nacuna Napisano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2005 Problem pojawil sie 2 dni temu. Rano odpalilem auto (tylko Pb, nie mam gazu, siena 1.6 hl) i obrotomierz skoczyl na 1200 obr/min (standart jak na zimny silnik, przynajmniej u mnie) potem skoczyl do 800 a potem do 500 i silnik mi zgasl. Odpalalem kilka razy i dopiero za 4 lub 5 razem normalnie chodzil i moglem jechac. Wczoraj na rozgrzanym silniku (wskazowka temp na polowie wys) tez mialem ten objaw. Zapalam auto, wskazowka pokazuje 800obr/min potem spada do 500 i gasnie. Kilka razy zapalalem i gasl. Dopiero po ktoryms tam normalnie chodzil. Co to oznacza? Czy tzn ze silniczek krokowy juz sie pobrudzil czy czeka mnie wieksze zmartwienie? Prosze o szybka odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2005 > Problem pojawil sie 2 dni temu. Rano odpalilem auto (tylko Pb, nie > mam gazu, siena 1.6 hl) i obrotomierz skoczyl na 1200 obr/min > (standart jak na zimny silnik, przynajmniej u mnie) potem > skoczyl do 800 a potem do 500 i silnik mi zgasl. Odpalalem kilka > razy i dopiero za 4 lub 5 razem normalnie chodzil i moglem > jechac. Wczoraj na rozgrzanym silniku (wskazowka temp na polowie > wys) tez mialem ten objaw. Zapalam auto, wskazowka pokazuje > 800obr/min potem spada do 500 i gasnie. Kilka razy zapalalem i > gasl. Dopiero po ktoryms tam normalnie chodzil. > Co to oznacza? Czy tzn ze silniczek krokowy juz sie pobrudzil czy > czeka mnie wieksze zmartwienie? Prosze o szybka odpowiedz. moze jakis czujnik pokazuje,ze silnik jest nagrzany i dostaje uboższa dawke paliwa tylko to by nie mogło miec miejsca przy nagrzanym silniku jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to,moze on w kulki leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 29 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2005 No wlasnie sam nie wiem. Ale poki co wyczyscze krokowca. Aha czy czyscic tez przepustnice? Jesli tak to tez trzeba te okolice przepustnicy wykrecic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2005 > No wlasnie sam nie wiem. Ale poki co wyczyscze krokowca. Aha czy > czyscic tez przepustnice? Jesli tak to tez trzeba te okolice > przepustnicy wykrecic? krokowy jest na dwóch srubkach tylko torksy jakieś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nacuna Napisano 29 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2005 > krokowy jest na dwóch srubkach tylko > torksy jakieś A moze napiszecie mi co zrobic? Po wyczysczeniu co zrobic? Gdzies czytalem, ze po wyczyszczeniu cos trzeba zrobic zeby potem sie nie okazalo, ze na biegu jalowym mam 2500 obr/min. Normalnie mam 800. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjFahoo Napisano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2005 > A moze napiszecie mi co zrobic? Po wyczysczeniu co zrobic? > Gdzies czytalem, ze po wyczyszczeniu cos trzeba zrobic zeby potem sie > nie okazalo, ze na biegu jalowym mam 2500 obr/min. Normalnie mam > 800. zdemontuj dolot ta gruba czarna rura odłącz od gardzieli to aluminiowe wsadz kogoś do auta niech przyciśnie gaz niech sie przepustnica uchyli wyczyść przepustnice i gardziel szmatą nasączoną benzyną extrakcyjną to wszystko aha opaska jest zapewne oryginalna zdejmiesz ją sciskając ją w odpowiednim miejscu kombinerkami załozysz tak samo jak zdjąłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 Proponuje wyczyscic w dolocie okolice przepustnicy. Jesli nic nie da niestety winowajca bedzie na 99% silnik krokowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 Z czyszczeniem krokowca nalezy uwazac. Musi on byc ponownie ustawiony - robi sie to przy pomocy examinera. Jest jeszcze jeden sposob, ktory czesto sie soprawdzal. Po przeczyszczeniu odlacz akumulator na 15 min Zanim jednak cokolwiek rozkrecisz proponuje NAJPIERW wykonac manewr odlaczenia aku - byc moze wszystko wroci do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Da_Don Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 Wyczyść krokowca i przepustnicę. Najlepiej najpierw odłącz aku i wtedy zabieraj się do roboty. Kiedyś zrobiłem to bez odłączenia i po podpięciu krokowca nie miałem wolnych obrotów. Problem minął po "reseciku" kompa domowym sposobem, czyli odpięcie klem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiatpalio Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 Mam podobny problem. Mam instalacje LPG. Od pewnego czasu serwsi ASO nie potrafi usunac problemu - diagnoza glosi - awaria komputera. Efekt jest taki, ze moge jezdzic bez problemow np.: 2000km potem nagle ni stad ni zowad silnik gasnie zawsze pod swiatlami. Odpalam go ponownie i jade do nastepnych swiatel i znowu gasnie. I tak ze 3, 4 razy. Az wraca do normy na kolejne 1000-2000km. Wymienili mi pompke, wymienili przepustnice i nic efekt dalej ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.