drabinek Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 Tak z dniem wczorajszym zakończyła żywot moja stara cewka zapłonowa Długo pociągnęła gdzyż aż 150 kkm Nowa za skromną cenę prawie 300 PLN zamontowana Autko śmiga Przy zakupie padła ciekawa teoria która chciałem zweryfikować Szefo sklepowy twierdził że LPG powoduje przyśpieszone starzenie sie izolacji urządzeń WN stąd cewki zapłonowe w samochodach zasilanych LPG często padają Jak dumacie, prawda li to ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 Bzdura. Co ma LPG do zywotnosci zaplonu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > Tak z dniem wczorajszym zakończyła żywot moja stara cewka zapłonowa > Długo pociągnęła gdzyż aż 150 kkm > Nowa za skromną cenę prawie 300 PLN zamontowana > Autko śmiga > Przy zakupie padła ciekawa teoria która chciałem zweryfikować > Szefo sklepowy twierdził że LPG powoduje przyśpieszone starzenie > sie izolacji urządzeń WN stąd cewki zapłonowe w samochodach > zasilanych LPG często padają > Jak dumacie, prawda li to ?? Może sprzedawca chciał Ci delikatnie dać do zrozumienia że ta cewka tak długo nie pociągnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 30 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > Bzdura. Co ma LPG do zywotnosci zaplonu ? Toż pisze, starzenie izolacji WN. Oddziaływanie LPG ulatniającego sie w dolocie ( bo troche zawsze tam gdzieś ucieka ) powoduje zmiany struktury izolatora WN, co pozwala na mikrowyładowania wewnętrzne a w konsekwencji przebicie izolatora Taka była teoria i jako energetyk tez sie zdziwiłem, jednakże różne dziwne są zachowania izolatorów stałych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kali33 Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > Toż pisze, starzenie izolacji WN. Oddziaływanie LPG ulatniającego sie > w dolocie ( bo troche zawsze tam gdzieś ucieka ) powoduje zmiany > struktury izolatora WN, co pozwala na mikrowyładowania > wewnętrzne a w konsekwencji przebicie izolatora toż przecież kable nie są w dolocie tylko na zewnątrz. a niby czemu miałby się gaz ulatniać z dolotu i którędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > toż przecież kable nie są w dolocie tylko na zewnątrz. a niby czemu > miałby się gaz ulatniać z dolotu i którędy? Może zasuwa kablami elektrycznymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matias Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > Bzdura. Co ma LPG do zywotnosci zaplonu ? Nie wiem co ma ale jak miałem wcześniej Punto MK1 z gazem to gdzieś przy 110kkm cewki mi się normlanie podczas jazdy zapaliły !!! Na szczęście do pożaru nie doszło bo samochodem nie dało się jechać więc zjechałem na pobocze, otwieram maskę a tam ognisko. Szybko do bagażnika po gasnicę i pożar ugaszony !!! Ale rączki mi się trzęsły Nowe tanie nie były ale sam sobie wymieniłem + przewody WN, które też się uszkodziły. Może te cewki to kolejna przypadłośc Fiata lub faktycznie wpływ instalacji gazowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zan Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 > Może te cewki to kolejna przypadłośc Fiata lub faktycznie wpływ > instalacji gazowej raczej przypadłość, bo w PI tez padła mi cewka, a gazu nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 3 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2005 > Toż pisze, starzenie izolacji WN. Oddziaływanie LPG ulatniającego sie > w dolocie ( bo troche zawsze tam gdzieś ucieka ) powoduje zmiany > struktury izolatora WN, co pozwala na mikrowyładowania > wewnętrzne a w konsekwencji przebicie izolatora > Taka była teoria i jako energetyk tez sie zdziwiłem, jednakże różne > dziwne są zachowania izolatorów stałych a mi mowiono że przewody faktycznie szybciej się zużywają przy gazie powodem tego ma byc temperatura swiec która jest znacznie wyzsza przy LPG , zwiększa się ich rezystancja co moze spowodować szybsze zużycie cewki mi w PII przez 130 tyś km padła 3 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabinek Napisano 3 Lipca 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2005 > szybsze zużycie cewki mi w PII przez 130 tyś km padła 3 razy P II to w ogóle z tym prundem ma dziwnie. Żarówki padają co tydzień i inne takie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.