Skocz do zawartości

Serwohamulec [part 2]


szastan

Rekomendowane odpowiedzi

Niebawem będę się zabierał za wymianę serwa i pompy, więc robie rozeznanie, czy ktoś kiedyś już wykonywał taką operację i czy jest ona skomplikowana? hmm.gif

Mnie się wydaje, że aby wyjąć tą część, należy wyjąć zbiorniczek z płynem, odkręcić przewody hamulcowe, wyjąć przewód podciśnienia, odczepić cięgno pedału hamulca i odkręcić cztery nakrętki od strony kabiny trzymające serwo zlosnik.gif

Mam rację czy nie? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niebawem będę się zabierał za wymianę serwa i pompy, więc robie

> rozeznanie, czy ktoś kiedyś już wykonywał taką operację

Pewnie nikt nie robił jeszcze smile.gif

i czy

> jest ona skomplikowana?

Bardziej się opłaca kupic nowe auto cfaniaczek.gif

> Mnie się wydaje, że aby wyjąć tą część, należy wyjąć zbiorniczek z

> płynem, odkręcić przewody hamulcowe, wyjąć przewód podciśnienia,

> odczepić cięgno pedału hamulca i odkręcić cztery nakrętki od

> strony kabiny trzymające serwo

> Mam rację czy nie?

A teraz do rzeczy - Ty masz td,nie wiem jak to tam z miejscem pod maską,(ja mam 1.2 8v) ale jak napisałeś - ja zdemontowałem jeszcze syrenę i dwa dinksy od gazu bo mi przeszkadzały,wyjmujesz zbiorniczek po zdjęciu nakrętki,do góry ruszając na boki - jest na wcisk,następnie przewody(klucz 10) - wd 40,poczekac,poodkręcac,lekko odgiąc na boki,wyjąc podciśnienie,no i do kabiny odkręcic 4 śruby mocujące(bodajże 13-tki).Albo mam mało gumowe ręce,albo czegoś nie wiem,ale musiałem zdjąc pedał sprzęgła żeby dostac się do nakrętki za nim,poza tym bez problemów(zresztą demontaż pedału to też bez wielkiej filozofii).Serwo z pompą wyciągałem od góry,wyszło smile.gif wkładasz nowe,skręcasz w odwrotnej kolejności,podokręcac z czuciem przewody hamulcowe i do odpowietrzania wystąp! biglaugh.gif Chyba na tyle,osoba o małych zdolnościach manualnych sobie spoko poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie nikt nie robił jeszcze

Ty robiłeś waytogo.gif

> i czy

> Bardziej się opłaca kupic nowe auto

skołuj nowe auto za 50-100 PLN, biorę od razu zlosnik.gif

> A teraz do rzeczy - Ty masz td,nie wiem jak to tam z miejscem pod

niezbyt go wiele zlosnik.gif

> maską,(ja mam 1.2 8v) ale jak napisałeś - ja zdemontowałem

> jeszcze syrenę i dwa dinksy od gazu bo mi

> przeszkadzały,wyjmujesz zbiorniczek po zdjęciu nakrętki,do góry

> ruszając na boki - jest na wcisk,następnie przewody(klucz 10) -

> wd 40,poczekac,poodkręcac,lekko odgiąc na boki,wyjąc

> podciśnienie,no i do kabiny odkręcic 4 śruby mocujące(bodajże

> 13-tki).Albo mam mało gumowe ręce,albo czegoś nie wiem,ale

> musiałem zdjąc pedał sprzęgła żeby dostac się do nakrętki za

> nim,poza tym bez problemów(zresztą demontaż pedału to też bez

> wielkiej filozofii).Serwo z pompą wyciągałem od góry,wyszło

> wkładasz nowe,skręcasz w odwrotnej kolejności,podokręcac z

> czuciem przewody hamulcowe i do odpowietrzania wystąp! Chyba

> na tyle,osoba o małych zdolnościach manualnych sobie spoko

> poradzi.

czyli dobrze kombinowałem, dzięki waytogo.gif

u mnie dojdzie jeszcze wyjęcie akumulatora i zdemontowanie jego podstawy najpewniej bo inaczej nie widzę wyjmowania ustrojstwa zlosnik.gif

prócz tego jakieś przewody, kabelki idące nad pompą, ale to nie będzie problem smile.gif

dzięki za info 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niebawem będę się zabierał za wymianę serwa i pompy, więc robie

> rozeznanie, czy ktoś kiedyś już wykonywał taką operację i czy

> jest ona skomplikowana?

W benzynowym MkI bez ABS'u mozna w 30 minut rozebrac i w 15 zlozyc. W sobote akurat Serwo wymienialem, ale Ty masz TD to pewnie i miejsca jest pod maska mniej.

> Mnie się wydaje, że aby wyjąć tą część, należy wyjąć zbiorniczek z

> płynem, odkręcić przewody hamulcowe, wyjąć przewód podciśnienia,

Ja wyjalem aku i jego donice + zdjalem linke predkosciomierza bo latwiej sie manewruje pompa, ktorej akurat nie ruszalem (ani przewodow). Wystarczylo ja wraz z przewodami umiejetnie odgiac. Z uwag montazowych - waz podcisnienia jest bardzo sztywny (nawet moj, ktory jest zupelnie nowy) i przy dmontazu uwazaj zeby go nie zginac bo moze peknac (przynajmniej w benzynowym)

> odczepić cięgno pedału hamulca

zawleczka + podkladka - no problem

> i odkręcić cztery nakrętki od

> strony kabiny trzymające serwo

> Mam rację czy nie?

uhm, 4x klucz 13 - najlepiej bardzo dlugi nasadowy z grzechotka - wtedy zrobisz to w kilka chwil, innym narzedziem bedziesz klął na czym swiat stoi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.