Gość SYSTEM Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 Witam, Zastanawiam sie nad zakupem taniego auta na dojazdy do pracy - prioytetem jest to, ze ma malo palic i byc niezawodne. Przegladajac allegro znalazlem oferty /w/w auta (czyli Civica 1.3 V gen, roczniki 1991-1995). Czesc tych aut sprawia nawet dobre wrazenie, czesc wyglada jak ruina. Znalazlem pare interesujacych w cenie 4-6 tys. - to dobra cena czy raczej odpicowany na sprzedaz zlom ? Np. taki Civic .Poniewaz z tym modelem moja stycznosc jest zerowa to mam kilka pytan: 1) Co sie w tym psuje ? 2) Co ile przeglad i ile taki przeglad moze kosztowac ? 3) Jaki jest rozsadny przebieg dla silnika 1.3 ? Tzn. powyzej ilu kkm mamy do czynienia z agonalnym stanem motoru ? 4) Jest tam pasek zebaty czy lancuch ? Ile to wytrzymuje i co ile sie zmienia ? 5) Ile to pali w zakorkowanym miescie ? Da rade zejsc do 8l/100km ? To tyle na razie, a jak mi cos sie przypomni to znow zapytam edit: wlasnie znalazlem, ze na moje potrzeby (ekonomia) idealny bedzie Civic z silnikiem D15Z1 - jak to poznac ? O co pytac sprzedajacego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 > Witam, > Zastanawiam sie nad zakupem taniego auta na dojazdy do pracy - > prioytetem jest to, ze ma malo palic i byc niezawodne. kazdy by tak chcial > Przegladajac allegro znalazlem oferty /w/w auta (czyli Civica > 1.3 V gen, roczniki 1991-1995). Czesc tych aut sprawia nawet > dobre wrazenie, czesc wyglada jak ruina. Znalazlem pare > interesujacych w cenie 4-6 tys. - to dobra cena czy raczej > odpicowany na sprzedaz zlom ? za 4 tys to raczej nie bedzie super stan predzej juz za 6,- > Np. taki Civic .Poniewaz z tym > modelem moja stycznosc jest zerowa to mam kilka pytan: > 1) Co sie w tym psuje ? zawias delikatny, sworznie, tulejki itp tylnie blotniki koroduja > 2) Co ile przeglad i ile taki przeglad moze kosztowac ? orginalne czesci dosc drogie ale zamienniki sa tanie > 3) Jaki jest rozsadny przebieg dla silnika 1.3 ? Tzn. powyzej ilu kkm im mniej tym lepiej ale piej zeby mial ponizej 200 tys > mamy do czynienia z agonalnym stanem motoru ? > 4) Jest tam pasek zebaty czy lancuch ? Ile to wytrzymuje i co ile sie > zmienia ? w 1.5 jest pasek zmiana co 60 tys w 1.3 nie pamietam > 5) Ile to pali w zakorkowanym miescie ? Da rade zejsc do 8l/100km ? da sie w okolicach 8 zamknac > To tyle na razie, a jak mi cos sie przypomni to znow zapytam > edit: wlasnie znalazlem, ze na moje potrzeby (ekonomia) idealny > bedzie Civic z silnikiem D15Z1 - jak to poznac ? O co pytac > sprzedajacego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 28 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 A ten model z silnikiem D15Z1 (do Z6) ? Trudno to dostac ? Na allegro specjalnie nie widze, zeby ktos sie chwalil tym motorkiem, na forum Civica jest opinia, ze oszczedny, ale nie dla scignatow - stad mala popularnosc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 > A ten model z silnikiem D15Z1 (do Z6) ? Trudno to dostac ? Na allegro > specjalnie nie widze, zeby ktos sie chwalil tym motorkiem, na > forum Civica jest opinia, ze oszczedny, ale nie dla scignatow - > stad mala popularnosc ? mozliwe ze dlatego, ale ogolnie zadko ten silnik spotkac mozna a czasem moze wlasciciel nie wie co ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAMIR Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 ja mam wlasnie na sprzedaz EG3 1.3 w gazie bardzo dobrze sprawuje sie na gazie i ekonomia jest w porzadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 > Witam, > Zastanawiam sie nad zakupem taniego auta na dojazdy do pracy - > prioytetem jest to, ze ma malo palic i byc niezawodne biorąc pod uwagę, że chcesz na to auto wydać 4-6tysięcy, uśrednijmy 5 i ono będzie palić 8l/100 a Octavia pali 11? 12? 13? to ile tysięcy kilometrów będziesz "oszczędzał" przy pomocy tego chytrego planu żeby ten zakup miał jakiekolwiek uzasadnienie ekonomiczne? Liczmy że Octavia pali 13, a podobno Ci bardzo mało pali więc powiniennem przyjąc 11 to róznica będzie 5l/100. Przyjmijmy cene benzyny na poziomie 5zł/litr to daje 25zł oszczędności na 100 kilometrów - bardzo zawyżoną zresztą Do tego doliczmy powiedzmy 500zł za OC auto 5000 + 500 oc = 5500zł Czyli zeby mozna bylo pomyslec o ekonomicznym uzasadnieniu dla tego pomyslu musisz przejechac tym autem 5500/25 co daje nam 220 setek kilometrow co daje 22000 kilometrów. To daje jakieś 84 kilometry dziennie przez rok. Ciekawe ile rzeczy i za jaką kwotę zepsuje się w conajmniej 12 letnim aucie na przestrzeni 22000 kilometrów odwlekając choćby zwrócenie się tego pomysłu a co dopiero oszczędzanie na nim polecam się Twój wyrzut sumienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 > biorąc pod uwagę, że chcesz na to auto wydać 4-6tysięcy, uśrednijmy 5 > i ono będzie palić 8l/100 a Octavia pali 11? 12? 13? to ile > tysięcy kilometrów będziesz "oszczędzał" przy pomocy tego > chytrego planu żeby ten zakup miał jakiekolwiek uzasadnienie > ekonomiczne? A czy kazdy zakup musi miec uzasadnienie ekonomiczne ? Szkoda mi jezdzic Octa po miescie, brudzi sie, albo jakis dziadek znow zahamuje, a ja nie zdaze Pod robota sobie stane i nie bede wygladal nerwowo jak znow bedzie "Siodemka" manewrowac na naszym placyku Taki spokoj duszy, jak juz siekna w tego Civika to trudno, taki lajf. > Liczmy że Octavia pali 13, a podobno Ci bardzo mało pali więc > powiniennem przyjąc 11 Akurat tyle ostanio wychodzi na dom-praca-dom, dokladnie to 10.8l/100km. > polecam się Twój wyrzut sumienia jak mogles, a ja juz sie tak rozmarzylem nad tym Civikiem Kalkulacja ekonomiczna jest oczywiscie przeciwko drugiemu autu (chyba, ze cos na rope albo gaz, ale gazu nie lubie, a na rope to nic za 4-6 tys nie dostane co bedzie jeszcze jezdzic), ale... no sam nie wiem, taki mialem genialny pomysl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 > A czy kazdy zakup musi miec uzasadnienie ekonomiczne ? pewnie, że nie musi, coś o tym wiem ale skoro napisałeś, ze zastanawiasz się nad tanim, mało palacym i bezawaryjnym autem to wyciągnąłem, być może błędny, wniosek że ten zakup miał mieć uzasadnienie ekonomiczne jeśli zaś nie ma być ekonomiczne to znam ładniejsze i zapewne wygodniejsze auta niże taki Civ > Szkoda mi jezdzic Octa po miescie, brudzi sie bez jaj > albo jakis dziadek znow zahamuje, a ja nie zdaze Pod robota sobie stane i nie > bede wygladal nerwowo jak znow bedzie "Siodemka" manewrowac na naszym > placyku Taki spokoj duszy no w to jestem w stanie uwierzyc > Akurat tyle ostanio wychodzi na dom-praca-dom, dokladnie to > 10.8l/100km to zamiast 25zł wychodzi 15zł i dystans opłacalności zwiększa się do 36600 kilometrów > jak mogles, a ja juz sie tak rozmarzylem nad tym Civikiem Kalkulacja > ekonomiczna jest oczywiscie przeciwko drugiemu autu (chyba, ze > cos na rope albo gaz, ale gazu nie lubie, a na rope to nic za > 4-6 tys nie dostane co bedzie jeszcze jezdzic), ale... no sam > nie wiem, taki mialem genialny pomysl kombinujesz jak kon pod gore jak chcesz wydać 6 tysi i mieć z tego frajdę to załóż FMICa, większe wtryski, turbine k04 i będziesz miał frajde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 29 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 > A czy kazdy zakup musi miec uzasadnienie ekonomiczne ? Szkoda mi > jezdzic Octa po miescie, brudzi sie, albo jakis dziadek znow > zahamuje, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > pewnie, że nie musi, coś o tym wiem ale skoro napisałeś, ze > zastanawiasz się nad tanim, mało palacym i bezawaryjnym autem to > wyciągnąłem, być może błędny, wniosek że ten zakup miał mieć > uzasadnienie ekonomiczne ekonomiczne w tym sensie, ze ma to byc auto do jazd miejskich, moze byc straaaaaszliwie brzydki, ale ma malo palic i odznaczac sie w miare sensownym stopniem niezawodnosci. Czasu dojazdu do roboty raczej nie zmniejsze, ale czasem mnie krew zalewa jak jade z "proletaryatem" walacym jabole i cmiacym faje kolejka. Z poczatku szukalem CC/SC, okazalo sie ze SC to sie zaczynaja od 4 tys., a w CC wybor jest pomiedz 700 i... 700, a cena ladnego egzemplarza (mowie o tym co widac na fotkach) to tez jakies 3 tys. Poniewaz nie lubie sie tracac z pasazerem lokciami wiec przegladalem ogloszenia co w przedziale okolo 5 tys. mozna znalezc i znalazlem Civiki. Potem znalazlem ten rzekomo malo palacy motorek D15Z1 i mnie oswiecilo, ze to moze byc cos fajnego do jazd miejskich. W miare male, w miare malo palace, czesci duzo (ponoc zamienniki nie sa drogie). > no w to jestem w stanie uwierzyc > to zamiast 25zł wychodzi 15zł i dystans opłacalności zwiększa się do > 36600 kilometrów a dzis wyszlo 9.8 bo wyjechalem o 9.00 z domu Ale jak mowie, to nie jedyny powod. > kombinujesz jak kon pod gore jak chcesz wydać 6 tysi i mieć z tego > frajdę to załóż FMICa, większe wtryski, turbine k04 i będziesz > miał frajde dla mnie frajda jest i teraz, takie mialem swoje male marzenie, ze chce miec taka Octe i udalo mi sie spelnic Moze po gwarancji zaczipuje, ale to poki co jeszcze roczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 No co ? Kazdemu moze sie zdarzyc Mnie sie zdarzylo tydzien przed koncem polisy i to bylo najbardziej bolesne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 > mozliwe ze dlatego, ale ogolnie zadko ten silnik spotkac mozna a > czasem moze wlasciciel nie wie co ma. Jak rozumiem ten symbol D15Z1-6 bedzie gdzies w VIN ? Z poczatku, na koncu czy poprosic o podanie numer silnika i tam to bedzie na poczatku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 30 Listopada 2007 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 to kupuj TICO, jeszcze tansze, jeszcze mniej pali, czesci masa, i jeszcze mniej ci bedzie szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.