Skocz do zawartości

100000 km Renault Clio 1.4 16V Dynamique A.D.2001


Colliber

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, tak.

Dziś ok. 10:30 gdzieś na wisłostradzie w Warszawie mojemu Clio stuknęło pierwsze 100kkm.

Cóż mogę powiedzieć. Zajeło mi to trzy lata i dziesięć miesięcy. Co w aucie jest niesprawne?

Brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej - lampka zgniła jeszcze w pierwszym roku eksploatacji.

Brak podświetlenia zapalniczki - nie używam.

Urwana linka odchylania fotela pasażera (wersja 3D) - to już druga, zużyła się po dosyć intensywnej eksploatacji.

Co się w międzyczasie popsuło?

Jeszcze w salonie okazało się, że pokrywa schowka pasażera jest krzywo zamontowana (poprawiono), przednia szyba jest "zwykła", a powinna być odblaskowa (niezgodność specyfikacji modelu ze stanem faktycznym). W ramach zadośćuczynienia dostałem oryginalne poprzeczki dachowe, hak holowniczy Brisk i kilka pierdół do samochodu.

W trakcie eksploatacji:

Wspomniana linka fotela - pierwszy raz (gwarancja).

Słynne cewki WN - po padzie jednej Sagemzażyczyłem sobie wymianę wszystkich na Denso (gwarancja).

Zwijacz poduszki powietrznej kierowcy - przy skręcie w prawo nie odbijała dźwignia kierunkowskazu (gwarancja)

Amortyzator prawy tył - stukał na mrozie (gwarancja)

Prowadnice foteli przednich - po odchyleniu oparcia i przesunięciu fotela do przodu "pamięć" nie zawsze ustawiała fotel w wyjściowej pozycji (gwarancja).

Amortyzator lewy tył - wylał po ok 50kkm. (wymiana obydwu ok. 300PLZ).

Uszczelnienie pompy cieczy chłodzącej - pociła się na łączeniu z blokiem silnika przy ok. 70kkm. (naprawa ASO 100PLZ.)

Wymiana czujnika położenia wału korbowego - nierówna praca na wolnych obrotach (okazało się, że to nie ten czujnik, tylko brak styku na przyłączu przepustnicy. Koszt ASO 140PLZ, wymiana własna).

Odklejona okładzina hamulcowa od szczęki hamulcowej w prawym tylnym kole przy ok. 50kkm - auto jeździło tylko do przodu (komplet okładzin z wymianą 200PLZ).

90kkm sytuacja sie powtarza w lewym tylnym kole - okładziny oryginalne lucas zastąpione okładzinami ferodo (koszt ok. 200PLZ).

Przez cały okres eksploatacji złuszczyła się skóra na kierownicy - podobno odosobniony przypadek (możliwe, strasznie pocą mi się ręce).

Przygody.

Woda w paliwie unieruchomiła przepustnicę - po wyjeździe z ciepłego garażu na -32 stopnie, zafundowało to podróż do ASO na lawecie (laweta - assistance, koszt usługi ASO=0).

Urwane prawe przednie koło w sezonie 2003/2004 podczas niezłeś ślizgawicy - na skręconych kołach przy ok 60km/h walnąłem w krawężnik. Wymiana wahacza, jego swożnia, maglownicy, drążka kierowniczego, felgi. (koszt ~2kPLZ - AC).

Jesienią ubiegłego roku przytarty lewy tył o ogrodzenie z siatki - żona cofała urywając swojej ciotce ogrodzenie (porysowany lakier na zderzaku, koszt w ASO ok. 450 PLZ, czeka na realizację).

Ubiegłej zimy przy 40km/h nadziałem sie na hak auta pewnej silnie wystraszonej kobiciny jadącej dosyć wąską drogą przede mną - pękniety zderzak, wgięte wzmocnienie czołowe, połamane plastiki pod zderzakiem (koszt w ASO ok. 1200 PLZ, czeka na realizację.

Zużyto:

Pięć kompletów żarówek H7 (Phillips Blue Vision oraz premium+)

Trzy filtry przeciwpyłkowe.

Cztery filtry oleju i powietrza.

16 litrów oleju Elf Competition (półsyntetyk)

Półtora litra płynu chłodzącego.

Ok. 100l płynu do spryskiwacza.

Ok. 8000 litrów paliwa.

Jeden komplet opon Continental SportContact 185/55R15

Pół kompletu opon Barum Polaris 175/55R14.

Posumowując:

Wiekszość usterek to choroby wieku dziecięcego. Moje Clio jest jednym z pierwszych Clio 2 MK2 (nosi numer 976). Zostało wyprodukowane w zakładach Renault w Słowenii w czerwcu 2001r, pomalowane w kolorze "srebro pólnocy" (błękitno-srebrny metalic), wyposażone w cztery poduszki powietrzne, ABS z EBD i BA, pasy napinane pirotechnicznie na czterech miejscach, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek z pilotem, halogeny przeciwmgłowe, komputer pokładowy, pakiet sportowy zawierający: kubełkowe fotele, spiler dachowy, aluminiowe obręcze kół 15" i skórę na kierownicy.

Przeze mnie doposażone w hak holowniczy, przyciemnieniane szyby i szyberdach.

Koszt zakupu w sierpniu 2001 roku - 45800 PLZ wraz z ubezpieczeniem.

Wnioski??

Bez wahania kupiłbym jeszcze raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze mówiąc na twoim miejscu kopnąłbym to auto w pupa.gif już dawno... Auto jest po to aby jezdzić a nie użerać się z nim!!! Pewnie powiesz, że to były pierdołki ale jednak straciłeś trochę czasu i pieniędzy na ich wymiane... W mojej Bravie od 2000r. poszła sonda lambda, silniczek krokowy x2, amorki przednie i sprzęgło... niby mało ale już mnie tak wkur...ła angryfire.gif że chce ją sprzedać!!! Całe szczęście, że mam Vectre w której od wyjazdu z salonu 97r. poszedł tylko tłumik i łożysko tylne (koszt 50zł, sam sobie wymieniłem hehe.gif) Wiem, że nie ma samochodów idealnych ale są auta trwałe i mniej trwałe... do tych drugich zaliczam Fiata (i jego pochodne) , wszystkie francuzy i Daewoo (Chevrolet). Pozdrawiam i życze jeszcze mniejszych kłopotów z autkiem PROSTO z RAJU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak szczerze mówiąc na twoim miejscu kopnąłbym to auto w już

> dawno... Auto jest po to aby jezdzić a nie użerać się z nim!!!

> Pewnie powiesz, że to były pierdołki ale jednak straciłeś trochę

> czasu i pieniędzy na ich wymiane... W mojej Bravie od 2000r.

> poszła sonda lambda, silniczek krokowy x2, amorki przednie i

> sprzęgło... niby mało ale już mnie tak wkur...ła że chce ją

> sprzedać!!! Całe szczęście, że mam Vectre w której od wyjazdu z

> salonu 97r. poszedł tylko tłumik i łożysko tylne (koszt 50zł,

> sam sobie wymieniłem ) Wiem, że nie ma samochodów idealnych ale

> są auta trwałe i mniej trwałe... do tych drugich zaliczam Fiata

> (i jego pochodne) , wszystkie francuzy i Daewoo (Chevrolet).

> Pozdrawiam i życze jeszcze mniejszych kłopotów z autkiem PROSTO

> z RAJU...

Dla równowagi dodam, że moje clio (1.4 16v dynamique '02) było znacznie mniej awaryjne niz Collibra zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wnioski??

> Bez wahania kupiłbym jeszcze raz...

i to mi sie bardzo podoba, gratuluje trzeźwej oceny sytuacji, świetny komentarz do sloganów "nigdy wiecej..."

ja też mam clio ale z 1999 roku, najechane 140kkm, w trakcie poszły tylnie amory, regulator napięcia(aqu zdechł), łączniki stabilizatora, ostatnio wymieniony wydech końcowy, tarcze i klocki.

największą awarią były zapieczone prowadnice zacisków i niepracujący tłoczek(zestaw naprawczy 20zł). uporałem sie z tym w jedno popołudnie.

wszystko to nastąpiło z przyczyn zużycia które w polskich realiach jest znaczne w przypadku każdego auta.

poza tym wszystko świeci i działa, a żarówki to dopiero drugi komplet(jedna się zjarała więc zapodałem nowe)

niewiele jak na 6 letnie auto, a wszystkie denerwujące pierdoły jakie ci się popsuły to faktycznie choroby wieku dziecięcego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak szczerze mówiąc na twoim miejscu kopnąłbym to auto w już

> dawno... Auto jest po to aby jezdzić a nie użerać się z nim!!!

> Pewnie powiesz, że to były pierdołki ale jednak straciłeś trochę

> czasu i pieniędzy na ich wymiane... W mojej Bravie od 2000r.

> poszła sonda lambda, silniczek krokowy x2, amorki przednie i

> sprzęgło... niby mało ale już mnie tak wkur...ła że chce ją

> sprzedać!!! Całe szczęście, że mam Vectre w której od wyjazdu z

> salonu 97r. poszedł tylko tłumik i łożysko tylne (koszt 50zł,

> sam sobie wymieniłem ) Wiem, że nie ma samochodów idealnych ale

> są auta trwałe i mniej trwałe... do tych drugich zaliczam Fiata

> (i jego pochodne) , wszystkie francuzy i Daewoo (Chevrolet).

> Pozdrawiam i życze jeszcze mniejszych kłopotów z autkiem PROSTO

> z RAJU...

To polecewma zakup vectry c po 20-30kkm wymienisz tylne wahacze , dobrze bedzie jak unikniesz kłopotów ze stukającymi drzwiami a o oplu corsie c nie wspmne 30kkm skrzynia biegów,40kkm rozrząd , 40-50kkm cieknąca przekładnia kierownicza. Na szczęście mam porównanie do dwóch marek daewoo (chevrolet)i opla i jak sie okazuje to chevrolet (a przynajmniej aveo)bije na głowe opla (corse)swoją niezawodnością potwierdzają to szkoły jazdy które mają i corsy i aveo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Tak szczerze mówiąc na twoim miejscu kopnąłbym to auto w już

> dawno... Auto jest po to aby jezdzić a nie użerać się z nim!!!

> Pewnie powiesz, że to były pierdołki ale jednak straciłeś trochę

> czasu i pieniędzy na ich wymiane... W mojej Bravie od 2000r.

> poszła sonda lambda, silniczek krokowy x2, amorki przednie i

> sprzęgło... niby mało ale już mnie tak wkur...ła że chce ją

> sprzedać!!! Całe szczęście, że mam Vectre w której od wyjazdu z

> salonu 97r. poszedł tylko tłumik i łożysko tylne (koszt 50zł,

> sam sobie wymieniłem ) Wiem, że nie ma samochodów idealnych ale

> są auta trwałe i mniej trwałe... do tych drugich zaliczam Fiata

> (i jego pochodne) , wszystkie francuzy i Daewoo (Chevrolet).

> Pozdrawiam i życze jeszcze mniejszych kłopotów z autkiem PROSTO

> z RAJU...

Jak dobrze przeczytasz mój post to dowiesz się, że wiekszosc awarii usuwana była w okresie gwarancyjnym, który nota bene trwał tylko rok.

A jak zajżysz w mój profil to dowiesz się że Brava też miałem. Nie będę pisał wywodów dotyczących tegoż auta, bo post byłby zbyt długi, a poza tym to nie ten kącik... alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie prototyp tylko betaversion...

> Nawet w ASO czasem robili

Pamiętam, że nawet jak otworzylismy maskę w moim i Twoim clio, to od razu różnice rzucały się w oczy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętam, że nawet jak otworzylismy maskę w moim i Twoim clio, to od

> razu różnice rzucały się w oczy

Eeee tam, rzucały. Raptem inny czujnik położenia wału i brak motylków na kostkach od żarówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.