Skocz do zawartości

Opony


Lipek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie:

na półkach sklepowych jest całe stado opon do motocykli sportowo-turystycznych

interesują mnie tylko te do najmocniejszych sprzetów w rozmiarze 120/70/17 i tył 180-190/50-55/17,

powiedzcie mi proszę które opony zaliczają się do sportowych, turystycznych, sportowo turystycznych i jaka jest średnia żywotność opon (szczególnie tylnej - 164 kuce robią swoje).

Nie łapie się zupełnie czy sportmaxx jest oponą na tor czy sportowo-turystyczną itp.

może mi to ktoś rozjaśnić lekko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie:

> na półkach sklepowych jest całe stado opon do motocykli

> sportowo-turystycznych

> interesują mnie tylko te do najmocniejszych sprzetów w

Niektóre modele opon są produkowane w dodatkowej specyfikacji, właśnie dla mocnych lub ciężkich motocykli - pytaj o to sprzedawcę. Możesz też sprawdzić na stronach producentów opon jakie modele polecają do Twojego motocykla.

rozmiarze

> 120/70/17 i tył 180-190/50-55/17,

Załóż takie opony jak zaleca producent. Zmiana szerokości nawet "tylko" o centymetr może spowodować znacznie gorsze prowadzenie.

> powiedzcie mi proszę które opony zaliczają się do sportowych,

> turystycznych, sportowo turystycznych

W rozmiarach, które podałeś nie są chyba produkowane opony turystyczne. Sportowo-turystyczne to np Metzeler Roadtec Z6, Michelin PilotRoad2. Sportowe to Metzeler Sportec M1, M3 i u Michelina PilotSport i PilotPower. Oczywiście inni producenci oferują podobne opony.

i jaka jest średnia

> żywotność opon (szczególnie tylnej - 164 kuce robią swoje).

To w dużej mierze zależy od tego jak operujesz gazem, z jakimi prędkościami i obciążeniem jeździsz. Opony moga wytrzymac od np 3-4 tys km (typowo sportowe) do powiedzmy 20tys km przy niektórych modelach sportowo-turystycznych ).

> Nie łapie się zupełnie czy sportmaxx jest oponą na tor czy

> sportowo-turystyczną itp.

> może mi to ktoś rozjaśnić lekko?

Sportmax to chyba opony Dunlopa. Wśród nich znajdziesz zarówno opony typowo sportowe jak i sportowo turystyczne.

Jeśli jeździsz raczej turystycznie i nie zaglądasz raczej na tor bierz śmiało opony sportowo-turystyczne. Dobre opony tego typu dadzą odpowiednia stabilność przy jeździe na wprost i bardzo dobre zachowanie w zakręcie. Przy tym nie zużywają się bardzo szybko, a przyczepność jest na tyle dobra, że można przycierać podnóżkami w zakręcie.

Osobiście polecam wspomniane Metzelery Z6. Nie powinno się co prawda zakładać innej opony na przód i innej na tył i nikogo do takich eksperymentów nie namawiam, ale ja mam z przodu założonego Metzelera M1, a z tyłu Z6 i nie mogę narzekać (poza szybkim zużyciem przodu)

Drobna reklama: kupowałem w Autokompleksie (www.autokompleks.pl) i polecam wink.gif

Edit:

Metzeler poleca zestaw 120/70-17 i 180/55-17. Takie rozmiary kup.

Zalecają Z6 lub M3. Pierwszy dla jazdy bardziej turystycznej, drugi dla sportowej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niektóre modele opon są produkowane w dodatkowej specyfikacji,

> właśnie dla mocnych lub ciężkich motocykli - pytaj o to

> sprzedawcę. Możesz też sprawdzić na stronach producentów opon

> jakie modele polecają do Twojego motocykla.

> rozmiarze

seryjnie w XX była 180, ja już kupiłem ze 190-tką i nie wiem czego sie spodziewać w zachowaniu moto jak założę 180

> Jeśli jeździsz raczej turystycznie i nie zaglądasz raczej na tor

> bierz śmiało opony sportowo-turystyczne. Dobre opony tego typu

> dadzą odpowiednia stabilność przy jeździe na wprost i bardzo

> dobre zachowanie w zakręcie. Przy tym nie zużywają się bardzo

> szybko, a przyczepność jest na tyle dobra, że można przycierać

> podnóżkami w zakręcie.

o to chodzi! wink.gif

na tor się wybiorę ale tak na spokojnie aby podszlifować umiejętności bez krawężników.

> Osobiście polecam wspomniane Metzelery Z6. Nie powinno się co prawda

> zakładać innej opony na przód i innej na tył i nikogo do takich

> eksperymentów nie namawiam, ale ja mam z przodu założonego

> Metzelera M1, a z tyłu Z6 i nie mogę narzekać (poza szybkim

> zużyciem przodu)

nie powiem, abym nie myślał żeby na przód coś bardziej "sportowszego" założył

> Drobna reklama: kupowałem w Autokompleksie (www.autokompleks.pl) i

sprawdzę ich ofertę i ceny

dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> seryjnie w XX była 180, ja już kupiłem ze 190-tką i nie wiem czego

> sie spodziewać w zachowaniu moto jak założę 180

Prawdopodobnie motocykl będzie się łatwiej składał w zakręt i "lżej" prowadził.

> o to chodzi!

> na tor się wybiorę ale tak na spokojnie aby podszlifować umiejętności

> bez krawężników.

Więc dobra sportowo-turystyczna powinna wystarczyć, ale zależy jak bardzo chcesz te umiejętności szlifować.

> nie powiem, abym nie myślał żeby na przód coś bardziej "sportowszego"

> założył

Poza zaletami są wady: szybsze zużycie, niektóre modele będą wymagały rozgrzania dla uzyskania przyczepności. Poza tym opony sportowe mają mniejszą powierzchnię styku na środku (przy jeździe na wprost i większą na bokach (przy jeździe w dużym pochyleniu) w porównaniu do opon turystycznych. To powoduje, że motocykl łatwiej skręca, ale przy przyspieszaniu (szczególnie na nierównościach) lubi zatrzepotać kierownicą.

> sprawdzę ich ofertę i ceny

Powołaj się u Piotrka na Autokącik wink.gif

> dziękuję.

Nie ma za co smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już to lubi

> amortyzator skrętu będzie grany.

Coś masz nie halo (np zużyte opony) bo XX nie ma skłonności do shimmy.

Wracając do tematu to IMO najodpowiedniejszymi oponami dla Ciebie będą Z6'tki oraz komplet potorowych Rennsportów do upalania na torze (IMO nie ma sensu jechać na tor na ulicznej oponie palacz.gif)

Mam jeszcze kilka kompletów promocyjnych Z6 za 999PLN (takich jak do Ciebie), jakieś sportowe używki tez się znajdą bo mój szef jeździ na tym samym rozmiarze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś masz nie halo (np zużyte opony) bo XX nie ma skłonności do

> shimmy.

na dziurach jak przyspieszam ostro to czuje lekkie trzepnięcie.

jak puszcze kierownice to shimmy łapało na starym łożysku główki ramy, teraz jest OK.

> Wracając do tematu to IMO najodpowiedniejszymi oponami dla Ciebie

> będą Z6'tki oraz komplet potorowych Rennsportów do upalania na

> torze (IMO nie ma sensu jechać na tor na ulicznej oponie )

> Mam jeszcze kilka kompletów promocyjnych Z6 za 999PLN (takich jak do

> Ciebie), jakieś sportowe używki tez się znajdą bo mój szef

> jeździ na tym samym rozmiarze

co do sportowych (potorowych) używek to nie mam przekonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy tym klocku to ważne.

> już to lubi

> amortyzator skrętu będzie grany.

Zanim wywalisz kasę: zmień oponę, sprawdź ciśnienie, łożyska w kole, czy łożysko główki ramy jest dobrze skręcone i zmień olej w przednim zawieszeniu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zanim wywalisz kasę: zmień oponę, sprawdź ciśnienie, łożyska w kole,

> czy łożysko główki ramy jest dobrze skręcone i zmień olej w

> przednim zawieszeniu

Widzisz Lipek - chciałeś dowiedzieć się jaka opona by była dobra, a się okazuje, że sprzęt masz do bani 270751858-jezyk.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.