Skocz do zawartości

Nowa cewka i ciekawostka


drabinek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z dniem wczorajszym zakończyła żywot moja stara cewka zapłonowa

Długo pociągnęła gdzyż aż 150 kkm spineyes.gif

Nowa za skromną cenę prawie 300 PLN zamontowana

Autko śmiga

Przy zakupie padła ciekawa teoria która chciałem zweryfikować chaja.gif

Szefo sklepowy twierdził że LPG powoduje przyśpieszone 270747800-sex.gif starzenie sie izolacji urządzeń WN stąd cewki zapłonowe w samochodach zasilanych LPG często padają

Jak dumacie, prawda li to ?? icon_eek.gifconfused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z dniem wczorajszym zakończyła żywot moja stara cewka zapłonowa

> Długo pociągnęła gdzyż aż 150 kkm

> Nowa za skromną cenę prawie 300 PLN zamontowana

> Autko śmiga

> Przy zakupie padła ciekawa teoria która chciałem zweryfikować

> Szefo sklepowy twierdził że LPG powoduje przyśpieszone starzenie

> sie izolacji urządzeń WN stąd cewki zapłonowe w samochodach

> zasilanych LPG często padają

> Jak dumacie, prawda li to ??

Może sprzedawca chciał Ci delikatnie dać do zrozumienia że ta cewka tak długo nie pociągnie? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Co ma LPG do zywotnosci zaplonu ?

Toż pisze, starzenie izolacji WN. Oddziaływanie LPG ulatniającego sie w dolocie ( bo troche zawsze tam gdzieś ucieka ) powoduje zmiany struktury izolatora WN, co pozwala na mikrowyładowania wewnętrzne a w konsekwencji przebicie izolatora

Taka była teoria i jako energetyk tez sie zdziwiłem, jednakże różne dziwne są zachowania izolatorów stałych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toż pisze, starzenie izolacji WN. Oddziaływanie LPG ulatniającego sie

> w dolocie ( bo troche zawsze tam gdzieś ucieka ) powoduje zmiany

> struktury izolatora WN, co pozwala na mikrowyładowania

> wewnętrzne a w konsekwencji przebicie izolatora

toż przecież kable nie są w dolocie tylko na zewnątrz. hmm.gif a niby czemu miałby się gaz ulatniać z dolotu i którędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Co ma LPG do zywotnosci zaplonu ?

Nie wiem co ma ale jak miałem wcześniej Punto MK1 z gazem to gdzieś przy 110kkm cewki mi się normlanie podczas jazdy zapaliły angryfire.gif !!! Na szczęście do pożaru nie doszło bo samochodem nie dało się jechać więc zjechałem na pobocze, otwieram maskę a tam ognisko. Szybko do bagażnika po gasnicę i pożar ugaszony !!! Ale rączki mi się trzęsły grinser006.gif

Nowe tanie nie były ale sam sobie wymieniłem + przewody WN, które też się uszkodziły.

Może te cewki to kolejna przypadłośc Fiata lub faktycznie wpływ instalacji gazowej niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toż pisze, starzenie izolacji WN. Oddziaływanie LPG ulatniającego sie

> w dolocie ( bo troche zawsze tam gdzieś ucieka ) powoduje zmiany

> struktury izolatora WN, co pozwala na mikrowyładowania

> wewnętrzne a w konsekwencji przebicie izolatora

> Taka była teoria i jako energetyk tez sie zdziwiłem, jednakże różne

> dziwne są zachowania izolatorów stałych

a mi mowiono że przewody faktycznie szybciej się zużywają przy gazie powodem tego ma byc temperatura swiec która jest znacznie wyzsza przy LPG , zwiększa się ich rezystancja co moze spowodować szybsze zużycie cewki mi w PII przez 130 tyś km padła 3 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.