braun Napisano 7 Października 2007 Udostępnij Napisano 7 Października 2007 Czesc. Aby zblizyc sie do rozwiazania - mojego nierozwiazanego - problemu, pytam: Jak działa mechanizm, ktory jest w pudle z filtrem powierza, Chodzi dokładnie o ta klapke, ktora to reguluje doplywem cieplego/zimnego powietrza. Z jakiego powodu ona sie przestawia (ta klapka)? Czy w Waszych asterkach, istnieje takie ustawienie klapki, ze calkowicie odcina doplyw cieplego powietrza (z rury laczacej to pudlo z kolektorem)? Moze mi ktos to sprawdzic dokladnie? Bo u mnie jest tak - chyba nie do konca dobrze - ze ten kanal co wprowadza powietrze cieple rura od kolektora, nie jest do konca zatkany (jakby klapka do konca nie domykala). Jest maly przeswit. A moze tak ma byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 7 Października 2007 Udostępnij Napisano 7 Października 2007 > Z jakiego powodu ona sie przestawia (ta klapka)? Z powodu podciśnienia Podciśnienie spod przepustnicy idzie sobie do termostatu a z drugiej jego strony wychodzi niebieski przewodzik do puszki filtr. Look na fotkę: Ten z brązową końcówką doprowadza podciśnienie. Jeżeli silnik jest zimny termostat jest otwarty i podciśnienie idzie niebieskim przewodem do puszki i steruje klapką. Po nagrzaniu, termostat zamyka się i nie ma podciśnienia otwierającego klapkę. Jeżeli u ciebie klapka się nie zamyka to albo: 1. klapka jest uszkodzona (spadła sprężyna albo zebrał sięsyf i blokuje klapkę. 2. Termostat nie działa i podciśnienie idzie cały czas. P.S. Właśnie dopadły mnie watpliwości: nie jestem pewien, czy termostat działa tak, że gdy jest zimny puszcza podciśnienie czy właśnie zaczyna puszczać kiedy się rozgrzeje. Pewnie zaraz ktoś potwierdzi którąś wersję. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braun Napisano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2007 Ale tam jest fest sprezyna - zagladalem tam przy okazji czyszczenia z syfu wlasnie. jakie to musi byc podcisnienie, zeby ja dociagnac/wypchnac? Przy cieplym silniku przykladalem palec - lekko sysa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
braun Napisano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2007 odswiezam temat, bo mysle ze warto ustalic jak to jest z ta klapka, cisnieniem itp. - kazdemu sie moze przydac... wiec kto mi sprawdzi, czy po nagrzaniu sie silnika, klapka calkowicie odcina dostep cieplego powietrza (nalezy zdjac rure laczaca filtr powietrza z kolektorem wydech. i sprawdzic czy klapka domknela calkowicie dolot powietrza ze zdjetej rury) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.