szastan Napisano 23 Września 2007 Udostępnij Napisano 23 Września 2007 Niebawem będę się zabierał za wymianę serwa i pompy, więc robie rozeznanie, czy ktoś kiedyś już wykonywał taką operację i czy jest ona skomplikowana? Mnie się wydaje, że aby wyjąć tą część, należy wyjąć zbiorniczek z płynem, odkręcić przewody hamulcowe, wyjąć przewód podciśnienia, odczepić cięgno pedału hamulca i odkręcić cztery nakrętki od strony kabiny trzymające serwo Mam rację czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lowcamarasu Napisano 23 Września 2007 Udostępnij Napisano 23 Września 2007 > Niebawem będę się zabierał za wymianę serwa i pompy, więc robie > rozeznanie, czy ktoś kiedyś już wykonywał taką operację Pewnie nikt nie robił jeszcze i czy > jest ona skomplikowana? Bardziej się opłaca kupic nowe auto > Mnie się wydaje, że aby wyjąć tą część, należy wyjąć zbiorniczek z > płynem, odkręcić przewody hamulcowe, wyjąć przewód podciśnienia, > odczepić cięgno pedału hamulca i odkręcić cztery nakrętki od > strony kabiny trzymające serwo > Mam rację czy nie? A teraz do rzeczy - Ty masz td,nie wiem jak to tam z miejscem pod maską,(ja mam 1.2 8v) ale jak napisałeś - ja zdemontowałem jeszcze syrenę i dwa dinksy od gazu bo mi przeszkadzały,wyjmujesz zbiorniczek po zdjęciu nakrętki,do góry ruszając na boki - jest na wcisk,następnie przewody(klucz 10) - wd 40,poczekac,poodkręcac,lekko odgiąc na boki,wyjąc podciśnienie,no i do kabiny odkręcic 4 śruby mocujące(bodajże 13-tki).Albo mam mało gumowe ręce,albo czegoś nie wiem,ale musiałem zdjąc pedał sprzęgła żeby dostac się do nakrętki za nim,poza tym bez problemów(zresztą demontaż pedału to też bez wielkiej filozofii).Serwo z pompą wyciągałem od góry,wyszło wkładasz nowe,skręcasz w odwrotnej kolejności,podokręcac z czuciem przewody hamulcowe i do odpowietrzania wystąp! Chyba na tyle,osoba o małych zdolnościach manualnych sobie spoko poradzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > Pewnie nikt nie robił jeszcze Ty robiłeś > i czy > Bardziej się opłaca kupic nowe auto skołuj nowe auto za 50-100 PLN, biorę od razu > A teraz do rzeczy - Ty masz td,nie wiem jak to tam z miejscem pod niezbyt go wiele > maską,(ja mam 1.2 8v) ale jak napisałeś - ja zdemontowałem > jeszcze syrenę i dwa dinksy od gazu bo mi > przeszkadzały,wyjmujesz zbiorniczek po zdjęciu nakrętki,do góry > ruszając na boki - jest na wcisk,następnie przewody(klucz 10) - > wd 40,poczekac,poodkręcac,lekko odgiąc na boki,wyjąc > podciśnienie,no i do kabiny odkręcic 4 śruby mocujące(bodajże > 13-tki).Albo mam mało gumowe ręce,albo czegoś nie wiem,ale > musiałem zdjąc pedał sprzęgła żeby dostac się do nakrętki za > nim,poza tym bez problemów(zresztą demontaż pedału to też bez > wielkiej filozofii).Serwo z pompą wyciągałem od góry,wyszło > wkładasz nowe,skręcasz w odwrotnej kolejności,podokręcac z > czuciem przewody hamulcowe i do odpowietrzania wystąp! Chyba > na tyle,osoba o małych zdolnościach manualnych sobie spoko > poradzi. czyli dobrze kombinowałem, dzięki u mnie dojdzie jeszcze wyjęcie akumulatora i zdemontowanie jego podstawy najpewniej bo inaczej nie widzę wyjmowania ustrojstwa prócz tego jakieś przewody, kabelki idące nad pompą, ale to nie będzie problem dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > Niebawem będę się zabierał za wymianę serwa i pompy, więc robie > rozeznanie, czy ktoś kiedyś już wykonywał taką operację i czy > jest ona skomplikowana? W benzynowym MkI bez ABS'u mozna w 30 minut rozebrac i w 15 zlozyc. W sobote akurat Serwo wymienialem, ale Ty masz TD to pewnie i miejsca jest pod maska mniej. > Mnie się wydaje, że aby wyjąć tą część, należy wyjąć zbiorniczek z > płynem, odkręcić przewody hamulcowe, wyjąć przewód podciśnienia, Ja wyjalem aku i jego donice + zdjalem linke predkosciomierza bo latwiej sie manewruje pompa, ktorej akurat nie ruszalem (ani przewodow). Wystarczylo ja wraz z przewodami umiejetnie odgiac. Z uwag montazowych - waz podcisnienia jest bardzo sztywny (nawet moj, ktory jest zupelnie nowy) i przy dmontazu uwazaj zeby go nie zginac bo moze peknac (przynajmniej w benzynowym) > odczepić cięgno pedału hamulca zawleczka + podkladka - no problem > i odkręcić cztery nakrętki od > strony kabiny trzymające serwo > Mam rację czy nie? uhm, 4x klucz 13 - najlepiej bardzo dlugi nasadowy z grzechotka - wtedy zrobisz to w kilka chwil, innym narzedziem bedziesz klął na czym swiat stoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.