84ty Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 Dzis mialem przeglad ktory przeszedl bym bez zgrzytu no ale jeden byl.... tył przestal praktycznie hamowac, zarowno na recznym jak i noznym jakis sladowe wskazania byly... dodam tez ze pedal hamulca jest dosc miekki czasem mozna wbic go glebiej czasem mniej i cos skrzypi tak z tylu auta przy wciskaniu hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyszkos Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 Zapowietrzony układ (dobrze wymienić czły płyn jeśli nie wiadomo kiedy był wymieniany) u mnie były zapieczone cylinderki, ale ręczny działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > Zapowietrzony układ (dobrze wymienić czły płyn jeśli nie wiadomo > kiedy był wymieniany) u mnie były zapieczone cylinderki, ale > ręczny działał. u mnie reczny przestal prawie calkiem.... tak z dnia na dzien (od razu widac ze wyzej sie go podciaga) gosc zasugerował tez ze moga byc zapieczone jakies cylinderki z tylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyszkos Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 podnies tył auta i zobacz czy tylne koła obracają sie bez oporu (u mnie blokowała lewa strona co spowodowało większe zuzycie paliwa) ale cylinderki też mogą byc zapieczone w takiej pozycji że nie beda blokowac kół nawet jak wciśniesz hamulec. Tylko ten ręczny mnie zastanawią czemu przestał działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > podnies tył auta i zobacz czy tylne koła obracają sie bez oporu (u > mnie blokowała lewa strona co spowodowało większe zuzycie > paliwa) ale cylinderki też mogą byc zapieczone w takiej pozycji > że nie beda blokowac kół nawet jak wciśniesz hamulec. Tylko ten > ręczny mnie zastanawią czemu przestał działać kola kreca sie bez oporow widzialem dzis na maszynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pysia105 Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > u mnie reczny przestal prawie calkiem.... tak z dnia na dzien (od > razu widac ze wyzej sie go podciaga) gosc zasugerował tez ze > moga byc zapieczone jakies cylinderki z tylu Jeśli na ręcznym również nie trzyma a jest dobrze podciągnięty na lince to sprawdź stan szczęk hamulcowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > Jeśli na ręcznym również nie trzyma a jest dobrze podciągnięty na > lince to sprawdź stan szczęk hamulcowych te ztak pomyslalem, tyle ze stalo sie to praktycznie z dnia na dzien ze musze go bardzo wysko "zaciagac" a efekt i tak jest mizerny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbyszkos Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 Poprostu musisz zdjąć bęben i organoleptycznie sprawdzic co jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pysia105 Napisano 24 Września 2007 Udostępnij Napisano 24 Września 2007 > te ztak pomyslalem, tyle ze stalo sie to praktycznie z dnia na dzien > ze musze go bardzo wysko "zaciagac" a efekt i tak jest mizerny Może się mylę ale przy ręcznym cylinderki są nie używane, tak więc gdyby były zapieczone to tylko by powodowały problem przy hamulcu nożnym. Jeśli nie działa ręczny to może jednak szczęki albo linka za luźna. Układ może być zapowietrzony, co mogło by tłumaczyło różną miękkość pedału hamulca ale to nie powinno mieć wpływu na ręczny, no chyba, że w BBM mamy hamulec ręczny hydrauliczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterz Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Może się mylę ale przy ręcznym cylinderki są nie używane, Nie mylisz się >Jeśli nie działa ręczny to może jednak szczęki albo linka za luźna. Też stawiałbym na zużyte szczęki, ewentualnie bębny wytarte ponad normę. >Układ może być zapowietrzony, co mogło by tłumaczyło różną miękkość pedału hamulca ale to nie powinno mieć wpływu na ręczny, Raczej nie stawiałbym na zapowietrzenie bo przednie także by nie hamowały. Jeśli szczęki i bębny są ok to trzeba podstawić szczęki na samoregulatorach, bo luz między szczęką a bębnem jest za duży. To tłumaczy miękki pedał, bo trzeba wpompować dużo płynu aby tłoczki wysunęły sie bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grochu Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > te ztak pomyslalem, tyle ze stalo sie to praktycznie z dnia na dzien > ze musze go bardzo wysko "zaciagac" a efekt i tak jest mizerny może odpadła ci "okleina" ze szczęk i efekt może być taki że nie hamuje z dnia na dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pysia105 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Raczej nie stawiałbym na zapowietrzenie bo przednie także by nie > hamowały. > Jeśli szczęki i bębny są ok to trzeba podstawić szczęki na > samoregulatorach, bo luz między szczęką a bębnem jest za duży. > To tłumaczy miękki pedał, bo trzeba wpompować dużo płynu aby > tłoczki wysunęły sie bardziej. Może masz rację - moja wiedza na temat awarii i naprawy samochodów tak daleko nie sięga i ogranicza się do podstaw, dlatego zazwyczaj piszę "może się mylę ...". Jedynym skutecznym sposobem na sprawdzenie jest rozebranie bębna jak radzi "zbyszkos" i zobaczenie co jest nie tak. Wkrótce się dowiemy o ile "84ty" podzieli się z nami tą informacją na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2007 Czy ktos moze wie ile orientacyjnie kosztuja (tylko nie na allegro bo tam sobie umiem poszukac) *samoregulatory *okladziny odpowietrzanie i cala reszta roboty? *(ewentualnie inne czesci potrzebne do naprawy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pysia105 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Czy ktos moze wie ile orientacyjnie kosztuja (tylko nie na allegro bo > tam sobie umiem poszukac) > *samoregulatory > *okladziny odpowietrzanie i cala reszta roboty? > *(ewentualnie inne czesci potrzebne do naprawy) Na allegro sprzedają też sklepy i hurtownie motoryzacyjne, więc niektóre ceny porównywalne do sklepowych. Jeśli nie jesteś laikiem w tych sprawach to sam dasz radę to zrobić (oprócz odpowietrzenia potrzebna druga osoba do wciskania pedału hamulca). Jaka cena za wymianę w warsztacie nie mam pojęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magda11 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Czy ktos moze wie ile orientacyjnie kosztuja (tylko nie na allegro bo > tam sobie umiem poszukac) > *samoregulatory > *okladziny odpowietrzanie i cala reszta roboty? > *(ewentualnie inne czesci potrzebne do naprawy) nie wiem z jakiego miasta jesteś ale gdybyś miał blisko do mnie to ....wjechałbys na warsztat do mnie i wszycho było by zrobione w trymiga...... dla mnie wymiana szczęk to non-problemo's..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > nie wiem z jakiego miasta jesteś ale gdybyś miał blisko do mnie to > ....wjechałbys na warsztat do mnie i wszycho było by zrobione w > trymiga...... dla mnie wymiana szczęk to non-problemo's..... jestem z okolic zielonej gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magda11 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > jestem z okolic zielonej gory widzisz a ja z głogowa ...... jak będziesz miał wszystkie potrzebne części to wpadaj na priva to sie umówimy ..na jakiś weekend Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 25 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > widzisz a ja z głogowa ...... jak będziesz miał wszystkie potrzebne > części to wpadaj na priva to sie umówimy ..na jakiś weekend wielkie dzieki bylo by super, tylko teraz nazbieram czesci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pysia105 Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > wielkie dzieki bylo by super, tylko teraz nazbieram czesci Tylko najpierw sprawdź co jest potrzebne, bo nie ma sensu wymieniać wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterz Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Czy ktos moze wie ile orientacyjnie kosztuja.... > *samoregulatory tego nie musisz kupować, poprostu wyciągnąć, wyczyścić i przesmarować. > *okladziny samych okładzin sie nie kupuje tylko całe szczęki odpowietrzanie tak jak napisała pysia105 kumpla poproś o pomoc i odpowietrzycie. > i cala reszta roboty? > *(ewentualnie inne czesci potrzebne do naprawy) no zgrzewkę piwa by sie przydało mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arljazz Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 > Dzis mialem przeglad ktory przeszedl bym bez zgrzytu no ale jeden > byl.... tył przestal praktycznie hamowac, zarowno na recznym jak > i noznym jakis sladowe wskazania byly... dodam tez ze pedal > hamulca jest dosc miekki czasem mozna wbic go glebiej czasem > mniej i cos skrzypi tak z tylu auta przy wciskaniu hamulca A jaki ty masz silnik w tej swojej marejce - nie czasem 2.4TD/JTD? Jakoś tak mi sie dziwnie kojarzy że kiedyś tak pisałeś, a jeśli masz taki silnik to nie masz z tyłu bębnów tylko tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZubrAple Napisano 25 Września 2007 Udostępnij Napisano 25 Września 2007 W tamtym tygodniu byłem na przeglądzie. Pan diagnosta nawet się do mnie nie odezwał. (taka mała dygresja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > A jaki ty masz silnik w tej swojej marejce - nie czasem 2.4TD/JTD? > Jakoś tak mi sie dziwnie kojarzy że kiedyś tak pisałeś, a jeśli masz > taki silnik to nie masz z tyłu bębnów tylko tarcze. to nie ten egzemplarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > to nie ten egzemplarz Jeżeli masz mechaniczny korektor siły hamowania to sobie go sprawdź . Często pękają sprężyny. I nożny nie pracuje wcale. Wiem że nie ma to związku z ręcznym ale zajrzeć pod auto nie zawadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > Jeżeli masz mechaniczny korektor siły hamowania to sobie go sprawdź . > Często pękają sprężyny. I nożny nie pracuje wcale. > Wiem że nie ma to związku z ręcznym ale zajrzeć pod auto nie zawadzi. wiem wiem ale nie wim jaki mam korektor (mam abs+ebd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 26 Września 2007 Udostępnij Napisano 26 Września 2007 > wiem wiem ale nie wim jaki mam korektor (mam abs+ebd) To nie masz wcale korektora niestety. Zwalaj bębny i patrz co tam się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 28 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2007 > To nie masz wcale korektora niestety. > Zwalaj bębny i patrz co tam się dzieje. wstepne ogledziny: po wcisnieciu hamulca zaobserowany niewielki ruch, okladziny ledwo muskaja bebna (samych okladzin jeszcze troszke jest) linka recznego byla luzna tak jakby sama gdzies puscila, kolega to mi zrobil i reczny dziala w miare dobrze na piachu kola sie blokuja. ale nozny dalej to samo... jeszcze nieodpowietrzalismy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
POKS Napisano 29 Września 2007 Udostępnij Napisano 29 Września 2007 > wstepne ogledziny: > po wcisnieciu hamulca zaobserowany niewielki ruch, okladziny ledwo > muskaja bebna Taki efekt jest przy zdupionym korektorze mechanicznym, piszesz ze masz ebd Może ci przewody elastyczne popuchły w srodku . Ale dwie strony na raz? A może po prostu zapowietrzona małpa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 30 Września 2007 Udostępnij Napisano 30 Września 2007 U mnie byly popekane okladziny + mocowania szczek w kiepskim stanie. Zmienilem to i to ...i do dzis jest SI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
84ty Napisano 1 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2007 > Taki efekt jest przy zdupionym korektorze mechanicznym, piszesz ze > masz ebd > Może ci przewody elastyczne popuchły w srodku . Ale dwie strony na > raz? > A może po prostu zapowietrzona małpa? dokladnie zapowietrzona... taka błahostka a tyle nerwów... ale jako ze przewidzialem wieksze srodki na naprawe niz 20zł za odpowietrzenie kupilem nowe szczeki z okladzinami, co sie okazalo na tamtych bylo sporo okladzin ale byla jedna juz bardzo spekana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.