Skocz do zawartości

Reg. przepustnicy-brak dziury w obrotach :), ssanie aisan


lightjay

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo w aisanie wystepuje falowanie i dziura w obrotach, probowalem wielu metod korek na dodatkowym dolocie powietrza, co trovhe zmniejszylo dziure w obroach,ale problem dalej istnial wiec przekrecilem srobe regulujaca przepustnice w aisanie z godziny drugiej na godzine dziesiata czyli tylko o cztery godziny cofnalem i dziura zniknela, alto chodziprawie idealnie ale mam pytanie:

czy regulacja przepustnicy ma jakis wplyw na spalanie w gazniku aisan???

oraz drugie pytanie:

jak na ssaniu zmniejszyc obroty silnika bo chodzi spoko, nic nie gasnie tylko strasnie "ryczy" w porownaniu do innych aisanow co maja ssanie na nizszych obrotach, a u mnie jak daje ssanie to jest na wysokich obrotach, czy da sie to jakos wyregulowac-jesli tak to w jaki sposob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wiadomo w aisanie wystepuje falowanie i dziura w obrotach,

> probowalem wielu metod korek na dodatkowym dolocie powietrza, co

> trovhe zmniejszylo dziure w obroach,ale problem dalej istnial

> wiec przekrecilem srobe regulujaca przepustnice w aisanie z

> godziny drugiej na godzine dziesiata czyli tylko o cztery

> godziny cofnalem i dziura zniknela, alto chodziprawie idealnie

> ale mam pytanie:

> czy regulacja przepustnicy ma jakis wplyw na spalanie w gazniku

> aisan???

> oraz drugie pytanie:

> jak na ssaniu zmniejszyc obroty silnika bo chodzi spoko, nic nie

> gasnie tylko strasnie "ryczy" w porownaniu do innych aisanow co

> maja ssanie na nizszych obrotach, a u mnie jak daje ssanie to

> jest na wysokich obrotach, czy da sie to jakos wyregulowac-jesli

> tak to w jaki sposob

będzie więcej palił np. na światłach do regulacji obrotów ssania jest osobna śrubka pozatym do sprawdzenia automat stopniowego wyłączania ssania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> będzie więcej palił np. na światłach do regulacji obrotów ssania jest

> osobna śrubka pozatym do sprawdzenia automat stopniowego

> wyłączania ssania

no wreszcie ktoś odpisał już myślałem że nikt nie wie, ale dzięki.

Czyli rozumiem ze jak np na światłach będzie więcej palił tzn ze na biegu jałowym (na luzie) lub z wciśniętym sprzęgłem, a w czasie jazdy raczej nie będzie to miało znaczenia?

A która śrubka jest do regulacji obrotów ssania? <<<(ta na przeciw śruby regulacji przepustnicy?)po drugiej stronie gaźnika

A jak sprawdzić automat stopniowego wyłączania ssania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli rozumiem ze jak np na światłach będzie więcej palił tzn >ze na

> biegu jałowym (na luzie) lub z wciśniętym sprzęgłem, a w >czasie

> jazdy raczej nie będzie to miało znaczenia?

dobrze kombinujesz

> A która śrubka jest do regulacji obrotów ssania?

>(ta na przeciw śruby regulacji przepustnicy?

>po drugiej stronie gaźnika

cały pic z ssaniem w aisanie polega na przymknięciu przepustnicy wlotu gaźnika i uchyleniu przepustnicy na wylocie max obroty na ssaniu regulujesz śrubą ograniczającą max uchylenie przepustnicy na wylocie znajdziesz ją łatwo po otwarciu maski masz widok na dwie śruby jedna w poziomie druga w pionie, tą pierwszą regulujesz wolne obroty tą drugą regulujesz max obroty na ssaniu

>A jak sprawdzić automat stopniowego wyłączania ssania ?

zdejmij plastikowy chwyt powietrza z gaźnika (do niego wchodzą również dwa wężyki) włącz ssanie gałką (do oporu) ale nie naciskaj gazu popatrz teraz na gardziel gaźnika i porusz linką gazu do oporu (wciśnięcie gazu do oporu) powinna zamknąć wlot przepustnica górna poproś kogoś by ci odpalił auto z kluczyka a ty patrz jak zachowuje się przepustnica górna jęśli tuż po uruchomieniu delikatnie się uchyliła to dobrze w miare nagrzewania się silnika skokowo będzie się coraz bardziej uchylać (4 skoki) a przymykać dolna przepustnica.

Jak po odpaleniu i dalej w miarę nagrzewania się silnika przepustnica górna ani drgnie to sprawdź siłowniki podciśnieniowe , ciegna łączące siłowniki z mechanizmami ewentualnie wężyki podciśnieniowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na wylocie znajdziesz ją łatwo po otwarciu maski masz widok na

> dwie śruby jedna w poziomie druga w pionie, tą pierwszą

> regulujesz wolne obroty tą drugą regulujesz max obroty na ssaniu

Witam wszystkich, dawno mnie tu już nie byLo:) musze skorygować odpowiedz kolegi bo jest błedna w tym miejscu... a mianowicie te dwie śróbki odpowiadają za regulacje obrotów ale nie na ssaniu a po jego wyłączeniu, czyli pozioma do regulacji biegu jałowego, a pionowa do regulacji przyśpieszonego biegu jałowego. Śróbka do regulacji obrotów ssania znajduje się po drugiej stronie gaźnika, od strony mantażu linki gazu i to ona odpowiada za regulację obrotów silnika na ssaniu. Kolega kręcąc tą sróbką zwiększył obroty ssania, co nie miało żadnego wpływu na pracę silnika, jakiś zbieg okoliczności. Chyba że miał na myśli śróbkę od składu mieszanki.... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

asian_gumy.jpg

przy 1c (trochę w lewo według rysunku jest śruba (przepustnicy którą obróciłem z godziny 14ej na 10ta (potem skorygowałem na 12sta) czyli tylko o 2 godziny przekręciłem nic sie nie zmieniło odnosnie obrotó na ssaniu tylko całkowicie została wyeliminowana dziura w obrotach. Po zmianie celowej znów na 14sta znów pojawiła się dziura w obrotach. po zmianie na 12 dziura w obrotach zniknęła w 100%. Jedynie od samego początku jak mam cc to mam strasznie wysokie obroty na ssaniu. Po tej regulacji zauwazyłem ze np jak auto zimne pochodzi przez parę chwil 1 min zanim wyjadę z garażu i bramy i soje przed bramą aby ja zamknąć to jak wyłącze ssanie to auto idzie tak jakby miało zgasnąć (praktycznie go nie słychać na strasznie wolnych obrotach, ale nie gaśnie. No ale jak tylko wyciągne ssanie to obroty wskakuja na maxa i ryczy strasznie ale jak prezes doradził tak jutro spróbuje przekręcić i powiem jakie są efekty tych obrotów na ssaniu.

Mam tylko jedno pytanie bo jak widzałem po drugiej stronie jest sruba (myślę że to ta do regulacji obrotow na ssaniu, ae ta śruba nie jest na śrubokręt (wkrętak) a na zwykły klucz chyba o rozmiarze 10 no i też ma pod sobą sprężynkę, ale to chyba to jest to odnośnie regulacji obrotów na ssaniu???

aisan_rys3.jpg

może ten obrazek lepiej to przedstawia wydaje mi się że regulowałem na 99% srubę o nr 9 a do regulacji obrotów ssania jest nr 10 czy ta???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezes-jelonek ma częściowo rację ja rozjaśnię to jeszcze bardziej na drugim zdjęciu które podałeś śruba 10 odpowiada za max obroty na wyciągniętym do końca ssaniu śrubą 9 regulujesz wolne obroty (max wychylenie przepustnicy przy wyłączonym ssaniu na biegu jałowym) patrząc na pierwsze zdjęcie masz po prawej stronie z boku przy podstawie gaźnika śrubę i nią regulujesz skład mieszanki (tego sam nie reguluj zresztą jak nikt nie grzebał tą śrubą to jej się nie rusza), z tyłu gaźnika pierwsze zdjęcie czyli po stronie siłowników 1a i 1b jeszcze dwie śruby jedna na orczyku gdzie wchodzi linka gazu ta śruba opiera się na wyłączniku i służy do sygnalizowaniu centralce że nie jest wciśnięty gaz patrząc głębiej pod siłownikiem 1b jest jeszcze jedna śruba ona służy do minimalnego wychylenia przepustnicy (min ustawienie przepustnicy przy hamowaniu silnikiem) czyli podsumowując śrubami regulujesz skrajne wychylenia przepustnicy dolnej (dla odpowiednich trybów pracy) natomiast korekcja obrotów odbywa się za pomocą siłowników sterowanych podciśnieniem ja bym najpierw spróbował regulacji śruby 10 na drugim zdjęciu przedtem jednak od siłownika 1a odłącz wężyk z opóźniaczem 14 (pierwsze zdjęcie) i zatkaj go a następnie wyciągnij na maxa ssanie i odpal silnik jeśli zaraz po odpaleniu nie ma różnicy jak przed odpięciem tego wężyka to nie reguluj przepustnic. Daj znać jak ci poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.