Skocz do zawartości

INTERFEJS.


Maczo111

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy probowal ktos podlaczyc STILO do jakiegos interfejsu ?

> Jesli tak to do jakiego? i jaki motor !

OBD2 dziala, ale co z tego, oryginalny examiner ma sporo mozliwosci, ktorych uniwersalne testery nie maja

w Stilo akurat examiner sie przydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Examiner to lekarstwo na całe zło jakie może dotknąć Fiata. Pozwala łączyć się z dowolnym sterownikiem auta, odczytywać kody błędów, kasować itd. Niestety jest to urządzenie poza zasięgiem przeciętnego zjadacza chleba. Odnośnie silnika to można zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny zgodny z EOBD/OBD 2. Pozwala on łączyć się z sterownikiem silnika i pozyskać wszystkie informacje niezbędne do identyfikacji źródła błędu( usterki) i jej wyeliminowania. Stilo wykorzystuje protokół transmisji danych KW2000 przez złącze 16 pinowe znajdujące się w kabinie pasażerskiej w skrzynce z bezpiecznikami. Ja osobiście mam skaner (czytnik EOBD/OBD2) firmy automex AMX530. Koszt tego skanera to 2000 zł. Sa jednak interfejsy już od 100 zł. Do tego ściąga się bezpłatne oprogramowanie np. ScanTool i już można się zacząć bawić w "małego diagnostę". Hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sa jednak interfejsy już od 100 zł. Do tego

Gdzie to można kupić?

> ściąga się bezpłatne oprogramowanie np. ScanTool i już można się

> zacząć bawić w "małego diagnostę". Hey

Ja bym się pobawił, dlaczego nie... podłączłeś się już do Stilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie to można kupić?

> Ja bym się pobawił, dlaczego nie... podłączłeś się już do Stilo?

trzeba poszukać w wyszukiwarce wstukując eobd obd2 obdii itp. Jest np. www.obd2.pl. Ważne żeby kupić interfejs obsługujący protokół KW2000 - taki jest w stilo. Najczęściej interfejs ten jest zbudowany na układzie elm. Koszt tego może wynosić nawet 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy może orientujesz się, któr piny w tej wtyczce

> 16-to pinowej są podpięte, patrząc od przodu ??

kontakt Funkcja kontakt Funkcja

1 nie podłączony

9 nie podłączony

2 linia PWM+ lub VPW (SAE J1850)

10 linia PWM- (SAE J1850)

3 nie podłączony

11 nie podłączony

4 GND (masa akumulatora)

12 nie podłączony

5 GND (masa sygnałowa)

13 nie podłączony

6 linia CAN+ (ISO 11519)

14 linia CAN- (ISO 11519)

7 linia K (ISO 9141-2, ISO14230-4)

15 linia L (ISO 9141-2, ISO14230-4)

8 nie podłączony

16 +12V (napięcie akumulatora)

Pin 1 zaczyna się w lewym górnym rogu, Pin 9w lewym dolnym rogu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba poszukać w wyszukiwarce wstukując eobd obd2 obdii itp. Jest

> np. www.obd2.pl. Ważne żeby kupić interfejs obsługujący protokół

> KW2000 - taki jest w stilo. Najczęściej interfejs ten jest

> zbudowany na układzie elm. Koszt tego może wynosić nawet 400 zł.

Na powyzszej strone znalazlem w FAQ cos takiego:

"

interfejs OPEL, FIAT ? - nie ma takiego interfejsu ! tylko sprzęt serwisowy ! oczywiście możesz natknąć się w sieci na przeróżne programy sprzedawane razem z dedykowanymi do nich interfejsami - czy działają ??? wybór należy do Ciebie smile.gif

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na powyzszej strone znalazlem w FAQ cos takiego:

> "

> interfejs OPEL, FIAT ? - nie ma takiego interfejsu ! tylko sprzęt

> serwisowy ! oczywiście możesz natknąć się w sieci na przeróżne

> programy sprzedawane razem z dedykowanymi do nich interfejsami -

> czy działają ??? wybór należy do Ciebie

> "

dotyczy interfejsu uniwersalnego czyli odpowiednika examinera stosowanego w fiat aso, interfejs eobd/obd2 to coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ide dalej, na stronie

> http://www.sosnowski.pl/?go=5:1

> jest FAQ. Jest tam (FAQ p.6) opisany protokół KW 2000 lub inaczej

> Keyword 2000: ISO/DIS 14230-4 (Keyword Protocol 2000) -

> stosowany głównie w pojazdach europejskich, zbliżony do

> standardu ISO 9141-2;

ISO było przed KW2000, do ISO można kupić interfejs za naście złotych, do kw2000 niestety nie. poza tym w stilo nie ma transmisji danych ze sterownika do kompa przy pomocy iso a jedynie przy pomocy kw2000. reszta fiatów ma pewnie też kw2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> ISO było przed KW2000, do ISO można kupić interfejs za naście

> złotych, do kw2000 niestety nie. poza tym w stilo nie ma

> transmisji danych ze sterownika do kompa przy pomocy iso a

> jedynie przy pomocy kw2000. reszta fiatów ma pewnie też kw2000

znalazlem cos takiego

Wykaz samochodów - OBD2 ISO

Samochody testowane z interfejsem ELM OBDII-ISO:

Make Model Year Protocol

Fiat Stilo 2002 ISO

i jeszcze opis

Protokół wejściowy: OBD2 ISO 9141-2 i ISO 14230-4 ( KWP 2000 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znalazlem cos takiego

> Wykaz samochodów - OBD2 ISO

> Samochody testowane z interfejsem ELM OBDII-ISO:

> Make Model Year Protocol

> Fiat Stilo 2002 ISO

> i jeszcze opis

> Protokół wejściowy: OBD2 ISO 9141-2 i ISO 14230-4 ( KWP 2000 )

Interesujace prawdopodobnie zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy probowal ktos podlaczyc STILO do jakiegos interfejsu ?

A wiecie, że podobno od początku 2005r. na stacjach diagnostycznych obowiązkowo musi być na wyposażeniu system kontroli działania OBD II/EODB? Może nie trzeba będzie jeździć do ASO z byle pierdółką? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Narazie kaszana ,podlaczylem i sie komunikuje ale sa przeklamania bo

> to JTD .

> Cownelo mi date na wyswietlaczu i zero blendow w pamieci.

> Potrzebuje program po Polsku bo nie wszystko czaje

dla mnie istotne jest czy mozna ustawic sobie godzine i date w kompie pokladowym. mam chwilowo oslepiona nawigacje i po wymianie akumulatora mam losowa godzine na zegarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.