyszenie Niezależnych Warsztatów Samochodowych I wątek o OBD2 na Motokąciku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 30 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2004 > znalazlem cos takiego > Wykaz samochodów - OBD2 ISO > Samochody testowane z interfejsem ELM OBDII-ISO: > Make Model Year Protocol > Fiat Stilo 2002 ISO > i jeszcze opis > Protokół wejściowy: OBD2 ISO 9141-2 i ISO 14230-4 ( KWP 2000 ) Interesujace prawdopodobnie zakupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 31 Grudnia 2004 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2004 > Interesujace prawdopodobnie zakupie. czekamy na info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 3 Stycznia 2005 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2005 > Czy probowal ktos podlaczyc STILO do jakiegos interfejsu ? A wiecie, że podobno od początku 2005r. na stacjach diagnostycznych obowiązkowo musi być na wyposażeniu system kontroli działania OBD II/EODB? Może nie trzeba będzie jeździć do ASO z byle pierdółką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 4 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2005 > czekamy na info Zamowlem ELM OBD2-ISO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 4 Stycznia 2005 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2005 > Zamowlem ELM OBD2-ISO napisz co udalo ci sie zrobic po podlaczeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 20 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2005 > napisz co udalo ci sie zrobic po podlaczeniu Narazie kaszana ,podlaczylem i sie komunikuje ale sa przeklamania bo to JTD . Cownelo mi date na wyswietlaczu i zero blendow w pamieci. Potrzebuje program po Polsku bo nie wszystko czaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giero Napisano 21 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2005 > Narazie kaszana ,podlaczylem i sie komunikuje ale sa przeklamania bo > to JTD . > Cownelo mi date na wyswietlaczu i zero blendow w pamieci. > Potrzebuje program po Polsku bo nie wszystko czaje dla mnie istotne jest czy mozna ustawic sobie godzine i date w kompie pokladowym. mam chwilowo oslepiona nawigacje i po wymianie akumulatora mam losowa godzine na zegarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.